میرنیوز

فاصله فقیر و غنی با ادامه چاپ پول توسط بانک های مرکزی کشورها در حال افزایش است

 فاصله فقیر و غنی با ادامه چاپ پول توسط بانک های مرکزی کشورها در حال افزایش است 2021-05-05T10:58:57+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مکس کایزر و استیسی هربرت، کارشناسان اقتصادی شبکه خبری راشاتودی در برنامه تلویزیونی کایزر ریپورت این موضوع را بررسی کردند که چگونه شرکت ها می توانند از ترازنامه های خود در برابر چاپ بیش از حد پول توسط بانک های مرکزی محافظت کنند.

مکس کایزر گفت: با ادامه چاپ پول توسط بانک های مرکزی، سرمایه داران به طرز عجیبی ثروتمندتر می شوند، بنابراین شکاف بین فقیر و غنی به طرز چشمگیری در حال افزایش است.

به گفته وی، اکنون کاملاً واضح است که این چاپ پول باعث فقر، افزایش شکاف ثروت و درآمد و همچنین بیکاری و بدبختی اجتماعی ناشی از آن می شود.

مکس در ادامه با اشاره به سیاست های پولی دولت جدید آمریکا، تأکید کرد: بنابراین جو بایدن، کلینتون، نئولیبرالیسم، به میلیاردها نفر از طبقه متوسط (در جهان) آسیب رسانده و تعداد بسیار زیادی از فقرای جدید را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

کاهش قیمت دلار ادامه دارد

کاهش قیمت دلار ادامه دارد
2021-05-16T06:50:15+04:30
برای سومین روز متوالی ارزش دلار کاهش یافت.

بیتکوین کماکان زیر ۵۰ هزار دلار

بیتکوین کماکان زیر ۵۰ هزار دلار
2021-05-16T06:50:15+04:30
با وجود اخبار مثبت، بازار ارزهای دیجیتالی ریزشی باقی ماندند.

امارات چه قدر سرمایه خارجی جذب کرد؟

امارات چه قدر سرمایه خارجی جذب کرد؟
2021-05-16T06:50:14+04:30
میزان سرمایه گذاری خارجی در امارات بیش از ۴۰ درصد افزایش یافت.

هجوم سرمایه گذاران خارجی به چین!

هجوم سرمایه گذاران خارجی به چین!
2021-05-16T06:50:14+04:30
سرمایه گذاران خارجی در یک سال اخیر بیش از نیم تریلیون دلار اوراق بهادار چینی خریداری کرده اند.

آمریکا درباره خاموشی‌های تابستان هشدار گرفت

آمریکا درباره خاموشی‌های تابستان هشدار گرفت
2021-05-16T06:50:12+04:30
سازمان پایایی برق آمریکای شمالی (NERC) هشدار داد کمبود انرژی در تابستان امسال که پیش بینی می شود دمای هوا بالاتر از حد معمول باشد، احتمالا باعث خاموشی در کال...

برنامه ۴۵۰ میلیارد دلاری کره برای ساخت بزرگترین پایگاه تراشه سازی جهان

برنامه ۴۵۰ میلیارد دلاری کره برای ساخت بزرگترین پایگاه تراشه سازی جهان
2021-05-16T06:50:11+04:30
کره جنوبی با رونمایی طرح هایی به ارزش حدود ۴۵۰ میلیارد دلار برای ساخت بزرگترین پایگاه تراشه سازی جهان در یک دهه آینده، در رقابت جهانی برای برتری در این فناور...

نگرانی مقامات آمریکایی از وضعیت تورم

نگرانی مقامات آمریکایی از وضعیت تورم
2021-05-16T06:50:11+04:30
رابرت کاپلان خواستار بازنگری فوری در سیاست های فعلی بانک مرکزی آمریکا شد.

صعود طلا چراغ سبز گرفت

صعود طلا چراغ سبز گرفت
2021-05-16T06:50:10+04:30
تحلیلگران با آغاز افزایش فشارهای تورمی و در شرایطی که دورنمای اقتصادی نامعلوم، بانک مرکزی آمریکا را مجبور می کند همچنان صبر کرده و سیاستهای پولی انبساطی را ا...

تب برگزاری گفت و گوهای زنده به پینترست رسید

تب برگزاری گفت و گوهای زنده به پینترست رسید
2021-05-16T06:50:09+04:30
پینترست از ۲۴ ماه مه (سوم خرداد) یک رویداد آنلاین سه روزه را برگزار می کند و محتوای برخی از محبوبترین تولیدکنندگان محتوای خود را به صورت زنده پخش خواهد کرد. ...

اتصال ریلی ایران به چین از مسیر افغانستان

اتصال ریلی ایران به چین از مسیر افغانستان
2021-05-16T06:50:09+04:30
درپی افتتاح راه‌آهن خواف – هرات و اعلام آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری ۲.۲ میلیارد دلاری در این کشور برای تکمیل فاز نهایی این خطر ریلی و اتصال به مزار شریف، ...

نگاه متفاوت دو وزیر به بازار مسکن

نگاه متفاوت دو وزیر به بازار مسکن
2021-05-16T06:50:08+04:30
عباس آخوندی، وزیر سابق راه و شهرسازی معتقد به رشد توان متقاضیان مسکن بر پایه نظام پس‌انداز بود و محمد اسلامی، راهی متفاوت بر اساس نهضت خانه‌سازی را دنبال کرد...

وراث متوفیان سهام عدالت چه کنند؟

وراث متوفیان سهام عدالت چه کنند؟
2021-05-16T06:50:08+04:30
حدود سه میلیون از مشمولان سهام عدالت، از زمان ثبت نام این سهام تا کنون فوت شده اند که تعداد وراث این افراد به حدود ۱۰ میلین نفر می‌رسد. با این حال هنوز انتقا...

کفش‌های ایرانی در پای عراقی‌ها؛ اگر چین بگذارد!

کفش‌های ایرانی در پای عراقی‌ها؛ اگر چین بگذارد!
2021-05-16T06:50:04+04:30
رئیس کمیسیون آمار جامعه صنعت کفش ایران با بیان اینکه عراق به تنهایی سهم ۵۶ درصدی صادرات ایران را دارد، گفت: اما نوسانات قیمت‌ ارز و افزایش قیمت تمام شده داخل...

روغن مایع ازامروز ۳۵ درصد گران شد/ افزایش ۳۰ درصدی قیمت روغن جامد

روغن مایع ازامروز ۳۵ درصد گران شد/ افزایش ۳۰ درصدی قیمت روغن جامد
2021-05-16T05:53:22+04:30
طبق نامه ارسالی یکی از شرکت‌های بزرگ تولید روغن، قیمت انواع روغن مایع ۳۵ درصد و روغن جامد ۳۰ درصد گران خواهد شد.

عملیات احداث متروی پردیس به زودی آغاز می‌شود

عملیات احداث متروی پردیس به زودی آغاز می‌شود
2021-05-15T18:46:37+04:30
وزیر راه و شهرسازی از امضای تفاهم‌نامه با شهرداری تهران برای تکمیل فوری متروی پرند خبر داد.

اصلاحیه/مالیات خودرو لوکس چند؟

اصلاحیه/مالیات خودرو لوکس چند؟
2021-05-15T18:16:37+04:30
مخاطبان محترم! گزارش قبلی مالیات خودروهای لوکس به دلیل اشتباه محاسباتی به شرح زیر اصلاح می شود.

تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای فعال سازی زیرساخت‌های معادن کوچک

 تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه برای فعال سازی زیرساخت‌های معادن کوچک
2021-05-15T18:20:00+04:30
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: امسال ۲۰۰ میلیارد بودجه از محل حقوق دولتی به بخش زیرساخت‌ها به منظور فعال سازی معادن کوچک اختصاص می‌یابد.

تاکسی های اینترنتی فقط یک چهارم هزینه تبدیل به دوگانه سوز را می پردازند

 تاکسی های اینترنتی فقط یک چهارم هزینه تبدیل به دوگانه سوز را می پردازند
2021-05-15T18:20:00+04:30
در طرح تبدیل خودروها از حالت بنزین سوز به دوگانه سوز، تاکسی های اینترنتی و خودروهای مسافربر شخصی فقط ۲۵ درصد هزینه تبدیل را می پردازند و دولت تسهیلاتی ۷۵ در...

آمار تغییرات قیمتی برخی از کالاهای اساسی تا پایان سال ۹۹ / افزایش ۱۱۳ درصدی قیمت برنج

 آمار تغییرات قیمتی برخی از کالاهای اساسی تا پایان سال ۹۹ / افزایش ۱۱۳ درصدی قیمت برنج
2021-05-15T18:19:59+04:30
آمار تغییرات قیمتی برخی از کالاهای اساسی تا پایان سال ۹۹ نشان می دهد برنج با رشد ۱۱۳ درصدی در صدر افزایش قیمت کالاهای اساسی آن هم در اسفندماه ۹۹ است.

«همتی» هم نامزد ریاست جمهوری شد

 «همتی» هم نامزد ریاست جمهوری شد
2021-05-15T18:19:59+04:30
عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی نیز برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری، وارد وزارت کشور شد.

در هیچ فرآیند دولتی نیاز به دریافت کپی شناسنامه نیست

در هیچ فرآیند دولتی نیاز به دریافت کپی شناسنامه نیست
2021-05-15T17:09:58+04:30
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در هیچ فرآیند دولتی نیاز به دریافت کپی شناسنامه نیست، گفت: اینکه دستگاه‌ها از طریق وب سرویس‌های موجود به م...

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت حبوبات/ افت مصرف برنج

کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت حبوبات/ افت مصرف برنج
2021-05-15T17:09:57+04:30
دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی از کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت حبوبات در سطح بنکداری ها خبر داد.

حق مسکن کارگران طی سه سال اخیر ۴۰۰ درصد رشد کرد

حق مسکن کارگران طی سه سال اخیر ۴۰۰ درصد رشد کرد
2021-05-15T15:46:38+04:30
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار گفت: حق مسکن کارگران در طول ۲۰ سال (از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۷) تنها ۵ نوبت افزایش داشته، اما طی سه سال اخیر این مولفه ۴۰۰ درصد ...

هر بخش اقتصادی چقدر وام گرفت؟

هر بخش اقتصادی چقدر وام گرفت؟
2021-05-15T15:36:39+04:30
بررسی تسهیلات پرداختی از سوی یک بانک به بخش‌های مختلف اقتصادی همچون کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و صادرات بیانگر این است که بخش خدما...

تولیدکنندگان سودجو نگران برداشته شدن تحریم ها!

تولیدکنندگان سودجو نگران برداشته شدن تحریم ها!
2021-05-15T15:36:38+04:30
یک مقام ارشد کارگری با بیان اینکه جلوگیری از واردات کالا می تواند باعث انحصار در بازار داخلی شود، بر لزوم تولید رقابتی و حمایت از مصرف کننده ایرانی تاکید کرد...

تملک واحد تولیدی نباید منجر به تعطیلی آن واحد شود

تملک واحد تولیدی نباید منجر به تعطیلی آن واحد شود
2021-05-15T15:33:19+04:30
یک مقام مسئول با اشاره به ۲۸۹ واحد تولیدی تحت تملک شبکه بانکی، گفت: دستورالعمل جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی تحت تملک شبکه بانکی و موسسات مالی غیر بانکی د...

حق مسکن کارگران تنها ۵ بار افزایش یافت

حق مسکن کارگران تنها ۵ بار افزایش یافت
2021-05-15T15:33:19+04:30
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت کار گفت: در طول بیست سال از ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۷ تنها ۵ نوبت افزایش داشته، اما طی سه سال اخیر این مولفه ۴۰۰ درصد رشد کرده است.

قیمت دلار ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۲۲ هزار و ۸۲ تومان رسید

قیمت دلار ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۲۲ هزار و ۸۲ تومان رسید
2021-05-15T14:40:01+04:30
قیمت هر دلار آمریکا(اسکناس) امروز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ برای خرید در صرافی‌های بانکی به ۲۱ هزار و ۶۴۴ تومان و برای فروش به ۲۲ هزار و ۸۲ تومان رسید.

سهمیه وام تکلیفی ساخت مسکن در سال جاری به همه بانک ها ابلاغ شد

سهمیه وام تکلیفی ساخت مسکن در سال جاری به همه بانک ها ابلاغ شد
2021-05-15T14:40:00+04:30
معاون مسکن و ساختمان گفت: بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۰، یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت مسکن را دریافت می‌کنند و بانک‌ها با ابلاغ بانک مرکزی مکلف ب...

گذر از پیک مصرف برق پایتخت در تابستان نیازمند همکاری همه مردم است

 گذر از پیک مصرف برق پایتخت در تابستان نیازمند همکاری همه مردم است
2021-05-15T14:46:39+04:30
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در نشست شورای اداری استان تهران، همکاری تمامی مشترکان برق در پایتخت را برای گذر از تابستانی بدون خاموشی، ضروری دانست.
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)