میرنیوز

ترتیب انسداد حساب‌های صادرکننده چک برگشتی اعلام شد

 ترتیب انسداد حساب‌های صادرکننده چک برگشتی اعلام شد 2021-05-03T13:25:38+04:30

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، براساس بند ب ماده 5 مکرر قانون صدور چک (اصلاحی 1397) بانک‌ها مکلفند بعد از ثبت غیر قابل پرداخت بودن یا کسری مبلغ چک در سامانه بانک مرکزی نسبت به مسدود کردن کلیه حساب‌ها و کارت‌های بانکی متعلق به صادرکننده چک به میزان کسری مبلغ چک به ترتیب اعلامی از سوی بانک مرکزی اقدام نمایند.

بر این اساس سازوکار و ترتیبات مربوط به انسداد وجوه حساب‌ها و کارت‌های بانکی متعلق به صادرکننده چک برگشتی نزد بانک یا موسسه اعتباری به میزان کسری مبلغ چک در جلسه هیئت عامل محترم بانک مرکزی به تصویب رسیده و این بانک ترتیب انسداد وجوه حساب‌ها را به شرح زیر ابلاغ کرده است:

1. در خصوص نحوه انتخاب بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی؛ اولویت به ترتیب با بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی خواهد بود که مجموع موجودی حساب‌های سپرده متناظر (ریالی یا ارزی) صادر کننده چک بالاترین رقم باشد.

2. در خصوص نحوه انتخاب حساب‌های سپرده؛ اولویت به ترتیب با حساب‌های سپرده سرمایه‌گذاری کوتاه مدت، سپرده سرمایه‌گذاری بلندمدت، سپرده قرض‌الحسنه پس انداز و قرض‌الحسنه جاری صادر کننده چک خواهد بود.

3. در خصوص حساب‌های مشترک؛ نحوه اقدام به شرح ردیف‌های فوق‌الذکر و بر مبنای سهم‌الشرکه صادرکننده در حساب‌های مشترک است.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

غول بانکی روسیه تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن خود را به صفر می‌رساند

 غول بانکی روسیه تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن خود را به صفر می‌رساند
2021-05-08T10:59:59+04:30
بزرگترین بانک روسیه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن شعب و دفاتر خود را به صفر برساند.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد
2021-05-08T10:59:58+04:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۲۸ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده از دست دادن همه پول خود باشند

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده از دست دادن همه پول خود باشند
2021-05-08T10:26:36+04:30
رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت: ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی به لحاظ تاریخی نداشته‌اند و افرادی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید برای از دست دادن تمام پول خود آ...

خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان

 خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان
2021-05-08T10:33:16+04:30
مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تصمینی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گندم تا ۱۸ اردیبهشت ماه در کشور خبر داد.

بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن؛ قیمت ۳۰۰ میلیونی امتیاز در پردیس

 بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن؛ قیمت ۳۰۰ میلیونی امتیاز در پردیس
2021-05-08T10:33:16+04:30
درحالی نماینده مجلس از معامله امتیاز طرح ملی مسکن به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد که در برخی شهرهای جدید این امتیاز تا ۳۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شود.

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| تغییر سبک زندگی ملت‌ها با ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی

 فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| تغییر سبک زندگی ملت‌ها با ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی
2021-05-08T10:33:15+04:30
ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی در کشور تهدیدات و آسیب‌های متعدد فرهنگی اجتماعی به‌دنبال دارد که در این گزارش بدان می‌پردازیم.

نرخ بیکاری سوییس در حال رسیدن به سه درصد

نرخ بیکاری سوییس در حال رسیدن به سه درصد
2021-05-08T10:17:09+04:30
شمار بیکاران سوییسی به ۱۵۱ هزار نفر کاهش یافت.

ارزهای دیجیتالی در استانه ۲.۵ تریلیون دلاری شدن!

ارزهای دیجیتالی در استانه ۲.۵ تریلیون دلاری شدن!
2021-05-08T10:17:09+04:30
روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتالی کمکان ادامه دارد.

روز خوب بورس های جهان

روز خوب بورس های جهان
2021-05-08T10:17:08+04:30
بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان صعود کردند.  

افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آمریکا

افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آمریکا
2021-05-08T10:17:05+04:30
نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان بر خلاف انتظارات افزایش یافت.  

نفت در برابر اکسیژن!

نفت در برابر اکسیژن!
2021-05-08T10:16:43+04:30
وزیر نفت هند روز جمعه از عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه برای تامین اکسیژن پزشکی مایع (LMO) برای کمک به این کشور در مبارزه با بحران کووید ۱۹ ...

رشد هفتگی نفت باوجود بحران کرونای هند

رشد هفتگی نفت باوجود بحران کرونای هند
2021-05-08T10:16:43+04:30
قیمتهای نفت برای دومین هفته متوالی صعود کرد اما تحت تاثیر کندی رشد اشتغال در آمریکا و وضعیت شیوع کرونا در هند بازه معاملاتی محدودی پیدا کردند. ...

درخواست سازمان ملل برای توقف فاینانس پروژه‌های سوخت فسیلی

درخواست سازمان ملل برای توقف فاینانس پروژه‌های سوخت فسیلی
2021-05-08T10:16:41+04:30
دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس اقلیمی، خواستار فاینانس پروژه‌های پاک به جای زیرساخت سوخت فسیلی از سوی بانکها شد.

خوش بینی بازار به افزایش قیمت طلا در هفته جاری

خوش بینی بازار به افزایش قیمت طلا در هفته جاری
2021-05-08T10:16:40+04:30
نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد عصبانیت جای خود را به آسودگی خیال داده و تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته ...

ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک شد

ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک شد
2021-05-08T10:16:39+04:30
نظرسنجی اخیر آرگوس نشان داد تولید ایران ماه میلادی گذشته به میزان ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۲.۳۵ میلیون بشکه در روز رسید و ایران از کویت پیش افتاد...

ظرفیت تولید روغن ۳ برابر نیاز کشور است

ظرفیت تولید روغن ۳ برابر نیاز کشور است
2021-05-08T10:16:39+04:30
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت که ظرفیت تولید روغن سه برابر نیاز کشور است و در زمینه تامین مواد اولیه نیز گشایش‌های خوبی در پایان سال گذ...

چگونه وب‌سایت خود را رفع فیلتر کنیم؟

چگونه وب‌سایت خود را رفع فیلتر کنیم؟
2021-05-08T10:16:38+04:30
برای رفع فیلتر وب‌سایت‌ها، باید به پورتال خدمات الکترونیکی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مراجعه و درخواست رفع فیلتر از آن سایت را ارایه کنید. ...

۴ عامل علیه رشد قیمتها در بازار مسکن + قیمت

۴ عامل علیه رشد قیمتها در بازار مسکن + قیمت
2021-05-08T10:16:38+04:30
در شرایطی که دفاتر املاک از امروز کار خود را آغاز می کنند، چهار عامل افت قیمت ارز، مذاکرات وین، افت انتظارات تورمی و کاهش توان متقاضیان به عنوان چهار وزنه سن...

کرونا هم زورش به باجه‌های عوارضی‌ آزادراه‌ها نرسید

کرونا هم زورش به باجه‌های عوارضی‌ آزادراه‌ها نرسید
2021-05-08T10:16:37+04:30
با وجود مصوبات و ابلاغیه‌های مختلف از سوی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی، تنها ۳۰ درصد آزادراه‌های کشور ایستگاه‌های عو...

امسال ۷۰ هزار واحد وام ۴۵۰ میلیونی مسکن دریافت می کنند

امسال ۷۰ هزار واحد وام ۴۵۰ میلیونی مسکن دریافت می کنند
2021-05-08T10:13:19+04:30
عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن گفت: امسال پرداخت تا ۷۰ هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن را در برنامه داریم.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده دست دادن همه پول خود باشند

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده دست دادن همه پول خود باشند
2021-05-08T10:13:18+04:30
رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت: ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی به لحاظ تاریخی نداشته‌اند و افرادی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید برای از دست دادن تمام پول خود آ...

سهم دلار و یورو در ذخایر ارزی روسیه بازهم کاهش یافت

سهم دلار و یورو در ذخایر ارزی روسیه بازهم کاهش یافت
2021-05-08T10:13:18+04:30
بانک مرکزی روسیه در گزارش جدید سالانه خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ سهم دلار، یورو و پوند را در ذخایر ارزی خود ذخایر ارزی خود کاهش داده و سهم طلا و یوآن را با...

بورس در ماه آینده به کدام سو می رود؟

بورس در ماه آینده به کدام سو می رود؟
2021-05-08T10:03:18+04:30
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی عوامل تاثیرگذار بر این بازار، پیش بینی کرد که وضعیت بازار سرمایه با توجه به توافقات سیاسی و ثبات قیمت دلار و همچنین وضعیت ن...

بحران آب در کلان‌شهرها به کدام سو می‌رود؟

بحران آب در کلان‌شهرها به کدام سو می‌رود؟
2021-05-08T10:03:17+04:30
یک کارشناس حوزه منابع آبی گفت: در شرایطی که کلان‌شهرها با بحران بزرگ و معناداری به نام آب درگیرند، باید به قوانین و راهکارها به طور درست و دقیق توجه شود، به ...

فعلا سفر نروید!

فعلا سفر نروید!
2021-05-08T10:03:16+04:30
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم فعلا و تا بهتر شدن وضعیت کرونا در کشور و افزایش واکسیناسیون سفر نروند، گفت: دلیل اینکه ممنوعیت‌های تردد و ...

توفان شن آزادراه کنارگذر شرق اصفهان را مسدود کرد

توفان شن آزادراه کنارگذر شرق اصفهان را مسدود کرد
2021-05-08T09:59:58+04:30
مرکز مدریت راه های کشور اعلام کرد: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان به دلیل نبود دید کافی در ۴ روز گذشته، مسدود است.

مروری بر تغییرات بودجه در سالهای اخیر/ چاپ و نشر قانون بودجه بر عهده دولت است یا مجلس؟

 مروری بر تغییرات بودجه در سالهای اخیر/ چاپ و نشر قانون بودجه بر عهده دولت است یا مجلس؟
2021-05-08T10:06:39+04:30
بودجه پس تایید شورای نگهبان قانون اساسی تبدیل به قانون می‌گردد و هرگونه تغییر خارج محدوده و ترتیبات مجاز قانونی مطابق مقررات قانونی در حکم خدشه می‌باشد.

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| رگبار و وزش باد شدید کشور را در برمی‌گیرد

 هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| رگبار و وزش باد شدید کشور را در برمی‌گیرد
2021-05-08T09:26:36+04:30
سازمان هواشناسی از رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در اکثر مناطق کشر طی ۲۴ ساعت آینده و تدام بارش باران در برخی مناطق تا چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت خبر داد.

تصویب آیین‌نامۀ نشان کیفیت آمارهای رسمی/ سرشماری سنتی از ۱۴۰۵ برچیده می‌شود

 تصویب آیین‌نامۀ نشان کیفیت آمارهای رسمی/ سرشماری سنتی از ۱۴۰۵ برچیده می‌شود
2021-05-08T09:26:36+04:30
دبیر شورای عالی آمار از تصویب آیین‌نامۀ نشان کیفیت آمارهای رسمی کشور در شصتمین جلسۀ این شورا خبر داد.

ورود کمیسیون صنایع مجلس به گران کردن خودرو توسط شواری رقابت/مصوبه گرانی خودرو باید لغو شود

 ورود کمیسیون صنایع مجلس به گران کردن خودرو توسط شواری رقابت/مصوبه گرانی خودرو باید لغو شود
2021-05-08T09:26:35+04:30
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ورود این کمیسیون به موضوع افزایش قیمت خودرو در شورای رقابت خبر داد و گفت: شورای رقابت باید در تصمیمش تجدیدنظر ک...
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)