میرنیوز

چرخ زندگی کارگر نچرخد، چرخ مملکت هم نمی چرخد

چرخ زندگی کارگر نچرخد، چرخ مملکت هم نمی چرخد 2021-05-03T13:08:57+04:30

هادی ابوی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ما نه از باب سیاست که بخواهیم به امور سیاسی دخالت کنیم بلکه می خواهیم واقعیات را به سیاستمداران متذکر شویم. اگر قراردادی با کشورهای خارجی می بندیم اول باید منافع همه جانبه خودمان را در نظر بگیریم نه منافع کشورهای دیگر را؛  اینکه برویم با چند شرکت خودرویی یا لوازم خانگی قرارداد ببندیم که در راستای تفاهم نامه های تجاری وارد کشور شوند از آن طرف باید منافع کشور، آینده صنایع و تولید داخلی را هم مدنظر داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما باید به فکر کارگر ایرانی باشیم نه از باب ترحم بلکه از این جهت که اگر چرخ زندگی کارگر نچرخد چرخ مملکت هم نمی چرخد. کارگری که قدرت معیشت و درآمد نداشته باشد برای چه کسی می خواهد تولید کند؟ وقتی دخل و خرج او با هم نمی خواند طبیعی است که عرضه و تقاضا هم همخوانی نداشته باشد.

به جای دادن نفت و وارد کردن کالا،  دانش کار را بیاموزیم

دبیرکل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران در ادامه بر ضرورت اعزام نیروهای کار متخصص و اولویت بکارگیری نیروهای داخلی در پروژه های مشترک تاکید کرد و گفت: در بحث همکاری های تجاری باید نیروهای متخصص و کلیدی را اعزام کنیم تا دانش کار را فرا گیرند و پس از بازگشت به کشور آن را آموزش دهند. نباید صرفا نفت را بدهیم و کالا وارد کنیم بلکه باید از دانش و تکنولوژی کشورهای خارجی در بخشهای صنعتی استفاده کنیم و اگر قرار است نیروهای کار خارجی را به خدمت بگیریم با اولویت نیروهای کار خودمان باشد.

ابوی با بیان اینکه باید به سمت خرید دانش و صدور خدمات فنی و مهندسی برویم، افزود: برای بهره گیری از اعزام نیروهای کار متخصص خود باید برنامه بلندمدت داشته باشیم و دانش حرفه ای آنها را در کشور پیاده کنیم و به این مساله توجه داشته باشیم که زمینه کار برای سالهای آینده فراهم شود.

 استفاده از نظر و مشورت تشکل های کارگری و کارفرمایی

این مقام مسئول کارگری در پایان گفت: در تمام کشورها همه افرادی که در روابط اقتصادی و اجتماعی پای میز مذاکره می نشینند صرفا دولتی نیستند بلکه سندیکاها و تشکل های بزرگ هم بر اساس منافعی که دنبال می کنند حضور دارند لذا پیشنهاد من این است که از مشورت و نظر تشکل های کارگری و کارفرمایی هم در این زمینه استفاده کنیم و در همه حال حفظ اشتغال و آینده تولید و صنایع کشور را مورد توجه قرار بدهیم.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

سنگ‌اندازی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج/ وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج پرداخت شد؟

 سنگ‌اندازی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج/ وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج پرداخت شد؟
2021-05-08T12:19:56+04:30
طبق مصوبه مجلس بانک ها باید از ابتدای سال ۱۴۰۰، وام ازدواج ۱۰۰ و ۷۰ میلیونی را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کنند؛ اما ظاهرا در این خصوص سنگ‌اندازی‌هایی وجو...

انتخابات مجامع استانی سهام عدالت باید ابطال شود

 انتخابات مجامع استانی سهام عدالت باید ابطال شود
2021-05-08T12:19:56+04:30
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم ابطال برگزاری انتخابات مجامع استانی سهام عدالت گفت: ۴۰ درصد مالکانِ سهام عدالت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند...

میزان تولید فراورده نفتی ایران چقدر است؟

میزان تولید فراورده نفتی ایران چقدر است؟
2021-05-08T12:03:18+04:30
ظرفیت روزانه پالایش نفت خام کشور از ۱.۸ میلیون بشکه در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۲.۲ میلیون بشکه رسیده، همچنین تولید روزانه بنزین کشور از کمتر از ۵۰ میلیون لیتر به...

حجم تجارت چین و روسیه حدود ۲۰ درصد جهش کرد

حجم تجارت چین و روسیه حدود ۲۰ درصد جهش کرد
2021-05-08T12:00:02+04:30
داده‌های اداره گمرک چین نشان می‌دهد که حجم تجارت چین در بازه ژانویه تا آوریل ۲۰۲۱ به ۴۰.۲۰۷ میلیارد دلار رسیده است که این نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۱۹.۸ د...

آغاز ساخت ۳۷۰۰ واحد طرح ملی مسکن استان یزد

 آغاز ساخت ۳۷۰۰ واحد طرح ملی مسکن استان یزد
2021-05-08T12:06:38+04:30
قرار است امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی چند طرح حوزه حمل‌ونقل استان یزد به بهره‌برداری برسد. همچنین عملیات اجرایی ۳۷۶۵ واحد طرح ملی مسکن آغاز می‌شود.

پیش‌بینی ثبات بازار مسکن/ بازار از تقاضای مصرفی خالی شد

 پیش‌بینی ثبات بازار مسکن/ بازار از تقاضای مصرفی خالی شد
2021-05-08T12:06:37+04:30
کارشناس اقتصاد مسکن با پیش بینی ثبات بازار مسکن‌،گفت: در شرایط فعلی بازار مسکن میزان حضور تقاضای مصرفی در سطح حداقلی قرار دارد.

تولید انرژی آمریکا در سال ۲۰۲۰ با بدترین سقوط همراه شد

تولید انرژی آمریکا در سال ۲۰۲۰ با بدترین سقوط همراه شد
2021-05-08T11:46:41+04:30
طبق گزارش ادراه اطلاعات انرژی آمریکا تولید انرژی این کشور تحت تأثیر واکنش اقتصادی به بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ با سقوطی ۵ درصدی روبرو شد که این بدترین سقوط سال...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
2021-05-08T11:39:58+04:30
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۱۸۳۱ دلار و ۲۴ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸|آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار چند شد؟

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸|آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار چند شد؟
2021-05-08T11:39:57+04:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۴۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وزارت اقتصاد: پرداخت سودهای بالا به سپرده‌ها باعث اخلال در بازار پول می‌شود

 وزارت اقتصاد: پرداخت سودهای بالا به سپرده‌ها باعث اخلال در بازار پول می‌شود
2021-05-08T11:27:03+04:30
وزارت اقتصاد اعلام کرد، بانکها با پرداخت سود بالاتر به سپرده ها علاوه بر اخلال در بازار پول و پرداخت هزینه بیشتر بابت سود سپرده ها، مشمول مالیات بیشتری نیز ...

نمایشی به‌نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خورده/ میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟

 نمایشی به‌نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خورده/ میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟
2021-05-08T11:27:02+04:30
دوگانه تحریم ـ مذاکره ، درام تکراری دهه‌های اخیر اقتصاد ایران است که بازیگران مختلف داخلی و خارجی، به‌تناسب نقش و اهداف خویش، ژانرهای مختلفی از آن را بازی و...

افزایش قانونی و منطقی تعرفه در حال پیگیری است

افزایش قانونی و منطقی تعرفه در حال پیگیری است
2021-05-08T11:10:00+04:30
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: افزایش حداقل کارکرد و بحث های مختلف مانند افزایش قانونی و منطقی تعرفه با توجه به شرایط در حال پیگیری است. ...

دلار همچنان در کانال ۲۰ هزار تومان باقی ماند

دلار همچنان در کانال ۲۰ هزار تومان باقی ماند
2021-05-08T11:06:41+04:30
قیمت هر دلار آمریکا(اسکناس) امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ همچنان در کانال ۲۰ هزار تومانی باقی ماند و نرخ آن برای خرید ۲۰ هزار و ۲۳۴ تومان و برای فروش ۲۰ هزار ...

افزایش تبادل کالایی ایران و هند وارد فاز اجرایی شود

افزایش تبادل کالایی ایران و هند وارد فاز اجرایی شود
2021-05-08T11:06:41+04:30
معاون وزیر صمت در دیدار با سفیرهند با ابراز ناخرسندی از کاهش مبادلات تجاری بین ایران و هند برتلاش برای رفع موانع تجارت متقابل و یافتن راهکارهای جدید برای توس...

بازگشایی بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز/ گروه های ۳ و ۴ همچنان تعطیل

بازگشایی بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز/ گروه های ۳ و ۴ همچنان تعطیل
2021-05-08T11:06:40+04:30
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز بازگشایی و مجاز به فعالیت هستند اما گروه های شغلی ۳ و ۴ به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

نمایشی به نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خوره/میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟

 نمایشی به نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خوره/میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟
2021-05-08T11:13:59+04:30
دوگانه تحریم – مذاکره ، درام تکراری دهه های اخیر اقتصاد ایران است که بازیگران مختلف داخلی و خارجی ، به تناسب نقش و اهداف خویش ، ژانر های مختلفی از آن را باز...

غول بانکی روسیه تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن خود را به صفر می‌رساند

 غول بانکی روسیه تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن خود را به صفر می‌رساند
2021-05-08T10:59:59+04:30
بزرگترین بانک روسیه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن شعب و دفاتر خود را به صفر برساند.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد
2021-05-08T10:59:58+04:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۲۸ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده از دست دادن همه پول خود باشند

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده از دست دادن همه پول خود باشند
2021-05-08T10:26:36+04:30
رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت: ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی به لحاظ تاریخی نداشته‌اند و افرادی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید برای از دست دادن تمام پول خود آ...

خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان

 خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان
2021-05-08T10:33:16+04:30
مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تصمینی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گندم تا ۱۸ اردیبهشت ماه در کشور خبر داد.

بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن؛ قیمت ۳۰۰ میلیونی امتیاز در پردیس

 بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن؛ قیمت ۳۰۰ میلیونی امتیاز در پردیس
2021-05-08T10:33:16+04:30
درحالی نماینده مجلس از معامله امتیاز طرح ملی مسکن به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد که در برخی شهرهای جدید این امتیاز تا ۳۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شود.

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| تغییر سبک زندگی ملت‌ها با ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی

 فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| تغییر سبک زندگی ملت‌ها با ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی
2021-05-08T10:33:15+04:30
ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی در کشور تهدیدات و آسیب‌های متعدد فرهنگی اجتماعی به‌دنبال دارد که در این گزارش بدان می‌پردازیم.

نرخ بیکاری سوییس در حال رسیدن به سه درصد

نرخ بیکاری سوییس در حال رسیدن به سه درصد
2021-05-08T10:17:09+04:30
شمار بیکاران سوییسی به ۱۵۱ هزار نفر کاهش یافت.

ارزهای دیجیتالی در استانه ۲.۵ تریلیون دلاری شدن!

ارزهای دیجیتالی در استانه ۲.۵ تریلیون دلاری شدن!
2021-05-08T10:17:09+04:30
روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتالی کمکان ادامه دارد.

روز خوب بورس های جهان

روز خوب بورس های جهان
2021-05-08T10:17:08+04:30
بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان صعود کردند.  

افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آمریکا

افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آمریکا
2021-05-08T10:17:05+04:30
نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان بر خلاف انتظارات افزایش یافت.  

نفت در برابر اکسیژن!

نفت در برابر اکسیژن!
2021-05-08T10:16:43+04:30
وزیر نفت هند روز جمعه از عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه برای تامین اکسیژن پزشکی مایع (LMO) برای کمک به این کشور در مبارزه با بحران کووید ۱۹ ...

رشد هفتگی نفت باوجود بحران کرونای هند

رشد هفتگی نفت باوجود بحران کرونای هند
2021-05-08T10:16:43+04:30
قیمتهای نفت برای دومین هفته متوالی صعود کرد اما تحت تاثیر کندی رشد اشتغال در آمریکا و وضعیت شیوع کرونا در هند بازه معاملاتی محدودی پیدا کردند. ...

درخواست سازمان ملل برای توقف فاینانس پروژه‌های سوخت فسیلی

درخواست سازمان ملل برای توقف فاینانس پروژه‌های سوخت فسیلی
2021-05-08T10:16:41+04:30
دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس اقلیمی، خواستار فاینانس پروژه‌های پاک به جای زیرساخت سوخت فسیلی از سوی بانکها شد.

خوش بینی بازار به افزایش قیمت طلا در هفته جاری

خوش بینی بازار به افزایش قیمت طلا در هفته جاری
2021-05-08T10:16:40+04:30
نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد عصبانیت جای خود را به آسودگی خیال داده و تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته ...
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)