میرنیوز

طر ح های حمایتی بازار سرمایه را به کدام سو خواهد کشاند؟

 طر ح های حمایتی بازار سرمایه را به کدام سو خواهد کشاند؟ 2021-05-03T12:18:57+04:30

تزریق منابع از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار و رفع ممنوعیت نهادهای مالی بازار سرمایه برای استفاده از تسهیلات بانکی در کنار صدور مجوز به شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ ها جهت تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بدهی و صکوک به منظور خرید سهام در بازار (که خارج از این بسته حمایتی در هفته‌های گذشته اجرایی شده است) می‌توانند در قسمت تقاضا تحرکاتی را شکل دهند اما نکته اصلی در خصوص انتشار اوراق بدهی و صکوک این است که منابع اصلی جهت خرید این اوراق از خارج بازار سرمایه تامین گردد. بدیهی است چنانچه این شرکت ها اوراق خود را به شرکت‌های زیرمجموعه خود بفروشند و یا به عبارتی این نهادهای مالی اوراق بهادار منتشر کنند و به منظور نمایش موفق ‌آمیز پذیره‌نویسی شرکت های زیر مجموعه خود را مجبور به خرید اوراق منتشره خود نمایند اتفاقی نخواهد افتاد. لذا رمز موفقیت این امر، جذب منابع مالی خارج از بازار سرمایه و یا حداقل جذب منابع از بانک ها است که به نوعی همان استفاده از تسهیلات بانکی به منظور خرید سهام در بازار سرمایه خواهد بود.
 به نظر می‌رسد هسته اصلی این بسته حمایتی بانک ها، صندوق توسعه ملی و مالیات باشد. استفاده بهینه، صحیح و عالمانه از این سه منبع با نگاه به آینده و افق زمانی بلندمدت قطعاً می‌تواند موفقیت آمیز باشد. امید است این بسته حمایتی 7+3 (3مصوبه و 7 پیشنهاد) بتواند با مدیریت صحیح منابع یادشده مرهمی بر وضعیت فعالان بازار سرمایه بوده و بازار ما را نقد شونده و پر گردش نماید. بدیهی است هر اندازه نقد شوندگی و سرعت معاملات افزایش یابد یک گام به کارآیی بازار نزدیک خواهیم شد و اثرات مثبت آتی آن در هر سه منبع مالی یادشده به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

خداداد غریب پور
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سپهر

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

حد نصاب صندوق‌های درآمد ثابت در اوراق بهادار تامین مالی اسلامی ابلاغ شد

 حد نصاب صندوق‌های درآمد ثابت در اوراق بهادار تامین مالی اسلامی ابلاغ شد
2021-05-11T09:06:35+04:30
سازمان بورس حد نصاب سرمایه‌گذاری صندوق‌های درآمد ثابت در اوراق بهادار تامین مالی اسلامی را به کلیه مدیران صندوق ها ابلاغ کرد.

برقراری پرواز فوق العاده ایران ایر به پاریس + شرایط پذیرش مسافر

 برقراری پرواز فوق العاده ایران ایر به پاریس + شرایط پذیرش مسافر
2021-05-11T09:06:35+04:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برقراری پرواز فوق‌العاده این شرکت به پاریس با اعمال چند شرط برای پذیرش مسافر خبر داد.

هفت تپه، شروع کار مجلس در حمایت از ‎جامعه کارگری است

 هفت تپه، شروع کار مجلس در حمایت از ‎جامعه کارگری است
2021-05-11T09:06:35+04:30
نماینده مردم تهران در مجلس اعلام کرد: شکرخدا که در پیگیری حق کارگران هفت تپه شرمنده نشدیم. این شروع کار ما در حمایت از ‎جامعه کارگری است.

«معجزه آبخیزداری» |ضرورت رویکرد سیستمی در بخش کشاورزی/ نقش آبخیزداری در جهش تولید چیست؟

 «معجزه آبخیزداری» |ضرورت رویکرد سیستمی در بخش کشاورزی/ نقش آبخیزداری در جهش تولید چیست؟
2021-05-11T08:39:55+04:30
رئیس سازمان بسیج جامعه کشاورزی با ضروری دانستن رویکرد سیستمی به مسائل کشاورزی گفت: نمی توان آبخیزداری را در جهش تولید نادیده گرفت.

نامه ۴۴ دادستان کل آمریکا برای توقف اینستاگرام کودکان

نامه ۴۴ دادستان کل آمریکا برای توقف اینستاگرام کودکان
2021-05-11T07:30:01+04:30
چهل و چهار دادستان کل ایالتی آمریکا از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک خواستند از طرح ساخت نسخه ویژه اینستاگرام برای کودکان دست بکشد. ...

ریزش دوج کوین با وجود حمایت مجدد ایلان ماسک

ریزش دوج کوین با وجود حمایت مجدد ایلان ماسک
2021-05-11T07:30:00+04:30
دوج کوین نتوانست مقاومت ۰.۵ دلاری خود را حفظ کند.

دنبال پول هستیم نه خرابکاری!

دنبال پول هستیم نه خرابکاری!
2021-05-11T07:30:00+04:30
گروهی از خلافکاران سایبری که مسئول حمله باج افزاری به بزرگترین شبکه خط لوله بنزین آمریکا هستند، اعلام کردند تنها می خواهند پول به دست بیاورند و دنبال مختل کر...

نرخ بیکاری ترکیه بلاخره کم شد

نرخ بیکاری ترکیه بلاخره کم شد
2021-05-11T07:29:59+04:30
پس از چهار ماه افزایش متوالی، نرخ بیکاری ترکیه به نزدیکی ۱۳ درصد کاهش یافت.

استفاده هفت تولیدکننده چینی محصولات اپل از کارگران اجباری

استفاده هفت تولیدکننده چینی محصولات اپل از کارگران اجباری
2021-05-11T07:29:59+04:30
یافته های یک تحقیقات حاکی از آن است که هفت شرکت چینی تولیدکننده محصولات اپل از کارگران اجباری استفاده می کنند.

سردرگمی معامله گران بورسی جهان

سردرگمی معامله گران بورسی جهان
2021-05-11T07:29:58+04:30
بیم و امید نسبت به زمان احیای اقتصادی باعث سردرگمی معامله گران بورسی شده است.

یوان مچ دلار را خواباند

یوان مچ دلار را خواباند
2021-05-11T07:29:58+04:30
ارزش یوان مقابل دلار به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۸ تا به حال رسید.

اختلاف ٦.٢ میلیون تنی آمار تولید و مصرف در فولاد صحت ندارد

اختلاف ٦.٢ میلیون تنی آمار تولید و مصرف در فولاد صحت ندارد
2021-05-11T07:29:57+04:30
سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که اختلاف٦.٢ میلیون تنی آمار تولید و مصرف در فولاد صحت ندارد. ...

چند راهکار برای کاهش قیمت گوشت

چند راهکار برای کاهش قیمت گوشت
2021-05-11T07:29:57+04:30
مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک با اشاره به موانع و مصوبات غیر کارشناسی در این حوزه، چند راهکار برای کاهش قیمت دام ارائه داد.

رویارویی یک عرضه اولیه با بازار قرمز بورس!

رویارویی یک عرضه اولیه با بازار قرمز بورس!
2021-05-11T07:29:57+04:30
سهامداران بورسی درحالی قرار است روز آینده بعد از مدت ها شاهد یک عرضه اولیه در بازار فرابورس باشند که بازار سرمایه روزهای پرچالشی را پشت سر می گذارد و فشار عر...

وضعیت سفرهای مردم در ممنوعیت کرونایی جدید+ جزییات

وضعیت سفرهای مردم در ممنوعیت کرونایی جدید+ جزییات
2021-05-11T07:29:56+04:30
بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از ساعت ۱۲ امروز تا شنبه آینده ممنوعیت تردد بین استانی اجرا شده و همه ورودی و خروجی شهرها و استان‌های مختلف کنترل می‌ش...

شرط و شروطی برای بازگشت خارجی ها به بازار لوازم خانگی

شرط و شروطی برای بازگشت خارجی ها به بازار لوازم خانگی
2021-05-11T07:29:56+04:30
دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی معتقد است تعامل با کشورها و برندهای خارجی در مجموع مفید است، اما با رعایت سه شرط که اولین و مهم‌ترین آن ممنوعیت پنج ساله واردات ...

خطر شوک جدید ارزی با لغو تحریم‌ها!

خطر شوک جدید ارزی با لغو تحریم‌ها!
2021-05-11T07:29:55+04:30
رییس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید در صورت کنار رفتن تحریم‌ها، نحوه مدیریت بازار ارز از سوی دولت اهمیت بسیار زیادی در آینده اقتصادی کشور دارد. ...

امضای ۴ قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه بنادر کشور

امضای ۴ قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه بنادر کشور
2021-05-10T20:40:02+04:30
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، ۴ قرارداد تولید بار اول تجهیزات فناورانه الکترونیکی و مخابراتی بنادر کشور با شرکت‌های دانش بنیان امضا شد.

هیچ فولادی گم نشده است

هیچ فولادی گم نشده است
2021-05-10T18:53:16+04:30
سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: هیچ فولادی گم نشده و رقم ۲.۶ میلیون تن اعلام شده درباره اختلاف آمار تولید و مصرف صحیح نیست.

۱۵ میلیارد دلار ارز کشور بلوکه شده است

۱۵ میلیارد دلار ارز کشور بلوکه شده است
2021-05-10T18:26:37+04:30
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی گفت:بنابر اعلام بانک مرکزی، نزدیک به ۷ میلیارد دلار در کره جنوبی و حدود ۴ میلیارد دلار در عراق بلوکه شده که با سایر کشورها در مجموع...

واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی غیرقانونی است

واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی غیرقانونی است
2021-05-10T18:26:37+04:30
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: واگذاری سازمان مرکزی تعاون روستایی به بخش خصوصی کاملاً غیرقانونی است.

فهرست تولیدکنندگان فولاد مجاز به انجام صادرات اعلام شد

فهرست تولیدکنندگان فولاد مجاز به انجام صادرات اعلام شد
2021-05-10T16:53:18+04:30
مدیر صنایع فلزی وزارت صنعت فهرست واحدهای فولادی مجاز به صادرات محصولات فولادی را به سازمان توسعه تجارت اعلام کرد.

بهره برداری از طرح‌های ملی صنعت برق با اعتبار ۱۳۴۵ میلیارد تومان

بهره برداری از طرح‌های ملی صنعت برق با اعتبار ۱۳۴۵ میلیارد تومان
2021-05-10T16:53:18+04:30
طرح‌های ملی صنعت برق کشور با سرمایه‌گذاری ۱۳۴۵ میلیارد تومان فردا سه‌شنبه با حضور وزیر نیرو همزمان با هفته ششم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری می‌رسد.

لزوم توقف انتخابات غیرقانونی مجامع سهام عدالت استانی/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟

 لزوم توقف انتخابات غیرقانونی مجامع سهام عدالت استانی/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟
2021-05-10T16:46:36+04:30
در حالی وزارت اقتصاد برای بار دوم بدنبال برگزاری فوری، مجامع سهام عدالت استانی است که این موضوع با واکنش برخی نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی و ......

انتخابات غیرقانونی مجامع سهام عدالت استانی باید متوقف شود/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟

 انتخابات غیرقانونی مجامع سهام عدالت استانی باید متوقف شود/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟
2021-05-10T16:19:56+04:30
در حالی وزارت اقتصاد برای بار دوم بدنبال برگزاری فوری، مجامع سهام عدالت استانی است که این موضوع با واکنش برخی نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی و ......

برگزاری انتخابات مجامع سهام عدالت استانی باید متوقف شود/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟

 برگزاری انتخابات مجامع سهام عدالت استانی باید متوقف شود/ پشت پرده تحرکات گسترده وزارت اقتصاد چیست؟
2021-05-10T16:06:36+04:30
در حالی وزارت اقتصاد برای بار دوم بدنبال برگزاری فوری، مجامع سهام عدالت استانی است که این موضوع با واکنش برخی نهادهای نظارتی از جمله مجلس شورای اسلامی و ......

کمبود نقدینگی، مهم‌ترین دلیل رکود واحدهای صنعتی

کمبود نقدینگی، مهم‌ترین دلیل رکود واحدهای صنعتی
2021-05-10T15:09:58+04:30
تا پایان سال گدشته بیش از ۹۵۹ هزار نفر در واحدهایی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیدند مشغول به کار بودند، نزدیک به ۵۰ درصد کل واحدها در صنایع ...

کرونا چه بلایی بر سر ترکیه آورد؟

کرونا چه بلایی بر سر ترکیه آورد؟
2021-05-10T15:09:58+04:30
رئیس خانه اقتصاد ایران و ترکیه می‌گوید، شیوع کرونا و کاهش تعداد مسافران و گردشگران خارجی، فشار قابل توجهی بر اقتصاد ترکیه وارد کرده است. ...

انجام تست سریع کرونا از مسافران در بندر حقانی+جزییات

انجام تست سریع کرونا از مسافران در بندر حقانی+جزییات
2021-05-10T15:09:57+04:30
مسئول هماهنگی مقابله با کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی از انجام تست سریع کرونا در پایانه مسافری دریایی شهیدحقانی به عنوان قطب مسافری دریایی کشور خبر داد و...

سکوت تلخ شورای رقابت/ حاشیه‌روی با زامیاد!

سکوت تلخ شورای رقابت/ حاشیه‌روی با زامیاد!
2021-05-10T15:09:57+04:30
شورای رقابت که تا پیش از این ذوق زده از برگشت به قیمت گذاری خودرو بود و از عملکرد خود دفاع می کرد، این روزها با صدور دستورالعمل جدید برای افزایش قیمت خودرو و...
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)