میرنیوز

پیش بینی وضعیت بازار مسکن پس از انتخابات

پیش بینی وضعیت بازار مسکن پس از انتخابات 2021-05-03T11:49:07+04:30

هادی ساداتی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی وضعیت بازار مسکن در سال جاری و با توجه به انتخابات پیش رو، اظهار کرد: با توجه به طرح مجلس در خصوص جهش مسکن و چشم اندازی که در این زمینه در ارتباط با شرایط مسکن و افزوده شدن وام پیشنهاد شده و پیش نویسی که ارائه کردند، می توان امیدوار بود ولی معتقدم هر مقدار که از این طرف می خواهیم به موضوع توجهی بکنیم از آن طرف گسستی در برخی مسایل نظیر تورم ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه تحریم های خارجی نمی تواند بر امر مسکن و ساختمان سازی دخیل باشد، گفت: آنچه بر مسکن و ساخت و ساز اثرگذار است، تحریم داخلی، برخی سوء مدیریتها و افزوده شدن قیمتهای کذایی و حبابی مصالح ساختمانی است که تثبیت می شود.

ساداتی گفت: متاسفانه تلاشی برای پایین آمدن قیمتهای کذایی در بخش مصالح صورت نمی گیرد و قدرت پایین آوردن آن وجود ندارد، لذا امیدواریم در دولت جدید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود بر ضرورت توجه به مسایل و مشکلات کارگران به ویژه کارگران ساختمانی در حوزه معیشت تاکید کرد و گفت: امسال درصدی به حقوق کارگران اضافه شد که جای تقدیر و تشکر دارد هم از وزیر کار و سایر وزیرانی که در خصوص این مصوبه نقش داشتند و هم تیم کارگری و کارفرمایی که کمک کردند و مصوبه را به تصویب رساندند ولی با همه تلاشهایی که در سایه همدلی صورت گرفت، معتقدم این مصوبه نمی تواند وضعیت معیشتی کارگران را پوشش دهد و هزینه های زندگی سخت آنها را جبران کند لذا درخواست ما این است که مسئولان توجه بیشتری به اقشار کارگری و کارگران ساختمانی داشته باشند.

ساداتی گفت: همه به نوعی دچار گرفتاری و مشکلات تورم، گرانی و قیمت کالاهای اساسی هستیم و کسی جز دولت نمی تواند قیمتها را مهار کند.انتظار داریم مسئولان به قیمتها توجه کنند و بازار را در کنترل داشته باشند و تلاش کنند از هفته آینده که بعد از هفته کارگر است وضع معیشت افراد چه کارگر چه غیرکارگر بهتر شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

افزایش قانونی و منطقی تعرفه در حال پیگیری است

افزایش قانونی و منطقی تعرفه در حال پیگیری است
2021-05-08T11:10:00+04:30
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: افزایش حداقل کارکرد و بحث های مختلف مانند افزایش قانونی و منطقی تعرفه با توجه به شرایط در حال پیگیری است. ...

دلار همچنان در کانال ۲۰ هزار تومان باقی ماند

دلار همچنان در کانال ۲۰ هزار تومان باقی ماند
2021-05-08T11:06:41+04:30
قیمت هر دلار آمریکا(اسکناس) امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ همچنان در کانال ۲۰ هزار تومانی باقی ماند و نرخ آن برای خرید ۲۰ هزار و ۲۳۴ تومان و برای فروش ۲۰ هزار ...

افزایش تبادل کالایی ایران و هند وارد فاز اجرایی شود

افزایش تبادل کالایی ایران و هند وارد فاز اجرایی شود
2021-05-08T11:06:41+04:30
معاون وزیر صمت در دیدار با سفیرهند با ابراز ناخرسندی از کاهش مبادلات تجاری بین ایران و هند برتلاش برای رفع موانع تجارت متقابل و یافتن راهکارهای جدید برای توس...

بازگشایی بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز/ گروه های ۳ و ۴ همچنان تعطیل

بازگشایی بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز/ گروه های ۳ و ۴ همچنان تعطیل
2021-05-08T11:06:40+04:30
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز بازگشایی و مجاز به فعالیت هستند اما گروه های شغلی ۳ و ۴ به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

نمایشی به نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خوره/میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟

 نمایشی به نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خوره/میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟
2021-05-08T11:13:59+04:30
دوگانه تحریم – مذاکره ، درام تکراری دهه های اخیر اقتصاد ایران است که بازیگران مختلف داخلی و خارجی ، به تناسب نقش و اهداف خویش ، ژانر های مختلفی از آن را باز...

غول بانکی روسیه تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن خود را به صفر می‌رساند

 غول بانکی روسیه تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن خود را به صفر می‌رساند
2021-05-08T10:59:59+04:30
بزرگترین بانک روسیه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن شعب و دفاتر خود را به صفر برساند.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد
2021-05-08T10:59:58+04:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۲۸ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده از دست دادن همه پول خود باشند

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده از دست دادن همه پول خود باشند
2021-05-08T10:26:36+04:30
رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت: ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی به لحاظ تاریخی نداشته‌اند و افرادی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید برای از دست دادن تمام پول خود آ...

خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان

 خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان
2021-05-08T10:33:16+04:30
مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تصمینی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گندم تا ۱۸ اردیبهشت ماه در کشور خبر داد.

بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن؛ قیمت ۳۰۰ میلیونی امتیاز در پردیس

 بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن؛ قیمت ۳۰۰ میلیونی امتیاز در پردیس
2021-05-08T10:33:16+04:30
درحالی نماینده مجلس از معامله امتیاز طرح ملی مسکن به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد که در برخی شهرهای جدید این امتیاز تا ۳۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شود.

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| تغییر سبک زندگی ملت‌ها با ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی

 فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| تغییر سبک زندگی ملت‌ها با ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی
2021-05-08T10:33:15+04:30
ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی در کشور تهدیدات و آسیب‌های متعدد فرهنگی اجتماعی به‌دنبال دارد که در این گزارش بدان می‌پردازیم.

نرخ بیکاری سوییس در حال رسیدن به سه درصد

نرخ بیکاری سوییس در حال رسیدن به سه درصد
2021-05-08T10:17:09+04:30
شمار بیکاران سوییسی به ۱۵۱ هزار نفر کاهش یافت.

ارزهای دیجیتالی در استانه ۲.۵ تریلیون دلاری شدن!

ارزهای دیجیتالی در استانه ۲.۵ تریلیون دلاری شدن!
2021-05-08T10:17:09+04:30
روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتالی کمکان ادامه دارد.

روز خوب بورس های جهان

روز خوب بورس های جهان
2021-05-08T10:17:08+04:30
بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان صعود کردند.  

افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آمریکا

افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آمریکا
2021-05-08T10:17:05+04:30
نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان بر خلاف انتظارات افزایش یافت.  

نفت در برابر اکسیژن!

نفت در برابر اکسیژن!
2021-05-08T10:16:43+04:30
وزیر نفت هند روز جمعه از عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه برای تامین اکسیژن پزشکی مایع (LMO) برای کمک به این کشور در مبارزه با بحران کووید ۱۹ ...

رشد هفتگی نفت باوجود بحران کرونای هند

رشد هفتگی نفت باوجود بحران کرونای هند
2021-05-08T10:16:43+04:30
قیمتهای نفت برای دومین هفته متوالی صعود کرد اما تحت تاثیر کندی رشد اشتغال در آمریکا و وضعیت شیوع کرونا در هند بازه معاملاتی محدودی پیدا کردند. ...

درخواست سازمان ملل برای توقف فاینانس پروژه‌های سوخت فسیلی

درخواست سازمان ملل برای توقف فاینانس پروژه‌های سوخت فسیلی
2021-05-08T10:16:41+04:30
دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس اقلیمی، خواستار فاینانس پروژه‌های پاک به جای زیرساخت سوخت فسیلی از سوی بانکها شد.

خوش بینی بازار به افزایش قیمت طلا در هفته جاری

خوش بینی بازار به افزایش قیمت طلا در هفته جاری
2021-05-08T10:16:40+04:30
نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد عصبانیت جای خود را به آسودگی خیال داده و تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته ...

ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک شد

ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک شد
2021-05-08T10:16:39+04:30
نظرسنجی اخیر آرگوس نشان داد تولید ایران ماه میلادی گذشته به میزان ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۲.۳۵ میلیون بشکه در روز رسید و ایران از کویت پیش افتاد...

ظرفیت تولید روغن ۳ برابر نیاز کشور است

ظرفیت تولید روغن ۳ برابر نیاز کشور است
2021-05-08T10:16:39+04:30
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت که ظرفیت تولید روغن سه برابر نیاز کشور است و در زمینه تامین مواد اولیه نیز گشایش‌های خوبی در پایان سال گذ...

چگونه وب‌سایت خود را رفع فیلتر کنیم؟

چگونه وب‌سایت خود را رفع فیلتر کنیم؟
2021-05-08T10:16:38+04:30
برای رفع فیلتر وب‌سایت‌ها، باید به پورتال خدمات الکترونیکی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مراجعه و درخواست رفع فیلتر از آن سایت را ارایه کنید. ...

۴ عامل علیه رشد قیمتها در بازار مسکن + قیمت

۴ عامل علیه رشد قیمتها در بازار مسکن + قیمت
2021-05-08T10:16:38+04:30
در شرایطی که دفاتر املاک از امروز کار خود را آغاز می کنند، چهار عامل افت قیمت ارز، مذاکرات وین، افت انتظارات تورمی و کاهش توان متقاضیان به عنوان چهار وزنه سن...

کرونا هم زورش به باجه‌های عوارضی‌ آزادراه‌ها نرسید

کرونا هم زورش به باجه‌های عوارضی‌ آزادراه‌ها نرسید
2021-05-08T10:16:37+04:30
با وجود مصوبات و ابلاغیه‌های مختلف از سوی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی، تنها ۳۰ درصد آزادراه‌های کشور ایستگاه‌های عو...

امسال ۷۰ هزار واحد وام ۴۵۰ میلیونی مسکن دریافت می کنند

امسال ۷۰ هزار واحد وام ۴۵۰ میلیونی مسکن دریافت می کنند
2021-05-08T10:13:19+04:30
عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن گفت: امسال پرداخت تا ۷۰ هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن را در برنامه داریم.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده دست دادن همه پول خود باشند

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده دست دادن همه پول خود باشند
2021-05-08T10:13:18+04:30
رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت: ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی به لحاظ تاریخی نداشته‌اند و افرادی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید برای از دست دادن تمام پول خود آ...

سهم دلار و یورو در ذخایر ارزی روسیه بازهم کاهش یافت

سهم دلار و یورو در ذخایر ارزی روسیه بازهم کاهش یافت
2021-05-08T10:13:18+04:30
بانک مرکزی روسیه در گزارش جدید سالانه خود اعلام کرد که در سال ۲۰۲۰ سهم دلار، یورو و پوند را در ذخایر ارزی خود ذخایر ارزی خود کاهش داده و سهم طلا و یوآن را با...

بورس در ماه آینده به کدام سو می رود؟

بورس در ماه آینده به کدام سو می رود؟
2021-05-08T10:03:18+04:30
یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی عوامل تاثیرگذار بر این بازار، پیش بینی کرد که وضعیت بازار سرمایه با توجه به توافقات سیاسی و ثبات قیمت دلار و همچنین وضعیت ن...

بحران آب در کلان‌شهرها به کدام سو می‌رود؟

بحران آب در کلان‌شهرها به کدام سو می‌رود؟
2021-05-08T10:03:17+04:30
یک کارشناس حوزه منابع آبی گفت: در شرایطی که کلان‌شهرها با بحران بزرگ و معناداری به نام آب درگیرند، باید به قوانین و راهکارها به طور درست و دقیق توجه شود، به ...

فعلا سفر نروید!

فعلا سفر نروید!
2021-05-08T10:03:16+04:30
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم فعلا و تا بهتر شدن وضعیت کرونا در کشور و افزایش واکسیناسیون سفر نروند، گفت: دلیل اینکه ممنوعیت‌های تردد و ...
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)