میرنیوز

اقتصاد فرانسه به مدار رشد برگشت

اقتصاد فرانسه به مدار رشد برگشت 2021-05-03T08:15:42+04:30

به گزارش ایسنا به نقل از تریدینگ اکونومیکس، مرکز آمار فرانسه در گزارشی اعلام کرد در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، متوسط رشد اقتصادی این کشور مثبت ۰.۴ درصد اندازه‌گیری شده است که ۰.۳ درصد بیشتر از نرخ پیش‌بینی شده قبلی و ۱.۷ درصد بیشتر از رشد اقتصادی ثبت شده این کشور در سه ماهه قبلی بوده است. بر مبنای سالانه نیز متوسط رشد اقتصادی فرانسه در دوازده ماه منتهی به مارس مثبت ۱.۰ درصد اندازه گیری شده است.

در بین بخش های مختلف، رشد مخارج مصرف کننده  نسبت به سه ماهه ۱.۲ درصد افزایش پیدا کرده است. سرمایه گذاری با رشد ۱.۱ درصدی نیز دیگر عامل اثرگذار افزایشی روی نرخ رشد بوده است. از طرف دیگر بدترین عملکرد مربوط به خدمات با رشد منفی ۰.۳ درصدی بوده است. در حوزه تجارت خارجی صادرات ۴.۸ درصد و واردات نیز ۱.۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

 به گفته مرکز آمار فرانسه ریسک های ناشی از کرونا باعث شده است تا فعالیت های تجاری و اقتصادی با افت محسوسی مواجه شود و بخش بزرگی از توان مالی دولت به هزینه های درمانی تخصیص یابد.  

متوسط نرخ رشد فصلی اقتصادی فرانسه در بازه زمانی ۱۹۴۹ تا ۲۰۲۰ معادل ۰.۵۱ درصد بوده است که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ با ۱۸.۵ درصد و پایین‌ترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه دوم سال ۱۹۶۸ با منفی ۱۳.۸ درصد بوده است.

طبق اعلام بانک مرکزی فرانسه روند بازگشت سطح تولیدات ناخالص داخلی این کشور به میزان قبل از همه گیری کرونا تا اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی به طول خواهد انجامید. با وجود بازیابی نسبی اقتصاد فرانسه نرخ بیکاری این کشور در سطح بالایی باقی خواهد ماند و نرخ بیکاری این کشور در سال ۲۰۲۱ معادل ۱۱ درصد پیش بینی شده است اما انتظار می رود روند نرخ بیکاری به تدریج کاهشی شود و به ۹ درصد تا اواسط سال ۲۰۲۳ کاهش پیدا کند.  

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

تصویب "حق مسکن ۴۵۰هزارتومانی کارگران" در کمیسیون اقتصادی دولت

 تصویب "حق مسکن ۴۵۰هزارتومانی کارگران" در کمیسیون اقتصادی دولت
2021-05-07T11:26:37+04:30
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره مصوبه حق مسکن کارگران گفت: مطابق آخرین اخبار مصوبه حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است و امیدواریم...

عمر شارژ باتری گوشی به چهار روز می‌رسد

عمر شارژ باتری گوشی به چهار روز می‌رسد
2021-05-07T11:10:49+04:30
شرکت IBM نخستین فناوری تولید تراشه دو نانومتری جهان را معرفی کرد که مصرف نیرو و عمر باتری در پردازنده هایی که در همه دستگاهها از گوشی و تبلت گرفته تا سرورهای...

صداقت اجباری اپلیکیشن‌های اندرویدی با کاربران

صداقت اجباری اپلیکیشن‌های اندرویدی با کاربران
2021-05-07T11:10:49+04:30
گوگل بخش ایمنی جدیدی را در فروشگاه اپلیکیشن پلی استور ایجاد می کند که به کاربران تلفن هوشمند اندرویدی اجازه می دهد مشاهده کنند طراحان برنامه چه اطلاعاتی را د...

تداوم افزایش قیمت جهانی نفت

تداوم افزایش قیمت جهانی نفت
2021-05-07T11:10:48+04:30
قیمت نفت در معاملات صبح جمعه بازار آسیا افزایش یافت و همسو با رشد بازارهای کالا و همچنین تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت آمریکا و چین، در مسیر ثبت دومین رشد هفتگ...

روسیه دلار و یوروهایش را می فروشد!

روسیه دلار و یوروهایش را می فروشد!
2021-05-07T11:10:44+04:30
سهم یورو و دلار و پوند از ذخایر ارزی روسیه باز هم کمتر شد.

طلای جهانی در قله ۲.۵ماهه ایستاد

طلای جهانی در قله   ۲.۵ماهه ایستاد
2021-05-07T11:10:44+04:30
قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا افزایش یافت و به بالاترین رکورد در دو ماه و نیم گذشته رسید.

ناکامی بیتکوین در عبور از مرز روانی مهم

ناکامی بیتکوین در عبور از مرز روانی مهم
2021-05-07T11:10:22+04:30
بیتکوین هنوز نتوانسته است کانال ۶۰ هزار دلار را بشکند.

بیتکوین شاید یک میلیون دلار شود!

بیتکوین شاید یک میلیون دلار شود!
2021-05-07T11:10:22+04:30
سردبیر کوین دسک بیتکوین را یک دارایی فوق العاده جذاب برای نگهداری دانست.

افت قیمت دلار چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟

افت قیمت دلار چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟
2021-05-07T11:10:21+04:30
نرخ دلار درحالی بعد از ماه ها وارد کانال ۲۱ هزار تومان شده است که یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که بر اساس معادلات اقتصادی، نرخ دلار بین ۲۲ تا ۲۵ ه...

قیمت سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۹ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۹ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید
2021-05-07T11:06:38+04:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۹ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۷

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
2021-05-07T11:13:17+04:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۴۲ سنت رسید.

موفقیت طرح جهش تولید مسکن در گرو تشکل وزارتخانه مستقل است

 موفقیت طرح جهش تولید مسکن در گرو تشکل وزارتخانه مستقل است
2021-05-07T11:13:17+04:30
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان خواستار تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت مسکن برای اجرای برنامه‌های مجلس در بخش مسکن کشور شد.

ممنوعیت کلیه سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور ابلاغ شد

 ممنوعیت کلیه سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور ابلاغ شد
2021-05-07T11:13:17+04:30
فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ضمن ابلاغ رسمی ممنوعیت کلیه سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور، خواستار اتخاذ همه تمهیدات لازم برای تحقق ممنوعیت سف...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۷|هر اونس طلا ۱۸۱۸ دلار شد

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۷|هر اونس طلا ۱۸۱۸ دلار شد
2021-05-07T11:13:17+04:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۱۸۱۸ دلار و ۸۳ سنت رسید.

از حملات فیشینگ به سازمان خود دفاع کنید

از حملات فیشینگ به سازمان خود دفاع کنید
2021-05-07T10:43:26+04:30
با اقداماتی از جمله اجرای تمرینات شبیه‌سازی فیشینگ و بررسی منظم برای ارزیابی تغییرات تهدیدات علیه سازمان می‌توانید از سازمان خود در برابر حملات سایبری مهاجما...

سرنوشت کشاورزان با وضعیت فعلی بارش چه می‌شود؟

سرنوشت کشاورزان با وضعیت فعلی بارش چه می‌شود؟
2021-05-07T10:43:26+04:30
خشکسالی،  کاهش غیر طبیعی و طولانی مدت منابع رطوبتی (عمدتاً بارش) است که اثرات نامطلوبی بر گیاهان، حیوانات و انسان می گذارد.  مواجه با این پدیده زیان بار طبیع...

قیمت جهانی مواد غذایی برای یازدهمین ماه گران‌تر شد

قیمت جهانی مواد غذایی برای یازدهمین ماه گران‌تر شد
2021-05-07T10:43:25+04:30
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد قیمت جهانی مواد غذایی در آوریل برای یازدهمین ماه متوالی افزایش یافت و به بالاترین حد از ماه مه سال ۲۰۱۴ صع...

بورس های جهانی به روند خوبشان ادامه دادند

بورس های جهانی به روند خوبشان ادامه دادند
2021-05-07T10:43:25+04:30
بیشتر شاخص های مهم بورسی جهانی سبز شدند.

دلار در بازارهای جهانی ریخت!

دلار در بازارهای جهانی ریخت!
2021-05-07T10:43:24+04:30
ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم ریزش کرد.

حرکت بازار خودرو برخلاف جهت تصمیم شورای رقابت!

حرکت بازار خودرو برخلاف جهت تصمیم شورای رقابت!
2021-05-07T10:43:24+04:30
به دنبال افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات خودروسازان برای سال جاری توسط شورای رقابت، تصورها براین بود که طبق روال دفعات پیش، قیمت‌ها در بازار آزاد نیز افزایش ی...

تدوین و بازنگری ۱۹ آیین نامه در راستای صیانت از سلامت نیروی کار

 تدوین و بازنگری ۱۹ آیین نامه در راستای صیانت از سلامت نیروی کار
2021-05-07T10:33:17+04:30
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۰آیین نامه جدید تدوین و ۹آیین‌نامه در شورای عالی حفاظت فنی بازنگری شده است .

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۲/۱۷|باران و رعدوبرق ۵روزه در ۲۵ استان/ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان

 هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۲/۱۷|باران و رعدوبرق ۵روزه در ۲۵ استان/ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان
2021-05-07T10:33:17+04:30
سازمان هواشناسی از بارش باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق در ۲۵ استان تا سه‌شنبه آینده خبر و نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان هشدار داد.

بخشنامه جدید الزام به دورکاری و مرخصی اضطراری کارکنان دولت در شرایط هشدار کرونا

 بخشنامه جدید الزام به دورکاری و مرخصی اضطراری کارکنان دولت در شرایط هشدار کرونا
2021-05-07T10:33:17+04:30
بخشنامه جدید الزام به دورکاری و مرخصی اضطراری کارکنان دولت در شرایط هشدار کرونا از سوی سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شد.

تصویب " حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی کارگران" در کمیسیون اقتصادی دولت

 تصویب " حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی کارگران" در کمیسیون اقتصادی دولت
2021-05-07T10:33:16+04:30
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره مصوبه حق مسکن کارگران گفت:مطابق آخرین اخبار مصوبه حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است و امیدواریم ...

بهبود پرشتاب صادرات نفت ایران در ماه‌های آینده

بهبود پرشتاب صادرات نفت ایران در ماه‌های آینده
2021-05-07T10:17:10+04:30
تحلیلگران ژئوپلیتیکی واشنگتن به میزان فزاینده ای انتظار دارند آمریکا و ایران تا پایان ماه میلادی جاری به توافقی برسند که به رفع تحریمها علیه نفت، پتروشیمی، ک...

اینترنت رایگان اساتید دانشگاهی تمدید شد

اینترنت رایگان اساتید دانشگاهی تمدید شد
2021-05-07T10:17:10+04:30
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمدید بسته‌های اینترنتی اساتید دانشگاهی خبر داد.

نرخ طلایی دلار در اقتصاد ایران چند است؟

نرخ طلایی دلار در اقتصاد ایران چند است؟
2021-05-07T10:17:09+04:30
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید در صورتی که شوک جدید و شدیدی به اقتصاد ایران وارد نشود، بهبود در وضعیت برخی شاخص‌ها در سال ۱۴۰۰ ممکن خواهد بود...

بازگشایی برخی اصناف با شرایط جدید+ لیست مشاغل مجاز به فعالیت

بازگشایی برخی اصناف با شرایط جدید+ لیست مشاغل مجاز به فعالیت
2021-05-07T10:17:07+04:30
از روز شنبه مشاغل گروه ۱ و۲ و همچنین بازارها و پاساژها در همه شهرهای نارنجی و قرمز از جمله تهران مجاز به فعالیت هستند و جریمه تخلف واحدهای صنفی از پروتکل‌های...

روسیه سهم دلار از ذخایر ارزی خود را ۳.۳ درصد کاهش داد

 روسیه سهم دلار از ذخایر ارزی خود را ۳.۳ درصد کاهش داد
2021-05-07T10:06:36+04:30
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد در راستای طرح خود برای کاهش وابستگی به دلار، سهم ارز آمریکا را در ذخایر خود ۳.۳ درصد در ۲۰۲۰ پایین آورده است.

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|انتخابات الکترونیکی؛ مزایا و معایب/ رویکرد محتاطانه اغلب کشورهای دنیا نسبت به رأی گیری الکترونیکی

 فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟|انتخابات الکترونیکی؛ مزایا و معایب/ رویکرد محتاطانه اغلب کشورهای دنیا نسبت به رأی گیری الکترونیکی
2021-05-07T10:06:36+04:30
انتخابات الکترونیک به عنوان شیوه نوین رأی گیری انتخاباتی دارای مزایا و معایب متعددی است که در این گزارش به آن می پردازیم.
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)