میرنیوز

نگاهی به وضعیت خدمات فروش خودروسازان داخلی

نگاهی به وضعیت خدمات فروش خودروسازان داخلی 2021-05-02T15:22:18+04:30

به گزارش ایسنا، بر اساس ارزیابی خدمات فروش صنعت خودرو در سال ۱۳۹۹، فرآیند ارزیابی خدمات فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو طبق روال هرساله براساس الزامات آئین‌نامه اجرائی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو (مصوب هیئت دولت) و دستورالعمل و نظامات این آئین‌نامه (مصوب وزارت صمت)   اجرایی می‌شود.

با توجه به اینکه این ارزیابی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) صورت می‌گیرد، آخرین دوره این ارزیابی در زمستان سال گذشته جمع‌بندی کرده است که براساس آن،  ۱۷ شرکت عرضه‌کننده خودرو و تعداد ۱۷۶۲ نمایندگی مجاز زیرمجموعه آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

طبق نتایج حاصل از ارزیابی در حوزه خودروهای سواری (سبک) شرکت‌های مدیران‌خودرو، بهمن‌موتور و کرمان‌موتور در خدمات فروش خودرو عملکردی بهتری داشته و رتبه دوم را به خود اختصاص داده‌اند.

پس از این سه شرکت خودروساز، ایران‌خودرو و دیارخودرو در پله سوم قرار گرفته‌اند.

رتبه چهارم خدمات فروش خودرویی نیز شرکت‌های مجموعه سایپا (شامل سایپا، پارس‌خودرو و زامیاد)، ریگان‌خودرو (عرضه‌کننده خودروهای کوپا، کاپری، شاسی‌بلند S۳۵۰ و هواتی A۲۵)، سیف‌خودو (عرضه‌کننده محصولاتی همچون SWM G۰۱، SWM G۰۱F و SUV T۳)،   بایک ایرانیان (که به نیرو خودرو آسیا نیز شناخته می‌شود و عرضه‌کننده خودروهایی همچون هاوال M۴، هاوال H۶، سابرینا هاچ‌بک سابرینا سدان و سنوا است) و شرکت پرستو آبی ارگ (عرضه‌کننده محصولاتی همچون C۳۰ و ولا۷۵ هر دو در دو مدل دستی و اتوماتیک) قرار گرفته‌اند.

نگاهی به وضعیت خدمات فروش خودروسازان داخلی

همچنین در ارزیابی در حوزه خودروهای سنگین نیز شرکت‌های سیباموتور در رده رتبه دوم و شرکت بهمن‌دیزل در پله سوم قرار گرفته است.

دو شرکت بزرگ ایران‌خودرو دیزل وایپا دیزل نیز متاسفانه در جایگاه چهارم این ارزیابی قرار گرفته‌اند.

همچنین شرکت‌های سروش دیزل (عرضه‌کننده ون باری H۳۵۰، کامیونت HD۶۵، خودروهای مسافری و شاسی‌بار) و ارس‌خودرو دیزل (تلیدکننده انواع خودروهای باری و وانت)، هم جایگاه چهارم را کسب کرده‌اند.

این در حالی است که شرکت‌های مایان‌دیزل، عقاب‌افشان، رخش خودرودیزل، کاریزان خودرو و یاوران‌خودرو شرق هم به دلیل عدم وجود اطلاعات در رابطه با برخی از شاخص‌های ارزیابی، در رتبه‌بندی کلی قرار نگرفته‌اند.

نگاهی به وضعیت خدمات فروش خودروسازان داخلی

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم متوقف شد / دارندگان حساب تکلیف‌شان چیست؟

فعالیت صندوق پس انداز مسکن یکم متوقف شد / دارندگان حساب تکلیف‌شان چیست؟
2021-05-08T12:13:23+04:30
مقام مسئول از توقف ثبت نام ورودی جدید صندوق پس انداز مسکن یکم و صرفا اعطای تسهیلات به دارندگان این حساب که تا کنون وام نگرفته اند، خبر داد.

سنگ‌اندازی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج/ وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج پرداخت شد؟

 سنگ‌اندازی بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج/ وام ۱۰۰ میلیونی ازدواج پرداخت شد؟
2021-05-08T12:19:56+04:30
طبق مصوبه مجلس بانک ها باید از ابتدای سال ۱۴۰۰، وام ازدواج ۱۰۰ و ۷۰ میلیونی را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کنند؛ اما ظاهرا در این خصوص سنگ‌اندازی‌هایی وجو...

انتخابات مجامع استانی سهام عدالت باید ابطال شود

 انتخابات مجامع استانی سهام عدالت باید ابطال شود
2021-05-08T12:19:56+04:30
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم ابطال برگزاری انتخابات مجامع استانی سهام عدالت گفت: ۴۰ درصد مالکانِ سهام عدالت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی هستند...

میزان تولید فراورده نفتی ایران چقدر است؟

میزان تولید فراورده نفتی ایران چقدر است؟
2021-05-08T12:03:18+04:30
ظرفیت روزانه پالایش نفت خام کشور از ۱.۸ میلیون بشکه در سال ۱۳۹۲ به بیش از ۲.۲ میلیون بشکه رسیده، همچنین تولید روزانه بنزین کشور از کمتر از ۵۰ میلیون لیتر به...

حجم تجارت چین و روسیه حدود ۲۰ درصد جهش کرد

حجم تجارت چین و روسیه حدود ۲۰ درصد جهش کرد
2021-05-08T12:00:02+04:30
داده‌های اداره گمرک چین نشان می‌دهد که حجم تجارت چین در بازه ژانویه تا آوریل ۲۰۲۱ به ۴۰.۲۰۷ میلیارد دلار رسیده است که این نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۱۹.۸ د...

آغاز ساخت ۳۷۰۰ واحد طرح ملی مسکن استان یزد

 آغاز ساخت ۳۷۰۰ واحد طرح ملی مسکن استان یزد
2021-05-08T12:06:38+04:30
قرار است امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی چند طرح حوزه حمل‌ونقل استان یزد به بهره‌برداری برسد. همچنین عملیات اجرایی ۳۷۶۵ واحد طرح ملی مسکن آغاز می‌شود.

پیش‌بینی ثبات بازار مسکن/ بازار از تقاضای مصرفی خالی شد

 پیش‌بینی ثبات بازار مسکن/ بازار از تقاضای مصرفی خالی شد
2021-05-08T12:06:37+04:30
کارشناس اقتصاد مسکن با پیش بینی ثبات بازار مسکن‌،گفت: در شرایط فعلی بازار مسکن میزان حضور تقاضای مصرفی در سطح حداقلی قرار دارد.

تولید انرژی آمریکا در سال ۲۰۲۰ با بدترین سقوط همراه شد

تولید انرژی آمریکا در سال ۲۰۲۰ با بدترین سقوط همراه شد
2021-05-08T11:46:41+04:30
طبق گزارش ادراه اطلاعات انرژی آمریکا تولید انرژی این کشور تحت تأثیر واکنش اقتصادی به بحران کرونا در سال ۲۰۲۰ با سقوطی ۵ درصدی روبرو شد که این بدترین سقوط سال...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
2021-05-08T11:39:58+04:30
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۱۸۳۱ دلار و ۲۴ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸|آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار چند شد؟

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸|آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار چند شد؟
2021-05-08T11:39:57+04:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۴۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وزارت اقتصاد: پرداخت سودهای بالا به سپرده‌ها باعث اخلال در بازار پول می‌شود

 وزارت اقتصاد: پرداخت سودهای بالا به سپرده‌ها باعث اخلال در بازار پول می‌شود
2021-05-08T11:27:03+04:30
وزارت اقتصاد اعلام کرد، بانکها با پرداخت سود بالاتر به سپرده ها علاوه بر اخلال در بازار پول و پرداخت هزینه بیشتر بابت سود سپرده ها، مشمول مالیات بیشتری نیز ...

نمایشی به‌نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خورده/ میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟

 نمایشی به‌نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خورده/ میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟
2021-05-08T11:27:02+04:30
دوگانه تحریم ـ مذاکره ، درام تکراری دهه‌های اخیر اقتصاد ایران است که بازیگران مختلف داخلی و خارجی، به‌تناسب نقش و اهداف خویش، ژانرهای مختلفی از آن را بازی و...

افزایش قانونی و منطقی تعرفه در حال پیگیری است

افزایش قانونی و منطقی تعرفه در حال پیگیری است
2021-05-08T11:10:00+04:30
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: افزایش حداقل کارکرد و بحث های مختلف مانند افزایش قانونی و منطقی تعرفه با توجه به شرایط در حال پیگیری است. ...

دلار همچنان در کانال ۲۰ هزار تومان باقی ماند

دلار همچنان در کانال ۲۰ هزار تومان باقی ماند
2021-05-08T11:06:41+04:30
قیمت هر دلار آمریکا(اسکناس) امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ همچنان در کانال ۲۰ هزار تومانی باقی ماند و نرخ آن برای خرید ۲۰ هزار و ۲۳۴ تومان و برای فروش ۲۰ هزار ...

افزایش تبادل کالایی ایران و هند وارد فاز اجرایی شود

افزایش تبادل کالایی ایران و هند وارد فاز اجرایی شود
2021-05-08T11:06:41+04:30
معاون وزیر صمت در دیدار با سفیرهند با ابراز ناخرسندی از کاهش مبادلات تجاری بین ایران و هند برتلاش برای رفع موانع تجارت متقابل و یافتن راهکارهای جدید برای توس...

بازگشایی بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز/ گروه های ۳ و ۴ همچنان تعطیل

بازگشایی بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز/ گروه های ۳ و ۴ همچنان تعطیل
2021-05-08T11:06:40+04:30
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز بازگشایی و مجاز به فعالیت هستند اما گروه های شغلی ۳ و ۴ به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

نمایشی به نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خوره/میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟

 نمایشی به نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خوره/میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟
2021-05-08T11:13:59+04:30
دوگانه تحریم – مذاکره ، درام تکراری دهه های اخیر اقتصاد ایران است که بازیگران مختلف داخلی و خارجی ، به تناسب نقش و اهداف خویش ، ژانر های مختلفی از آن را باز...

غول بانکی روسیه تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن خود را به صفر می‌رساند

 غول بانکی روسیه تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن خود را به صفر می‌رساند
2021-05-08T10:59:59+04:30
بزرگترین بانک روسیه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن شعب و دفاتر خود را به صفر برساند.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد
2021-05-08T10:59:58+04:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۲۸ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده از دست دادن همه پول خود باشند

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده از دست دادن همه پول خود باشند
2021-05-08T10:26:36+04:30
رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت: ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی به لحاظ تاریخی نداشته‌اند و افرادی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید برای از دست دادن تمام پول خود آ...

خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان

 خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان
2021-05-08T10:33:16+04:30
مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تصمینی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گندم تا ۱۸ اردیبهشت ماه در کشور خبر داد.

بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن؛ قیمت ۳۰۰ میلیونی امتیاز در پردیس

 بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن؛ قیمت ۳۰۰ میلیونی امتیاز در پردیس
2021-05-08T10:33:16+04:30
درحالی نماینده مجلس از معامله امتیاز طرح ملی مسکن به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد که در برخی شهرهای جدید این امتیاز تا ۳۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شود.

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| تغییر سبک زندگی ملت‌ها با ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی

 فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| تغییر سبک زندگی ملت‌ها با ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی
2021-05-08T10:33:15+04:30
ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی در کشور تهدیدات و آسیب‌های متعدد فرهنگی اجتماعی به‌دنبال دارد که در این گزارش بدان می‌پردازیم.

نرخ بیکاری سوییس در حال رسیدن به سه درصد

نرخ بیکاری سوییس در حال رسیدن به سه درصد
2021-05-08T10:17:09+04:30
شمار بیکاران سوییسی به ۱۵۱ هزار نفر کاهش یافت.

ارزهای دیجیتالی در استانه ۲.۵ تریلیون دلاری شدن!

ارزهای دیجیتالی در استانه ۲.۵ تریلیون دلاری شدن!
2021-05-08T10:17:09+04:30
روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتالی کمکان ادامه دارد.

روز خوب بورس های جهان

روز خوب بورس های جهان
2021-05-08T10:17:08+04:30
بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان صعود کردند.  

افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آمریکا

افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آمریکا
2021-05-08T10:17:05+04:30
نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان بر خلاف انتظارات افزایش یافت.  

نفت در برابر اکسیژن!

نفت در برابر اکسیژن!
2021-05-08T10:16:43+04:30
وزیر نفت هند روز جمعه از عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه برای تامین اکسیژن پزشکی مایع (LMO) برای کمک به این کشور در مبارزه با بحران کووید ۱۹ ...

رشد هفتگی نفت باوجود بحران کرونای هند

رشد هفتگی نفت باوجود بحران کرونای هند
2021-05-08T10:16:43+04:30
قیمتهای نفت برای دومین هفته متوالی صعود کرد اما تحت تاثیر کندی رشد اشتغال در آمریکا و وضعیت شیوع کرونا در هند بازه معاملاتی محدودی پیدا کردند. ...

درخواست سازمان ملل برای توقف فاینانس پروژه‌های سوخت فسیلی

درخواست سازمان ملل برای توقف فاینانس پروژه‌های سوخت فسیلی
2021-05-08T10:16:41+04:30
دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس اقلیمی، خواستار فاینانس پروژه‌های پاک به جای زیرساخت سوخت فسیلی از سوی بانکها شد.
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)