میرنیوز

کارخانه ارج کِی احیا می‌شود؟

 کارخانه ارج کِی احیا می‌شود؟ 2021-05-02T14:05:37+04:30

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، " اولین کارخانه تولید لوازم خانگی به‌دلیل تشدید مشکلات تولید رسماً تعطیل شد" این خبری بود که در خردادماه 95 توسط این خبرگزاری منتشر و به دنبال آن موج جدیدی از توجه مردم و مسئولین به این کارخانه‌ قدیمی جلب شد به نحوی که هر کس با ابراز تاسف به بیان موضع‌گیری‌هایی در مورد تعطیلی کارخانه ارج پرداخت.

برخی واردات بی رویه لوازم خانگی از کشورهای دیگر را دلیل تعطیلی ارج می دانستند و عده‌ای دیگر عدم توجه دولت به رفع مشکلات تولیدکننده داخلی را عامل اصلی این موضوع اعلام می‌کردند.

از طرف دیگر دولتی‌ها و به ویژه وزارت صنعت به توجیحات خاص خود در مورد این اتفاق پرداختند و حتی وزیر وقت صنعت دلایل از مدار خارج شدن این واحدهای صنعتی را قدمت ، عدم نوسازی و به روز نشدن ، شرایط بازار، اختلاف بین شرکا و تعطیلی آن را کاملاً طبیعی عنوان کرد.

در آن مقطع نعمت زاده اعلام کرد گزارش کارخانه ارج بر روی میز من است و در حال بررسی جزییات آن هستم، البته پیش از این عده‌ای را برای تحقیق درباره کارخانه ارج مامور کرده بودم که بر اساس آن متوجه شدم عمده سهام این کارخانه یعنی چیزی حدود 75 درصد آن بین سه گروه خصولتی‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و غیره تقسیم شده است.

نعمت زاده معتقد بود "این سه گروه سهام را گرفته‌اند و کارخانه را در طول زمان دوشیده‌اند وهیچ اقدامی برای نوسازی کارخانه خود انجام نداده‌اند. به هر حال کارخانه‌ای که قدمت تجهیزات و قطعاتش به حدود 40 سال قبل می‌رسد، نیاز به نوسازی دارد. من عامل اصلی تعطیلی این کارخانه را فرسودگی آن می‌دانم."

*نعمت زاده: "نبش قبر کردن کارخانه ارج غیر منطقی است"

وی با تاکید بر این که نبش قبر کردن مواردی از جمله کارخانه ارج غیر منطقی است، گفته بود: چند سال قبل حتی تصویب شد که کارخانه ارج جابه‌جا شود و زمین هم در اختیار آنان قرار گرفت اما به هر دلیل این کار انجام نشد. به هر حال وزارتخانه در تلاش برای تعیین تکلیف کارخانه‌های ایرانی تعطیل شده است و حتی دستور اکید داده شده که پیگیر واگذاری این کارخانه باشیم، به همین منظور با مسوولان بانک ملی صحبت کرده‌ایم که به هیچ‌وجه واگذاری کارخانه ارج در همین راستا به سرمایه‌گذاری که قصد استفاده‌ای غیر از تولید لوازم خانگی را دارد، انجام نشود و به نظر می‌رسد نهایتا تا دو ماه آینده این کارخانه تعیین تکلیف شود.

درآن مقطع نعمت زاده وعده داد که این کارخانه به زودی احیا خواهد شد اما با گذشت زمان خبری از رفع مشکلات این واحد تولیدی نشد.

در حال حاضر حدود 4 سال از صحبت های احیا کارخانه ارج می گذرد و اخیراً اعلام شد با خریداری این کارخانه توسط بخش خصوصی  روند تولید در این واحد آغاز خواهد شد. 

آنطور که عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور گفته است: کارخانه ارج با 4 محصول خوب و با آخرین تکنولوژی روز شروع به کار خواهد کرد و مقدمات آن در حال اجراست. 

البته هنوز مراحل روند تولید در این کارخانه اعلام نشده و مشخص نیست خط تولید این واحد تا چه میزان تجهیز و تولید چه زمانی آغاز خواهد شد. اما بررسی های خبرنگار تسنیم از فعالیت دوباره کارخانه ارج نشان می دهد قرار است در این واحد ماشین های ظرفشویی و لباسشویی، جاروبرقی و خشک کن تولید شود . علاوه بر این گفته شده احتمالاً اسپیلت هم در برنامه تولید کارخانه ارج قرار خواهد گرفت.

اما در این رابطه همچنان مشکلاتی وجود دارد که باید توسط وزارت صنعت مرتفع شود، به نحوی که در روند پرداخت بدهی این واحد تولیدی 80 درصد ماشین آلات فروخته شده و هنوز خط تولید این واحد تجهیز کافی را ندارد و در خوشبینانه ترین حالت می توان در یک تا یک سال و نیم آینده شاهد آغاز تولید در این واحد باسابقه صنعتی بود.

 انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
2021-05-08T11:39:58+04:30
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۸۸ درصد افزایش به ۱۸۳۱ دلار و ۲۴ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸|آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار چند شد؟

 قیمت طلا، قیمت سکه، قیمت دلار و قیمت ارز امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸|آخرین قیمت‌ها در بازار طلا و ارز/ دلار چند شد؟
2021-05-08T11:39:57+04:30
هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۴۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۹ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان و قیمت دلار ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وزارت اقتصاد: پرداخت سودهای بالا به سپرده‌ها باعث اخلال در بازار پول می‌شود

 وزارت اقتصاد: پرداخت سودهای بالا به سپرده‌ها باعث اخلال در بازار پول می‌شود
2021-05-08T11:27:03+04:30
وزارت اقتصاد اعلام کرد، بانکها با پرداخت سود بالاتر به سپرده ها علاوه بر اخلال در بازار پول و پرداخت هزینه بیشتر بابت سود سپرده ها، مشمول مالیات بیشتری نیز ...

نمایشی به‌نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خورده/ میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟

 نمایشی به‌نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خورده/ میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟
2021-05-08T11:27:02+04:30
دوگانه تحریم ـ مذاکره ، درام تکراری دهه‌های اخیر اقتصاد ایران است که بازیگران مختلف داخلی و خارجی، به‌تناسب نقش و اهداف خویش، ژانرهای مختلفی از آن را بازی و...

افزایش قانونی و منطقی تعرفه در حال پیگیری است

افزایش قانونی و منطقی تعرفه در حال پیگیری است
2021-05-08T11:10:00+04:30
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: افزایش حداقل کارکرد و بحث های مختلف مانند افزایش قانونی و منطقی تعرفه با توجه به شرایط در حال پیگیری است. ...

دلار همچنان در کانال ۲۰ هزار تومان باقی ماند

دلار همچنان در کانال ۲۰ هزار تومان باقی ماند
2021-05-08T11:06:41+04:30
قیمت هر دلار آمریکا(اسکناس) امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ همچنان در کانال ۲۰ هزار تومانی باقی ماند و نرخ آن برای خرید ۲۰ هزار و ۲۳۴ تومان و برای فروش ۲۰ هزار ...

افزایش تبادل کالایی ایران و هند وارد فاز اجرایی شود

افزایش تبادل کالایی ایران و هند وارد فاز اجرایی شود
2021-05-08T11:06:41+04:30
معاون وزیر صمت در دیدار با سفیرهند با ابراز ناخرسندی از کاهش مبادلات تجاری بین ایران و هند برتلاش برای رفع موانع تجارت متقابل و یافتن راهکارهای جدید برای توس...

بازگشایی بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز/ گروه های ۳ و ۴ همچنان تعطیل

بازگشایی بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز/ گروه های ۳ و ۴ همچنان تعطیل
2021-05-08T11:06:40+04:30
رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بازار بزرگ تهران و پاساژها از امروز بازگشایی و مجاز به فعالیت هستند اما گروه های شغلی ۳ و ۴ به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

نمایشی به نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خوره/میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟

 نمایشی به نام «مذاکره» و مردمِ همیشه زخم‌خوره/میدان بازی دیپلمات‌ها گراندهتل وین است یا چهارراه استانبول؟
2021-05-08T11:13:59+04:30
دوگانه تحریم – مذاکره ، درام تکراری دهه های اخیر اقتصاد ایران است که بازیگران مختلف داخلی و خارجی ، به تناسب نقش و اهداف خویش ، ژانر های مختلفی از آن را باز...

غول بانکی روسیه تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن خود را به صفر می‌رساند

 غول بانکی روسیه تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن خود را به صفر می‌رساند
2021-05-08T10:59:59+04:30
بزرگترین بانک روسیه در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن شعب و دفاتر خود را به صفر برساند.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۸| برنت ۶۸ دلار و ۲۸ سنت شد
2021-05-08T10:59:58+04:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۱۹ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۲۸ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده از دست دادن همه پول خود باشند

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده از دست دادن همه پول خود باشند
2021-05-08T10:26:36+04:30
رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت: ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی به لحاظ تاریخی نداشته‌اند و افرادی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید برای از دست دادن تمام پول خود آ...

خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان

 خرید تضمینی ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم کشاورزان
2021-05-08T10:33:16+04:30
مدیرکل هماهنگی خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران از خرید تصمینی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تُن گندم تا ۱۸ اردیبهشت ماه در کشور خبر داد.

بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن؛ قیمت ۳۰۰ میلیونی امتیاز در پردیس

 بازار داغ خرید و فروش امتیاز طرح ملی مسکن؛ قیمت ۳۰۰ میلیونی امتیاز در پردیس
2021-05-08T10:33:16+04:30
درحالی نماینده مجلس از معامله امتیاز طرح ملی مسکن به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد که در برخی شهرهای جدید این امتیاز تا ۳۰۰ میلیون خرید و فروش می‌شود.

فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| تغییر سبک زندگی ملت‌ها با ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی

 فضای مجازی، تهدید یا فرصت؟| تغییر سبک زندگی ملت‌ها با ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی
2021-05-08T10:33:15+04:30
ترویج بازی‌های رایانه‌ای غربی در کشور تهدیدات و آسیب‌های متعدد فرهنگی اجتماعی به‌دنبال دارد که در این گزارش بدان می‌پردازیم.

نرخ بیکاری سوییس در حال رسیدن به سه درصد

نرخ بیکاری سوییس در حال رسیدن به سه درصد
2021-05-08T10:17:09+04:30
شمار بیکاران سوییسی به ۱۵۱ هزار نفر کاهش یافت.

ارزهای دیجیتالی در استانه ۲.۵ تریلیون دلاری شدن!

ارزهای دیجیتالی در استانه ۲.۵ تریلیون دلاری شدن!
2021-05-08T10:17:09+04:30
روند صعودی قیمت ارزهای دیجیتالی کمکان ادامه دارد.

روز خوب بورس های جهان

روز خوب بورس های جهان
2021-05-08T10:17:08+04:30
بیشتر شاخص های مهم بورسی جهان صعود کردند.  

افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آمریکا

افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری آمریکا
2021-05-08T10:17:05+04:30
نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان بر خلاف انتظارات افزایش یافت.  

نفت در برابر اکسیژن!

نفت در برابر اکسیژن!
2021-05-08T10:16:43+04:30
وزیر نفت هند روز جمعه از عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه برای تامین اکسیژن پزشکی مایع (LMO) برای کمک به این کشور در مبارزه با بحران کووید ۱۹ ...

رشد هفتگی نفت باوجود بحران کرونای هند

رشد هفتگی نفت باوجود بحران کرونای هند
2021-05-08T10:16:43+04:30
قیمتهای نفت برای دومین هفته متوالی صعود کرد اما تحت تاثیر کندی رشد اشتغال در آمریکا و وضعیت شیوع کرونا در هند بازه معاملاتی محدودی پیدا کردند. ...

درخواست سازمان ملل برای توقف فاینانس پروژه‌های سوخت فسیلی

درخواست سازمان ملل برای توقف فاینانس پروژه‌های سوخت فسیلی
2021-05-08T10:16:41+04:30
دبیرکل سازمان ملل متحد در یک کنفرانس اقلیمی، خواستار فاینانس پروژه‌های پاک به جای زیرساخت سوخت فسیلی از سوی بانکها شد.

خوش بینی بازار به افزایش قیمت طلا در هفته جاری

خوش بینی بازار به افزایش قیمت طلا در هفته جاری
2021-05-08T10:16:40+04:30
نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد عصبانیت جای خود را به آسودگی خیال داده و تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای به افزایش قیمت طلا در معاملات هفته ...

ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک شد

ایران چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک شد
2021-05-08T10:16:39+04:30
نظرسنجی اخیر آرگوس نشان داد تولید ایران ماه میلادی گذشته به میزان ۸۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت و به ۲.۳۵ میلیون بشکه در روز رسید و ایران از کویت پیش افتاد...

ظرفیت تولید روغن ۳ برابر نیاز کشور است

ظرفیت تولید روغن ۳ برابر نیاز کشور است
2021-05-08T10:16:39+04:30
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت که ظرفیت تولید روغن سه برابر نیاز کشور است و در زمینه تامین مواد اولیه نیز گشایش‌های خوبی در پایان سال گذ...

چگونه وب‌سایت خود را رفع فیلتر کنیم؟

چگونه وب‌سایت خود را رفع فیلتر کنیم؟
2021-05-08T10:16:38+04:30
برای رفع فیلتر وب‌سایت‌ها، باید به پورتال خدمات الکترونیکی کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مراجعه و درخواست رفع فیلتر از آن سایت را ارایه کنید. ...

۴ عامل علیه رشد قیمتها در بازار مسکن + قیمت

۴ عامل علیه رشد قیمتها در بازار مسکن + قیمت
2021-05-08T10:16:38+04:30
در شرایطی که دفاتر املاک از امروز کار خود را آغاز می کنند، چهار عامل افت قیمت ارز، مذاکرات وین، افت انتظارات تورمی و کاهش توان متقاضیان به عنوان چهار وزنه سن...

کرونا هم زورش به باجه‌های عوارضی‌ آزادراه‌ها نرسید

کرونا هم زورش به باجه‌های عوارضی‌ آزادراه‌ها نرسید
2021-05-08T10:16:37+04:30
با وجود مصوبات و ابلاغیه‌های مختلف از سوی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر الکترونیکی شدن عوارض آزادراهی، تنها ۳۰ درصد آزادراه‌های کشور ایستگاه‌های عو...

امسال ۷۰ هزار واحد وام ۴۵۰ میلیونی مسکن دریافت می کنند

امسال ۷۰ هزار واحد وام ۴۵۰ میلیونی مسکن دریافت می کنند
2021-05-08T10:13:19+04:30
عضو هیئت مدیره بانک عامل بخش مسکن گفت: امسال پرداخت تا ۷۰ هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن را در برنامه داریم.

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده دست دادن همه پول خود باشند

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال آماده دست دادن همه پول خود باشند
2021-05-08T10:13:18+04:30
رئیس بانک مرکزی انگلستان گفت: ارزهای دیجیتال هیچ ارزشی به لحاظ تاریخی نداشته‌اند و افرادی که در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید برای از دست دادن تمام پول خود آ...
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)