میرنیوز

آخرین خبر از افزایش وام خرید مسکن در سال ۱۴۰۰

 آخرین خبر از افزایش وام خرید مسکن در سال ۱۴۰۰ 2021-05-02T13:25:38+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدحسن مرادی اظهار کرد: محصولات بانک مسکن تعهدی است و اگر قرار باشد برنامه ای برای سال جاری در حوزه پرداخت وام خرید مسکن داشته باشیم باید به تایید بانک مرکزی برسد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن طرح هایی در حوزه بالا بردن قدرت خرید مسکن دارد اما باید قبل از اعلام عمومی به تایید بانک مرکزی برسد، افزود: موضوعی که باید به آن تاکید کرد این است که مشکلات بخش مسکن و قدرت خرید تنها با پرداخت وام خرید و بالا بردن سقف وام خرید مرتفع نخواهد شد.

وی ادامه داد: به فرض این‌که تسهیلات خرید مسکن 100 درصد افزایش یابد. سئوال این است که آیا باز هم این مقدار جبران کاهش قدرت خرید را خواهد کرد؟ آیا اصلا می تواند تقاضای بالقوه را بالفعل کند؟ و این‌که بازپرداخت اقساط آن از عهده متقاضیان برمی آید؟

معاون امور طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به اینکه بانک مسکن از سال گذشته با پرداخت تسهیلات و افزایش سقف وام ساخت مسکن نشان داد  به حوزه تولید و پشتیبانی از بخش مسکن توجه ویژه ای داشته است، اضافه کرد: در کنار مسکن سایر کالاها نیز گران شده اند. به هر حال اگر بخواهیم سقف وام خرید مسکن را افزایش دهیم باید به این موضوع نیز توجه کرد که بازپرداخت اقساط از عهده متقاضیان خارج خواهد بود. پس بهترین گزینه در این شرایط برای بخش مسکن توجه به حوزه ساخت و ساز و مدیریت هزینه های تولید است.

مرادی تصریح کرد: در شرایط فعلی اولویت روی ساخت و ساز است. اما باید در کنار تسهیلات ساخت مسکن، به کنترل سایر نهاده های تولید مسکن نیز توجه شود.

وی گفت: زمین مهم‌ترین رکن تولید مسکن است، اگر مدیریت زمین مورد توجه قرار بگیرد می توان به کاهش قیمت تمام شده و در نهایت افت قیمت مسکن امیدوار شد.

مرادی با بیان اینکه نمونه واقعی حذف زمین از قیمت نهایی مسکن، طرح ملی مسکن است، افزود: طرح ملی مسکن نمونه خوبی در کاهش قیمت تمام شده مسکن است و قطعا با آورده ای که متقاضیان مسکن ملی خواهند داشت در نهایت مسکن با قیمت مناسبی در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت یا حداقل قدرت خرید آنان را همپای تورم حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

نامه قالیباف به همتی و دژپسند/ درگاه پرداخت الکترونیک صرافی‌های ارز دیجیتال مسدود شود

 نامه قالیباف به همتی و دژپسند/ درگاه پرداخت الکترونیک صرافی‌های ارز دیجیتال مسدود شود
2021-05-13T17:19:57+04:30
رئیس مجلس در نامه‌ای به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار مسدود سازی درگاه پرداخت الکترونیک صرافی های ارز دیجیتال شد.

دارایی‌های بانک مرکزی ایران در لوکزامبورگ به آمریکا منتقل نشد

دارایی‌های بانک مرکزی ایران در لوکزامبورگ به آمریکا منتقل نشد
2021-05-13T17:03:22+04:30
بانک مرکزی اعلام کرد:با پیگیری‌های صورت گرفته، قوه قضائیه لوکزامبورگ نیز مانند ایتالیا و فرانسه، مانع انتقال دارایی‌های بانک مرکزی ایران به آمریکا شدند. ...

مصوبه‌ای برای افزایش قیمت سواری‌های پرتیراژ به کام خودروسازی زامیاد

مصوبه‌ای برای افزایش قیمت سواری‌های پرتیراژ به کام خودروسازی زامیاد
2021-05-13T14:40:14+04:30
در حالی مجوز افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت براساس تورم بخشی یکساله صادر شده است که این مصوبه تنها مشمول خودروهای سواری پرتیراژ می‌شود؛ اما به‌تازگی گروه...

چرا وام کرونا خیلی خریدار نداشت؟

چرا وام کرونا خیلی خریدار نداشت؟
2021-05-13T14:40:13+04:30
علیرغم آنکه پرداخت تسهیلات کرونا با هدف حمایت از صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده پیش بینی شد اما گزارشها حاکی از آن است که تنها بخشی از متقاضیان به استقبال از ...

کاهش نسبی قیمت گوشت قرمز

کاهش نسبی قیمت گوشت قرمز
2021-05-13T13:29:57+04:30
مشاهدات میدانی از سطح بازار حاکی از آن است که قیمت گوشت قرمز نسبت به هفته های گذشته با کاهش نسبی همراه بوده است.

سرمایه ۶۰۰۰ میلیاردی بخش خصوصی در مناطق آزاد به کار افتاد

سرمایه ۶۰۰۰ میلیاردی بخش خصوصی در مناطق آزاد به کار افتاد
2021-05-13T13:29:57+04:30
آنچه که امروز با حضور رئیس جمهوری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تحت عنوان پروژه‌های عمرانی و اشتغال زایی به بهره برداری رسید، با تمرکز بر سرمایه‌گذاری بخش خصو...

کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت

کاهش ضریب نفوذ اینترنت ثابت
2021-05-13T13:16:43+04:30
ضریب نفوذ پهن‌باند تا پایان سال ۱۳۹۹، به ۱۰۶.۳۵ درصد رسیده که ۱۰۰.۲۲ درصد آن مربوط به اینترنت پهن‌باند سیار و ۶.۱۳ درصد مربوط‌ به اینترنت پهن‌باند ثابت است و...

سهام اروپا سقوط کرد

سهام اروپا سقوط کرد
2021-05-13T12:46:41+04:30
سهام اروپا در معاملات امروز، پنج‌شنبه، تحت تاثیر شوک ناشی از گزارش تورم آمریکا سقوط کردند.

واریز ۴ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بورس

واریز ۴ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بورس
2021-05-13T11:26:40+04:30
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: طبق مصوبه هیات دولت باید ۴ هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز شود.

الزام شرکت‌های هواپیمایی به استرداد کامل وجه بلیت‌های ترکیه

الزام شرکت‌های هواپیمایی به استرداد کامل وجه بلیت‌های ترکیه
2021-05-13T11:26:39+04:30
یک مقام مسئول گفت: به دلیل ممنوعیت تردد سراسری در ترکیه شرکت‌های ترکیش ایرویز، سان اکسپرس، پگاسوس، فری برد، تیلویند، کرندون و شرکت‌های هواپیمایی داخلی موظف ب...

سهم ۹۴ درصدی 3G و 4G در مصرف اینترنت

سهم ۹۴ درصدی 3G و 4G در مصرف اینترنت
2021-05-13T09:03:18+04:30
اینترنت همراه در سال‌های گذشته، از اینترنت ثابت سبقت گرفته و طبق آخرین آمار، سهم استفاده از نسل سه و چهار اینترنت به ۹۴.۲۴ درصد است. ...

خرید وحشت زده و کمبود بنزین در کرانه شرقی آمریکا

خرید وحشت زده و کمبود بنزین در کرانه شرقی آمریکا
2021-05-13T07:23:26+04:30
با گذشت شش روز از تعطیلی بزرگترین شبکه خط لوله سوخت آمریکا، بیش از هزار جایگاه سوخت در جنوب شرقی این کشور درباره کمبود بنزین و دیزل ناشی از خرید وحشت زده و ط...

اقتصاد عربستان دوباره کوچک شد

اقتصاد عربستان دوباره کوچک شد
2021-05-13T07:23:25+04:30
رشد تولید ناخالص داخلی عربستان در سه ماهه نخست سال به منفی ۳.۳ درصد رسید.

قطر برای شراکت گازی به سمت چین چرخید

قطر برای شراکت گازی به سمت چین چرخید
2021-05-13T07:23:25+04:30
قطر که تاکنون برای فناوری و دسترسی جهانی به غولهای غربی متکی بود، سرگرم مذاکره با شرکتهای چینی برای حضور در پروژه توسعه گاز طبیعی مایع این کشور است. ...

تورم بالای آمریکا، وال استریت را در شوک فرو برد

تورم بالای آمریکا، وال استریت را در شوک فرو برد
2021-05-13T07:23:24+04:30
شاخص های بورسی وال استریت در واکنش به گزارش نرخ تورم آمریکا به شدت ریزش کردند.

برد نفت از گردشگری واکسن

برد نفت از گردشگری واکسن
2021-05-13T07:23:24+04:30
یک سال محدودیتهای کرونایی به صنعت گردشگری خسارت زد و باعث لغو پروازها و ورشکستگی ایرلاینها شد اما پیشنهادهای اخیر درباره گذرنامه های واکسن و گردشگری واکسن می...

دانلود تیک تاک در دستگاه‌های دولتی آمریکا ممنوع می‌شود

دانلود تیک تاک در دستگاه‌های دولتی آمریکا ممنوع می‌شود
2021-05-13T07:23:23+04:30
کمیته امور دولتی و امنیت داخلی سنای آمریکا لایحه ای را به اتفاق آرا تصویب کرد که دانلود اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک از سوی کارکنان فدرال در دستگاههای دولتی را م...

اشباع جهانی نفت از میان رفت

اشباع جهانی نفت از میان رفت
2021-05-13T07:23:23+04:30
آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرد تقاضای جهانی برای نفت در فاصله سه ماهه اول تا پایان سال ۲۰۲۱ به میزان ۶.۵ میلیون بشکه در روز بهبود پیدا می کند و رش...

تورم آمریکا از کنترل خارج شد!

تورم آمریکا از کنترل خارج شد!
2021-05-13T07:23:22+04:30
نرخ تورم آمریکا برای اولین بار در ۱۳ سال اخیر از چهار درصد عبور کرد.

صعود قدرتمند دلار در معاملات جهانی

صعود قدرتمند دلار در معاملات جهانی
2021-05-13T07:23:22+04:30
ارزش دلار مقابل همه ارزهای مهم افزایش پیدا کرد.

چهار برابر شدن خرید خانه در ترکیه توسط خارجی ها!

چهار برابر شدن خرید خانه در ترکیه توسط خارجی ها!
2021-05-13T07:23:22+04:30
ایرانی ها کماکان بزرگ ترین گروه خارجی خریدار خانه در ترکیه هستند.

سوسوی بی جان چراغ سبز بورس!

سوسوی بی جان چراغ سبز بورس!
2021-05-13T07:23:21+04:30
حدود یک هفته از معرفی بسته حمایتی دولت از بازار سرمایه در قالب ۱۰ مصوبه که طی آن قرار است نقدینگی جدیدی وارد این بازار شود گذشته است، مصوباتی که هرچند باعث ش...

الزام شرکت‌های هواپیمایی به استرداد کامل وجه بلیت‌های صادره به مقصد ترکیه

الزام شرکت‌های هواپیمایی به استرداد کامل وجه بلیت‌های صادره به مقصد ترکیه
2021-05-12T21:20:01+04:30
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: به دلیل ممنوعیت تردد سراسری در کشور ترکیه، شرکت‌های هواپیمایی موظف به استرداد کامل وجه بلیت‌های صادره به مقصد ترکیه هستند.

۲ هزارو ۷۸۹ واحد تولیدی در تملک ۱۶ بانک/همکاری نکنند اسامی را اعلام می کنیم

۲ هزارو ۷۸۹ واحد تولیدی در تملک ۱۶ بانک/همکاری نکنند اسامی را اعلام می کنیم
2021-05-12T20:40:00+04:30
قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: براساس اعلام بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی، ۲ هزار و ۷۸۹ واحد تولیدی تا پایان آذر ۹۹ به تملک ۱۶ بانک د...

تغییر نگاه ایران‌خودرو به توسعه

تغییر نگاه ایران‌خودرو به توسعه
2021-05-12T18:56:41+04:30
در نشست گروه صنعتی ایران‌خودرو این گونه مطرح شد که نگاه ایران‌خودرو به توسعه تغییر کرده که توانسته است خودروهایی در ترازهای جهانی طراحی و تولید کند، معتقد اس...

چرا دلار ارزان می‌شود اما کالا نه؟

چرا دلار ارزان می‌شود اما کالا نه؟
2021-05-12T18:56:40+04:30
چرا وقتی دلار گران می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن اثر خود را بر قیمت کالاها نشان می‌دهد اما وقتی نرخ دلار پایین‌ می‌آید زمانی طولانی نیاز است تا قیمت کالاها ...

پهلوگیری کشتی حامل ۶۸ هزار تن شکر خام در بندر امام خمینی(ره)

پهلوگیری کشتی حامل ۶۸ هزار تن شکر خام در بندر امام خمینی(ره)
2021-05-12T17:33:20+04:30
یک مقام مسئول گفت: یک فروند کشتی حامل ۶۸ هزار تن شکر خام در بندر امام خمینی پهلوگرفت و بلافاصله عملیات تخلیه محموله و بارگیری به مقاصد آغاز شد.

طلب ۱۴۰ میلیارد تومانی شرکت گاز با پیگیری دیوان محاسبات وصول شد

 طلب ۱۴۰ میلیارد تومانی شرکت گاز با پیگیری دیوان محاسبات وصول شد
2021-05-12T17:40:00+04:30
با پیگیری و حسابرسی های دیوان محاسبات استان خراسان شمالی مبلغ ۱۴۰ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از طلب شرکت گاز استان خراسان شمالی بابت گاز بهای مشترکین عمده و...

گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک منتشر شد

 گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک منتشر شد
2021-05-12T17:00:00+04:30
سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک را منتشر کرد.

علت سانحه دیروز سقوط هواپیما در فرودگاه اراک اعلام شد

علت سانحه دیروز سقوط هواپیما در فرودگاه اراک اعلام شد
2021-05-12T16:00:00+04:30
سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه بررسی سانحه سقوط هواپیما در فرودگاه اراک و جان باختن دو تن از سرنشینان آن را اعلام کرد.
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)