میرنیوز

روزهای خوش نفتی ایران در راه است؟

روزهای خوش نفتی ایران در راه است؟ 2021-04-30T14:15:36+04:30

به گزارش ایسنا، هرچند برخی آمارها از این حکایت دارد که ایران توانسته در ماه‌های اخیر، میزان فروش نفت خود را قدری افزایش دهد اما هنوز آمارها در قیاس با آنچه آمار نفتی ایران پیش از خروج آمریکا از برجام بود، فاصله زیادی دارد.

ایران در طول تمام دهه‌های گذشته، به عنوان یکی از عرضه کنندگان سنتی نفت در جهان، در بازارهای بین المللی حضور داشته و در دوره برجام نیز میزان صادرات روزانه نفت خود را به مرز ۲.۵ میلیون بشکه نزدیک کرده بود. با این حال در سه سال اخیر، میزان فروش نفت حتی از روزانه یک میلیون بشکه نیز کمتر شده و همین موضوع دست دولت را در مدیریت هزینه‌های اقتصادی کشور بسته است.

با این وجود آغاز مذاکرات وین و افزایش احتمال بازگشت امریکا به برجام، این احتمال را به وجود آورده که بار دیگر میزان فروش نفت ایران در بازارهای جهانی افزایش یابد و مشکلات اقتصادی لااقل در کوتاه مدت کمرنگ‌تر شوند، موضوعی که حمیدرضا صالحی – عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران – معتقد است پیچیدگی‌های خاص خود را خواهد داشت.

او در گفت و گو با ایسنا، می‌گوید: در صورتی که تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران کنار برود، ما بخشی از مشتریان خود را که به شکل سنتی از سال‌های دور از ما نفت می‌خریدند بار دیگر وارد بازار خواهیم کرد و این موضوع بخشی از ظرفیت بلاتکلیف مانده سال‌های گذشته را فعال می‌کند.

این عضو اتاق بازرگانی با بیان اینکه ایران باید بداند بازاری که امروز قصد بازگشت به آن را دارد، دیگر شبیه بازار نفت سال‌های گذشته نیست، توضیح داد: کاهش جدی بهای نفت در دوره کرونا، کاهش تقاضای جهانی برای این محصول تحت تاثیر سیاست‌های دولت‌های توسعه یافته برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و محدودیت تصمیم‌گیری کشورهای صادرکننده نفت برای آینده این بازار تنها بخشی از تغییرات است.

صالحی ادامه داد: از این رو برای اینکه ما بتوانیم بار دیگر، ظرفیت صادرات نفت خود را به حداکثر برسانیم، احتمالا نسبت به گذشته کار پیچیده‌تری خواهیم داشت. از این رو بررسی گزینه‌های جایگزین مانند تولید فراورده‌های نفتی و کالاهایی که ارزش افزوده بالاتری دارند، هم باعث رونق گرفتن صنعت نفت می‌شوند و هم تهدید شرایط امروز بازار را برای ما به فرصت تبدیل خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

حل مشکل تامین برق پایدار، یکبار برای همیشه/سهم اندک برق هسته ای در سبد تولید

حل مشکل تامین برق پایدار، یکبار برای همیشه/سهم اندک برق هسته ای در سبد تولید
2021-05-07T11:33:35+04:30
باورهای اشتباه درباره برق هسته ای از یک سو و چالش های بین المللی از سویی دیگر موجب شده تا نقش این فناوری در سبد تولید برق کشور رقم اندکی را به خود اختصاص دهد.

تصویب "حق مسکن ۴۵۰هزارتومانی کارگران" در کمیسیون اقتصادی دولت

 تصویب "حق مسکن ۴۵۰هزارتومانی کارگران" در کمیسیون اقتصادی دولت
2021-05-07T11:26:37+04:30
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره مصوبه حق مسکن کارگران گفت: مطابق آخرین اخبار مصوبه حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است و امیدواریم...

عمر شارژ باتری گوشی به چهار روز می‌رسد

عمر شارژ باتری گوشی به چهار روز می‌رسد
2021-05-07T11:10:49+04:30
شرکت IBM نخستین فناوری تولید تراشه دو نانومتری جهان را معرفی کرد که مصرف نیرو و عمر باتری در پردازنده هایی که در همه دستگاهها از گوشی و تبلت گرفته تا سرورهای...

صداقت اجباری اپلیکیشن‌های اندرویدی با کاربران

صداقت اجباری اپلیکیشن‌های اندرویدی با کاربران
2021-05-07T11:10:49+04:30
گوگل بخش ایمنی جدیدی را در فروشگاه اپلیکیشن پلی استور ایجاد می کند که به کاربران تلفن هوشمند اندرویدی اجازه می دهد مشاهده کنند طراحان برنامه چه اطلاعاتی را د...

تداوم افزایش قیمت جهانی نفت

تداوم افزایش قیمت جهانی نفت
2021-05-07T11:10:48+04:30
قیمت نفت در معاملات صبح جمعه بازار آسیا افزایش یافت و همسو با رشد بازارهای کالا و همچنین تحت تاثیر آمار اقتصادی مثبت آمریکا و چین، در مسیر ثبت دومین رشد هفتگ...

روسیه دلار و یوروهایش را می فروشد!

روسیه دلار و یوروهایش را می فروشد!
2021-05-07T11:10:44+04:30
سهم یورو و دلار و پوند از ذخایر ارزی روسیه باز هم کمتر شد.

طلای جهانی در قله ۲.۵ماهه ایستاد

طلای جهانی در قله   ۲.۵ماهه ایستاد
2021-05-07T11:10:44+04:30
قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار آسیا افزایش یافت و به بالاترین رکورد در دو ماه و نیم گذشته رسید.

ناکامی بیتکوین در عبور از مرز روانی مهم

ناکامی بیتکوین در عبور از مرز روانی مهم
2021-05-07T11:10:22+04:30
بیتکوین هنوز نتوانسته است کانال ۶۰ هزار دلار را بشکند.

بیتکوین شاید یک میلیون دلار شود!

بیتکوین شاید یک میلیون دلار شود!
2021-05-07T11:10:22+04:30
سردبیر کوین دسک بیتکوین را یک دارایی فوق العاده جذاب برای نگهداری دانست.

افت قیمت دلار چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟

افت قیمت دلار چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟
2021-05-07T11:10:21+04:30
نرخ دلار درحالی بعد از ماه ها وارد کانال ۲۱ هزار تومان شده است که یک کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که بر اساس معادلات اقتصادی، نرخ دلار بین ۲۲ تا ۲۵ ه...

قیمت سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۹ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید

قیمت سکه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ به ۹ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید
2021-05-07T11:06:38+04:30
قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ در بازار آزاد تهران به ۹ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۷

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
2021-05-07T11:13:17+04:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۸ درصد افزایش به ۶۸ دلار و ۴۲ سنت رسید.

موفقیت طرح جهش تولید مسکن در گرو تشکل وزارتخانه مستقل است

 موفقیت طرح جهش تولید مسکن در گرو تشکل وزارتخانه مستقل است
2021-05-07T11:13:17+04:30
دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان خواستار تفکیک وزارت راه و شهرسازی و تشکیل وزارت مسکن برای اجرای برنامه‌های مجلس در بخش مسکن کشور شد.

ممنوعیت کلیه سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور ابلاغ شد

 ممنوعیت کلیه سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور ابلاغ شد
2021-05-07T11:13:17+04:30
فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا ضمن ابلاغ رسمی ممنوعیت کلیه سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور، خواستار اتخاذ همه تمهیدات لازم برای تحقق ممنوعیت سف...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۷|هر اونس طلا ۱۸۱۸ دلار شد

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۲/۱۷|هر اونس طلا ۱۸۱۸ دلار شد
2021-05-07T11:13:17+04:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۱۸۱۸ دلار و ۸۳ سنت رسید.

از حملات فیشینگ به سازمان خود دفاع کنید

از حملات فیشینگ به سازمان خود دفاع کنید
2021-05-07T10:43:26+04:30
با اقداماتی از جمله اجرای تمرینات شبیه‌سازی فیشینگ و بررسی منظم برای ارزیابی تغییرات تهدیدات علیه سازمان می‌توانید از سازمان خود در برابر حملات سایبری مهاجما...

سرنوشت کشاورزان با وضعیت فعلی بارش چه می‌شود؟

سرنوشت کشاورزان با وضعیت فعلی بارش چه می‌شود؟
2021-05-07T10:43:26+04:30
خشکسالی،  کاهش غیر طبیعی و طولانی مدت منابع رطوبتی (عمدتاً بارش) است که اثرات نامطلوبی بر گیاهان، حیوانات و انسان می گذارد.  مواجه با این پدیده زیان بار طبیع...

قیمت جهانی مواد غذایی برای یازدهمین ماه گران‌تر شد

قیمت جهانی مواد غذایی برای یازدهمین ماه گران‌تر شد
2021-05-07T10:43:25+04:30
سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد قیمت جهانی مواد غذایی در آوریل برای یازدهمین ماه متوالی افزایش یافت و به بالاترین حد از ماه مه سال ۲۰۱۴ صع...

بورس های جهانی به روند خوبشان ادامه دادند

بورس های جهانی به روند خوبشان ادامه دادند
2021-05-07T10:43:25+04:30
بیشتر شاخص های مهم بورسی جهانی سبز شدند.

دلار در بازارهای جهانی ریخت!

دلار در بازارهای جهانی ریخت!
2021-05-07T10:43:24+04:30
ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم ریزش کرد.

حرکت بازار خودرو برخلاف جهت تصمیم شورای رقابت!

حرکت بازار خودرو برخلاف جهت تصمیم شورای رقابت!
2021-05-07T10:43:24+04:30
به دنبال افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات خودروسازان برای سال جاری توسط شورای رقابت، تصورها براین بود که طبق روال دفعات پیش، قیمت‌ها در بازار آزاد نیز افزایش ی...

تدوین و بازنگری ۱۹ آیین نامه در راستای صیانت از سلامت نیروی کار

 تدوین و بازنگری ۱۹ آیین نامه در راستای صیانت از سلامت نیروی کار
2021-05-07T10:33:17+04:30
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید ۱۰آیین نامه جدید تدوین و ۹آیین‌نامه در شورای عالی حفاظت فنی بازنگری شده است .

هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۲/۱۷|باران و رعدوبرق ۵روزه در ۲۵ استان/ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان

 هواشناسی ایران ۱۴۰۰/۰۲/۱۷|باران و رعدوبرق ۵روزه در ۲۵ استان/ هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان
2021-05-07T10:33:17+04:30
سازمان هواشناسی از بارش باران، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق در ۲۵ استان تا سه‌شنبه آینده خبر و نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۰ استان هشدار داد.

بخشنامه جدید الزام به دورکاری و مرخصی اضطراری کارکنان دولت در شرایط هشدار کرونا

 بخشنامه جدید الزام به دورکاری و مرخصی اضطراری کارکنان دولت در شرایط هشدار کرونا
2021-05-07T10:33:17+04:30
بخشنامه جدید الزام به دورکاری و مرخصی اضطراری کارکنان دولت در شرایط هشدار کرونا از سوی سازمان اداری و استخدامی ابلاغ شد.

تصویب " حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی کارگران" در کمیسیون اقتصادی دولت

 تصویب " حق مسکن ۴۵۰ هزار تومانی کارگران" در کمیسیون اقتصادی دولت
2021-05-07T10:33:16+04:30
دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران درباره مصوبه حق مسکن کارگران گفت:مطابق آخرین اخبار مصوبه حق مسکن در کمیسیون اقتصادی دولت تصویب شده است و امیدواریم ...

بهبود پرشتاب صادرات نفت ایران در ماه‌های آینده

بهبود پرشتاب صادرات نفت ایران در ماه‌های آینده
2021-05-07T10:17:10+04:30
تحلیلگران ژئوپلیتیکی واشنگتن به میزان فزاینده ای انتظار دارند آمریکا و ایران تا پایان ماه میلادی جاری به توافقی برسند که به رفع تحریمها علیه نفت، پتروشیمی، ک...

اینترنت رایگان اساتید دانشگاهی تمدید شد

اینترنت رایگان اساتید دانشگاهی تمدید شد
2021-05-07T10:17:10+04:30
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمدید بسته‌های اینترنتی اساتید دانشگاهی خبر داد.

نرخ طلایی دلار در اقتصاد ایران چند است؟

نرخ طلایی دلار در اقتصاد ایران چند است؟
2021-05-07T10:17:09+04:30
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران می‌گوید در صورتی که شوک جدید و شدیدی به اقتصاد ایران وارد نشود، بهبود در وضعیت برخی شاخص‌ها در سال ۱۴۰۰ ممکن خواهد بود...

بازگشایی برخی اصناف با شرایط جدید+ لیست مشاغل مجاز به فعالیت

بازگشایی برخی اصناف با شرایط جدید+ لیست مشاغل مجاز به فعالیت
2021-05-07T10:17:07+04:30
از روز شنبه مشاغل گروه ۱ و۲ و همچنین بازارها و پاساژها در همه شهرهای نارنجی و قرمز از جمله تهران مجاز به فعالیت هستند و جریمه تخلف واحدهای صنفی از پروتکل‌های...

روسیه سهم دلار از ذخایر ارزی خود را ۳.۳ درصد کاهش داد

 روسیه سهم دلار از ذخایر ارزی خود را ۳.۳ درصد کاهش داد
2021-05-07T10:06:36+04:30
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد در راستای طرح خود برای کاهش وابستگی به دلار، سهم ارز آمریکا را در ذخایر خود ۳.۳ درصد در ۲۰۲۰ پایین آورده است.
X فیلم جدید کلیپ جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)