میرنیوز

همتی: مشکل بازار ارز از افزایش قیمت بنزین شروع شد/ پیچ اصلی فشار حداکثری را رد کردیم

 همتی: مشکل بازار ارز از افزایش قیمت بنزین شروع شد/ پیچ اصلی فشار حداکثری را رد کردیم 2021-04-08T22:40:59+04:30

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی با حضور در کلاب هاوس به پرسش‌های کارشناسان و فعالان اقتصادی پاسخ داد و با مرور به سابقه انتصابش بعنوان رئیس کل بانک مرکزی،‌ اظهار داشت: تصمیم اینکه من سفیر چین شوم گرفته شده بود و 10 روز سفیر چین بودم ولی برای اجلاس سفرا به تهران برگشتم و همان روز دوم رییس جمهور بنده را خواستند و برای شرایط ارزی مشورت خواستند و ایشان پیشنهاد پذیرش مسئولیت بانک مرکزی را به من دادند.

وی گفت: احساس کردم که نیاز است این سکان را به دست بگیرم و می دانستم که چه سختی هایی دارم ولی خوشحال هستم که سختی 32 ماه را تحمل کردم و برای مردم تا حدی که توان دارم خدمت کردم و می دانم مردم سختی می کشند و تحریم بسیار سخت است و به خاطر اینکه دشمن نتواند اطلاعات بگیرید نمی توانم خیلی توضیج بدهم.

همتی با بیان اینکه در این دوره با پشتیبانی مقام معظم رهبری و کل مجموعه دولت توانستیم این پیچ اصلی فشار حداکثری را رد کنیم، افزود: در پایان سال 98 و در سال 99 مشکلاتی پیش آمد که مدیریت بازار ارز را با دشواری همراه کرد. یکی بحث گران شدن نرخ بنزین و دیگری رفتن اسم ایران به لیست سیاه FATF بود.

رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه در سال 98 مشکل از افزایش نرخ بنزین شروع شد و افزایش قیمت بنزین به نرخ ارز شوک وارد شد، گفت: اواخر همان سال نیز مباحث مرتبط با اف ای تی اف و ورود به لیست سیاه به عنوان شوک های سیاسی و روانی بر بازار ارز تاثیر گذار بود و لذا بعضاً فشارها و عوامل سیاسی و بیرونی کار را از دست ما خارج کرد.من که توانستم نرخ ارز را برای یکسال 11تا13هزارتومان حفظ کنم با نرخ 15هزارتومان مواجه شدم.

وی با بیان اینکه در سال 99 اتفاقات زیادی رخ داد که اثر منفی شدیدی بر نرخ ارز گذاشت، ادامه داد: از جمله این اتفاقات، درخواست مکانیزم ماشه توسط آمریکایی ها بود که علیرغم اینکه رای نیاورد، ولی اثر منفی بر بازار ما گذاشت. همچنین 18 بانک ما تحریم ثانویه شدند که همین امر باعث تشدید شرایط مخرب شد و افزایش انتظارات تورمی را به دنبال داشت.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: من  تمام تلاشم را کردم و در اذهان از دلار 45هزار تا60 هزار تومانی صحبت می‌کردند و همه این‌ها به انتظارات تورمی دامن زد و هدفگذاری تورمی ما را با مشکل مواجه کرد؛ هدف‌گذاری تورمی به این معنا نیست که حتما به آن برسیم بلکه باید به آن نزدیک شویم که نزدیک هم شدیم. ما اوراق فروختیم و با آن کسری بودجه و تشدید تورم را کنترل کردیم.

همتی ضمن تأکید براینکه کارگزاری بانک مرکزی توانست 125 هزار میلیارد تومان اوراق به فروش برساند، افزود: اگر این اقدام انجام نمی شد به تنهایی می‌توانست 32 واحد درصد به نقدینگی اضافه کند که از آن جلوگیری شد.

رئیس کل بانک مرکزی درباره بازار ارز و سیاست های ارزی این بانک نیز اینطور توضیح داد که اعتقادی به سرکوب نرخ ارز ندارم. دخالت بانک‌مرکزی در بازار ارز و تعیین نرخ را به طور قطعی رد می‌کنم و بانک‌مرکزی برای ثبات دخالت می‌کند و من اعتقادی به سرکوب نرخ ارز ندارم و نرخ ارز در بازار ثانویه تعیین می‌شود. بازار ثانویه (نیما) به روز و در حال تغییر است و بانک مرکزی در آن دخالتی ندارد و اقدامات بانک مرکزی صرفا برای ثبات و جلوگیری از نوسانات است.

وی در ادامه در خصوص تسعیر نرخ ارز افزود: تسعیر ارز صندوق توسعه ملی بر اساس اصل قانونی است و کسی نمی تواند از آن استنکاف کند علیرغم این موضوع بنده تا حد توان مقاومت کردم. اقتصاد ما بر ارز آوری صادرات غیر نفتی متکی است.

همتی با بیان اینکه در سال گذشته 37 میلیارد دلار واردات داشتیم که دو سوم آن توسط صادرات غیرنفتی تامین شد، افزود: خالص دارایی ارزی بانک مرکزی بر اساس سیاست های مدون است و ارزپاشی در این خصوص وجود ندارد. نرخ ارزی که سرکوب بشود و باعث خروج سرمایه شود از نظر من مردود است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: اگر بخواهیم خالص دارایی های ارزی بانک مرکزی را خرج کنیم بر اساس سیاست های ارزی این کار را انجام می دهیم و اجازه خروج سرمایه نمی دهیم. تقریبا 6.5 میلیارد تومان ارز صادراتی به چرخه اقتصاد کشور بازنگشته است. دو سوم تامین واردات ما در کل کشور را صادرات غیرنفتی تامین می‌کند و ما هیچ‌وقت صادرات را سرکوب نکردیم.

وی با اشاره به این که ما 250 نفر داشتیم که صادرکننده واقعی نبودند و قانون هم گفته این‌ها را بررسی کنیم و 6.5میلیارد دلار ارز را به کشور وارد نکردند گفت: بعدا فهمیدیم نه آدرس درست داشتند و نه کارت بازرگانی درستی داشتند و از بین این 250 نفر، 70 نفر را خود قوه قضاییه اعلام کرد که از افراد بسیار تهی‌دست کارت بازرگانی گرفته بودند و 30 نفرشان هم الان دستگیر هستند.

همتی پیرامون پیوستن بهFATF گفت: اگر از من پرسیده بودند حتما FATF را تایید می‌کردم ولی من صاحب نظر نیستم و جای دیگر باید تصمیم بگیرند.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه با بیان اینکه خیلی از مشکلات و فشارهای من را بخش خصوصی نمی داند؛ گفت: سال 99 بدترین سال کشور بود؛ من بازارساز هستم و وقتی که ابزار من محدود شود، نمی تواند بدون ارز بازار را کنترل کند؛ شرایط ما اما الان بهتر می شود. با صادرکنندگان هر روز جلسه دارم این طور نیست که ارز را نیاورند؛ اما پتروشیمی ها ارز ارزان بدهند، من نمی توانم جلوگیری کنم.

همتی گفت: تیمی الان در وین هستند که این مسائل را پیگیری می‌کنند و این مسائل را پیگیری می کنیم که فقط گفته نشود تحریم بانکی برداشته شد؛ بلکه نحوه استفاده منابع و سایر ابزارها را هم برای رفع تحریم ها باید به کار بگیریم.

وی در خصوص مبارزه با پولشویی گفت: در سال 97 چک های تضمینی را جمع کردم که میلیاردها تومان را در دوبی خرج می‌کردند و الان در زمینه پولشویی کارهای خوبی انجام شده است و به تدریج سیستم ما بهتر شود؛ نمونه آن هم شرط بندی و قمار است که سامانه ها به سرعت عمل می کند و در آینده نزدیک خبرهای خوبی را از کنترل های پولشویی ارایه خواهم داد.

همتی با بیان اینکه روزانه 150 میلیون تراکنش شتابی و 100 میلیون تراکنش شاپرک دارم، تصریح کرد: ضمن اینکه الان روزانه 40 هزار میلیارد تومان تراکنش صورت می گیرد؛ بنابراین اعداد و ارقام نشان می دهد که کنترل سخت است ولی با کنترل و سامانه کار راحت می شود؛ الان سیستم فاش را داریم که به بانک مرکزی اجازه می دهد که شبکه ها و سرشاخه های قمار و جابجاکننده پول را شناسایی کنیم.

وی ضمن تأکید براینکه الان نسبت به سال گذشته 5 برابر کنترل ما بیشتر شده است، افزود: البته این تراکنش ها صرفا کار پولشویی انجام نمی دهند بلکه مالیات نمی پرداختند؛ این در حالی است که مجوز دو میلیون پوز را باطل کردیم و 7 میلیون دیگر را اطلاعاتش را به سازمان مالیاتی دادیم؛ اما شعب بانکهای ما به این امر کمک می کردند و با برخی از افراد همراهی می کردند که بتوانند پول کلان جابجا شدند.

همتی در ادامه در خصوص بدهکاران بزرگ بانکی گفت: 11 بدهکار بزرگ بانکی 90 هزار میلیارد تومان بدهی دارند که البته متعلق به الان نیست؛ پس ساختار عظیمی در سیستم بانکی ما شکل گرفته که رئیس کل بانک مرکزی نمی تواند به تنهایی آن را مدیریت کند؛ اما اکنون با اختیاراتی که از سران سه قوه به بانک مرکزی داده شده است، موسسات ناتراز در کنترل قرار گرفته اند؛ این در حالی است که اکنون دیگر اضافه برداشت در کشور نداریم و 80 هزار میلیارد تومان در نیمه دوم سال 97 اضافه برداشت داشتیم اما اکنون برخی از موسسات دیگر به نقطه سخت ناترازی رسیده اند؛ پس زمان نیاز داریم.

همتی گفت: تا زمانی که بانکها را بتوان به صراط مستقیم آورد، 5 سال زمان نیاز داریم؛ اما در مسیر هستیم و بخش مهمی از وقت رئیس کل بانک مرکزی روی این موضوع متمرکز شده است که نمونه آن هم ادغام بانکهای نیروهای مسلح است. پس ما در حال کار بر روی این موضوع هستیم؛ اما خیلی از مشکلات ساختاری اقتصاد ایران ناشی از بانکها است ولی خیلی از تولید و پیشرفت کشور نیز مرهون نظام بانکی است.

وی افزود: بسته ارزی ما بستگی به شرایط خاص تغییر کرد و خیلی هم به آن ایراد گرفتند ولی شرایط و نیازهای کشور تغییر یافت و بر این اساس منجر به تغییر شد؛ البته این بسته آخر که اصلاح شد، خیلی از مسائلی که مرتبط با صادرکنندگان هست را حل خواهد کرد؛ این در حالی است که صادرکنندگان و واردکنندگان بدون ارتباط با بانک مرکزی کار خود را انجام می دادند و به طور میانگین 45 میلیارد دلار ارز هم به کشور برمی گشت؛ اما اکنون که دو سوم تامین ارز از طریق صادرات است؛ باید اصلاحات را انجام داد و با جهت گیری های خاص منجر به تنوع صادراتی و رونق تولید شود.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه به ارز 4200 تومانی اشاره و تصریح کرد: منکر مشکلات ارز 4200 نیستم، بنده از اول هم با آن مخالف بودم؛ ولی برای کالاهای اساسی تابع سیاست دولت هستیم، البته مشخص بود که در توزیع به دلیل عدم وجود شبکه های قوی مشکلات رانتی بوجود می آید؛ ولی از زمانی که بین ارز دولتی و بازار آزاد فاصله زیاد شد، صرفه اقتصادی آن برای برخی بیشتر شده است. قانون بودجه امسال در مورد ارز 4200 تومانی گفته شده است که مابه التفاوت نرخ ارز بعد از حذف ارز دولتی به مردم داده شود.

همتی درباره نرخ سود هم گفت: من با وزیر اقتصاد هماهنگ و روزانه با هم در تماس هستیم؛ بر اساس قانون کمیته بند ک داریم که نرخ سود و اوراق را در آنجا مورد توافق قرار می دهیم؛  اما نرخ سود بانکی نیز در شورای پول و اعتبار با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد تعیین می شود؛ در این حوزه هم تخلفی نمی بینم که بانک مرکزی تنهایی کار کند. تلاش داشتم که به بازار سرمایه کمک کنم و اعتقاد هم به رشد و توسعه آن دارم.

وی ادامه داد:  نامه ای به رهبری نوشتم و ایشان هم به رئیس مجلس ارجاع دادند؛ اما در این نامه من خواستار حذف ارز 4200 تومان نشدم؛ بلکه نوشتم هر زمانی که می خواهید حذف ارز را انجام دهید، همان روز آن را انجام دهید؛ چراکه وقتی سه ماه قبل از سال جدید اعلام می کنید که ارز 4200 تومانی حذف شود در بازار اثر منفی خواهد داشت؛ 30 هزار تن تقاضای روغن بالا رفته است؛ چراکه در بودجه اعلام شده بود که ارز حذف می شود پس گرانی هم از همان جا آغاز شد.

وی با بیان اینکه سیاستگذاری ارز 4200 تومانی باید در دولت صورت گیرد، افزود: من هم مخالف ارز 4200 تومانی بودم به عنوان رئیس کل بانک مرکزی هم نمی توانم خارج از مجموعه تصمیمات اقتصادی کشور عمل کنم؛ اما به عنوان فردی، با این ارز مخالف هستم.

ادامه دارد...

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

نرخ تورم سالانه بخش تولیدکنندگان صنعتی کاهش یافت

نرخ تورم سالانه بخش تولیدکنندگان صنعتی کاهش یافت
2024-10-17T15:18:28+03:30
شهریور امسال، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در ۱۲ ماهه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۲۴.۷ درصد بوده که در مقایسه با همین اطلاع در...

امضای ۸ سند برای توسعه همکاری‌های اعضای شانگهای

امضای ۸ سند برای توسعه همکاری‌های اعضای شانگهای
2024-10-17T15:18:28+03:30
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸ سند مهم برای توسعه همکاری‌های تجاری، سیاسی و حوزه سلامت میان کشورهای عضو پیمان شانگهای امضا شد.

صادرات برق تجدیدپذیر در ایام غیرپیک آزاد است

صادرات برق تجدیدپذیر در ایام غیرپیک آزاد است
2024-10-17T15:18:27+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: صنعت تجدیدپذیر از شمول تکالیف دولت آزاد خواهد بود و محدودیتی در تعیین قیمت برق تولیدشده، عرضه آن در بورس انرژی و صادرات به‌جز...

رکورد قیمت سکه در دولت چهاردهم شکست

رکورد قیمت سکه در دولت چهاردهم شکست
2024-10-17T13:45:03+03:30
امروز پنجشنبه ۲۶ مهرماه و در لحظه تنظیم این خبر، قیمت سکه طرح جدید به ۵۲ میلیون تومان رسید که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

امضای تفاهم‌نامه ساخت سکوی فشارافزایی در صنایع دریایی کشور

امضای تفاهم‌نامه ساخت سکوی فشارافزایی در صنایع دریایی کشور
2024-10-17T13:25:08+03:30
تفاهم‌نامه اجرایی ساخت سکوهای فشارافزایی برای میدان مشترک پارس جنوبی امضا شد.

امضا تفاهم‌نامه ساخت سکوی فشارافزایی در صنایع دریایی کشور

امضا تفاهم‌نامه ساخت سکوی فشارافزایی در صنایع دریایی کشور
2024-10-17T13:11:43+03:30
تفاهم‌نامه اجرایی ساخت سکوهای فشارافزایی برای میدان مشترک پارس جنوبی امضا شد.

۱۳۷ استاندارد ملی تدوین و تصویب شد

۱۳۷ استاندارد ملی تدوین و تصویب شد
2024-10-17T13:11:43+03:30
سرپرست معاونت تدوین و ترویج استاندارد از تدوین و تجدیدنظر ۱۳۷ استاندارد ملی، ابطال ۶۶ استاندارد ملی در کمیته‌های ملی و بازنگری ۸۹۰ استاندارد ملی در ۶ماهه اول...

بستر شفاف سازمان ملی استاندارد برای حضور رقابتی بخش خصوصی

بستر شفاف سازمان ملی استاندارد برای حضور رقابتی بخش خصوصی
2024-10-17T13:11:42+03:30
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان راهبرد خود را در ایجاد بستر شفاف و سالم برای حضور رقابتی بخش خصوصی توانمند در بازارهای هدف می‌داند تا فعالان اقتصادی بت...

بیش از ۸۰ میلیون متر مربع،‏ فرش ماشینی در کشور تولید می‌شود

بیش از ۸۰ میلیون متر مربع،‏ فرش ماشینی در کشور تولید می‌شود
2024-10-17T12:58:23+03:30
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان فرش ماشینی گفت: میزان تولید فرش ماشینی کشور ما بیش از ۸۰ میلیون متر مربع است که حدود ۷۰ درصد آن به مصرف داخلی می‌رسد و ب...

صادرات فرش ماشینی ۷ درصد افزایش یافت

صادرات فرش ماشینی ۷ درصد افزایش یافت
2024-10-17T12:31:44+03:30
مدیرکل دفتر پوشاک و منسوجات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات فرش ماشینی در ۶ ماهه نخست امسال به ۱۳۰ میلیون دلار رسیده است که رشد ۷ درصدی را در مقایسه با...

بازدید وزیر راه و شهرسازی از احداث مرتفع‌ترین پل ایران و غرب آسیا

بازدید وزیر راه و شهرسازی از احداث مرتفع‌ترین پل ایران و غرب آسیا
2024-10-17T11:51:43+03:30
وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه از از احداث مرتفع‌ترین پل اکسترادوز ایران و غرب آسیا بازدید کرد و از نزدیک در جریان جزییات و میزان پیشرفت این پروژه قرار گرفت.

تعرفه حمل‌ ریلی بار از بندر امیرآباد به بندرعباس ۵۰درصد کاهش یافت

تعرفه حمل‌ ریلی بار از بندر امیرآباد به بندرعباس ۵۰درصد کاهش یافت
2024-10-17T11:51:43+03:30
مدیرعامل راه‌آهن از کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل‌ ریلی بار داخلی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی از بندر امیرآباد به بندرعباس خبر داد.

نقش کلیدی بخش خصوصی در افزایش تولید فرآورده‌های نفتی

نقش کلیدی بخش خصوصی در افزایش تولید فرآورده‌های نفتی
2024-10-17T11:25:04+03:30
معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش بر نقش کلیدی بخش خصوصی در افزایش تولید فرآورده‌های نفتی تأکید کرد.

برگزاری حراج شمش طلا در ۲۹ مهر ماه

برگزاری حراج شمش طلا در ۲۹ مهر ماه
2024-10-17T11:25:04+03:30
شصتمین حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران در روز یکشنبه ۲۹ مهر ماه برگزار خواهد شد.

تولید بخاری کم‌مصرف صرفه اقتصادی ندارد؟

تولید بخاری کم‌مصرف صرفه اقتصادی ندارد؟
2024-10-17T10:58:28+03:30
یک کارشناس انرژی گفت: شرکت‌های بخاری ساز به علت این که بخاری‌های نسل جدید قیمت بالاتری دارند و خریدار آنها در بازار کم است، بخاری کم مصرف تولید نمی‌کنند.

ثبات نسبی قیمت خودرو/ بازار خودرو راکد است

ثبات نسبی قیمت خودرو/ بازار خودرو راکد است
2024-10-17T10:05:04+03:30
بررسی ها نشان می دهد که بازار خودرو با وجود افزایش نرخ ارز در بازار آزاد همچنان راکد بوده و قیمت ها تغییر خاصی نکرده‌اند.

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد در محورهای شمالی به جز چالوس روان است

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد در محورهای شمالی به جز چالوس روان است
2024-10-17T09:51:43+03:30
ترافیک در محورهای شمالی به جز چالوس روان گزارش شده و جاده‌های شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی ‌است.

ورود موج جدید بارش‌ها به کشور از روز جمعه/ دمای هوا کاهش می‌یابد

ورود موج جدید بارش‌ها به کشور از روز جمعه/ دمای هوا کاهش می‌یابد
2024-10-17T06:45:03+03:30
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارش‌ها و کاهش دمای هوا در برخی نقاط کشور از روز جمعه (۲۷ مهر) خبر...

اسامی برگزیدگان «ششمین جشنواره ملی بورس و رسانه» اعلام شد

اسامی برگزیدگان «ششمین جشنواره ملی بورس و رسانه» اعلام شد
2024-10-17T01:11:44+03:30
آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی بورس و رسانه امروز چهارشنبه ۲۵ مهرماه در سالن همایش‌های سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار و از برگزیدگان این جشنواره تقد...

۱۳۲ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد

۱۳۲ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد
2024-10-16T20:31:43+03:30
شبکه بانکی کشور از ابتدای امسال تا امروز ۱۳۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری به ۶۱۷ هزار و ۱۳۲ متقاضی پرداخت کرده است.

حق‌العمل جایگاه‌های سوخت ۴۰ درصد افزایش یافت

حق‌العمل جایگاه‌های سوخت ۴۰ درصد افزایش یافت
2024-10-16T20:31:43+03:30
سخنگوی صنف جایگاهداران کشور گفت: هیات وزیران در مصوبه‌ای حق العمل جایگاه‌های سوخت فراورده‌های نفتی و سی.ان.جی را ۴۰ درصد افزایش داد.

ضیغمی مدیر پروژه واردات خودرو شد

ضیغمی مدیر پروژه واردات خودرو شد
2024-10-16T20:18:30+03:30
وزیر صمت در حکمی مهدی ضیغمی را به عنوان «مدیر پروژه واردات خودرو» منصوب کرد.

برای تولید پایدار گاز آماده‌ایم

برای تولید پایدار گاز آماده‌ایم
2024-10-16T20:18:29+03:30
سرپرست مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی امسال تاکنون با موفقیت در بیشتر پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع پایان یافته است.

۹ هزار و ۵۰۰ قطعه سکه فروخته شد

۹ هزار و ۵۰۰ قطعه سکه فروخته شد
2024-10-16T20:18:29+03:30
در حراج بیست و سوم سکه طلا در مرکز مبادله ارز و طلا، ۹۵۳۹ قطعه سکه طلا به متقاضیات اختصاص داده شد و تا امروز در مجموع حراج‌های سکه ۳۷۴ هزار و ۲۹۴ قطعه انواع ...

قیمت ۴ قلم فرآورده لبنی تنظیم بازار در ۷۲ ساعت آینده اعلام می شود

قیمت ۴ قلم فرآورده لبنی تنظیم بازار در ۷۲ ساعت آینده اعلام می شود
2024-10-16T16:18:23+03:30
مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد با اشاره به جلسه امروز سازمان حمایت گفت: طی ۷۲ ساعت آینده نرخ جدید ۴ قلم فرآورده لبنی تنظیم بازار اعلام ...

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور منصوب شد

سرپرست سازمان دامپزشکی کشور منصوب شد
2024-10-16T16:05:05+03:30
در حکمی از سوی غلامرضا نوری وزیر جهاد کشاورزی، علیرضا رفیعی‌پور با حفظ سمت به عنوان سرپرست سازمان دامپزشکی کشور منصوب شد.

افزایش ۶۰ درصدی حمل‌ونقل بار در شهر فرودگاهی امام

افزایش ۶۰ درصدی حمل‌ونقل بار در شهر فرودگاهی امام
2024-10-16T15:38:24+03:30
مدیرعامل شهر فرودگاهی امام از رشد ۶۰ درصدی حمل‌ونقل بار کارگو در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۴۳ هزار تن بار تجاری از شهر فرودگاهی امام خ...

آیا کالابرگ الکترونیک از چرخه یارانه کمک معیشتی حذف شده است؟

آیا کالابرگ الکترونیک از چرخه یارانه کمک معیشتی حذف شده است؟
2024-10-16T14:45:06+03:30
در دولت سیزدهم بخشی از یارانه خانوار نقدی و قسمتی هم غیرنقدی در قالب طرح کالابرگ الکترونیک پرداخت می‌شد؛ اما با وجود تاکید وزیر پیشین کار بر تکلیف قانونی طرح...

واردات ۲۶۸ قلم کالا آزاد شد

واردات ۲۶۸ قلم کالا آزاد شد
2024-10-16T14:31:44+03:30
حذف مجوز فنی بررسی ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ۲۶۸ قلم کالا ابلاغ شد.

تولید روزانه ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در مهرماه/ تحویل سوخت مایع به نیروگاه ها ۳۸ درصد رشد کرد

تولید روزانه ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در مهرماه/ تحویل سوخت مایع به نیروگاه ها ۳۸ درصد رشد کرد
2024-10-16T14:05:04+03:30
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه مهر امسال تولید بنزین بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در روز بود، از افزایش ۳۸ درصدی تحویل سوخت مایع به نیروگاه ه...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)