میرنیوز
به گزارش ایسنا، با وجود گذشت بیش از شش ماه از تصویب و ابلاغ تسهیلات کرونایی برای جبران بخشی از آسیبهای وارد شده به فعالان زیربخشهای مختلف اقتصادی از جملع شرکتهای حمل و نقلی مختلف، این تسهیلات تا کنون به حوزه ریلی پرداخت نشده است و سبب انتقادات بسیاری از سوی بخش خصوصی شده است.
سعید رسولی – مدیرعامل شرکت راهآهن در گفتوگو با ایسنا، درباره علت تاخیر در پرداخت تسهیلات کرونایی بخش ریلی، اظهارکرد: خانواده بزرگ راهآهن در همه شرایط به ویژه شرایط کرونایی امروز که پاندمی سختی همه دنیا را درگیر کرده است، در کنار یکدیگر هستند و از سیستم بانکی و مسئولان بانکهای عامل میخواهیم تسهیلات کرونایی مصوب شده را هر چه سریعتر پرداخت کنند.
وی افزود: با وجود تاکیدات و دستورهای متعدد ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و دیگر مسئولان همچنان برخی بانکها در پرداخت تسهیلات به بخش ریلی تعلل میکنند.
مدیرعامل شرکت راهآهن ادامه داد: مشکل برای پرداخت این تسهیلات اخذ وثایق بانکی مربوطه است. بر اساس مصوبات ابلاغ شده قرار بود از واگنها به جای وثایق استفاده شود و بانک عامل نیز این مسئله را پذیرفت اما پس از مدتی دوباره آن را تغییر داد.
رسولی گفت: گرچه منکر اجرای قانون در ارائه تسهیلات بانکی و دقت نظر برای دریافت وثایق بانکی نیستیم اما در شرایط ویژه امروز برای پرداخت این تسهیلات بانکی باید به گونهای عمل شود که تامین وثایق آن برای بخشهای ریلی ممکن باشد. البته شرکت راه آهن به عنوان یک بخش دولتی قبول کرد شرکتهای حمل و نقل ریلی را برای بازپرداخت تسسهیلاتشان تضمین کند اما این مسئله نیز با مشکل مواجه شد.
وی با بیان اینکه با جدیت موضوع تاخیر در پرداخت تسهیلات کرونایی به حوزه ریلی را که تا کنون تنها چند شرکت کوچک توانستهاند آن را دریافت کنند، پیگیری میکنیم، اظهار کرد: بر اساس پیگیریهای صورت گرفته و مذاکرات انجام شده امیدواریم هر چه زودتر این تسهیلات پرداخت شود چرا حوزه ریلی یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی و حمل ونقل در کشور است که با وجود تحریمهای ظالمانه نتنها در جای خود متوقف نشده بلکه همواره اتفاقات و تحولات بسیار مناسبی در آن رخ میدهد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قزاقستان در سال ۲۰۲۵
مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع میشود
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران