میرنیوز

فیلترشکن، هزینه اینترنت را دو برابر می‌کند

فیلترشکن، هزینه اینترنت را دو برابر می‌کند 2021-02-05T15:33:14+03:30

به گزارش ایسنا، حسن بیادی، فعال سیاسی و دبیر کل حزب آبادگران جوان و سعید شریعتی، فعال سیاسی و رسانه‌ای و عضو شورای مرکز حزب اتحاد ملت ایران، در نشست‌ نقدواندیشه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با موضوع «سیاست‌ و فضای مجازی» به گفت‌وگو درباره دسترسی مردم به اینترنت پرداختند و با بیان اینکه این دسترسی، حق مردم است و نمی‌توان این حق را از آنان سلب کرد، به لزوم برنامه‌ریزی برای تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها تاکید کردند.

سعید شریعتی درباره محدودسازی شبکه‌های اجتماعی، با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام همیشه وجود دارند، گفت: این تصمیم‌گیران هستند که برای دسترسی جامعه ایرانی به شبکه‌های اجتماعی تصمیم می‌گیرند و باید پاسخ دهند که چرا باید خود را از این فضا محروم کنیم.

وی با تشبیه جامعه به بدن انسان و شبکه‌های اجتماعی به تب‌سنج، افزود: پدیده‌های ناخوشایندی در جامعه مانند عفونت در بدن انسان وجود دارد و آزاردهنده هستند اما نباید برای رفع این ناخوشایندی‌ها تب‌سنج را از بین ببریم. شبکه‌های اجتماعی بهترین تب‌سنج‌های جامعه هستند. سیاست‌گذاران با رصد شبکه‌های اجتماعی و اطلاع از جامعه می‌توانند با سیاست‌گذاری‌های درست جامعه را به سمت صحیح هدایت کنند.

این فعال سیاسی به مبانی مختلف قوانین اشاره کرد و گفت: قوانین باید مبتنی بر قرارداد یک جامعه و تامین‌کننده منافع مردم باشد. افراد یک جامعه نسبت به امکانات آن جامعه حق مالکیت دارند. صاحبان سیگنال و امواج رادیویی مردم هستند و نمایندگان مجلس به نمایندگی از صاحبان این سیگنال‌ها می‌توانند تصمیم بگیرند که به چه صورت استفاده شود.

مردم به فضای مجازی و افزایش پهنای باند رای داده‌اند

شریعتی با انتقاد از مخالفین فضای مجازی که به نمایندگی از مردم به دنبال محدودیت این فضا هستند، افزود: فضای مجازی، دیتا و سیگنال ملک شخصی نیست و دارایی ملت است و اگر قوانینی برای آن وضع شود که برای فردی حق ویژه قائل باشد مردم از این قانون تمکین نمی‌کنند. مردم در انتخابات گذشته به ایده گسترش فضای مجازی و افزایش پهنای باند رای بالغ به ۲۵ میلیونی داده‌اند و این مسیر را انتخاب کرده‌اند.

وی به حمایت‌ از پیام‌رسان‌های داخلی اشاره کرد و گفت: پیام‌رسان‌های داخلی باید در یک رقابت با شبکه‌های اجتماعی خارجی رشد کنند و با محدود کردن و بستن شبکه‌های اجتماعی خارجی، آنان رشدی نخواهند داشت. هم‌اکنون هم مشکلی برای تعیین تکلیف شبکه‌های اجتماعی نیست، می‌توانیم از مردم برای رای به مخالفت یا موافقت با شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام رفراندوم برگزار کنیم و نتایج آن هر چه بود همه تمکین کنند.

این فعال رسانه‌ای به لزوم بررسی فرصت، تهدید، قوت و ضعف هر پدیده‌ای تاکید کرد و با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی در سال ۹۶ با مقام معظم رهبری، گفت: رهبری در این دیدار بر افق این فضا تاکید کردند و اشاره داشتند که در آینده در این فضا مرز و ارز یعنی دو عنصر حاکمیت ملی هر کشور از بین می‌رود و از هم اکنون باید برای آینده برنامه‌ریزی کرد. با پیشرفت فضای مجازی حاکمیت ملی بازتعریف می‌شود و دارایی‌ها تغییر می‌کند.

شریعتی با بیان اینکه قدرت جدیدی ایجاد شده است، تصریح کرد: در انتخابات ۸۸، ۹۲ و ۹۶ شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و تلگرام در ایران تاثیر بسیاری داشتند و باعث تحول شدند و در انتخابات ۱۴۰۰ نیز اینستاگرام تاثیرگذار است.

این فعال سیاسی و رسانه‌ای منافع اقتصادی و رقابت را یکی دیگر از دلایل پشت پرده محدودکنندگان فضای مجازی عنوان کرد و افزود: با فیلتر شبکه‌های اجتماعی و استفاده از وی‌پی‌ان برای دسترسی به آنها، دیتای داخلی تبدیل به دیتای خارجی شده و هزینه‌های مردم برای استفاده از این فضا دو برابر می‌شود و با این حساب باید بررسی شود این درآمدها به سود چه افراد و شرکت‌هایی واریز می‌شود. افشاگری‌ها در فضای مجازی باید تبدیل به شفاف‌سازی شود، البته فضای مجازی شفاف اجازه فساد نمی‌دهد که کسی بخواهد آن را افشا کند.

شریعتی به نقش فضای مجازی در ایجاد کسب‌وکارها در مناطق محروم اشاره کرد و افزود: من شاهد هستم و از طریق گزارش‌هایی که توسط فعالین مدنی حزب می‌دهند می‌دانم که در دورترین نقاط روستاهای سیستان و بلوچستان دخترانی توانسته‌اند از طریق اینستاگرام برای صنایع دستی سوزن‌دوزی خود از تمام نقاط کشور مشتری داشته باشند و کسب‌وکاری برای خود در این حوزه ایجاد کنند.

وی به نقش سنتی مردم در ساختار قدرت در گذشته اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون با حضور شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مردم صاحب قدرت شده‌اند و می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند و تاثیر داشته باشند. ما امروز با شهروند قدرتمند مواجه هستیم و افرادی از این موضوع راضی نیستند. دسترسی به اینترنت، حقوق مکتسبه مردم است و به همین راحتی نمی‌توانیم این حق را از مردم پس بگیریم.

به جای ممنوع‌سازی، باید مصون‌سازی کرد

این فعال رسانه‌ای برخوردها و محدودیت‌ها را ناامیدکننده عنوان کرد و افزود: این برخوردها امید و انگیزه را بین جوانان از بین می‌برد. اگر از بستن و محدود کردن تاکنون فایده‌ای بردیم از این به بعد هم می‌بریم. به جای ممنوع‌سازی، باید مصون‌سازی کرد. باید با حداکثر آزادی و حداقل ممنوعیت برای مردم دسترسی ایجاد شود و به مردم برای استفاده از این فضا آگاه و آموزش داده شود.

حسن بیادی نیز با اشاره به اینکه از برخی از عناوین تعریف درستی در جامعه نشده است، گفت: فضای مجازی، واقعا مجازی نیست بلکه حقیقی است و واقعیت دارد. همان‌طور که نمی‌توانیم در مقابل جریان آب بایستیم، نمی‌توانیم این فضا را نیز ببندیم اما درست است که این فضا باید قانونمند شود و کسی با قانونمند شدن این فضا مخالف نیست.

وی با اشاره به تجربیات گذشته در برخورد با پدیده‌های جدید در کشور، گفت: در ابتدای ورود پدیده‌های جدید در ابتدا برخوردهای سلبی انجام می‌شود، در صورتی که با تعیین حدود و مقررات می‌توانیم استفاده درستی از این پدیده‌ها داشته باشیم. علل بیشتر این مشکلات، مدیریت‌های جزیره‌ای است. مشکل فضای مجازی نیز مدیریت جزیره‌ای و نبود مدیریت یکپارچه است. ما نمی‌توانیم تمام اینترنت و جهانی شدن را ببندیم، باید سیاست‌مداران و برنامه‌ریزانی که همه را دشمن نمی‌دانند، بدون برخورد و نگاه چکشی گفت‌وگو کنند تا به راه‌حل مناسبی برسیم.

نمی‌توان فضای مجازی را از مردم گرفت

این فعال سیاسی با بیان اینکه نمی‌توانیم فضای مجازی را از مردم بگیریم، گفت: باید مانند سیل که در صورت مهار شدن می‌تواند به فرصت تبدیل شود از تهدیدهای فضای مجازی فرصت ایجاد کنیم. شبکه‌های اجتماعی مضرات سیاسی، اجتماعی و خانوادگی نیز دارد و باید با آموزش، تربیت و فرهنگ‌سازی این مشکلات را کاهش دهیم. با فضای مجازی ما می‌توانیم جهانی شویم و فضای مجازی ابزار جهانی شدن ما است.

بیادی به مباحث مربوط به محدود کردن شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: پشت موضوع بستن و محدود کردن شبکه‌های اجتماعی مباحثی دیگر مطرح است و حتی اگر ما گام دوم انقلاب اسلامی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است را بررسی کنیم، از آن بستن فضای مجازی درنمی‌آید. یکی از اهداف جهانی‌سازی، مدیریت شیشه‌ای و شفاف است.  

وی به لزوم اصلاح ساختارهای سیاسی و شکل انتخابات با وجود فضای مجازی اشاره کرد و گفت: باید قانون به‌طور یکسان برای همه اعمال شود و به خواسته‌ها و نیازهای مردم توجه کنیم. در فضای مجازی با راه‌اندازی کسب وکار، مشکلات مالی بسیاری از مردم رفع شده است و اگر تخلفی هم در این فضا انجام می‌شود مانند فضای واقعی باید با آن برخورد شود.

انتهای پیام

منبع : خبرگزاری ایسنا


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)