میرنیوز

نوبخت: همسان سازی بازنشستگان سال آینده ادامه خواهد یافت

نوبخت: همسان سازی بازنشستگان سال آینده ادامه خواهد یافت 2021-01-31T15:04:30+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت در نهمین گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی خود با اشاره به اینکه پیش از این افزایش حقوق سنواتی سالانه یک بار اتفاق می‌افتاد و کم و بیش روال قابل تحملی را ایجاد کرده بود، گفت: با شرمندگی، سه سال تحریم، محاصره اقتصادی و کاهش شدید منابع ارزی از صد و چند میلیارد دلار به چند میلیارد دلار؛ شرایط اقتصادی سختی را رقم زد. در حال حاضر با همین منابع ارزی محدود کشور را اداره می‌کنیم. همانطور که شما با کاهش منابع، در حال مدیریت هزینه منزل هستید ما هم در نگاهی کلان با همین شرایط در حال اداره کشور هستیم. در این سال‌ها شرایط موجود ایجاب می‌کند که واقع‌بینانه تر عمل کنیم.

وی با بیان اینکه انتظارات خیلی بیش از آن چیزی است که به آن عمل شده است به محدودیت‌های زیادی اشاره کرد که مانع از این امر شده و افزود: از ۱۴ مرداد به دانشگاه باز خواهم گشت و امیدوارم نیروهای تازه نفس در دولت بعد بهتر از این دولت عمل کنند. ۳۲ سال پیش در مجلس کار خود را آغاز کردم و هم اکنون در این سن، در حال ترک مسند هستم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به مجموعه اقدامات حمایتی دولت در سال ۱۳۹۹ از اقشار مختلف، از مطالبه و توقع مردم درباره اینکه «آیا این اقدامات در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داشت؟»؛ یاد کرد و افزود: در چند ماهه اول سال ۱۴۰۰ افتخار ادامه این مسیر را خواهم داشت. ضمن اینکه تمامی این موارد در بستر لایحه بودجه ۱۴۰۰ دیده شده است که در کمیسیون تلفیق نیز این موارد بررسی شد.

وی در واکنش به نظرات کاربران و سوالات آنها در فضای مجازی گفت: اولین تقاضا از سوی اعضای هیأت علمی وزارت علوم مطرح شده است که خواهان همسان سازی حقوق با اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند. این اقدام در اسفند سال ۱۳۹۸ انجام شد و مجوز لازم برای هم ترازی به وزارت علوم و وزارت بهداشت داده شده تا در هم ترازی و تطبیق اقدامات لازم را انجام دهند. بخش نخست آن انجام شد و باید همچنان دنبال شود. در لایحه بودجه ۱۴۰۰ هم پیشنهادی ارائه شد و سازمان برنامه و بودجه هم آن را تأیید کرد اما بدون هیچ دلیلی در کمیسیون تلفیق به تصویب نرسید. البته امروز مجدداً وزیر محترم علوم برای پیگیری این موضوع به سازمان برنامه آمد و می‌کوشیم این همسان سازی را در سال ۱۴۰۰ هم اجرایی کنیم.

به گفته وی، برای کارمندان این وزارتخانه هم مجوزهای لازم صادر شده تا همچون دیگر کارمندان از امتیازات فصل دهم استفاده کنند. کما اینکه به کارمندان وزارت علوم قول داده بودم؛ منابع لازم برای این منظور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده است. به این ترتیب برای سال آینده نه تنها همسان سازی هیأت علمی دانشگاه علوم و علوم پزشکی را خواهیم داشت، بلکه همه کارکنان این وزارتخانه نیز از امتیازات فصل دهم برخوردار می‌شوند.

نوبخت در پاسخ به مطالبات فرهنگیان در زمینه رتبه ‎بندی آنان نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش پیش نویس لایحه این موضوع را به دولت داده و در دستور کار دولت است. منابع آن را نیز در لایحه بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی کرده‌ایم. هرآنچه در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مصوب شود؛ برای رتبه بندی فرهنگیان اجرایی خواهیم کرد؛ چون حق قانونی این عزیزان است. تاکید می‌کنم که هیچیک از این افزایش‌ها، بدون پشتوانه قانونی نیست. هم شما استحقاق آن را داشتید و هم ما موارد قانونی را لحاظ کردیم.

وی در واکنش به کامنت‌های فرهنگیان کشور که نگران مبالغ محدود برای اجرای طرح رتبه بندی این قشر بودند نیز عنوان کرد: نگران مبالغ رتبه بندی فرهنگیان نباشید. چون علاوه بر ردیف آن، یک ردیف تکمیلی هم برای آن در نظر گرفته شده است. ضمن اینکه از رقم افزایش قانونی ردیف‌ها نیز می‌توانند برخوردار شوند. مشکلی برای رتبه بندی فرهنگیان نخواهیم داشت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور پیرامون مطالبات کادر بهداشت و درمان نیز عنوان کرد: بودجه وزارت بهداشت و درمان، در سال بعد ۲.۳ برابر رشد یافته است که به دلیل امکان جذب ۵۳ هزار نفر کادر جدید بهداشت و درمان و پرداخت فوق العاده ویژه آنهاست. نیروهای عزیز شرکتی و قراردادی هم بدانند که استخدام آنها در اولویت است و اجرای سریع‌تر آن را دنبال می‌کنیم تا حسب توافقات صورت گرفته در چارچوب قانون اجرایی شود.

نوبخت تاکید کرد: اقدامات اجرا شده برای کادر درمان در سال جاری به ویژه در زمینه فوق العاده ویژه، در سال بعد ادامه خواهد یافت. تلاشمان را خواهیم کرد که از زحمات همکاران شرکتی و قراردادی نیز تقدیر و مراحل استخدامی آنها نیز انجام شود.

وی در مورد متناسب سازی حقوق بازنشستگان نیز تصریح کرد: مدل اجرای این موضوع در دو بخش بازنشستگان لشکری و کشوری و تأمین اجتماعی متفاوت بود. ۵۰ هزار میلیارد تومان برای این منظور اختصاص دادیم که ۱۸ هزار میلیارد تومان آن برای ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بازنشستگان لشکری و کشوری بود و ۳۲ هزار میلیارد تومان برای ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفراز بازنشستگان تأمین اجتماعی در نظر گرفته شد. تمامی مبلغ ۱۸ هزارمیلیارد تومان برای این منظور اختصاص داده شد؛ اما به دلیل یک مشکل قانونی فقط ۳۰ درصد مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شد. اگرچه متوسط سرانه بازنشستگان تأمین اجتماعی باید ۸.۸ میلیون تومان می‌شد اما به دلیل این منع قانونی محقق نشد. برای رفع این مشکل جلسات مختلفی با وزیر رفاه و تأمین اجتماعی داشتیم که آخرینش چهارشنبه هفته گذشته بود. لایحه‌ای هم به مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم. این اطمینان را به شما عزیزان می‌دهم که بودجه لازم برای این منظور در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز دیده شده است.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری و کشوری در سال آینده همچنان ادامه خواهد یافت. برای بازنشستگان تأمین اجتماعی هم با این سازمان در حال گفت و گو هستیم تا یک مرحله دیگر این طرح را در سال جاری اجرایی کنند ضمن اینکه منابع مالی لازم برای اجرای این موضوع در سال ۱۴۰۰ نیز تأمین شده است. خرسند خواهم شد که ایده‌ها و نظرات شماها را هم دریافت کنیم و به گونه‌ای این طرح اجرایی شود که به عدالت نزدیکتر باشد.

نوبخت در واکنش به کامنت کارمندان سازمان زندان‌ها نیز گفت: اعتبار لازم برای اجرای قانون تسری سازمان زندان‌ها در سال ۱۴۰۰ دیده شده و مشکلی در این زمینه نیست. از اول فروردین ماه این موضوع اجرایی خواهد شد.

وی افزود: حقوق سربازان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نسبت به امسال دو برابر شده است و امیدواریم سربازان عزیز از این امکانات بهره مند شوند.

رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور در پایان سخنان خود به مخاطبانش گفت: ممکن است صد در صد مطالبات شما عملیاتی نشده باشد اما در حد مقدورات این افتخار را داریم که با توجه به شرایط اقتصادی موجود، نظام مناسبی را برای سال آینده هم در نظر بگیریم که با رفتن ما، آن نظام ادامه یابد و به مطالبات شما در وزارت بهداشت و وزارت علوم پاسخ داده شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)