میرنیوز
جواد هدایتی در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر تقریبا همه مرزهای ایران باز شده و تردد کامیونها و مبادلات تجاری در آنها برقرار شده است، تنها مرزهای اینچه برون و باجگیران ترکمنستان باقی مانده است و دیگر مرزهای این کشور نیز باز هستند.
وی افزود: برخی از مرزهای کشور عملکردشان از نظر میزان تردد، نوع و تنوع تجارت و توقف هایی که آنجا داشتیم با مشکلاتی مواجه بودند. بنابراین روی آن ها متمرکز شدیم و جلسات متعددی با استان ها داشتیم.
مدیرکل ترانزیت و حملونقل بینالمللی سازمان راهداری و حملونقل جادهای ادامه داد: نهایتا با اجرای برخی برنامههای عملیاتی در مرزهای مهم کشور ظرفیت عبور و مرور در آن ها را افزایش دادیم و محدوده مرزی ساماندهی مناسبی پیدا کرد کنیم. ۲۵ درصد از مرزهای کشور از همین جهت برای کشور از بقیه مرزها مهمتر هستند که حدود ۷۰ درصد از کل تردد و تجارت زمینی از آن ها عبور می کند.
کاهش توقف کامیونها در پایانههای مرزی
هدایتی با اشاره به اینکه پیش از این کامیونهای بسیاری در پایانههای مرزی مختلف به دلایل گوناگون منتظر میماندند، خاطرنشان کرد: طی ماه های گذشته بعضا تا ۶۳۰۰ دستگاه کامیون در روز پشت مرزها معطل می شدند و متوقف بودند که بخشی از آن به دلیل رفتار کشور متقابل، کرونا و محدودیت هایی اختصاصی در هر کشور مانند ساعات کاری پایانه های مرزی آن ها مربوط بود.
وی گفت: در حال حاضر و با پذیرش مسئولیت مدیریت پایانه های مرزی ضمن هماهنگی بیشتر در بین دستگاه های متولی مستقر در مرز که هر یک از نظر اداری مستقلا به فعالیت می پردازند، توانستیم این میزان انتظار کامیونها و کامیونداران را در نقاط مرزی مختلف کاهش دهیم و به حدود ۱۷۰۰ دستگاه برسانیم که البته این عدد نیز مورد قبول نیست و باید به روزی برسیم که هیچ کامیونی در مرزهای کشور معطل نماند.
مدیرکل ترانزیت و حملونقل بینالمللی سازمان راهداری و حملونقل جادهای با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل معطل شدن کامیون داران در مرزها مدارک و اسناد اداری و گذر زمان طولانی برای تکمیل آن هاست، اظهار کرد: متوسط توقف های موجود در مرزها را نمی توان به راحتی محاسبه کرد چرا که عملکرد مرزهای مختلف فصلی است. به عنوان مثال در مرز آستارا تا ژانویه به دلیل محصولات کشاورزی در دوره یکماهه توقف های بسیاری به دلیل تراکم بالای کامیون های حامل محصولات صادرانی ثبت می شد اما ممکن همین مرز در شرایط کنونی در پیک قرار نداشته باشد. مثال دیگر اینکه در خرداد ماه در مرز دوغارون ۳۵۰۰ دستگاه کامیون حامل فرآوردهای نفتی و مواد خطرناک در روز داشتیم که خوشبتانه مشکل آن ها حل شد. با این وجود متوسط انتظار در ایام پیک تا یک ماه هم افزایش پیدا کرده است اما در حال حاضر اگر کامیون با مشکل اسنادی مواجه نباشد نهایتا تا حدود چهار روز می تواند از مرز عبور کند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
۸۵ درصد سهام سرخابیها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
سامانه فروش نهضت ملی مسکن راهاندازی میشود
بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
مردم نگران تامین بنزین نباشند