میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، بامداد امروز یک فروند هواپیمای ترکیشایر که قصد فرود در فرودگاه امامخمینی (ره) را داشت، به دلیل بدی آب و هوا به فرودگاه باکو تغییر مسیر داد و به این فرودگاه دایورت شد.
برخی رسانههای خارجی همزمانی این اتفاق با به صدا درآمدن آژیر خطر در غرب تهران را مشکوک و مرتبط به هم دانستند.
اما یک مقام مسئول در فرودگاه امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار مهر، این موضوع را رد کرد.
وی افزود: پرواز ترکیشایر دو فرودگاه آلترناتیو داشته است که یکی اصفهان و دیگری، باکو بوده است ولی خلبان تصمیم به نشاندن هواپیما در فرودگاه باکو میگیرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه به دلیل بدی آب و هوا، دید افقی در فرودگاه امام خمینی (ره) کاهش یافته بود، درباره اینکه چرا پس از پرواز ترکیشایر، ایرانایر و ماهان در فرودگاه امام خمینی (ره) فرود آمدند، گفت: سیاست شرکتهای هواپیمایی با یکدیگر فرق دارد؛ برخی در دید کم به خلبان اجازه فرود میدهند و برخی هم اجازه نمیدهند.
وی ادامه داد: به نظر میرسد هواپیمایی ترکیشایر اجازه فرود به خلبان در دید ۸۰۰ متر را نداده است. این موضوع در کتاب «عملیات هوانوردی» شرکتهای هواپیمایی درج شده و به خلبانان دیکته میشود.
به گفته این مقام مسئول، هواپیمای شرکت هواپیمایی ترکیش ایر که دیشب به دلیل شرایط آب و هوایی تهران به باکو رفته بود بامداد امروز به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران بازگشته و مسافران به سلامت از هواپیما پیاده شدهاند.
منبع : خبرگزاری مهر
۳۱ هزار و ۷۰۰ هکتار چغندرقند پاییزه کشت شد
تاثیر ۴ عامل در میزان محاسبه حقوق دولتی در حوزه معدن
بانک توسعه اسلامی نقش مؤثرتری در تأمین مالی پروژههای ایران ایفا کند
دیدار سهجانبه برای مدیریت آفات و کاهش خسارتهای کشاورزی
رویکرد فعال ایران برای ایفای نقش در تغییر پارادایم صنعتی جهان
تمدید دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات ارزی کوتاهمدت تا پایان سال
۱۴.۵ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد
مدیرعامل شرکت نفت: برنامه دقیقی برای عبور از زمستان داریم
معاون وزیر نفت: ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک گفتگو کرد
ثبت آیفون مسافری از امروز آغاز شد
صادرات گاز ایران به عراق از یک نقطه متوقف شد
معاون وزیر نفت:ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
بازار بهینهسازی برق با صدور گواهی صرفهجویی برای دو سرمایهگذار عملیاتی میشود
خودروسازان باید پول قطعه سازان را بدهند
راهنمای معاملات سامانه ارز تجاری منتشر شد
اتابک: بسیاری از معادن ایمن سازی نشده اند
نرخ ارز در مرکز مبادله ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
چالشها و فرصتهای توسعه صنعت پتروشیمی برسی شد
الگوی کشت باید پویا و تابع اصول حکمرانی آب باشد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در آستانه فتح کانال ۲.۴ میلیون
ایران دغدغهای برای فروش و صادرات نفت ندارد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد
همتی تهران را به مقصد ریاض ترک کرد
پرداخت موبایلی تا پایان سال اجرایی میشود
نرخ ارز مبادله ای ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
تحریم ایلان ماسک رد شد
رفع فوری ۲۴۲ مورد تعرض به اراضی دولتی در آبانماه
جمعآوری ۳۰۰ هزار ماینر غیرمجاز با ۱۰۰۰ مگاوات توان مصرفی در کشور
تخصیص ۶۵ میلیارد مترمکعب آب به بخش کشاورزی تا پایان برنامه هفتم