میرنیوز
به گزارش ایسنا، مدتهاست مشکل کمبود لاستیک در کشور وجود دارد هر روز رانندگان به ویژه در ناوگان حمل و نقل عمومی با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند و به نظر میرسد این مشکل همچنان ادامه دارد.
کار به جایی رسید که داریوش باقر جوان - مدیرکل دفتر حملونقل مسافر سازمان راهداری و حملونقل جادهای- پیش از این به ایسنا گفته بود: همچنان با کمبود لاستیک در کشور برای عرضه به رانندگان مواجه هستیم و برخورد جدی با محتکران لاستیک ادامه دارد.
وی درباره آخرین وضعیت عرضه لاستیک و پرونده محتکران لاستیک افزود: بر اساس پروندههای تشکیل شده برخورد با محتکران لاستیک ادامه دارد و مشکل رانندگان مورد نظر با تغییر حواله برطرف شده است و مسلما کسانی که در چنین شرایطی دست به این تخلفات میزنند و در نظم کشور اخلال ایجاد میکنند باید شناسایی شده و برخورد جدی با آنها صورت گیرد. اقدامات لازم در این راستا در حال پیگیری است و از حقوق مردم کوتاه نمیآییم.
احمدرضا عامری در گفتوگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: در زمینه لاستیک باید گفت که رانندگان اتوبوس نمیتوانند هر لاستیکی را زیر ماشینشان بیاندازند چرا که با جان مردم سر و کار دارند و در این میان تنها لاستیکهای برند فرانسوی و با استاندارد بالا را خریداری میکنند اما در حال حاضر بازار با مشکل موجودی و قیمت از این حیث مواجه است.
وی افزود: قیمت لاستیکهای با کیفیت و برند مناسب اتوبوس در بازار بین ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان بوده از نظر موجودی نیز با مشکل مواجه هستیم. حتی لاستیکهای چینی که اقبال چندانی به آنها از سوی رانندگان صورت نمیگرفت و قیمتهای پایینی داشتند به هر جفت ۱۲ میلیون تومان رسیدهاند.
رییس اتحادیه شرکتهای تعاونی مسافربری کشور ادامه داد: به نظر میرسد مشکل کمبود لاستیک مورد نیاز رانندگان اتوبوس و قیمت آن در بازار از کمبود ارز مورد نیاز نشأت میگیرد و تا این مشکل از سوی مسئولان حل نشود، نمیتوان نسبت به برطرف شدن مسئله کمبود لاستیک در آینده امیدوار بود.
عامری با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکل لاستیک به ویژه برای رانندگان اتوبوس، تاکید کرد: باید ضمن حل مشکل ارزی برای واردات لاستیک، نظارت از سوی متولیان بر بازار بیشتر شود و با متخلفانی که آن را احتکار کرده یا با قیمتهای گزافی در بازار عرضه میکنند، به صورت جدی برخورد شود تا کسی به خودش جرأت ارتکاب چنین تخلفاتی را ندهد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قزاقستان در سال ۲۰۲۵
مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع میشود
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران