میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، هیئت دولت در جلسه ۷ دی ماه، مصوبه قبلی خود در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه مبنی بر ممنوعیت ترانزیت سوخت شامل بنزین، گازوئیل و هیدروکربورهای مشابه تا پایان امسال را اصلاح کرد و قرار شد از دوشنبه ۱۵ دی ماه بار دیگر کامیونهای حامل مواد سوختی کشورهای همسایه از قلمروی جمهوری اسلامی ایران تردد ترانزیتی داشته باشند.
هر دو مصوبه به پیشنهاد وزارت نفت بوده است.
گفتنی است خبرگزاری مهر در همان زمان در گزارشی در خصوص آسیبهای این مصوبه، لزوم تقویت ترانزیت و استفاده از درآمدهای ترانزیتی را گوشزد کرده بود.
بر اساس این گزارش، در هفتههای اخیر نیز یک قطار باری از ترکیه بدون عبور از خاک ایران، تولیدات ترکیه را به چین حمل کرد؛ پیش از این نیز در سالهای اخیر چندین بار قطارهای حامل بارهای ترکیه به اروپا، از شمال ایران و با عبور از دریای خزر، وارد ترکیه و سپس اروپا شده بود.
مهرداد تقی زاده معاون سابق حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی نیز چندی پیش در گفت وگو با خبرنگار مهر، از به صدا درآوردن زنگ خطر حذف ایران از نقشه ترانزیتی منطقه در سالهای گذشته علی رغم داشتن مزیت جغرافیایی برای مسئولان وقت کشور در سالهای ۹۵ و ۹۶ خبر داده بود.
همچنین غلامحسین امیری مدیرکل اسبق دفتر ترانزیت سازمان راهداری نیز در خرداد ماه امسال در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کاهش شدید مصرف سوخت در ایران در ابتدای امسال به دلیل شیوع کرونا و مازاد تولید سوخت در کشور، اظهار کرد: وزارت نفت با ممنوعیت ترانزیت سوخت به کشورهای همسایه، قصد دارد تا این کشورها را به خرید سوخت مازاد از ایران وادار کند.
برخی شنیده هاست حاکی است در ماههای اخیر و همزمان با افزایش تردد کامیونهای حامل محصولات صادراتی ایران به کشورهای همسایه که به افزایش تقاضای مصرف سوخت از یک سو و همچنین تشدید برودت هوا و افزایش تقاضای نیروگاههای با سوخت فسیلی کشور برای تولید برق از محل مازوت و گازوئیل به جای گاز که به بخش خانگی اختصاص داده شده، منجر شده اند، زمزمههایی مبنی بر کاهش ذخایر سوختی کشور و خودداری از ارائه گازوئیل به کامیونها شنیده میشد که شرکت ملی پخش این موضوع را تکذیب کرد و از ارائه سوخت به کامیونداران خبر داد.
مصوبه ۲۸ خرداد هیئت دولت به شرح زیر است:
منبع : خبرگزاری مهر
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران
همایش صنعت لیزینگ آغاز به کار کرد
بانک مرکزی به دنبال تدوین دستور العمل صنعت لیزینگ