میرنیوز
به گزارش ایسنا، این گرایش فرصت بزرگی را برای شرکتهای تبدیل کننده هواپیماهای مسافری به باری از جمله شرکت مهندسی تکنولوژی سنگاپور، صنایع هوافضای IAI و شرکت آئرونوتیک اینجینیر آمریکا ایجاد کرده است.
شرکت تحلیل هواپیمایی سیریون انتظار دارد شمار هواپیماهایی که در سطح جهانی تغییر کاربری می دهند، ۳۶ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته و به ۹۰ هواپیما برسد و در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۹ فروند هواپیما افزایش پیدا کند.
طبق گزارش شرکت مشاوره ایشکا، ارزش بازار هواپیماهای ۱۵ ساله از ابتدای سال با توجه به مدلشان به میزان ۲۰ تا ۴۷ درصد کاهش داشته و این موضوع تبدیل هواپیماهای مسافری به باری را جذابتر کرده است.
ایرکانادا به دنبال تبدیل چندین مدل هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ است. گروه اس ۷ روسیه هم نخستین هواپیمای باری تبدیل شده ۷۳۷-۸۰۰ خود را از شرکت لیزینگ GECAS خریداری کرده و شرکت هواپیمایی سی دی بی تبدیل دو فروند ایرباس SE A۳۳۰ را به شرکت EFW که جوینت ونچر شرکت مهندسی تکنولوژی سنگاپور و ایرباس است، سفارش داده است.
تبدیل هواپیمای مسافری به باری گامی فراتر از تبدیلهای موقتی است که بسیاری از ایرلاینها در دوران پاندمی ویروس کرونا انجام دادند و صندلیهای مسافری را برای حمل بار بیشتر کندند.
تبدیلهای دائمی با حساب باز کردن روی تقاضا برای بار هوایی انجام می گیرد که پیش از شیوع ویروس کرونا ضعیف بود اما در سالهای آینده که خریداران به تجارت الکترونیکی اقبال نشان می دهند، قوی خواهد ماند. صنعت هواپیمایی برآورد کرده که ترافیک مسافری تا سال ۲۰۲۴ به سطح سال ۲۰۱۹ بهبود پیدا نخواهد کرد.
با این حال تحلیلگران هشدار داده اند که بازارهای باری نوسان دارند و کمبود ظرفیت در این بخش ممکن است به سرعت به مازاد ظرفیت تبدیل شود.
معمولا حدود نیمی از بار جهان توسط هواپیماهای مسافری حمل می شود اما رکود پروازهای مسافری باعث شده است اتکای جهانی بیشتری به هواپیماهای باری ایجاد شود.
شرکت هواپیماسازی بوئینگ اعلام کرده که بازدهی باری تا سپتامبر به دلیل اختلالات پروازهای مسافری، ۴۰ درصد رشد داشته و بیش از ۶۰ درصد هواپیماهای باری که در ۲۰ سال آینده تحویل داده می شود، به جای هواپیماهای باری پهن پیکری مانند ۷۷۷ در واقع هواپیماهای تبدیل شده هستند. هواپیماهای باری بدنه باریک تقریبا همگی هواپیماهای تبدیل شده هستند.
بر اساس گزارش رویترز، رونق تبدیل هواپیماها باعث شده بخش تعمیرات، نگهداری و بهسازی هواپیماها بخشی از ضرری که از کاهش پروازهای مسافری داشت را جبران کند. چنین تبدیلهای دائمی معمولا میلیونها دلار هزینه علاوه بر هزینه هواپیما دارند و سه تا چهار ماه زمان می برند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
روند تأمین سوخت در سراسر کشور مطلوب است
سهم ۳۰ درصدی بریکس از تولید ناخالص جهانی
جزئیات تغییر تعرفه برق برای مشترکان
قیمت طلا و سکه امروز ۶ آذر؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
اولین نشست تخصصی مزد ۱۴۰۴ برگزار شد
۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات برای خدمات مکانیزه
دریافت مالیات بر ارزش افزوده جدید از واردات لغو شد
ثبت رکورد جدید در ارزش معاملات خرد
میر شتاب ایران و روسیه اجرایی شد+ مزایا
پرش شاخص بورس به ارتفاع ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار واحد
شیوهنامه بهینهسازی و کنش مصرف انرژی در ساختمانهای وزارت نفت ابلاغ شد
آینده مالی، بانکداری و پول چگونه است؟
سوخت تحویل شود مشکلی در تامین برق نداریم
یک نیروگاه هستهای ۱۰ درصد برق ترکیه را تامین میکند
همه ارز مورد نیاز وزارت جهاد کشاورزی در بودجه سال جاری محقق شده است
افت کیفیت اینترنت به دلیل استفاده از فیلترشکنهاست
پیشنهاد میزبانی ایران برای برگزاری کنفرانس جهانی سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۶
لزوم تدوین تقویم رویدادهای صنعت پتروشیمی
اجلاس جهانی تعاون افتتاح شد
توسعه بانکداری باز منجر به رشد اقتصادی می شود
ثبت نام برای عرضه جدید خودروهای وارداتی از هفته آینده
افزایش ۱۸ درصدی صادرات غیرنفتی در ۸ ماهه سالجاری
تکلیف قانون جدید بانک مرکزی برای رمزارزها
کوتاهی وزارت نیرو برای نصب نکردن فیلتر در نیروگاههای مازوتسوز
تخصیص ۵ میلیارد دلار برای توسعه اقتصاد دیجیتال
چند سهامدار در سجام ثبتنام کردند؟
۴۰۸ واحد صنعتی راکد احیا شد
میر شتاب ایران و روسیه اجرایی شد +مزایا
قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله امروز ۶ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۹۶ تومان
نشست وزارتی اوپکپلاس بهصورت ویدیوکنفرانس برگزار میشود