میرنیوز

کاهش ۱۲ درصدی تعداد مشترکان پرمصرف با طرح برق امید

کاهش ۱۲ درصدی تعداد مشترکان پرمصرف با طرح برق امید 2020-12-08T16:43:14+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، رضا اردکانیان روز سه‌شنبه در حاشیه آئین رونمایی دو پروژه ساز و کاری هوشمند سازی خدمات تخصصی بخش آب (ساماب) و واگذاری و انتقال وظایف به شرکت‌های تابعه (تفویض اختیار) که در سی و یکمین هفته پویش هر هفته الف ب ایران به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار داشت: با ابلاغ مصوبه طرح برق امید به وزارت نیرو در اوایل شهریور، دو ماه برای فراهم کردن مقدمات اجرای آن فرصت داده شده بود که این طرح عملاً از ابتدای آبان اجرایی شد.

وی اضافه کرد: منتظر اواخر آذر هستیم که آخرین روزها در جمع‌آوری اولین قبض دو ماهه است تا گزارش دقیقی به مردم و مسئولان در این چارچوب ارائه شود.

اردکانیان با بیان اینکه لزوماً همه مشترکان خانگی قبض این دوره را اول آبان نگرفته‌اند و برخی شهریور آن را دریافت کرده‌اند، گفت: طبق برآوردی که انجام شده و پایان آذر قطعی‌تر در این باره گزارش خواهد شد، از حدود ۴۰ روزی که از طرح گذشته و با میزان اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته استقبال خوبی از برق امید شده است؛ به این معنا که حدود ۱۲ درصد از مشترکان پرمصرف - که اصلی‌ترین هدف ما کم کردن تعداد این مشترکان بود - کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: با مراقبت و مواظبت مردم، این تعداد به مشترکان خوش مصرف اضافه شده است و به همین میزان هم در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد مشترکان خوش مصرف به گروه کم مصرف‌ها پیوستند.

اردکانیان گفت: اعتقاد ما این است که مردم همراهی خواهند کرد و تا فصل گرم قادر خواهیم بود دست‌کم ۱۰ درصد کاهش مصرف را در گروه پر مصرف‌ها شاهد باشیم که کمک بزرگی به صنعت برق است.

وزیر نیرو گفت: قرار شد این طرح به آب و گاز هم تسری پیدا کند. این روزها پیشنهاد ما در هیئت دولت مطرح خواهد شد که به محض تصویب، در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

وی افزود: موضوع آب از حیث شرایط با برق متفاوت است؛ برق را می‌توان در هر نقطه‌ای از کشور که تولید می‌شود به هر نقطه دیگر به واسطه شبکه ارسال کنیم ولی در آب این گونه نیست و محدودیت‌ها منطقه‌ای است.

وزیر نیرو گفت: به همان میزان که سعی شد در بخش برق سطح مصرف گروه‌های کم‌مصرف انتخاب و یک سوم الگوی مصرف در این بخش، کم مصرف اعلام شود، امید است در بخش آب هم این گونه باشد تا بتوانند از تخفیف صددرصدی برخوردار شوند.

وی افزود: این لزوماً بدان معنا نیست که یک سوم الگوی مصرف در بخش آب با همان میزان در بخش برق تطبیق دارد.

اردکانیان اظهار داشت: وزارت نیرو به عنوان دستگاه مسئول آب و برق به درآمد و عایدی در یک بازه نسبتاً طولانی نگاه می‌کند؛ درآمد اصلی ما در این است که مصرف، صحیح و بهینه باشد و ناچار نباشیم سرمایه‌گذاری‌های سنگینی را در تابستان صرفاً برای پشت سر گذاشتن اوج بار انجام دهیم.

وزیر نیرو افزود: البته کشور، رو به توسعه است و نیازمند سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه‌ها است و این کار انجام می‌شود، اما آن بخش از سرمایه‌گذاری که صرفاً به خاطر عادات ناصحیح مصرف یا مدیریت ناصحیح مصرف در زمان اوج بار باشد، اگر به عادتی صحیح تبدیل شود، درآمد هنگفتی برای صنعت برق خواهد بود.

وی با اشاره به اظهارات پنج‌شنبه گذشته رئیس جمهوری مبنی بر ساخت سالانه ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید در دولت تدبیر و امید، گفت: در سال‌های اخیر با کاهش رشد اوج بار از ۵ درصد به یک درصد، مانند این است که علاوه بر ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه حقیقی، سالی ۴ هزار مگاوات نیروگاه مجازی هم ساخته شده است.

وزیر نیرو گفت: عایدی ناشی از مدیریت مصرف درآمد بسیار بالایی است که در مقایسه با تخفیفی که به گروه کم مصرف‌ها پاداش داده می‌شود به معنای کاهش درآمد نیست و این نگرانی وجود ندارد و در درازمدت به معنای یکی دو سال قطعاً صنعت برق از این حیث عایدی قابل توجهی خواهد داشت.

وی درباره سیلاب‌ها هم گفت: تغییر اقلیم از حالت یک نظریه خارج شده و در دنیا با آن به عنوان یک پدیده برخورد می‌شود. یکی از عوارض یا نشانه‌های تغییر اقلیم این است که از شرایط اعتدالی در منطقه خارج می‌شویم؛ به این معنا که دیگر نمی‌توان گفت هر سال فقط روی ۲۳۰ تا ۲۵۰ میلیمتر بارش حساب کنیم و در شرایط حدی میان ترسالی‌های مکرر و شدید یا خشکسالی‌های قابل ملاحظه قرار می‌گیریم.

اردکانیان افزود: لازم است برنامه‌ریزی‌ها هم متناسب تغییر اقلیم شود. بارش‌هایی که ناگهانی و با شدت و میزان بالا صورت می‌گیرد باز هم اتفاق خواهد افتاد. یعنی سیل و خشکسالی دیگر از حالت حوادث غیر مترقبه خارج و به حوادث مترقبه تبدیل می‌شود و وزارت نیرو و دستگاه‌های برنامه‌ریزی کشور باید به سمت ایجاد سیستم‌های نگهداری این حجم وسیع بارش و سیستم‌های جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی توسط شهرداری‌ها رفت.

وی گفت: در مناطقی مانند اهواز و خوزستان که حالت جلگه‌ای دارند و شهرهای مسطح بدون داشتن سیستم جمع‌آوری آب‌های سطحی نمی‌توان این حجم بارش‌های ناگهانی که بخشی از علم هیدرولوژی است را مدیریت کرد.

اردکانیان گفت: وزارت نیرو ایجاد سیستم‌های جمع‌آوری و هدایت فاضلاب را در دستور کار دارد و در خوزستان هم پروژه‌های متعددی در دست انجام است، کمک‌های خوبی نیز شده و با اجازه رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای طرح فاضلاب اهواز، امسال و سال آینده این کار سرعت خواهد گرفت.

وی افزود: یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی هم کمکی در این زمینه خواهد بود. شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی سال‌های سال به عنوان شرکت‌های دولتی فعالیت داشتند، ولی به دلیل محدودیت منابع ورودی به عرصه فاضلاب روستایی نداشتند، اما اکنون در قالب یک شرکت یکپارچه استانی با ساختار غیردولتی و یکپارچه شدن منابع مالی و انسانی و نیز تجهیزات امید است هر چه زودتر پرونده فاضلاب روستایی هم باز و طرح‌ها در مدار اجرا قرار گیرد.

وزیر نیرو گفت: همکاری نزدیک با شهرداری‌ها می‌تواند در این زمینه کمک حال باشد. دستگاه برنامه‌ریزی کشور و شوراهای شهر هم به این مسئله توجه خواهند کرد که سیستم‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی که طبق قانون وظیفه شهرداری‌ها است، در نقاطی که خیلی ضرورت دارد این طرح‌ها را زودتر اجرا کنند و این گونه نباشد که در زمان بارش‌های شدید به دلیل نبودن کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، این بارش با وارد شدن به کانال‌های فاضلاب، موجب پس‌زدگی فاضلاب خانگی شده و باعث مشکل و گرفتاری برای مردم شود.

وی با بیان اینکه طرح فاضلاب اهواز، پروژه بزرگی است و به صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود، افزود: این مشکل مربوط به منابع مالی بوده که امسال رفع شده و این روزها منتظر هستیم که کارهای اجرایی آن توسط مسئولان آغاز شود و امیدوارم در زمان نه چندان طولانی، باقیمانده طرح فاضلاب اهواز اجرا شود.

اردکانیان درباره برنامه‌های سدسازی گفت: یکی از اهداف این کار، کنترل سیلاب است. سدهای بزرگ و چند منظوره اهداف دیگری اعم از تنظیم آب کشاورزی و نیز تولید برق و مصارف شرب در صورت اقتضا دارند ولی در جهان مهمترین هدف در سدهای ساخته شده کنترل سیلاب است و ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم.

وی افزود: تغییر اقلیم اقتضای این را دارد که به سدسازی به این معنا توجه داشته باشیم منتها این به معنای کار بی مطالعه و نادیده گرفتن ملاحظات زیست محیطی نیست و همه اینها در سدسازی مد نظر خواهد بود.

اردکانیان اظهار داشت: طرح آمایش سرزمین امسال نهایی و به صورت مصوب عرضه می‌شود و در آن این بحث‌ها از حالت چند پارچه خارج شده و با دید ملی و کلی می‌توان به این ظرفیت‌ها نگاه کرد و هر جا لازم است سدی ساخته شود این کار انجام می‌شود و هر جا ضرورتی ندارد، وارد سرمایه گذاری در این بخش نمی‌شویم.

وی درباره تأمین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان هم گفت: امید داریم با همکاری وزارت نفت و مهمتر از این، با همراهی خود مردم در مصرف گاز در بخش خانگی بتوانیم امسال یک اخلاق و الگوی مناسب‌تری را در مصرف گاز نشان دهیم و این موجب شود که بخش خانگی فشار سنگینی به مصرف گاز نیاورد، مصرف بیش از حد متعارف افزایش نیابد و در نتیجه وزارت نفت بتواند به تعهد خود در تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها عمل کند و بتوانیم برق کافی به مردم برسانیم.

اردکانیان در عین حال خاطرنشان کرد: البته از ارتباطی که با کشورهای همسایه داریم هم استفاده کرده و هر جا لازم باشد و بتوانیم نسبت به واردات انرژی هم اقدام می‌کنیم. هم اینک نیز این کار انجام می‌شود و این به ویژه در مناطق شمالی کشور که گاز رسانی حتی در فرض وجود گاز هم به دلیل جغرافیایی سخت‌تر است نیروگاه‌ها با کمبود مواجه نشود.

وزیر نیرو ادامه داد: سطح همکاری خوبی بین شرکت گاز و وزارت نیرو برقرار است اما اصل ماجرا به دست خود مردم است که همانند برق اخلاق خوب مصرف در بخش گاز هم نهادینه شود.

وی درباره استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها هم گفت: اگر مصرف گاز خیلی افزایش یابد بین اینکه در شرایط کرونایی خاموشی بدهیم و مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شود یا به شکل محدود با رعایت‌های لازم از سوخت مایع استفاده کنیم، طبیعتاً انتخاب ما دومی خواهد بود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)