میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، بررسیهای سایت فلایت رادار ۲۴ نشان میدهد، اگرچه برخی ایرلاینهای اروپایی با جوسازی در خصوص ناایمن بودن آسمان ایران، خواهان لغو کلیه پروازها به مقصد کشورمان شده یا پروازهای از مبدأ ایران را نمیپذیرند، اما با گذشت چند روز از سانحه هواپیمای اوکراینی، بار دیگر ثابت شد آسمان ایران، امنترین و ارزانترین مسیر برای پروازهای عبوری در کریدورهای پروازی شمال جنوب و شرق به غرب است.
در حال حاضر پروازهای عبوری شرکتهای هواپیمایی بنگلادش و پاکستان (پیا) پروازهای خود به غرب آسیا را از مسیر آسمان ایران اعم از مرزهای آبی و خاکی انجام میدهند.
همچنین پروازهای شمال شرق اروپا به مقاصد جنوب خلیج فارس با ایرلاینهای روسی و بلاروس نیز از فضای کشورمان انجام میشود. ضمن اینکه دو ایرلاین اماراتی فلای دوبی و الاتحاد پروازهای ابوظبی و دوبی به مسکو و مینسک را که در روزهای قبل با عبور از آسمان عراق انجام میدادند، با تغییر مسیر به فضای کشورمان بازگردانده اند.
به نظر میرسد اصلیترین عامل بازگشت پروازهای عبوری به آسمان کشور، گران بودن مسیرهایی غیر از آسمان ایران است. ضمن اینکه امنیت آسمان کشورمان نیز بر ایرلاینهای منطقه ثابت شده است.
هواپیمایی سلام ایر (عمان) نیز در کنار قطرایرویز که هیچ گاه حاضر به ترک آسمان ایران نشد، فضای کشورمان را برای تردد به اروپا انتخاب کرده است.
هواپیماهای دو شرکت هواپیمایی ترکیش ایر و آذربایجان نیز همچنان برای تردد به جنوب خلیج فارس از آسمان ایران عبور میکنند.
ایرلاینهای چند کشور آسیای میانه شامل ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و قزاقستان نیز تصمیم گرفتهاند برای انجام پروازهای غرب آسیا به مقاصد دوبی، ابوظبی، دوحه، منامه، جده و مدینه از آسمان ایران عبور کنند؛ این در حالی است که پیش از این آسمان افغانستان در چند روز اخیر جایگزین فضای کشور برای دسترسی به آسیای میانه شده بود.
به گزارش خبرنگار مهر، مرزهای آبی کشورمان در خلیج فارس و دریای عمان نیز این روزها میزبان تعداد زیادی از پروازهای عبوری است.
منبع : خبرگزاری مهر
کنترل نقدینگی منحنی تورم را نزولی کرد
طراحی قطار سریعالسیر تهران-مشهد آغاز شد
ظرفیت ۲۰میلیارددلاری بازار جدید ارزی/ فروشِ کوتاژ شفاف میشود؟
صادرات قطعات ریلی به قلب اروپا
ویترین تسنیم شماره ۶۶۷/ «باجخواری»
چهار ضلعی رکود به نفع حداقل بگیران؛ بیکاری بیشتر میشود
دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید!
۵۰۰ میلیون دلار ارز اشخاص صرف واردات محصولات باغی شد
صندوق توسعه را توسعه دهیم تا توسعه پیدا کنیم
سد «قیزقلعهسی» نمادی از دوستی مردم ایران و آذربایجان است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
ریزش کم سابقه شاخص بورس/ معاملات پالایشیها ابطال شد
نقطهضعف در کارنامه مثبت رشد اقتصادی/ دولت کشاورزی را دریابد
فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران
دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رفاهی که در دهه ۹۰ از دست رفت
نامه عشقی به وزیر نفت برای اصلاح قیمتگذاری خوراک پالایشیها
روایت بانک جهانی از کاهش ۳ سطح فقر در ایران + سند
ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلارکالای اساسی
واردات ۹۰۰ میلیون دلار موبایل لوکس در۱۴۰۲/ ارز خودرو شفاف شد
فهرست اقلام کالاهای دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ + جزئیات
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد