میرنیوز
صدرالله بمانا در گفتوگو با ایسنا اظهار کرد: نوسازی ناوگان فرسوده فرآیندی دارد. در مرحله نخست باید در سامانه سازمان راهداری ثبت نام کنند که در حال حاضر دو هزار و ۴۳۰ نفر ثبت نام کردهاند اما همه آن ها مشمول نمی شوند اما این تعداد آن چیزی است که تا کنون به دست ما رسیده است.
وی افزود: در مرحله نخست آنها را به سازمان استاندارد معرفی می کنیم که تا کنون برای ۹۰ شرکت مکاتبه انجام شده و مشابه آن را نیز برای محیط زیست ارسال کردهایم تا تاییدیههای زیست محیطی لازم را نیز اخذ کنند.
مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای ادامه داد: تا کنون برای واردات سه هزار و ۴۲۲ دستگاه درخواست داده شده است که البته شاید کمتر بتوانند وارد کنند اما معمولا متقاضیان در وهله نخست سقف سهمیههای خود را درخواست میکنند. پس از این مرحله باید قراردادی با شرکتهی ارائه دهنده خدمات پس از فروش منعقد کرده و آن را به سازمان استاندارد و راهداری ارائه کنندکه تا کنون ۲۳۱ دستگاه از شرکت هایی که ثبت نام داشتند خدمات پس از فروش شان را آوردهاند و سنجش شده اند.
بمانا گفت: از این تعداد استاندارد ۲۹ خودرو را با شماره شاسی تاییدیه داده است و بسیاری از آن ها تاییدیه نو دارند یعنی شرکت وارد کننده و خدمات دهندهشان یکی است. در این حوزه نیز چهار مدل از یک برند اروپایی را سازمان استاندارد تایید کرده است و از این مدلها ممکن است یک تا چندین هزار دستگاه وارد شود که به متقاضیان بستگی دارد.
وی با اشاره به موجود بودن ۱۲۰۰ دستگاه کامیون زیر سه سال در مرزها و گمرکهای کشور، اظهار کرد: اگر متقاضیان در مهلت زمانی تعیین شده استانداردهای لازم را برای کامیونشان نگیرند و زمان آن به پایان برسد، باید عودت شود. البته در برخی گمرکها فضای لازم برای بازبینی و بازرسی خودرو نبود که مقرر شد، بستر لازم برای این کار فراهم شود و در حال حاضر این بازرسیها در حال انجام است.
مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای درباره آخرین وضعیت کامیونهای فرسوده در کشور اعلام کرد: هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار دستگاه کامیون فرسوده در کشور داریم که ازاین تعداد ۱۲۵ هزار دستگاه در شبکه حمل و نقل جادهای است و به صورت مستمر فعال است اما در زمینه نوسازی تاکید ما بر تولید داخل است و هر قدر تولید شود، خریداری شده و دولت بابت آن ۹ درصد از سود تسهیلات ۱۸ درصدی را نیز میپردازد. به عبارت دیگر برای نوسازی ناوگان فرسوده مبنا را بر اساس سهمیه ۸۰ درصدی تولید داخل و ۲۰ درصدی واردات تنظیم کردهایم اما به شرطی که کامیون وارد شودو در بازار به اندازه کافی موجود باشدو ار نشود به اجبار به سمت واردات حرکت خواهیم کرد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
مشکل رفع تعهد ارزی صادرات از محل ورود موقت حل شد
وزیر راه بر تعامل با نمایندگان مجلس تاکید کرد
عرضه ربع سکه ضرب سال ۱۴۰۳
معاون توسعه و نوآوری بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران منصوب شد
ارزانترین و گرانترین استانهای کشور کدامند؟
قیمت نفت ۸۰ دلار پیش بینی می شود
ارزنترین و گرانترین استانهای کشور کدامند؟
تولید ۵ هزار مگاوات برق خورشیدی از طریق نیروگاههای پشت بامی
سرمایه گذاران در بافتهای فرسوده تا ۱۰ سال معاف از مالیات هستند
وزیر جهاد: صادرات پنیر ایرانی به ژاپن تسهیل میشود
تأکید دوباره کشورهای جهان بر توسعه انرژیهای تجدیدپذیر
قیمت نفت ۸۰ دلاری پیش بینی می شود
فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی با جدیت پیگیری میشود
کاهش مصرف برق در بخش خانگی به افزایش تولید صنایع می انجامد
جامعه عشایری به شکل هدفمند وارد سرشماری شود
قیمت سکه یک میلیون تومان افزایش یافت
رشد ۲۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز هفته
تأثیر قطعنامه شورای حکام بر نوسان دلار موقتی است
افزایش ۳۸ درصدی تعرفه برق برای تمامی مشترکان
تغییر کاربری اراضی کشاورزی با تصاویر ماهوارهای رصد و پایش میشود
افزایش ضمانت معاملات با قابلیت استعلام برخط قراردادهای استاندارد
اعلام جزئیات پذیرشهای جدید بورس کالا
رشد ۴۹۴۹ واحدی شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی بازار
امروز در اغلب مناطق کشور جو آرام است
جاده چالوس برای تردد تهرانیها باز است
برنجهای وارداتی در حال ترخیص است
بخشی از جاده چالوس بازگشایی شد
پرواز هواپیماهای ایرانایر به فرودگاه استانبول روزانه شد
همتی: دولت مصمم به حذف رانت و کاهش کسری بودجه است
چالوس مسدود است، تردد از محورهای هراز و فیروزکوه انجام شود