میرنیوز
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امینالله کرمانپور در یک نشست خبری با بیان اینکه میتوان عملکردهای خودرو و سنسورهای نصبشده روی آن را با موتور هماهنگ کرد و به بازدهی حداکثری رسید، گفت: مصرف سوخت خودرو و سطح آلایندگی موتور از طریق سیستم مدیریت خودرو به حداقل ممکن میرسد.
وی با بیان اینکه رعایت استاندارد یورو 5 در خودروهای داخلی از ابتدای سال آینده اجباری میشود، گفت: در کشور 30 میلیون دستگاه خودرو در حال تردد داریم که 5 تا 6 درصد آنها کاربراتوری هستند و اگر از رده مصرف خارج شوند، تأثیر قابلتوجهی در کاهش آلایندگی خواهند داشت.
وی ادامه داد: در عین حال، نباید انتظار داشته باشیم که با ارتقای استاندارد خودروهای تولیدی، سطح آلایندگی یکباره کاهش یابد، زیرا اگر از اول سال آینده هم تمام تولیدات به استاندارد یورو 5 مجهز باشند، باز هم زمانی طول میکشد تا خودروهای فرسوده از رده خارج شوند.
وی در مورد تغییراتی که ممکن است با ارتقای استاندارد خودروها از یورو 4 به یورو 5، بر روی برخی قطعات آنها صورت گیرد نیز گفت: موتورهای با استاندارد یورو4 پتانسیل تبدیل به موتور با استاندارد یورو5 بدون تغییر فیزیکی و مکانیکی را دارند، البته باز هم ممکن است برخی موتورها با تعویض قطعات ارتقا یابند.
* جریمه داخلی تولیدکنندگان در پی تشدید تحریمها
به گزارش فارس، امید یادگاری مدیر بازرگانی یک گروه صنعتی قطعهساز نیز در این نشست خبری با بیان اینکه در سال گذشته 53 هزار دستگاه EMS (سیستم مدیریت موتور) تولید کردیم، گفت: سهم ما در تأمین EMS محصولات ایران خودرو حدود 13 درصد بوده که امیدواریم تا پایان امسال به 15 تا 16 درصد برسیم، در عین حال این آمادگی وجود دارد که حدود 30 درصد نیاز ایران خودرو را تأمین کنیم.
وی با اشاره به وجود برخی مشکلات در صنعت قطعهسازی از جمله در تخصیص ارز و همچنین واردات برخی مواد اولیه گفت: در پی تشدید تحریمها، بخشی از سرمایه شرکتهای ایرانی در بانکهای چینی بلوکه شد، ولی بانک مرکزی بدون توجه به این مسئله بابت تأخیر در تحویل اسناد ارزی، جریمه دیرکرد برای تولیدکنندگان تعیین کرده است، این در حالی است که صنعتگران نقشی در این دیرکرد نداشته و خودشان نیز از این محل متضرر شدهاند.
یادگاری با بیان اینکه در ارتقای استاندارد یورو4 به یورو5 هیچ افزایش قیمتی در سیستم مدیریت موتور خودروها صورت نگرفته است، گفت: با توجه به اینکه این سیستم متعلق به خودمان است، برای انجام تغییرات در آن هزینهای بابت تولید تحت لیسانس پرداخت نمیکنیم.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری فارس
شرط تحویل خودرو صفر در مراکز اسقاط اعلام شد
برخورد دوگانه در صنایع غذایی و عدم فهم مشترک از نیازها
قیمت طلا و سکه امروز ۷ آذر؛ سکه ۵۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شد
صدور ۴ هزار و ۷۱۴ گواهی تمکن مالی الکترونیک در ۸ ماه
۲۹۴۱۸ خودرو از گمرک ترخیص شد
ورود دومین محموله شمش نقره به خزانه بورس کالا
جزئیات تورم خوراکی ها در آبان؛ گوجه ۷۹ درصد گران شد!
۴۶.۸ میلیارد دلار ارز واردات تامین شد
ورود ۲۴ همت پول حقیقی به کارگزاریها
تقاضای صرفهجویی در مصرف گاز بهمعنای مصرف نکردن نیست
۳۱ هکتار از اراضی ملی استان تهران طی ۱۰۰ روز رفع تصرف شد
سوخت ورودی به نیروگاهها امکان قاچاق شدن ندارد
مصوبات کارگروه بازگشت ارز ابلاغ شد
پرداخت تسهیلات ارزی کوتاهمدت برای واردات دارو
صعود بورس؛ شاخص کل ۱۱ هزار واحد رشد کرد
تورم کالاهای صادراتی اعلام شد
فهرست ارزش گمرکی آیفون برای پرداخت هزینه رجیستری منتشر شد
مالیات سیگار ۵۰ درصد افزایش یافت
اتابک: ارز حاصل از صادرات باید در اختیار تولیدکننده باشد
کاهش ۲.۱ درصدی تورم تولیدکننده برق
کاهش ۶۰ درصدی ذخایر نیروگاهی علت خاموشی های پاییزی بود؟
دو دیدار مهم همتی با وزرای اقتصاد و سرمایه گذاری عربستان
وزیر راه: آماده همکاری با دیگر کشورها در حوزه دریانوردی هستیم
۳۸ هزار دستگاه خودرو از گمرکات ترخیص شد
ابلاغ نحوه واگذاری ارز حاصل از صادرات به دیگران
قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ چهارشنبه ۷ آذر
هشدار هواشناسی کشاورزی و اعلام وضعیت سطح نارنجی
حمایت شرکت پالایش و پخش از کسب و کار جایگاهداران
رشد تولید برق نیروگاههای حرارتی در کنار کاهش مصرف سوخت
کاهش ۱۲ درصدی ورودی سدهای کشور نسبت به پارسال