میرنیوز
خیرالله خادمی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره پروژههای زیرساختی ریلی کشور اظهار داشت: در بخش ریلی پروژههای بزرگی در دست احداث داریم که مجموعاً ۳ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در دست اجراست.
وی افزود: اما اقدام خوبی که انجام شد، اولویت بندی این پروژههای عمرانی بود که ۸ طرح ریلی با پیشرفت فیزیکی بالاتر در اولویت احداث قرار گرفتند تا از هدر رفت سرمایه گذاریهای ملی رد توسعه زیرساختها جلوگیری شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مجموع طول این ۸ پروژه ریلی اصلی را ۱۵۳۲ کیلومتر عنوان و اظهار کرد: اولین پروژهای که از این مسیرها آماده سازی میشود، پروژه خواف-هرات است که ۱۴۰ کیلومتر از آن در داخل خاک ایران بوده و از ایستگاه خواف آغاز و به نقطه صفر مرزی در شمتیغ متصل میشود؛ پس از آن ۶۶ کیلومتر در داخل خاک افغانستان احداث شده و به ایستگاه «جنو» در خاک افغانستان (استان هرات) متصل میشود.
وی یادآور شد: این پروژه در مراحل پایانی ساخت بوده و تنها ۲۰ کیلومتر پایانی آن باقی مانده که در مرحله روسازی، تنظیم و ریگلاژ است. امیدواریم بتوانیم این پروژه را برای پاییز امسال حداکثر آماده سازی کرده و در مراسم رسمی با حضور رؤسای جمهور دو کشور به بهره برداری رسمی برسانیم.
خادمی اهمیت پروژه خواف-هرات را در اولین پروژه ریلی بودن آن است که ما برای کشور افغانستان احداث میکنیم و داخل خاک افغانستان وارد میشویم که میتواند زمینه حمل و نقلی جدید میان ایران و افغانستان باشد این منطقه، دارای معادن بزرگ و خاص بوده و به منطقه مجموعه معادن سنگان نزدیک است تأسیسات بسیار بزرگی در داخل خاک ایران برای تولید سنگ احداث شده است؛ این مجموعه معادن در داخل خاک افغانستان هم ادامه دارد و در آینده میتوانیم برای تولید سنگ از معادن این کشور و حمل و نقل سنگهای این معادن از حمل و نقل ریلی استفاده کنیم؛ همچنین یک مسیر ریلی بسیار مهم برای اتصال منطقه سنگان به بنادر جنوبی کشور خصوصاً بندرعباس در حال حاضر و چابهار در آینده نزدیک به شمار میرود. در واقع افغانستان به شبکه ریلی ایران متصل و زمینه درآمد ترانزیتی برای کشورمان محسوب میشود.
منبع : خبرگزاری مهر
قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ بهمن؛ نفت رشد کرد
هزینه رجیستری آیفونهای واردشده قبل از رفع ممنوعیت اعلام شد
فرزین: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
کسری تجاری ۱.۲ هزار میلیارد دلاری آمریکا
صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قزاقستان در سال ۲۰۲۵
مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع میشود
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد