میرنیوز

دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا چه کار کرده است؟

 دولت برای مقابله با جنگ اقتصادی آمریکا چه کار کرده است؟ 2020-09-28T17:32:16+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پدیده جدید اقتصاد ایران دلزدگی فعالان اقتصادی و تولید کنندگانی است که رزمندگان خط مقدم اقتصاد به شمار می روند. در هر اقتصادی اینچنین پدیده ای تجربه شود روزهای سخت و خطرات مهلکی را بر اقتصاد آن کشور تحمیل می کند. در صورتی که سربازان خط مقدم اقتصادی امید خود را از دست بدهند راه برای حمله و هدف گذاری دشمن باز می شود. لذا حمایت از تولید کنندگان و فعالان اقتصادی شناخته شده موضوع مهمی است که عبدالوهاب سهل آبادی رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و رئیس اتاق بازرگانی اصفهان بدان پرداخته و دغدغه های اقتصادی فعالان بازار را و اینکه  چرا در این وضعیت قرار گرفتیم را برای رادار اقتصاد تشریح کرده است.

در شرایط کنونی، اقتصاد ایران روزهای سختی را در جنگ اقتصادی پشت سر می گذارد،روزهای سخت در جنگ یک مساله طبیعی است اما آنچه خارج از قواعد جنگ بر رزمندگان عرصه اقتصادی وارد شده از نظر شما چیست؟

هیچ ایرانی از حال این روزهای اقتصاد کشور بی خبر نیست.  این ایرانی چه تاجر و فعال اقتصادی باشد یا یک کارگر و یک کارمند حقوق بگیر، این روزها همه هر کدام به نوعی دردمند سوء تدبیرها و سیاست گذاری های نادرست دولت ها و دولت مستقر هستند. دردی که تاجر و فعال اقتصادی، تولید کننده و کارخانه دار و کارگر و کارمند تا زن خانه دار و مادر سرپرست خانوار به اشکال مختلف به او اشاره می کنند چرا که همه ی مردم را دردمند مسائل اقتصادی کرده اند.

ایران به دلیل تحریم های آمریکا درگیر یک جنگ اقتصادی است، جنگی که پیامدهای آن بخش های مختلف اقتصاد را تحت الشعاع قرار می دهد. نمی توان از این موضوع چشم پوشی کرد، اما مساله این است دولت در این جنگ چقدر همراه مردم است و تا چه حد جلوی تحریم های داخلی را می گیرد؟ برای روشن شدن این موضوع بهتر است که نمونه ملموسی از آنچه در جنگ داشتیم را مثال بزنیم. ما  جزء کشورهای نادری هستیم که هشت سال جنگ نظامی را تجربه کرده‌ایم، جنگی که مردم همه با هم در کنار هم از  کشور دفاع کردند، همه با خردجمعی، همراهی و همکاری با یکدیگر توانستند بر دشمن پیروز شوند.

علی رغم اینکه  قدرت های جهانی از بعثی ها حمایت های گسترده ای به عمل آوردند، اما مردم در اقصی نقاط کشور در روزهای گرم و سرد برای رساندن آب خنک و یخ و غذای گرم به رزمندگان چقدر تلاش می کردند. ما چنین ملتی بودیم، این خاطرات این فداکاری ها و این اتفاقات فراموش نشدنی است. رزمندگانی که در جبهه ها می جنگیدند، بعد از لطف خدا دلخوش به دلجویی مردم بودند اما الان رزمندگان جبهه اقتصادی و فعالان عرصه تولید، احساس هم دردی نمی کنند، اما با این حال همچنان در عرصه پر فراز و فرود اقتصاد در میدان جنگ در حال مبارزه هستند. از این جهت گفتم احساس همدردی و همکاری و همراهی نمی کنند چرا که مهم‌ترین وزارتخانه‌ای که به صورت مستقیم با جبهه اقتصادی سر و کار دارد یعنی وزارت صمت چند ماه است که وزیر ندارد! وقتی ارگانی پایش را در کفش کارخانه دار و  تولیدکننده می کند، هیچ کس حامی تولید کننده نیست، آیا می توان انتظار داشت که اتفاقات خوبی برای تولید و اقتصاد کشور رخ بدهد؟ راهی پیش پای تولید کننده نگذاشته اند. 

عمده ترین خواسته های فعالان واقعی اقتصاد کشور در جنگ اقتصای چیست؟

وقتی دائما همه اخبار بر بی انضباطی های اقتصادی دلالت می کند، وقتی دولت راهکار یا برنامه ای برای جلوگیری از بی انضباطی مالی ندارد، وقتی دولت با عوامل مخرب تولید برخورد نمی کند و نمی شنویم با تهدید کنندگان تولید برخوردهای لازم صورت بگیرد، آیا می توان انتظار داشت که تولید کننده در جنگ اقتصادی امیدوار به حمایت های متعاقب و مستمر به روند تولید ادامه بدهد؟ آیا می توان انتظار داشت بازرگان و تاجر و صادر کننده و تولید کننده نگرانی های مختلفی نداشته باشد؟ قطع به یقین نظام اقتصادی کشور درگیر جنگ اقتصادی است اما در شرایط جنگی بدون انضباط نمی توان موفق شد.

اگر در عرصه جنگ اقتصادی قرار داریم و دوران حساسی را پشت سر می گذاریم، همانند جبهه که دادگاه نظامی دارد، دادگاه های نظامی که متخلفین نظامی را محاکمه می کنند باید تمام کسانی که به تولید و به روند رشد اقتصادی لطمه زدند را بی هیچ تعارفی محاکمه کرد. آیا در جبهه اقتصادی به میزان خسارت هایی که به اقتصاد و رشد تولید و رشد و توسعه اقتصادی کشور لطمه وارد شده ، متخلفان محاکمه شده اند که درس عبرتی برای بقیه باشد. پس ما خودمان هم با خودمان در جنگ هستیم، ما علاوه بر تحریم های دشمن دچار خود تحریمی هستیم، اینگونه است که رشد اقتصادی آن هم به صورت واقعی ثبت نمی شود. اینگونه است که بی انضباطی مالی و مدیریتی راه را برای سوء استفاده عده معدودی از اقتصاد ایران باز کرده است.

مهمترین حوزه ای که در اقتصاد کشور نادیده گرفته شده ، بخشی که می توانست مهار کننده معضلات بعدی باشد از نظر شما چیست؟

بی انضباطی. متاسفانه ما از هر جهت دچار بی انضباطی هستیم، بی انضباطی در بازار، بی انضباطی در قیمتهای اجناس، کالاها و خدمات، بی انضباطی در درصدهایی که گران می شود؛ مثلا اگر مواد اولیه ده درصد گران شود قیمت نهایی جنس بیش از نود درصد می شود. بی انضباطی در تولید و نیازهای واجب کشور، بی انضباطی در واردات یا واردات کالاهای ضروری. بی انضباطی در اعطای تسهیلات به تولید یا تخلفاتی که به نام تولید صورت می گیرد. با اینکه می دانیم راه نجات اقتصاد کشور اعتلای تولید است بی انضباطی ها راه را بر روی رشد تولید بسته است. در این موضوع هیچ شکی وجود ندارد که تحریم ها به تولید فشار می آورد اما ما از همان الگوی هشت سال جنگ باید استفاده کنیم، مگر آن زمان کم مشکل داشتیم .

اگر اعلام می کردند که گندم نداریم و فلان شهر گندم کافی برای ارسال به همه کشور دارد در کمتر از 48 ساعت تمام سیستم حمل و نقل برای بار زدن گندم به سمت شهرهایی می رفت که گندم در سیلوهایش ذخیره شده بود، مردم هم کمک می کردند،؛ مردم هم مشکلات را تحمل می کردند چون مسوولین در کنار مردم بودند اما مردم امروز شاهد از بین رفتن همدلی و همراهی مسوولین هستند، لذا آنها هم با هم همدلی کمتری می کند. اگر سیستم حمل و نقل در 48 ساعت بسیج می شد می دانست که گندمی که به شهرهای مختلف می برد برای همه ی مردم است، مردم را سیر می کند، به نفع سفره مردمی است که تحت فشار هستند اما خطاهای ریز ودرشتی که در حق ملت شد همه را به هم بد بین کرده است. متاسفانه مسوولین در خوراک مردم هم تقلب کردند. ما نسبت به نرخ ارز و تولیدی که از ارز تاثیر می پذیرد تقلب کردیم، متاسفانه مسوولینی که چپ و راست دلشان می خواهد از صندوق ذخیره ملی به صورت غیر ضروری و غیر مجاز برداشت کنند هم در حق اقتصاد مردم  کنونی و هم در حق آیندگان تقلب کردند.

تقلبی که  از آن یاد می کنید چه قدر روی اقتصاد ما تاثیر گذاشته و چالشهای اقتصادی ما می تواند ناشی از این تقلبی باشد که در حق خودمان به خودمان وارد کردیم؟

 در واردات، در اعطای همین ارز 4200 تومانی از حق مردم چنان تقلب هایی صورت گرفته که اشاره به  آن دل مردم را خون می کند. اصلا نمی توان اسم کالاهایی را برد که با ارز دولتی وارد کشور شده، یا  به اسم کالای واردات کالای دولتی ارز گرفته شده اما هیچ کالایی وارد نشده و سرمایه های مردم در خارج به نفع عده ای سرمایه گذاری شده است. یا اینکه کالاهای وارد شده به چند برابر قیمت و با ارز آزاد به مردم فروخته شده است. متاسفانه شرایط اقتصادی کشور بد است. تولید کننده و صنعت کننده هر روز بیشتر از میدان به در می شوند.

دولت حمایت چندانی از تولید و صنعت نمی کند، نه امسال که به نام سال جهش تولید نامگذاری شد، بلکه در طی هفت سال گذشته تولید یتیم ماند. حتی اگر دولت حمایتی هم کرده باشد در حد وام ها با سودهای بالایی است که کمر تولید کننده را می شکند، حمایت یعنی هر روز یک دغدغه از تولید کننده و صنعت کار کم شود، نه اینکه هر روز یک دغدغه به چالش های قبلی اضافه شود. متاسفانه  دولت به جای زمینه سازی برای رشد تولید و صنعت کشور، به جای اینکه آورده های خوبی برای رشد تولید داشته باشد با عمده سیاست های خود دائما در حال ضربه زدن به صنعت و تولید است .

چرا دولت نتوانسته حامی تولید و صنعت باشد عیب کار از کجاست؟

از اینجا که دولت تمایلی به کوچک سازی خود ندارد.  دولت سنگین و بزرگ با هزینه های بسیار زیاد دائما بر دوش مردم و تولید هزینه می گذارد. دولت بزرگی که یا وقتی برای شناسایی و برخورد با دلالان و محتکران و واسطه گران ندارد یا اینکه تمایلی برای ورود به این حوزه ها ندارد. ایراد کار از اینجاست که دولت ازتولید کنندگان و فعالان بازار دارای شناسنامه و شناخته شده حمایتی به عمل نمی آورد، از تولید کنندگان و فعالین اقتصادی که به صورت منطقی و قانونی کار می‌کنند حمایت نمی کند، یا اصلا روی خوشی به آنها نمی دهد، اینگونه است که  تولید کنندگان ما  در عذاب هستند، در حالی که دلالان و محتکران و فعالان اقتصادی بدون شناسنامه که فرارهای مالیاتی بالایی دارند سودهای کلانی به جیب می‌زنند و تولید را فلج می کنند. به این خاطر تولید رشد نمی کند و اقتصاد جان نمی گیرد که دولت علاقه ای به کار کردن بخش خصوصی ندارد.

هیچ مسئولی برای تولید کننده و صنعت گر وقت نمی گذارد یا اصلا وقت ندارد، به این دلیل که بانکها علاقه ای به حمایت و اعطای تسهیلات به تولید ندارند. بنده خدمت معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری عرض کردم هر کدام  گوشه ای از کار را بگیرید تا خدا هم به ما کمک کند، بیایید با پایان دادن به فساد اقتصادی و بستن زمینه ها برای انجام هر گونه فساد اقتصادی، اقتصاد کشور را نجات دهید. مگر اوایل انقلاب مفسدان اقتصادی را اعدام نکردید، با هیچ مفسدی تعارف نکنید، مردم را ببینید ، هشتاد میلیون ایرانی را ببینید نه عده کمی را. کسانی که به اقتصاد خیانت می کنند رحم نکنید، به مردمی که از رانت و احتکار و خیانت تاب و توان خود را از دست داده اندرحم کنید.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان

 هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
2024-02-26T07:07:30+03:30
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و کاهش محسوس دما هشدار سطح نارنجی آسیب به نهاده‌ها و محصولات را برای کشاورزان ۱۹ استان کشور صادر کرد.

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد

 شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد
2024-02-26T07:07:29+03:30
شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا، به حساب یارانه سرپرستان خانوار مشمول واریز شد.

۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود

 ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود
2024-02-26T07:07:29+03:30
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه نیروگاه‌های برق‌آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار ...

انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف

 انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف
2024-02-26T07:07:28+03:30
شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به بارش برف از اجرای عملیات اوره پاشی در معابر دسترسی خبر داد و اعلام کرد: دید افقی در فرودگاه امام ۳۰۰ متر است.

"کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»
2024-02-26T07:07:28+03:30
با استمرار پیشرفت و توسعۀ فناوری، آیندۀ کشت دقیق، فرصت‌های هیجان‌انگیزی پیش روی انسان قرار خواهد داد. در این یادداشت به ۱۰ رویداد از بین رویدادهای برتر این ...

افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد

 افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد
2024-02-26T07:07:27+03:30
بر اساس داده‌ها و اطلاعات سازمان هواشناسی بارش‌ها در کشور تا ۴ اسفند نسبت به دوره بلندمدت ۳۹.۷ درصد کاهش یافته است. بارش‌ها تنها در ۴ استان مثبت بوده است.

ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد

 ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد
2024-02-26T07:07:27+03:30
عضو هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که تعداد ناوگان هوایی ایران ۳۴ فروند است، گفت: هما با هواپیماهای ATR به ۱۴ شهر کم‌برخوردار پروا...

جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان

 جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان
2024-02-26T07:07:27+03:30
مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از یکطرفه شدن آزادراه‌ تهران-شمال و محور چالوس و بارشر برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان خبر داد.

ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا

 ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا
2024-02-26T07:07:26+03:30
سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به بارش برف در اکثر نقاط کشور و کاهش محسوس دمای هوا، هموطنان نسبت به کاهش مصرف برق و‌گاز اقدام نمایند.

سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است

 سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است
2024-02-26T07:07:26+03:30
معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی گفت: برای برخی مودیان تا سال ۱۴۰۴ رسید دستگاه‌های کارتخوان به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه

 ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه
2024-02-26T07:07:26+03:30
در پایان دهمین ماه سال، ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲هزار و ۵۵ مگاوات رسید که از این رقم، واحدهای حرارتی با مجموع ظرفیت منصوبه ۷۴هزار و ۸۷۸ مگاوات سهمی ۸۱...

الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود

 الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از ابلاغ الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها طی هفته آینده خبر داد.

ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد

 ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس گفت: با توجه به حجم رهاسازی‌ها و اقدام‌های نرم‌افزاری انجام شده و به برکت بارش‌های زمستانه امسال سطح دریاچه به تراز ۱۲۷۰.۲ متر و...

سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد

 سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد
2024-02-26T07:07:24+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه ۱۴۰۳ ضمن اجتناب از بیش برآوردی در منابع مالی دولت، برخی از منابع نسبت به سال جاری کاهش داده شده است.

پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

 پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری
2024-02-26T07:07:24+03:30
با توجه به استقرار یک جبهه هوای سرد از امروز و ورود دو سامانه بارشی به کشور از سمت غرب، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، طی هفت...

فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول

 فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول
2024-02-26T07:07:24+03:30
طرح تبدیل اختیاری محصولات شرکت بهمن موتور ویژه متقاضیان سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی (با نوبت تحویل زمستان ۱۴۰۲) آغاز شد.

جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟

 جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟
2024-02-26T07:07:23+03:30
با توجه به اطلاعات سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت، میانگین ناخالص پرداختی به کارمندان دولت برابر حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی

 تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی
2024-02-26T07:07:23+03:30
به‌صورت سنتی و طی هزاران سال، مردم دنیا به این نتیجه رسیده‌اند، و این اصل را بدیهی می‌گیرند که پول معتبر است، چون لابد حاکمیتی که همچون کوه پشت این اعتبار ا...

انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه

 انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه
2024-02-26T07:07:22+03:30
رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی انرژی از واردات ۴ میلیارد دلاری بنزین و گازوئیل خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری به‌درستی ابراز نارضایتی کردند، کلام ایشان بر این ...

عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال

 عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال
2024-02-26T07:07:22+03:30
درحالی حدود ۴ سال از آغاز ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن (طرح اقدام ملی) شهر پردیس می‌گذرد که پیشرفت این واحدها به ۵۸ درصد رسیده است.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد
2024-02-24T08:40:43+03:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۵ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۲ سنت رسید.

برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند

 برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند
2024-02-24T08:40:43+03:30
نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه‌های بهاره در ۵ نقطه‌ شهر تهران و به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.

رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد

 رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد
2024-02-24T08:27:21+03:30
رویترز طی گزارشی نوشت اسلام آباد در فکر نهایی کردن اولین فاز خط لوله ۸۰ کیلومتری گاز با ایران است‌ تا از جریمه احتمالی ۱۸ میلیارد دلاری دوری کند.

"کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»
2024-02-24T08:27:21+03:30
«کشت دقیق» یا «کشاورزی دقیق» نوعی خاص از مدیریت مزرعه یا باغ یا اصطلاحاً «سایت کشاورزی» است که در آن به‌جای اینکه با کل مجموعه...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-24T08:14:00+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است

 رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است
2024-02-23T15:47:14+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تداوم رشد اقتصادی در فصل پاییز و همچنین کاهش تورم در بهمن ماه نوشت: شعار سال یعنی رشد اقتصادی و کاهش تورم در حال محقق...

جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول

 جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول
2024-02-23T13:40:41+03:30
در پاییز امسال رشد اقتصادی گروه خدمات ۴.۶ درصد، صنعت ۱.۳ درصد، ساختمان ۰.۴ درصد، معدن ۰.۳ درصد و کشاورزی منفی ۱ درصد بوده است.

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد

 بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد
2024-02-23T13:27:13+03:30
بر اساس بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی طرح بخشودگی صد درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد.

مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز

 مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز
2024-02-23T12:34:02+03:30
بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز مخالفت کرد.

افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران

 افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران
2024-02-23T11:40:34+03:30
ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۱۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)