میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به این سوال که آیا ایرلاینهای ایرانی میتوانند به ترکیه پرواز داشته باشند؟ اظهار کرد: بر اساس موافقتنامههایی که در گذشته در رابطه با پروازهای بین ایران و ترکیه وجود داشت، ایرلاینهای ایرانی که ناوگان هوایی آنها آمادگی لازم را داشته باشند میتوانند مطابق قطعنامه دوجانبهای که بین ایران و ترکیه منعقد شده و بر اساس سهمیهای که سازمان هواپیمایی برای آنها تعیین کرده، به ترکیه پرواز داشته باشند.
وی با اشاره به نگرانی برخی از مسافران در خصوص نرخ بالای بلیتهای ایران و ترکیه گفت: نرخ بلیت هواپیما بستگی به نرخ ارز و میزان تقاضای سفر دارد؛ قطعاً هر چقدر میزان عرضه (تعدد ایرلاینها) بیشتر باشد، به طور قطع در کاهش نرخ بلیت هواپیماها تأثیرگذار خواهد بود.
اسعدی سامانی با اشاره به نرخ بلیت ۶۰ میلیون تومانی پرواز استانبول با ایرلاین قطری عنوان کرد: در حال حاضر نرخ بلیت پروازهای این ایرلاین به دلیل حضور مجدد ایرلاینهای ایرانی به ۲۴ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است که این موضوع بیانگر این واقعیت است که اگر عرضه زیاد شود، نرخ بلیت نیز کاهش چشمگیر خواهد داشت.
به گفته وی از دیگر دلایل افزایش نرخ بلیت ایرلاین قطری در گذشته مربوط به مسیر طولانی تهران – دوحه - بلگراد – ترکیه بود که به دلیل تفاهمات برقرار شده، این ایرلاین مسیر بلگراد را حذف کرده و هواپیماهای این ایرلاین در مسیر تهران به دوحه و از دوحه به ترکیه پرواز میکنند.
دبیر انجمن ایرلاینهای کشور گفت: هماکنون نرخ بلیت هواپیماهای ایرلاین ملی برای پرواز به ترکیه حدود ۴ و نیم میلیون تومان است. ایرلاینهای دیگر نیز بر حسب سرویسهایی که میدهند نرخ بلیت پروازهای خود را تعیین میکنند.
اسعدی سامانی برقراری پرواز به ترکیه را برای ایران راهبردی دانست و خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته ارتباط هوایی بین ایران و ترکیه گسترش داشته است. علاوه بر مباحث گردشگری و بازرگانی، بسیاری از ایرانیها در ترکیه سرمایهگذاری کرده و نیاز به تردد به این کشور را دارند. همچنین بسیاری از هواپیماها برای پرواز به سایر کشورها در ترکیه توقف میکنند. همه این موضوعات اهمیت برقراری پرواز به ترکیه را روشن میسازد.
منبع : خبرگزاری مهر
هدفگذاری تجارت یک میلیارد دلاری ایران و قزاقستان در سال ۲۰۲۵
مشکلات رانندگان ایرانی در قزاقستان به زودی رفع میشود
بیانیه اختتامیه همایش ملی صنعت لیزینگ و تأمین مالی
تحول دیجیتال و هوشمندسازی در صنعت لیزینگ
استانداردهای گزارشگری و مدیریت شرکتهای لیزینگ
بالا بودن هزینههای سربار در حوزه لیزینگ از موانع جدی رشد این صنعت است
نرخ سود بالا و فرآیندهای پیچیده تأمین مالی دو تنگنای مهم صنعت لیزینگ
رئیس مرکز تنظیمگری بانک مرکزی: صنعت لیزینگ در ایران توسعه پیدا نکرده است
ضمانت های اجرایی قانون ساماندهی تجارت مرزی اعلام شد
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران