میرنیوز
به گزارش ایسنا، کروسن خام که معمولا برای تولید سوخت جت مورد استفاده قرار می گرفت در بحبوجه سقوط مصرف از سوی ایرلاین ها، اکنون برای تولید نفت کوره حاوی سولفور اندک برای صنعت دریانوردی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین حجم بالاتر از حد معمول دیزل و گازوئیل در تولید سوخت کشتیرانی استفاده می شوند.
این وضعیت که تا یک سال پیش غیرقابل تصور بود، منعکس کننده نابودی تقاضای صنعت هواپیمایی در پی شیوع پاندمی ویروس کروناست. انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) انتظار ندارد وضعیت سفر هوایی تا سال ۲۰۲۴ به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برگردد و از این رو وضعیت بازار سوخت هم برای مدتی به همین منوال خواهد ماند.
اوژن لیندل، تحلیلگر ارشد شرکت مشاوره جی بی سی انرژی به بلومبرگ گفت: ترکیبات سوخت جت پیش از این که غیراقتصادی شوند، در آوریل و مه در سنگاپور برای بلندینگ و تولید سوخت VLSFO مورد استفاده قرار می گرفتند و پس از این که سوخت هواپیمایی دوباره ارزان شد، این روند اوج بیشتری پیدا کرد.
قیمت سوخت جت در سنگاپور از بالای ۷۰ دلار در هر بشکه در ژانویه به ۲۰ دلار در اوایل ماه مه سقوط کرد و پس از آن با اندکی بهبود به حدود ۴۱ دلار رسید. در این بین، قیمت سوخت VLSFO در هاب نفت آسیایی حدود ۵۳ درصد کمتر از اواخر سال گذشته است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، در حالی که مشکلات سوخت جت باعث قیمت های ارزان تر برای صنعت کشتیرانی شده است اما بلندینگ ترکیبات سوخت جت مشکلاتی هم در پی دارد. شرکت های بازرگانی و پالایشگاه ها معمولا انواع مختلفی از نفت کوره و سوخت های تقطیری را برای تولید سوخت کشتی خریداری می کنند. استفاده زیاد از کروسن خام ممکن است دمایی را که در آن سوخت ها آتش می گیرند پایین ببرد و ریسک های جدی برای کشتی ها ایجاد می کند.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
۳۱ هزار و ۷۰۰ هکتار چغندرقند پاییزه کشت شد
تاثیر ۴ عامل در میزان محاسبه حقوق دولتی در حوزه معدن
بانک توسعه اسلامی نقش مؤثرتری در تأمین مالی پروژههای ایران ایفا کند
دیدار سهجانبه برای مدیریت آفات و کاهش خسارتهای کشاورزی
رویکرد فعال ایران برای ایفای نقش در تغییر پارادایم صنعتی جهان
تمدید دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات ارزی کوتاهمدت تا پایان سال
۱۴.۵ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد
مدیرعامل شرکت نفت: برنامه دقیقی برای عبور از زمستان داریم
معاون وزیر نفت: ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک گفتگو کرد
ثبت آیفون مسافری از امروز آغاز شد
صادرات گاز ایران به عراق از یک نقطه متوقف شد
معاون وزیر نفت:ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
بازار بهینهسازی برق با صدور گواهی صرفهجویی برای دو سرمایهگذار عملیاتی میشود
خودروسازان باید پول قطعه سازان را بدهند
راهنمای معاملات سامانه ارز تجاری منتشر شد
اتابک: بسیاری از معادن ایمن سازی نشده اند
نرخ ارز در مرکز مبادله ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
چالشها و فرصتهای توسعه صنعت پتروشیمی برسی شد
الگوی کشت باید پویا و تابع اصول حکمرانی آب باشد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در آستانه فتح کانال ۲.۴ میلیون
ایران دغدغهای برای فروش و صادرات نفت ندارد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد
همتی تهران را به مقصد ریاض ترک کرد
پرداخت موبایلی تا پایان سال اجرایی میشود
نرخ ارز مبادله ای ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
تحریم ایلان ماسک رد شد
رفع فوری ۲۴۲ مورد تعرض به اراضی دولتی در آبانماه
جمعآوری ۳۰۰ هزار ماینر غیرمجاز با ۱۰۰۰ مگاوات توان مصرفی در کشور
تخصیص ۶۵ میلیارد مترمکعب آب به بخش کشاورزی تا پایان برنامه هفتم