میرنیوز
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه نخستین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک، و زنجیره تأمین چابهار، مجید طلیمی، دبیر این همایش، با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در روزهای 20، 21 و 22 بهمن ماه امسال، اظهار داشت: همزمان با این نمایشگاه، همایش نقش حمل و نقل و لجستیک در توسعه بنادر و سواحل مکران نیز با دعوت از مقامات ارشد وزارت خانه های مرتبط با توسعه سواحل مکران اعم از وزارت راه و شهرسازی و دیگر بخشهای مرتبط با حوزه دریایی، ستاد توسعه سواحل مکران و دیگر دستگاههای مربوطه برگزار خواهد شد.
وی افزود: فدراسیون حمل و نقل و لجستیک، ستاد توسعه سواحل مکران، شورای عالی صنایع دریایی کشور و سازمان منطقه آزاد چابهار دیگر تشکلهای علمی و صنفی مرتبط با حمل و نقل و لجستیک نیز در مراسم حضور خواهند داشت.
طلیمی اضافه کرد: سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه، به طور مشخص توسعه اقتصاد دریایی جنوب کشور حد فاصله چابهار تا خرمشهر، مورد تاکید قرار گرفته است؛ منطقه ای که در برنامههای توسعهای سال های گذشته مغفول مانده است، این در حالی است که در بند ۲۱ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه که از سوی مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شده، توسعه محور چابهار- خرمشهر با تاکید بر توسعه سواحل مکران مورد تاکید قرار گرفته است.
وی اظهار داشت : هزینه حمل کالاهای ترانزیتی میان کشورهای حوزه اقیانوس هند و شمال اروپا از طریق مسیر کریدور شمال ـ جنوب تا حدود ۳۰ درصد نسبت به مسیرهای سنتی موجود ارزانتر است و کشورهای جنوب شرقی آسیا، آسیای مرکزی، خاورمیانه، حوزه اقیانوس هند و خلیج فارس و نیز شمال اروپا با پیوستن به کریدور حمل و نقل بین المللی شمال ـ جنوب که از جمله کریدورهای چندوجهی است می توانند از مزایای آن در حمل و نقل سریع و ارزان کالاهایشان بین آسیا و اروپا استفاده کنند.
طلیمی ادامه داد: تکمیل زیرساختهای الزامی برای توسعه منطقه آزاد چابهار سرعت چشمگیری به خود گرفته است و اهمیت تسریع در ایجاد زیرساختها وقتی بیشتر به چشم میآید که توجه کنیم تقریباً جمعیتی معادل 800 میلیون نفر در بالادست چابهار وجود دارد که شامل پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه، قفقاز و شرق اروپا میشود و بازاری پرجمعیتتر را در پاییندست چابهار یعنی در کشورهای حاشیه اقیانوس هند را شاهد هستیم..
وی افزود: این در حالی است که در نقشه جهان، هیچ نقطهای مناسبتر از چابهار برای وصل کردن این دو بازار به یکدیگر وجود ندارد و روشن است که اتصال این دو پهنه که هم به لحاظ مصرف، بسیار گسترده است و هم کانونهای بزرگ تولید مواد اولیه و محصول نهایی را در خود جایداده چه تحول عظیمی را در چابهار و حلقههای ارتباطیاش در محور شرق پدید خواهد آورد.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری فارس
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
۸۵ درصد سهام سرخابیها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
سامانه فروش نهضت ملی مسکن راهاندازی میشود
بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
مردم نگران تامین بنزین نباشند