میرنیوز

انتشار اطلاعات و گزارش های قیمت بازار مسکن ممنوع شد

انتشار اطلاعات و گزارش های قیمت بازار مسکن ممنوع شد 2020-08-18T07:21:30+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی به مناسبت آغاز هفته دولت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: در بخش مسکن، مبنای تصمیم‌گیری ما طرح جامع مسکن است که مرتباً در حال به روز رسانی است.

وی افزود: مسکن دهک‌های یک و دو بر عهده نهادهای حمایتی است و دهک‌های ۹ و ۱۰ نیز نیازی به کمک دولت برای تأمین مسکن ندارند؛ دو دهک اول سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکونی برای آنها احداث می‌شود و بودجه آن نیز در هر سال تأمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین طبق طرح جامع مسکن سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که تا کنون در هیچ سالی تعداد احداثی‌ها کمتر از ۸۰ هزار واحد نبوده است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی ما احداث سالانه ۷۰۰ هزار واحد مسکن شهری مطابق طرح جامع مسکن است در سال گذشته ۳۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شد. برای جبران کمبود ۴۰۰ هزار واحدی که باید ساخته می‌شد، برنامه اقدام ملی را راه اندازی کردیم که ۱۰۰ هزار واحد آن در بافت فرسوده است.

شکست برنامه‌ریزی‌های نوسازی بافت فرسوده

اسلامی اظهار داشت: ۲ میلیون واحد مسکونی بیشتر از تعداد خانوارها داریم و ۲ میلیون واحد نیز خانه‌های ویلایی و اقامت موقت است که در نتیجه باید روی بافت فرسوده تمرکز می‌کردیم. فکر می‌کردیم اگر روی بافت فرسوده تمرکز می‌شد، به راحتی می‌توان این بافت را احیا کرد اما در سال گذشته تنها ۱۳ هزار نفر متقاضی ساخت مسکن در بافت فرسوده بودند. چون مردم استقبال نکردند و عدد ۱۰۰ هزار واحد در این بافت محقق نشد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، ۱۴۰ هزار واحد هم از طریق صندوق پس‌انداز مسکن یکم به مردم واگذار شده است.

مسکن مهر

وی خاطرنشان کرد: در ۷ سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکن مهر به مردم واگذار شده است اینکه گفته می‌شود ۴ میلیون واحد ساخته شده، اشتباه است و معلوم است که چه تعداد خانه در این طرح احداث شده و چه تعداد خانوار در واحدهای خود مستقر شده‌اند.

اسلامی افزود: امسال پرونده مسکن مهر بسته می‌شود. ما وارث ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه تمام بودیم که بخش اعظم آن تکمیل و واگذار شده و تنها ۷۰ هزار واحد باقی مانده است.

طرح اقدام ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح ملی مسکن گفت: ۵۳۰ هزار نفر در این طرح تأیید نهایی شدند تا کنون ۱۶ هزار نفر حساب در بانک عامل بخش مسکن افتتاح کرده‌اند و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز مجموع واریزی‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در شهرهایی که زمین را گروهی به مردم واگذار کرده‌ایم تا خودشان اقدام به ساخت و ساز کنند، استقبال بیشتری از طرح ملی مسکن صورت گرفته است؛ آورده‌های مردم با آورده‌های پیمانکاران اضافه می‌شود تا فرآیند ساخت و ساز سرعت بیشتری بگیرد؛ فعلاً زود است که بگوییم مردم از طرح ملی مسکن استقبال نکرده‌اند.

وام ودیعه مسکن

اسلامی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار نفر در وام ودیعه مسکن، پیامکی ثبت نام کردند، گفت: یک میلیون و ۶۰۰ هزار کد ملی واقعی بود که ۳۸۰ هزار پرونده تأیید شد.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۰۰ هزار نفر از متقاضیان وام ودیعه مسکن به بانک‌ها معرفی شده‌اند از این هفته وام ودیعه مسکن دست مردم را می‌گیرد و هیچ مشکلی بر سر راه اجرای آن نیست.

وزیر راه و شهرسازی رقم این تسهیلات را برای تهران ۵۰، کلانشهرها ۳۰ و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: بروکراسی اداری و بانکی دریافت این تسهیلات بسیار ساده است و قرار است به زودی از ۱۴۰ هزار صاحبخانهای که هیچ رقمی به اجاره بهای قرارداد تمدیدی مستأجران خود اضافه نکرده‌اند، در شبکه دو سیما تقدیر کنیم.

وی درباره بازار مسکن و قیمت متری ۲۱ میلیون تومانی آن در تهران گفت: به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی دستور داده‌ام تا اطلاعات و آمار قیمت‌های بازار مسکن را منتشر نکند.

توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای

وزیر راه با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم از ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه به ۳ هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسیم، گفت: به طور متوسط در دولت‌های یازدهم و دوازدهم سالانه ۸۰۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده است. تا کنون ۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه احداث شده و تا پایان دولت دوازدهم ۹۰۰ کیلومتر دیگر بزرگراه ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه نقشه راه ما در توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای، سند جامع لجستیک است، یادآور شد: در ۵ سال قبل که بهترین حالت در ترانزیت بود، ۱۳ میلیون تن بار از کشور ترانزیت شد اما سال گذشته با به کارگیری استراتژی ایران زیرو از سوی آمریکایی‌ها و کمک مالی به کشورهای آسیای میانه و حوزه قفقاز برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی خود با هدف دور زدن حمل بار از ایران و به حداقل رساندن حجم ترانزیت بار عبوری از کشورمان، این شاخص به ۸ میلیون تن کاهش یافت و درآمد ترانزیتی ما ۷۰۰ میلیون دلار بود.

اسلامی به اشاره به اهمیت اولویت دادن به ترانزیت بار میان روسیه و هند از مسیر ایران که ۹۰ میلیون تن بار در این کریدور در سال جابه‌جا می‌شود، اظهار داشت: برای دستیابی به این هدف، علاوه بر آنکه خود بندر چابهار را توسعه دادیم و ظرفیت آن را در سال گذشته از ۲.۵ به ۸.۵ میلیون تن در سال ارتقا دادیم، تسریع در احداث راه آهن چابهار-زاهدان را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: امسال میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار از ۹۰۰ هزار تن در سال ۹۶ به ۴.۵ میلیون تن خواهد رسید.

راه آهن چابهار-زاهدان سال آینده به بهره برداری می‌رسد

وزیر راه درباره راه آهن چابهار-زاهدان با اشاره به برداشت از صندوق توسعه ملی برای تسریع در اجرای این پروژه گفت: سال آینده این پروژه به بهره برداری خواهد رسید. در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این طرح ۵۶ درصد است ولی وقتی من وارد وزارت راه شدم، پیشرفت این پروژه، ۳۲ درصد بود.

وی با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه راه آهن‌های سی آی اس برای هماهنگی در ایجاد تعرفه ترجیحی گمرکی کالا که در اتحادیه اوراسیا یکسان است، افزود: بخش باری حاضر راه آهن ایران-ترکیه برای عبور کالا از ترکیه به اروپا را نیز فعال کرده‌ایم؛ تعرفه ترجیحی گمرکی هم میان ایران و ترکیه و ۴ کشور همسایه تعریف شده که در روان سازی تردد کالا با ریل از ایران به ترکیه و اروپا بسیار مؤثر است.

حمل و نقل هوایی / اعطای وام از صندوق توسعه به ایرلاین‌ها برای واردات هواپیما

اسلامی درباره خرید ناوگان جدید هوایی اظهار داشت: ایرلاین‌های ما خریدار هواپیما هستند و با فرمول‌هایی که بلدند، هواپیمای مورد نیاز خود را خریداری و وارد کشور می‌کنند. در حال حاضر بحران کمبود هواپیما در کشور نداریم.

وی ادامه داد: با صندوق توسعه ملی هماهنگ شده تا برای خرید هواپیما در سایزهای مختلف و مورد نیاز با هدف افزایش مسیرهای پروازی به برخی فرودگاه‌های کوچک و نیز پروازهای دوربرد بین‌المللی، به ایرلاین‌ها تسهیلات داده شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره زیان وارده به ایرلاین‌ها در اثر کرونا گفت: بر اساس گزارش انجمن شرکت‌های هواپیمایی، در ۵ ماه ۷۰۰ میلیون دلار به ایرلاین‌ها زیان وارد شد که ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونایی به شرکت‌های هواپیمایی و ریلی قرار است اعطا شود؛ اما میزان کارکرد این تسهیلات تا کنون ۳۰ درصد بوده است؛ ایرلاین‌ها در حال انجام تشریفات بانکی دریافت این تسهیلات هستند.

وی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پروازها گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مجازات‌هایی را برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، در نظر گرفته است. تمام این پروتکل‌ها کنترل شده و اگر مسافری، از عدم اجرای آنها در پروازها یا فرودگاه‌ها شکایتی داشت، با اعلام شماره پرواز به سازمان هواپیمایی کشوری، ما را نسبت به عدم رعایت این پروتکل‌ها آگاه کند تا با متخلفان برخورد شود.

اسلامی بیان داشت: به هیچ وجه ضوابط بهداشتی در پروازها قابل چانه زنی نیست و ایرلاین‌ها برای ما برگه نیاورند که ایکائو چنین اظهار نظری کرده است؛ ضوابط بهداشتی کرونا در ایران را ستاد ملی مبارزه با کرونا تعیین می‌کند نه ایکائو.

توسعه زیرساخت‌های ریلی

وزیر راه در خصوص زیرساخت‌های ریلی نیز تصریح کرد: تا پایان دولت دوازدهم، طول ریل کشور از ۱۰ هزار به ۱۴ هزار کیلومتر افزایش می‌یابد.

به گفته اسلامی، سه استان اردبیل، خراسان شمالی و کردستان تا پایان دولت دوازدهم به شبکه ریلی متصل می‌شوند.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)