میرنیوز
خیرالله خادمی در گفتوگو با ایسنا، دربارهی پروژه تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب و حلقه مفقوده آن گفت: محدوده بارانداز ریلی آستارا تا رشت حدود ۱۶۵ کیلومتر طول دارد که نزدیک به ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای آن در سال گذشته برآورد اعتبار صورت گرفته است که حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن به تملک اراضی و حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان به اجرای پروژه اختصاص دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: زمانبندی اجرای این پروژه ریلی پنج ساله است که میتواند حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب را تکمیل کرده و تحول بزرگی در حمل و نقل کالا در کل دنیا به ویژه ارتباط خلیج فارس با روسیه، آسیای میانه و اروپا ایجاد کند که البته اگر میزان تورم و افزایش قیمتهای سالانه را حساب کنیم درصدی به این مبلغ اضافه خواهد شد، اما نمیتوان با وجود تعریف شدن ردیف ملی برای آن، تامین اعتبار آن را از منابع داخلی متصور بود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از کم و کیف توافق روسیه با ایران برای سرمایه گذاری در تکمیل این خط ریلی اطلاع دارید؟ اعلام کرد: از جزییات این توافق خبری ندارم اما برای اجرای این پروژه ردیف ملی تعریف شده که ابتدا و در سالهای گذشته اعتبار خط ریلی قزوین – رشت تامین شد که سال گذشته این بخش از طرح افتتاح شد و تقریبا یکی از سختترین پروژههای مهندسی را که عبور از البرز بود در قالب این پروژه انجام دادیم.
خادمی ادامه داد: با وجود اینکه سالانه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان البته بدون احتساب میزان تورم و افزایش قیمت در سنوات آتی برای اجرای این پروژه تصویب شده است، نمیتوان تامین آن را به صورت کامل از منابع داخلی متصور بود و قطعا باید بخشی از این منابع به صورت فاینانس و سرمایه گذاری تامین شود، بنابراین اگر روسها بخواهند در این پروژه سرمایه گذاری کنند از آن استقبال میکنیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این پروژه نیز از ریل ملی استفاده میشود و تامین آن در داخل امکانپذیر است؟ اظهار کرد: برنامه ما این است که در تمام پروژهها نیاز ریلیمان را از تولید داخل و از طریق شرکت ذوب آهن تامین کنیم و در پروژههای بزرگتری مانند خط راه آهن چابهار – زاهدان که حدود ۶۰۰ کیلومتر طول دارد از ریل ملی استفاده کردهایم و این اتفاق در همه پروژههای ریلی ادامه پیدا میکند، چرا که برنامهای برای واردات ریل نداریم و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبات دولت حمایت تولید داخل را در راستای منافع ملی و اشتغالزایی داخلی در دستور کار خود قرار دادهایم.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
توافق ایران و عربستان بر توسعه روابط اقتصادی و تسهیل فرآیندهای مالی حجاج
توافق ایران و عربستان با هدف توسعه روابط اقتصادی و مالی
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران
همایش صنعت لیزینگ آغاز به کار کرد
بانک مرکزی به دنبال تدوین دستور العمل صنعت لیزینگ
دریای خزر و خلیج فارس پربارانترین حوضه در هفته جاری
نحوه اخذ ضمانتنامه بانکی برای افزایش سقف اعتباری واردات و صادرات
حضور گمرکات اجرایی تهران در اولین نمایشگاه حماسه حراست
اجرای طرح باک پر با صلاحدید وزیر راه تعلیق می شود
ثبتسفارش ۱۶۰۰۰ تن چای مانع گرانی میشود
استفاده از فنارویهای نوین و هوش مصنوعی در صنعت آب حیاتی است
حفاظت از اراضی کشاورزی نیازمند مشارکت همگانی است