میرنیوز
خیرالله خادمی در گفتوگو با ایسنا، دربارهی پروژه تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب و حلقه مفقوده آن گفت: محدوده بارانداز ریلی آستارا تا رشت حدود ۱۶۵ کیلومتر طول دارد که نزدیک به ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای آن در سال گذشته برآورد اعتبار صورت گرفته است که حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن به تملک اراضی و حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان به اجرای پروژه اختصاص دارد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: زمانبندی اجرای این پروژه ریلی پنج ساله است که میتواند حلقه مفقوده کریدور شمال به جنوب را تکمیل کرده و تحول بزرگی در حمل و نقل کالا در کل دنیا به ویژه ارتباط خلیج فارس با روسیه، آسیای میانه و اروپا ایجاد کند که البته اگر میزان تورم و افزایش قیمتهای سالانه را حساب کنیم درصدی به این مبلغ اضافه خواهد شد، اما نمیتوان با وجود تعریف شدن ردیف ملی برای آن، تامین اعتبار آن را از منابع داخلی متصور بود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا از کم و کیف توافق روسیه با ایران برای سرمایه گذاری در تکمیل این خط ریلی اطلاع دارید؟ اعلام کرد: از جزییات این توافق خبری ندارم اما برای اجرای این پروژه ردیف ملی تعریف شده که ابتدا و در سالهای گذشته اعتبار خط ریلی قزوین – رشت تامین شد که سال گذشته این بخش از طرح افتتاح شد و تقریبا یکی از سختترین پروژههای مهندسی را که عبور از البرز بود در قالب این پروژه انجام دادیم.
خادمی ادامه داد: با وجود اینکه سالانه حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان البته بدون احتساب میزان تورم و افزایش قیمت در سنوات آتی برای اجرای این پروژه تصویب شده است، نمیتوان تامین آن را به صورت کامل از منابع داخلی متصور بود و قطعا باید بخشی از این منابع به صورت فاینانس و سرمایه گذاری تامین شود، بنابراین اگر روسها بخواهند در این پروژه سرمایه گذاری کنند از آن استقبال میکنیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این پروژه نیز از ریل ملی استفاده میشود و تامین آن در داخل امکانپذیر است؟ اظهار کرد: برنامه ما این است که در تمام پروژهها نیاز ریلیمان را از تولید داخل و از طریق شرکت ذوب آهن تامین کنیم و در پروژههای بزرگتری مانند خط راه آهن چابهار – زاهدان که حدود ۶۰۰ کیلومتر طول دارد از ریل ملی استفاده کردهایم و این اتفاق در همه پروژههای ریلی ادامه پیدا میکند، چرا که برنامهای برای واردات ریل نداریم و براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبات دولت حمایت تولید داخل را در راستای منافع ملی و اشتغالزایی داخلی در دستور کار خود قرار دادهایم.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
۸۵ درصد سهام سرخابیها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
سامانه فروش نهضت ملی مسکن راهاندازی میشود
بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
مردم نگران تامین بنزین نباشند