میرنیوز
یک منبع آگاه در صنعت فرودگاهی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره اینکه آیا به ایرباس A۳۱۰ ماهان که شب گذشته و بامداد امروز جمعه ۳ مرداد از سوی دو فروند جنگنده آمریکایی در آسمان سوریه مورد تعرض قرار گرفتند، آسیبی وارد شده یا خیر؟، اظهار داشت: این هواپیما آسیبی ندید اما به علت اینکه از سوی این جنگندهها مورد تهدید قرار گرفته بود، مجبور شد تا کاهش ارتفاع ناگهانی داشته باشد.
وی ادامه داد: این مانور سبب شد تا از مسیر پروازی خارج شود؛ این در حالی است که مسافران در حین پرواز، میتوانند کمربندهای خود را باز کنند از همین رو تعدادی از مسافرانی که کمربند آنها باز بوده است، سرشان به سقف هواپیما برخورد کند؛ البته برای ساختار هواپیما مشکلی پیش نیامده اما به صندلیها و قطعات داخلی به دلیل ضربات وارده صدمه وارد شده و تعدادی از صندلیهای شکسته است.
این منبع آگاه ادامه داد: برای استراکچر بیرونی هواپیما مشکلی ایجاد نشده است؛ این هواپیما عملیاتی است؛ اما به دلیل اینکه برای آن مشکل پیش آمده، کارشناسان سازمان هواپیمایی میبایست سیستمهای آن را بازرسی کنند؛ اما از نظر عملیاتی بودن، با توجه به اینکه توانسته از بیروت به فرودگاه امام خمینی (ره) برگردد، نشان میدهد که مشکلی برای پرواز ندارد.
به گفته این مقام مسئول، خلبان تقصیری در خصوص آسیب دیدن مسافران نداشته و از نظر زمانی، فرصت اینکه به مسافران، ابتدا هشدار بستن کمربندها را بدهد و سپس اقدام به مانور کاهش ارتفاع کند، نداشته است. همه این اتفاقات در کسری از ثانیه بوده است.
ماجرای حمله جنگندهها به هواپیمای قطر ایرویز چه بود؟
وی یادآور شد: قبلاً هم برای هواپیمای قطر ایرویز این اتفاق رخ داده بود و جنگندهها به هواپیما نزدیک میشوند و با هواپیمای مسافری «بال تو بال» میشوند تا رادار نتواند آنها را بگیرد و پدافند هوایی نتواند به آنها شلیک کند؛ از نظر مقررات جهانی، هواپیماهای نظامی حق ندارند در کریدورهای هواپیماهای مسافری ورود کنند چون کریدورها و مسیرهای پروازی آنها متفاوت است.
وی تصریح کرد: اما سرعت این اتفاقات به قدری زیاد بوده که خلبان فرصتی برای هشدار به مسافران نداشته است خلبان هواپیمای مسافری بیم برخورد جنگندهها با ایرباس را داشته است. به همین دلیل در کسری از ثانیه هم جهت حرکت و هم ارتفاع را ناگهانی تغییر میدهد که سبب ایجاد جراحاتی برای مسافران میشود.
منبع : خبرگزاری مهر
کنترل نقدینگی منحنی تورم را نزولی کرد
طراحی قطار سریعالسیر تهران-مشهد آغاز شد
ظرفیت ۲۰میلیارددلاری بازار جدید ارزی/ فروشِ کوتاژ شفاف میشود؟
صادرات قطعات ریلی به قلب اروپا
ویترین تسنیم شماره ۶۶۷/ «باجخواری»
چهار ضلعی رکود به نفع حداقل بگیران؛ بیکاری بیشتر میشود
دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید!
۵۰۰ میلیون دلار ارز اشخاص صرف واردات محصولات باغی شد
صندوق توسعه را توسعه دهیم تا توسعه پیدا کنیم
سد «قیزقلعهسی» نمادی از دوستی مردم ایران و آذربایجان است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
ریزش کم سابقه شاخص بورس/ معاملات پالایشیها ابطال شد
نقطهضعف در کارنامه مثبت رشد اقتصادی/ دولت کشاورزی را دریابد
فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران
دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رفاهی که در دهه ۹۰ از دست رفت
نامه عشقی به وزیر نفت برای اصلاح قیمتگذاری خوراک پالایشیها
روایت بانک جهانی از کاهش ۳ سطح فقر در ایران + سند
ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلارکالای اساسی
واردات ۹۰۰ میلیون دلار موبایل لوکس در۱۴۰۲/ ارز خودرو شفاف شد
فهرست اقلام کالاهای دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ + جزئیات
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد