میرنیوز
به گزارش ایسنا، تبلیغات، روشی برای شناساندن ماهیت و چگونگی فعالیت کسبوکار است. زمانی بیلبوردهای خیابانی و استفاده از ابزارهای کاغذی از مهمترین روشهای تبلیغات به شمار میرفت و پس از آن، ابزار الکترونیکی مثل رادیو و تلویزیون سهم پررنگ تبلیغات را بر عهده گرفتند. اکنون با ظهور اینترنت و گسترش شبکههای اجتماعی، ابزار سنتی جای خود را به ابزار مدرن داده و و راه برای اینستاگرام برای تبلیغات باز شده است.
یکی از روشها برای تبلیغات در فضای مجازی، استفاده از حسابهای اختصاصی برای آن کسبوکار است، بهطوری که شرکت یا سازمان برای اینکه فعالیتهای خود را به اطلاع مردم و مخاطبان خود برساند، صفحهای را در یک شبکه اجتماعی ایجاد میکند و بهصورت مستقیم با مخاطبان ارتباط میگیرد. کسبوکارهای بزرگتر از این شبکهها برای ارتباط با مخاطبان خود استفاده میکنند و کسبوکارهای کوچکتر که هنوز برای همه مردم شناختهشده نیستند، سعی در شناساندن نام و فعالیت خود به مردم دارند.
این روزها صفحات پرمخاطب اینستاگرامی، رسالت این تبلیغات را به عهده گرفتند. در یکی دو سال گذشته که استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام افزایش یافته، به دنبال آن مشاغلی هم پیدا شده که با تولید محتوا در فضای مجازی، مخاطبان زیادی را جذب کرده و با برخورداری از فالوئرهای چندین هزارتایی و حتی چند میلیونی، بستر تبلیغات مجازی را فراهم کردهاند.
کسبوکارهای کوچک هم برای استفاده از امکان تبلیغات در فضای مجازی و افزایش فالوئرهای خود، سراغ صفحات پرمخاطب میروند. مبالغ پرداختی برای تبلیغات در این صفحهها، بسته به اینکه در استوری اینستاگرامی باشد یا پستی جداگانه به آن اختصاص یابد، متفاوت است و بعضا از حداقل یک میلیون تا چند ده میلیون را هم شامل میشود. اما بهتازگی آژانسهای تبلیغاتی واسط بین مردم، کسبوکارها و اینفلونئسرها شدهاند.
درحالیکه استفاده از روشهای قرعهکشی و پرداخت مبالغ جایزه و گوشی و ماشین، پیش از این در شبکههای تلویزیونی بسیار وجود داشت، اکنون سروکله قرعهکشیهای اینستاگرامی پیدا شده است. فعالیت این آژانسهای تبلیغاتی هم بدین صورت است که با برگزاری قرعهکشیهای متعدد که جوایزی هم به آنها تعلق میگیرد، افراد را به صفحات اینفلوئنسرها هدایت میکنند تا تعداد دنبالکنندگان این افراد افزایش یابد.
آژانسهای تبلیغاتی با وعدههایی مثل پرداخت مبالغ بالای جوایز، گوشیهای گرانقیمت و ماشین و انواع دیگر جایزههای نقدی و غیرنقدی، مخاطبان را جذب و سپس شرط حضور در این قرعهکشیها را دنبال کردن تعدادی از صفحات اینستاگرامی اعلام میکنند، صفحاتی که قرار است تبلیغات کسبوکارها در آنجا صورت گیرد. کسبوکارها هم که تعداد بالای مخاطبان این آژانسهای تبلیغاتی و اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را میبینند، با پرداخت هزینههای بالا به این آژانسها، وظیفه تبلیغات خود را به آنها میسپارند و منتظر افزایش مخاطب میمانند.
پس از اینکه کسبوکار هزینه مورد نظر آژانس را میپردازد، انتظار دارد که مخاطبانش افزایش یابد و البته ممکن است در زمان قرعهکشی، این اتفاق هم بیفتد. اما پس از انجام قرعهکشی، مخاطبانی که صفحه کسبوکار و استارتآپ را دنبال کردهاند، وقتی خود را با ویژگیهای آن کسبوکار هماهنگ نبینند، به راحتی از دنبال کردن آن دست میکشند و اینجاست که کسبوکار با ریزش مخاطب روبهرو خواهد شد.
همچنین با توجه به تعداد زیاد مخاطبانی که در این صفحات حضور دارند، احتمال برنده شدن در قرعهکشیها بسیار پایین است، البته با این فرض که واقعا قرعهکشی صورت بگیرد و با امکاناتی که در شبکههای اجتماعی و فضای مجازی وجو دارد، تقلبی اتفاق نیفتد. از طرفی اینفلوئنسری که در تماس با آژانس تبلیغاتی، به تبلیغ کسبوکار پرداخته و ممکن است هیچ آگاهی از روش صحیح تبلیغات یا نحوه فعالیت آن کسبوکار نداشته باشد، مسیر تبلیغات را برای اینفلوئنسرهایی که با روشهای درست، به معرفی استارتآپها میپردازند، ناهموار میکند.
پرداخت جوایز با این روشهای قرعهکشی، همان زمان در تلویزیون هم منتقدان زیادی داشت و برخی آن را مصداق قمار و استفاده از روشهای نامعمول و غیرشرعی میدانستند و در این روش، کسبوکارها بهره چندانی نمیبرند و بیشترین سود، به جیب این آژانسهای تبلیغاتی میرود که با توجه به درآمد به دستآمده و فرصتی که به دست آورده، میتواند از این سود در جهت تولید محتوایی استفاده کند که همچنان دانش کافی برای آن را ندارد و فرصت را از شبکههای اجتماعی سالم بگیرد.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
۳۱ هزار و ۷۰۰ هکتار چغندرقند پاییزه کشت شد
تاثیر ۴ عامل در میزان محاسبه حقوق دولتی در حوزه معدن
بانک توسعه اسلامی نقش مؤثرتری در تأمین مالی پروژههای ایران ایفا کند
دیدار سهجانبه برای مدیریت آفات و کاهش خسارتهای کشاورزی
رویکرد فعال ایران برای ایفای نقش در تغییر پارادایم صنعتی جهان
تمدید دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات ارزی کوتاهمدت تا پایان سال
۱۴.۵ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد
مدیرعامل شرکت نفت: برنامه دقیقی برای عبور از زمستان داریم
معاون وزیر نفت: ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک گفتگو کرد
ثبت آیفون مسافری از امروز آغاز شد
صادرات گاز ایران به عراق از یک نقطه متوقف شد
معاون وزیر نفت:ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
بازار بهینهسازی برق با صدور گواهی صرفهجویی برای دو سرمایهگذار عملیاتی میشود
خودروسازان باید پول قطعه سازان را بدهند
راهنمای معاملات سامانه ارز تجاری منتشر شد
اتابک: بسیاری از معادن ایمن سازی نشده اند
نرخ ارز در مرکز مبادله ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
چالشها و فرصتهای توسعه صنعت پتروشیمی برسی شد
الگوی کشت باید پویا و تابع اصول حکمرانی آب باشد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در آستانه فتح کانال ۲.۴ میلیون
ایران دغدغهای برای فروش و صادرات نفت ندارد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد
همتی تهران را به مقصد ریاض ترک کرد
پرداخت موبایلی تا پایان سال اجرایی میشود
نرخ ارز مبادله ای ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
تحریم ایلان ماسک رد شد
رفع فوری ۲۴۲ مورد تعرض به اراضی دولتی در آبانماه
جمعآوری ۳۰۰ هزار ماینر غیرمجاز با ۱۰۰۰ مگاوات توان مصرفی در کشور
تخصیص ۶۵ میلیارد مترمکعب آب به بخش کشاورزی تا پایان برنامه هفتم