میرنیوز

نبود نظارت عامل بی ثباتی قیمت لوازم خانگی است

 نبود نظارت عامل بی ثباتی قیمت لوازم خانگی است 2020-06-07T09:37:50+04:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اکبر پازوکی در مصاحبه با رادیو افزود: وقتی قرار است نظارتی صورت گیرد تنها به سراغ کاسب جماعت می روند.

وی اظهارداشت: از 29 اسفند ماه سال 1396 واردات کالای لوازم خانگی خارجی به کشور ممنوع شده است.

نائب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی گفت: دو سال کالای لوازم خانگی وارد مملکت نشده است.

وی افزود: یک برند خارجی با دلار چهار هزار و 200 تومانی لباسشویی وارد کرده و پس از دو سال با دلار 22 هزار تومانی در حال فروش است و هیچ کس هم نظارتی ندارد.

پازوکی تصریح کرد: شرکت های تولید کننده لوازم خانگی طی چهار ماهه گذشته لیست قیمت های خود را در سامانه 124 ثبت نکرده اند تا اتحادیه بتواند بر اساس قیمت های مندرج در سامانه بر واحدهای صنفی زیر مجموعه خود نظارت کند.

وی ادامه داد: اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی هیچ وقت داد نزده چرا قیمت لوازم خانگی بالا رفته بلکه همیشه داد زده چرا تولید نیست.

نائب رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی گفت: آیا تولید کنندگان هر روز، هر ماه یا حداقل برای شش ماه فولاد مورد نیاز خود را خریداری می کنند؟

وی افزود: اگر فولاد را هر روز خریداری و به روز حساب می کنند هیچ اشکالی ندارد چون همه چیز به نرخ روز است اما کاسب جماعت چه گناهی مرتکب شده که تولید کنندگان تغییر و افزایش قیمت خود را به همراه مستندات به سازمان حمایت اعلام نمی کنند تا پس از بررسی اسناد قیمت ها در سامانه 124 درج و به فروشنده فاکتور برسد زمانی که می خواهندکالای خود را بفروشد به عنوان گران فروش گیر تعزیرات و دستگاه های نظاری نیفتد.

پازوکی بیان داشت: حرف اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی اینکه چرا یکپارچگی نیست چرا تولید کنندگان تمام مخارج خود را جمع آوری و به سازمان حمایت جهت درج قیمت کالا در سامانه 124 ارائه نمی دهند وقتی دست فروشنده فاکتور باشد دیگر تعزیرات به سراغ آنان نخواهد آمد.

مدیرکل نظارت برکالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز گفت: اگر همین الان به سایت 124 مراجعه کنید شرکت هایی که متقاضی بوده و اسنادشان به سازمان حمایت ارسال شده قیمت های آنها به روز در سامانه ثبت شده است.

مجتبی جوهریان افزود: سازمان حمایت بیش از 100 قلم کالا را در بخش خود اظهاری قیمت های لوازم خانگی از فروردین ماه سال جاری تا به امروز در سامانه ثبت کرده است.

وی اظهارداشت: مادامی که شرکت ها اطلاعات تغییر و افزایش قیمت شان را به سازمان حمایت ارائه نکنند این دسته از شرکت ها موظف و مکلف به فروش محصولات خود با قیمت های قبلی هستند یعنی برای سازمان مبنا همان آخرین قیمت ثبت شده است.

مدیرکل نظارت برکالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: این موضوع به تمامی شرکت های لوازم خانگی ابلاغ شده است.

وی افزود: وقتی از اتحادیه خواسته می شود این مسئله را بصورت رسمی به سازمان حمایت اعلام کند که کدام یک از شرکت ها در کف بازار در حال فروش کالا با قیمت های جدید هستند و قیمت های خود را در سامانه 124 ثبت نکرده اند بواسطه اینکه موضوعی که قبلا به آنها ابلاغ شده را رسیدگی کند.

جوهریان اظهارداشت: لوازم خانگی در اولویت نظارتی سازمان حمایت و معاونت های نظارت و بازرسی سازمان های صنعت، معدن و تجارت در 31 استان کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه لوازم خانگی مشمول قیمت گذاری تثبیتی نیست ولی مشمول نظارت های روزانه و مستمر است.

مدیرکل نظارت برکالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: گزارشی از استان های کشور مبنی بر نابسامانی در اوضاع قیمت، کمبود و عدم عرضه لوازم خانگی وجود ندارد.

وی افزود: برای بازار تهران هم یک تیمی با همکاری معاونت بازرسی سازمان حمایت، سازمان تعزیرات حکومتی و ستاد مبارزه با قاچاق تشکیل شده است.

جوهریان بیان داشت: گشت ها و همینطور بازرسی های محسوس و نامحسوس بر بازار لوازم خانگی در حال انجام است.

وی ادامه داد: بطورکلی به اتحادیه و خود واحدهای عرضه کننده ای که در کف بازار بیشترین نقش را دارندو همچنین واحدهای عمده تولید کننده، توزیع کننده و نمایندگی های رسمی آنها ابلاغ شده که اگر بخواهند کالای لوازم خانگی را با قیمت جدید بفروشند بدون ثبت قیمت در سامانه 124 تخلف است.

مدیرکل نظارت برکالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان یادآورشد: از اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی توقع می رود تا جائی که امکان دارد واحدهای زیر مجموعه خود را مدیریت کند.

سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی نیز گفت: تعدادی از تولید کنندگان قیمت های خود را به سازمان حمایت ارائه و در سامانه 124 درج شده و بقیه تولید کنندگان هم باید این کار را انجام دهند.

حمیدرضا غزنوی افزود: وقتی که تولید کننده به ناچار قیمت محصولات خود را افزایش می دهد صدای دوستان در اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی به آسمان بلند می شود حال سئوال اینکه آیا صدای این دوستان وقتی قیمت کالاهای خارجی افزایش پیدا می کند هم بلند است.

وی اظهارداشت: وقتی تولید کننده قیمت کالای خود را افزایش می دهد صدای همه بلند می شود، اعتراض خود را به سازمان حمایت می برند و همینطور در رسانه ها منعکس می کنند.

سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: نکته حائز اهمیت دیگر اینکه وقتی قیمت کالای لوازم خانگی افزایش می یابد نباید بررسی شود علت این گرانی ها چیست؟!

وی افزود: هم اکنون به ترتیب 65 و 75 درصد مواد اولیه قیمت یک یخچال و اجاق گاز را در می آورد.

غزنوی بیان داشت: فولاد مورد نیاز صنایع لوازم خانگی دو هفته پیش شش هزار و 500 تومان بوده و از سه شنبه هفته گذشته قیمت همین فولاد به 9 هزار و 500 تومان رسیده یعنی بیش از 50 درصد افزایش قیمت داشته قیمتی که روی بهای تمام شده یک محصول خیلی موثر است.

وی ادامه داد: تولید کننده به ناچار 10، 20 و 25 درصد روی قیمت محصول خود می کشد وگرنه گرانی محصول به نفع تولید کننده نیست.

سخنگوی انجمن صنفی تولید کنندگان لوازم خانگی گفت: ارزانی کالا به نفع تولید کننده است چون می تواند تعداد بیشتری بفروشد.

وی با اشاره به اینکه در صنایع لوازم خانگی مقیاس اقتصادی شرط اصلی است، افزود: اگر کارخانجات لوازم خانگی بتواند تعداد زیادی محصول تولید و در بازار عرضه کنند در این صورت می توانند کیفیت تولیدات خود را ارتقا، قیمت ها را کاهش و تیراژ تولید را بالا تر ببرد و موفق تر عمل کنند.

غزنوی گفت: افزایش قیمت به هیچ وجه به نفع تولید کننده نیست.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)