میرنیوز
به گزارش ایسنا، چندی پیش محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اعتبارات لازم برای بهرهبرداری از قطعه رشت – انزلی تا سال ۱۳۹۹ تخصیص یافته است، اظهار کرد: این پروژه تا پایان سال تکمیل خواهد شد.
در این باره که با اتصال انزلی به راهآهن سراسر کشور کریدور شمال – جنوب تکمیل شده و دریای خزر به خلیج فارس و دریای عمان متصل میشود در همین زمیه عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: خط ریلی رشت – کاسپین – انزلی که تقریبا با در نظر گرفتن اتصال هر دو بندر به شبکه ریلی کشور ۴۵ کیلومتر تخمین زده میشود در اولویت قرار گرفته اما برای راهاندازی خط ریلی رشت – انزلی سازمان محیط زیست مخالفتهایی کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی اصلاحاتی با هماهنگی سازمان محیط زیست در بخشهایی از این خط ریلی به ویژه در حوزه انزلی انجام دادهایم اما از سوی دیگر اولویت خود را روی اتصال بندر کاسپین به شبکه ریلی قرار دادهایم.
معاون شرکت ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: خط ریلی مورد نظر به دو بخش تقسیم میشود که حدود ۳۰ کیلومتر از آن از ایستگاه رشت به ایستگاه پیربازار میرسد که از آنجا به دو شاخه تقسیم شده و هر یک از آنها به طول ۹ کیلومتر به بندرهای کاسپین و انزلی میرسد.
وی ادامه داد: سازمان محیط زیست بلامانع بودن ساخت خط ریلی در مسیر کاسپین را به ما اعلام کرده و تاکنون در کل این مسیر ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی در حوزه زیرسازی داشتیم و اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن نیاز داریم، البته بیش از ۷۰ درصد منابع مورد نیاز در اختیار ما گذاشته شده است و ۴۰ میلیارد تومان آن را نیز از بندر کاسپین دریافت کردیم.
معاون شرکت ساخت و توسعه راهآهن، بنادر و فرودگاههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار کرد: بندر ساسپین نیز در این پروژه مشارکت میکند و ضمن تامین اعتبار مذکور مقرر شده تا تملک اراضی مورد نیاز آن منطقه را نیز برای ما انجام دهد. همچنین تمام تجهیزات مورد نیاز برای ساخت این خط ریلی از جمله ۵۰۰۰ تن ریل ملی را از منابع داخلی تامین کردهایم.
خطیبی دربارهی اتصال رشت به بندر انزلی نیز گفت: هیچ مشکلی در ساخت این خط ریلی وجود ندارد و تنها باید منتظر نهایی شدن مسیر و تایید سازمان محیط زیست باشیم تا بتوانیم مجوز آن را دریافت کنیم چرا که در برخی از نقاط این خط ریلی مقرر شده تا پل احداث شود.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
۸۵ درصد سهام سرخابیها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
سامانه فروش نهضت ملی مسکن راهاندازی میشود
بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
مردم نگران تامین بنزین نباشند