میرنیوز

باورهای غلط درباره انرژی های تجدیدپذیر/انرژی هایی که چندان پاک نیستند/انرژی هسته ای، بهترین گزینه

باورهای غلط درباره انرژی های تجدیدپذیر/انرژی هایی که چندان پاک نیستند/انرژی هسته ای، بهترین گزینه 2020-05-13T14:31:50+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، در گزارش «شیرین‌سازی آب تکنولوژی گرانقیمتی است؟»مربوط به انرژی مطرح شد که امنیت آب و کاهش دست اندازی به محیط زیست در آینده بر اساس انرژِی رایگان و ارزان امکان پذیر خواهد شد. اما در این گزارش قصد داریم از نظر اقتصادی گونه‌های مختلف انرژی مثل هسته‌ای، سولار (خورشیدی) و بادی و البته برقابی را نقد کنیم. انواع مختلف انرژی‌ها نیز موجود است که به دلیل عدم سرمایه گذاری عمده در جهان از وارد کردن آنها در این گزارش جلوگیری می‌کنیم.

انرژی خورشیدی

انرژی خورشیدی در حال حاضر بیشترین تبلیغات توسعه در آینده را به خود اختصاص داده است حال آنکه به گفته کارشناسان واقعیات در خصوص این گونه انرژی بسیار تحریف شده و ناقص برای مخاطبانش عرضه می‌شود. انرژی خورشیدی با اختلاف گران‌ترین گونه انرژی است.

باورهای غلط درباره انرژی های تجدیدپذیر/انرژی هایی که چندان پاک نیستند/انرژی هسته ای، بهترین گزینه

باورهای غلط درباره انرژی های تجدیدپذیر/انرژی هایی که چندان پاک نیستند/انرژی هسته ای، بهترین گزینه

نمودار مربوط به قیمت انرژی بر اساس توان تولیدی (میزان انرژی که در مقایسه با هزینه انجام شده تولید می‌شود)

با توجه به نمودار بالا از نظر عمر مفید نیروگاه‌های خورشیدی نیز باید گفت کمترین عمر مفید برای نیروگاه‌های خورشیدی است. طبق اعلام یکی از سایت‌های اطلاعات انرژی ( Informative energy) کاهش بازده سولارها به شکل تصاعدی ۰.۵ درصد در هر سال است. این یعنی سال اول بهره برداری ۰.۵ درصد کاهش و در سال بعد ۰.۷۵ درصد کاهش خواهد داشت. بدین طریق حدود ۲۰ تا ۳۰ سال عمر مفید سولار پنل ها گزارش می‌شود.

آسیب پنل‌های خورشیدی به محیط زیست چقدر است؟

از طرفی از نظر محیط زیستی نیز باید گفت کارنامه سولار پنل ها بسیار بدتر از گونه‌های دیگر انرژی است. به اذعان دانشمندان ایالات متحده به مرکزیت دانشگاه ماساچوست از سه جهت سولار پنل ها دچار آسیب هستند.

اول مصرف آب بالا نسبت به دیگر گونه‌های انرژی جهت تمیز کردن و خنک کردن سطح پنل‌های فتوولتائیک به طوری که در آمریکا برای تولید هر مگاوات ساعت انرژِی سولار باید ۶۰۰ تا ۶۵۰ گالون آب مصرف شود.

دوم مواد سمی مصرفی برای تولید سولار پنل ها که از انواع مواد نیمه هادی هستند. مواد نظیر سولفوریک اسید، هیدروکلریک اسید، نیتریک اسید، تری کلروتان و استون گالیوم آرسنیک و کادمیوم تلوراید نیز در انواع باریک‌تر آنها (سلول خورشیدی) موجود است.

سوم بی تأثیری در کاهش تولید کربن دی اکسید؛ با توجه به تولید کربن در فرآیند تولید خود پنل ها و همین طور عمر پایین آنها، در واقع سولار پنل ها در مجموع هیچ تأثیری در کاهش دی اکسید کربن نسبت به برق تولیدی ندارند. به طور کلی هر سولار پنل برای نصب و راه اندازی ۰.۲ پوند کربن دی اکسید برای هر کیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند. در قیاس با گاز طبیعی برای تولید هر کیلووات ساعت انرژی ۰.۶ پوند دی اکسید کربن تولید می‌شود.

بازده تولیدی در سولارپنل ها طبق اعلام مؤسسه گرین متچ در بازده تولیدی سولار فارم ها (مزارع پنل‌های خورشیدی) بین ۱۲ تا ۲۰ درصد متغیر است.

انرژی بادی؛ مساحت زیادی، تولید انرژی کم و ناپایدار

به گزارش خبرنگار مهر، انرژی بادی گونه دیگر انرژی‌های تجدیدپذیر است و طبق گفته متخصصین می‌توان ادعا کرد از گونه سولار شرایط بهتری دارد. انرژی بادی مواد سمی ندارد و می‌تواند بدون تولید دی اکسید کربن و مصرف آب در دوران خدمت کارایی مورد انتظار را داشته باشد. از جمله مشکلات محیط زیستی مربوط به نیروگاه‌های بادی اشغال زمین توسط این توربین‌ها است.

طبق اعلام لابراتوار انرژی‌های تجدیدپذیر بادی برای تولید هر مگاوات توان نیاز به ۳۰ تا ۱۴۰ هکتار زمین است. یعنی یک نیروگاه باید مشابه واحد شماره یک نیروگاه بادی مشابه واحد شماره یک نیروگاه اتمی بوشهر نیاز به ۳۰۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰۰ هکتار زمین است. این در مقابل سطح اشغال شده هر واحد نیروگاه اتمی که معادل ۲۰ تا ۳۰ هکتار است بسیار بزرگ‌تر است.

تأثیر منفی توربین‌های بادی بر انقراض پرندگان

به گزارش خبرنگار مهر، از طرفی کمیته هماهنگی ملی بادی ( NWCC) در ایالات متحده تحقیقاتی در خصوص کشته شدن پرندگان و خفاش‌ها در اثر برخورد با پره ها و همین طور توربلانت ایجاد شده تحت تأثیر حرکت پره ها شده است. طبق گزارشی از مجله ژیو در کشور آلمان توربین‌های بادی نزدیک به ۲۸ گونه پرنده را در معرض انقراض قرار داده است.

به هر حال این گونه انرژی با تولید ۰.۰۴ تا ۰.۰۶ پوند کربن برای هر کیلووات توان تولیدی عملکرد قابل قبولی دارد.

از طرفی انرژی‌های بادی جزو گونه‌های ارزان انرژی هستند. از طرفی عمر توربین‌های بادی طبق اعلام سایت خبری اینساید انرژی ( inside energy) حدود ۲۰ تا ۲۵ سال است. از طرفی طبق اعلام مؤسسه دولتی انرژی، بازده انرژی تولیدی این توربین‌ها بین ۳۵ تا ۴۵ درصد است. نیروگاه بادی گانسو در چین با ۲۰۰۰۰ مگاوات توان تولیدی بزرگترین نیروگاه بادی جهان محسوب می‌شود.

برقابی یا هیدروپاور

به گزارش خبرنگار مهر، در خصوص انرژی هیدرو ما اینجا سدهای جریانی و عملکرد آنها را ملاک ارزیابی قرار می‌دهیم. در واقع سدهای دیگر چند منظوره محل ارزیابی ما نیستند. در واقع این گونه از انرژی بدون وجود هیچ مخزنی یا با مخزنی ناچیز نسبت به رودخانه مورد نظر تعریف می‌شوند.

این سدها بدون تنظیم یا تغییر در جریان تنها از طریق عبور جریان طبیعی رودخانه انرژی تولید می‌کنند و توانایی تولید انرژی حتی با وجود کاهش جریان آب برخلاف سدهای مخزنی دارند. این نوع نیروگاه‌ها و سدها از انواع میکرو و مینی با توان کمتر از یک مگاوات تا ۵۰ مگاوات برای نیروگاه‌های کوچک طبقه بندی شده اند.

باورهای غلط درباره انرژی های تجدیدپذیر/انرژی هایی که چندان پاک نیستند/انرژی هسته ای، بهترین گزینه

باورهای غلط درباره انرژی های تجدیدپذیر/انرژی هایی که چندان پاک نیستند/انرژی هسته ای، بهترین گزینه

سد مسجد سلیمان

سد مسجدسلیمان به عنوان تنها سد جریانی ساخته شده در کشور باوجود ناچیز بودن تولید دی اکسید کربن در این گونه انرژی اما اثرات دیگر محیط زیستی توسط این گونه‌ها موجود است که باید مورد بررسی قرار گیرد. به طور کلی تغییر منفی در اکوسیستم رودخانه‌ها از اثرات مربوط به این گونه سدها و پروژه‌ها است البته راهکارهای متنوعی در سطح بین المللی برای کاهش اثرات ناشی از سدهای جریانی به کار گرفته شده است. مجموع سدهای جریانی باعث ایجاد مشکلاتی در اکوسیستم رودخانه‌ها می‌شود. عمر مفید پروژه‌های جریانی طبق اعلام سازمان تکنولوژِی آب و هوایی زیر مجموعه سازمان ملل ۸۰ سال است که می‌تواند بیشتر از این مقدار هم باشد.

از طرفی بازده پروژه‌های جریانی نیز حدود ۸۵ تا ۸۹ درصد طبق اعلام سایت energybc.org که زیر مجموعه دانشگاه ویکتوریا کانادا به شمار می‌رود، است.

انرژی هسته‌ای؛ مزایایی که زیر سایه سیاسی کاری ماند

به گزارش خبرنگار مهر، در حال حاضر نزدیک به ۴۵۰ رآکتور هسته‌ای در حال تولید انرژی در ۳۰ کشور جهان موجود است. در مورد انرژی هسته‌ای باید گفت میزان دی اکسید کربن تولیدی در روند استخراج اورانیوم و ساخت راکتور بسیار بالاست اما نسبت به مجموع انرژی تولیدی کمترین میزان تولید دی اکسید کربن در قیاس با دیگر گونه‌های انرژی پس از هیدروپاور و زمین گرمایی دارد.

باورهای غلط درباره انرژی های تجدیدپذیر/انرژی هایی که چندان پاک نیستند/انرژی هسته ای، بهترین گزینه

از نظر بازده انرژی هسته‌ای با ۱۰۰ درصد بازده بهترین عملکرد نسبت به گونه‌های دیگر انرژی را دارد. عمر مفید راکتورهای نسل قدیم توریکال ۴۰ سال است اما راکتورهای نسل جدید تا ۶۰ سال تئوریکال عمر مفید دارند. از طرفی از نسل قدیم راکتورهای قدیمی نیز با عمر بالای ۴۵ سال نیز موجود است. هزینه ساخت هر کیلووات انرژی تولیدی بر اساس دیگر گونه‌ها برای انرژی هسته‌ای به شکل بین المللی آمارهای متفاوتی دارد.

باورهای غلط درباره انرژی های تجدیدپذیر/انرژی هایی که چندان پاک نیستند/انرژی هسته ای، بهترین گزینه

باورهای غلط درباره انرژی های تجدیدپذیر/انرژی هایی که چندان پاک نیستند/انرژی هسته ای، بهترین گزینهباورهای غلط درباره انرژی های تجدیدپذیر/انرژی هایی که چندان پاک نیستند/انرژی هسته ای، بهترین گزینهبرای مثال طبق نمودار بالا از سازمان همکاری هسته جهانی، انرژی هسته‌ای در سه کشور نسبت به ایالات متحده ارزان‌تر است اما در هر حال می‌توان ادعا کرد انرژی هسته‌ای جزو ارزان‌ترین گونه‌های انرژی است.

تشعشعات ۲۰ برابری رادیواکتیو در رامسر

به گزارش خبرنگار مهر، در خصوص آسیب‌های محیط زیستی انرژی هسته‌ای مطالب خلاف واقع و جانب دارانه بسیار گفته می‌شود اما در هر حال باید گفت نیروگاه‌های هسته‌ای تا حدودی تشعشعات رادیو اکتیو دارند اما این تشعشعات بسیار کمتر از تشعشعات طبیعی است، برای مثال رامسر ۲۰ برابر تشعشعات رادیواکتیو نسبت به تمام محیط تمام نیروگاه‌های هسته‌ای در سطح جهان دارد. وجود آب پرتوزا در طبیعت پدیده عجیبی نیست.

کل زباله‌های هسته‌ای تولیدی یک نیروگاه هسته‌ای را می‌توان در یک محیط بسیار محدود حفظ کرد. کارشناسان معتقدند در مورد تأمین برق هسته‌ای به دلایلی سیاسی تبلیغات منفی انجام می‌شود. در هر حال بر اساس آنچه به اثبات رسیده می‌توان ادعا کرد انرژی هسته‌ای کمترین آسیب محیط زیستی و کمترین دخالت در زیست بوم را نسبت به دیگر گونه‌های انرژی دارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)