میرنیوز
به گزارش خبرنگار مهر، مازیار بی گلو در نشست مشترک قطعه سازان و خودروسازان با بیان اینکه صنعت قطعه سازی اگرچه یک هفته با تاخیر کار خود را در سال جدید آغاز کرده است، اما کمترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است و بر این اساس، سعی کردیم که پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم.
وی افزود: بر این اساس صنعت خودروسازی نیز با تیراژ خوبی امسال را آغاز کرده است، بنابراین امیدواریم که با حفظ تیراژ جلوی تلاطم بازار را بگیریم.
بی گلو از دستور رئیس قوه قضاییه برای عرضه خودرو در بورس خبر داد و گفت: اگر خودرو در بورس کالا عرضه شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
با فرمول قیمتگذاری شورای رقابت خودروسازان ۴۰ هزار میلیارد تومان ضرر کردند
همچنین احمد نعمتبخش، دبیر انجمن خودروسازان گفت: از ابتدای امسال ارز نیمایی به صنعت خودرو داده نشده است، این در حالی است که صنعت خودروسازی به دلیل عدم تصمیم گیری به موقع همواره آسیب دیده است، این در حالی است که ۱۶ ماه است که خودروسازان تغییرات قیمتی نداشتهاند.
وی افزود: با قیمتهای دستوری و قبل تر از آن نیز با فرمول قیمتگذاری، بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان ضرر دیدیم و در اسفندماه سال گذشته با تجدید ارزیابی داراییها از ورشکستگی خارج شدهاند، اما خودروسازان هزاران میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکار هستند.
نعمت بخش با بیان اینکه سازمان حمایت قول داده بود که قیمت را برای خودروسازان اصلاح کند، تصریح کرد: اسناد را به سازمان حمایت دادهایم، اما ۵۰ روز است که هنوز هیچ تغییر قیمتی نداشتهایم. این در حالی است که مصوبه سران قوا این است که هر جا که مسئول قیمتگذاری است، باید حتماً در ستاد تنظیم بازار موضوع را مطرح کرده و مصوبه را بگیرد.
وی اظهار داشت: وقتی خودروسازان زیان میکنند، حتماً خودروسازان ورشکست میشوند و باید جمع کنند؛ ضمن اینکه در این فاصله میانگین سال ۹۷ به ۹۸ مواد اولیه از جمله مس، ورقهای داخلی، چدن و دلار که اثرگذار در نرخ خودرو هستند افزایش داشتهاند که به هر حال قیمت خودرو را تحت تاثیر قرار میدهد.
قیمت خودرو در بورس تعیین شود
دبیر انجمن خودروسازان پیشنهاد داد با توجه به اینکه همه نهادههای تولیدی خودرو در بورس عرضه میشوند، خود خودرو هم در بورس معامله شود، گفت: راه دوم این است که قیمت خودرو آزاد شود.
نعمت بخش گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو و عدم تصمیم گیری به موقع دولت بوده است، اما یکی دیگر از دلایل مهم دیگر آن است که ایران خودرو ۱۲ هزار دستگاه خودرو آماده دارد که به دلیل اینکه استاندارد یورو ۴ دارد، اجازه شماره گذاری ندارند؛ بنابراین از این خودروساز خواسته شده تا استاندارد یورو ۵ را رعایت کنند.
وی افزود: اختلاف یورو ۴ با یورو ۵ در حد سه درصد اختلاف آلاینده ناکس است، در حالی که مشکل آلایندگی ایران به این فاکتور بستگی ندارد.
نعمت بخش گفت: موضوع ارتقای استانداردها در فرمول شورای رقابت دیده نشده است تا بتوان به یک قیمت عادلانه رسید.
این خبر تکمیل میشود…
منبع : خبرگزاری مهر
ترافیک سنگین محورهای شمالی؛ جاده چالوس جنوب به شمال بسته است
پیامک آغاز پرداخت سود ۵ میلیونی سهام عدالت، کلاهبرداری است
ترافیک سنگین محورهای شمالی ۹ آذر؛ جاده چالوس جنوب به شمال بسته است
مسئول توقف قاچاق یک میلیارد لیتر سوخت مایع کیست؟
وزیر نفت: خط قرمز دولت محدودیت در تحویل گاز خانگی است
خط قرمز دولت ایجاد محدودیت در گاز تحویلی به بخش خانگی است
صادرات سوخت از مرز باشماق تکذیب شد
چرا دولت ها نتوانستند از بخش صنعت حمایت کنند؟
کاهش ۱۱.۳ درصدی بارش ها در کشور
فروش طلای آنلاین بدون ذخیره سازی در بانک مرکزی ممنوع شد
مطالبات تولیدکنندگان تجدیدپذیر پرداخت میشود
صدور ضمانتهای بانکی برای پروژههای خارج از کشور کلید خورد
قیمت جهانی طلا ۹ آذر؛ هر اونس ۲۶۶۰ دلار و ۹۰ سنت
میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۰ تهران چقدر است؟
قیمت گوجهفرنگی کاهشی شد
بارش برف در ارتفاعات شمال شرق کشور و البرز شرقی
سرمایه گذاری مستقیم خارجی و نقش ایران در رنجیره ارزش جهانی
۱۸۲ همت وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد
قیمت جهانی کامودیتی ها در بخش نفت و انرژی؛ پنجشنبه ۸ آذر ۱۴۰۳
وزیر نیرو: مشکل ناترازی سوخت بهبود یافت
نرخ بهره بین بانکی ثابت ماند
بازار خودرو در خواب زمستانی است؛ قیمت جدید خودرو در بازار
تشریح عملکرد ۱۰۰ روزه شرکت ملی گاز ایران
برون رفت از چالش ناترازی انرژی با استفاده از ظرفیت های دیجیتال
گازرسانی بدون افت فشار
زریباف: نوسانات بازار ارز موقتی است
نوسازی ۷۵ واحد صنعتی در نیمه نخست امسال
واردات ۱۲ میلیارد دلار کالای اساسی به کشور
شرایط جدید وام فرزندآوری ابلاغ شد
دبیرخانه بزرگترین رویداد صنعت مالی ایران آغاز به کار کرد