میرنیوز
به گزارش ایسنا، صنایع جهانی به سمت کربن زدایی پیش می روند و اگرچه در بیشتر موارد این حرکت به کندی انجام می گیرد اما بحران انرژی فعلی قطعا در گذر انرژی تاثیرگذار خواهد بود. مجمع جهانی اقتصاد از سیاستگذاران و مدیران بخش خصوصی درخواست کرده است از این اختلال کم سابقه صنعت نفت بهره برده و اطمینان حاصل کنند که جهان جدید از خاکستر پاندمی ویروس کرونا به شکل سبزتری بیرون خواهد آمد.
بنابراین به نظر می رسد که استفاده از پهپادهای تحویل کالا به جای خودروهای تحویل کالای دیزلی یک بهبود کاملا یک سویه خواهد بود و ناوگان کامیونهای حمل کالا را از جاده ها خارج کرده، حجم ترافیک خودروها را کمتر کرده و هواپیماهای باری آلاینده را از آسمانها بیرون می برد. رگولاتورهای هواپیمایی هم در حال همکاری با غولهای تحویل کالا مانند آمازون، UPS و DHL هستند تا مقرراتی وضع کنند که اجازه می دهد چنین خدماتی انجام بگیرند.
ناوگان جدید پهپادهای تحویل کالای آمازون با عنوان "پرایم ایر" وعده های بزرگی می دهد. این سیستم تحویل جدید از سوی آمازون برای تحویل مطمئن کالا به مشتریان ظرف مدت ۳۰ دقیقه یا کمتر با استفاده از خودروهای هوایی بدون سرنشین معروف به پهپاد طراحی شده است.
اما عیب این ماجرا کجاست؟ در حالی که به نظر می رسد پهپادهای تحویل کالا اتفاق بزرگی هستند اما پژوهش اخیر محققان دانشگاه مارتین لوتر هاله ویتنبرگ کشف شوکه آوری داشته است. بر اساس یافته های این پژوهش، پهپادهای تحویل کالا ۱۰ برابر بیشتر از ونهای معمولی تحویل کالا انرژی مصرف می کنند.
در گزارشی با عنوان "مقایسه تقاضای انرژی خدمات تحویل کالای پهپادی و زمینی" که در ژورنال آکادمیک "ساینس دایرکت" منتشر شده است، از مدل تقاضای انرژی برای پهپادها استفاده شده تا نشان دهد استفاده از سیستم تحویل کالا از طریق پهپاد از منظر انرژی در اکثر سناریوها ارزشمند نیست.
بر اساس گزارش اویل پرایس، بنا بر گزارش نیو اطلس، بر مبنای شبیه سازیهای انجام شده در برلین و نواحی اطراف آن، محققان دریافته اند که در مناطق شهری پرجمعیت ونهای برقی از نظر مصرف بهینه انرژی، گزینه شماره یک هستند. ونهای دیزلی در این وضعیت پنج برابر و پهپادهای تحویل کالا حدود ۱۰ برابر بیشتر انرژی مصرف می کنند. جمعیت زیاد در اینجا یک عامل کلیدی محسوب می شود. ونها می توانند در یک زمان صدها قلم کالا را حمل کنند و مسیرهای تحویل کوتاه بوده و تحویلهای متعددی انجام می گیرد در حالی که حداقل انرژی تلف می شود. با این حال موضوع به این سادگی نیست. در سناریوهای مربوط به مناطق روستایی، این پهپادها هستند که از نظر مصرف بهینه انرژی گزینه موثرتری حتی نسبت به ونهای برقی به شمار می روند. همچنین سبز بودن پهپادهای برقی و ونهای برقی به این بستگی دارد که منبع انرژی مورد نیاز آنها از کجا تامین می شود.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
همتی: دولت مصمم به حذف رانت و کاهش کسری بودجه است
چالوس مسدود است، تردد از محورهای هراز و فیروزکوه انجام شود
وزیر صمت: افزایش قیمت خودرو نصف آن چیزی است که مصوب شده بود
بازنگری در بخشنامه توقف قسط بندی حقوق دولتی معادن
عدم ترخیص درصدی کالا از گمرکات منجر به رسوب کالاها شد
ممنوعیت ورود پسته ایران از دستور کار اتحادیه اروپا خارج شد
امروز در شرق، شمالشرق و ارتفاعات مرکزی زاگرس بارش پراکنده است
وزیر صمت: گران شدن خودرو مصوبه دولت قبل بود، ما اجرا کردیم
قیمت جدید محصولات ایران خودرو اعلام شد+ جدول
همتی: بانکها به اجرای برنامههای تحولی اهتمام ورزند
رشد اقتصادی نیمه اول امسال مثبت بود
افزایش سرعت قطارهای باری حامل واگنهای خالی به ۸۰ کیلومتر در ساعت
همتی: مدیرانعامل بانکها به اجرای برنامههای تحولی اهتمام ورزند
رشد اقتصادی ۸درصد حداقل به ۱۲۰ میلیارد دلار سرمایه ثابت نیاز دارد
زمینخواری با پنجره واحد مدیریت زمین متوقف میشود؟
بارش برف و باران از روز یکشنبه آغاز میشود
نرخ تورم سالانه آبان ماه خانوارهای کشور ۳۳.۱ درصد اعلام شد
تسریع در احداث مسیر ریلی شلمچه - بصره
تعرفه گاز برای مشترکان پر مصرف افزایش یافت
بیمه محصولات کشاورزی در اجرای حمایت از کشاورزان ضروری است
دستورالعمل معاملات بازار ارز تجاری مرکز مبادله ارز و طلا ابلاغ شد
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
آزادراه تهران-شمال و محور چالوس تا شنبه سوم آذر مسدود است
قیمت هر بشکه نفت خام ۱۰ سنت افزایش یافت
یارانه آبان ماه کی واریز می شود؟
کشف فرار مالیاتی یک رستوران در غرب تهران
پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری از مرز ۱۷۳ همت گذشت
بنگاه داری بانکها موجب آسیب رسیدن به بازار مسکن خواهد شد
فردا رگبار پراکنده در ارتفاعات نوارشرقی کشور
ورود ۳۵۰۰ مگاوات برق تجدیدپذیر به شبکه سراسری تا اوج بارسال آینده