میرنیوز
به گزارش ایسنا، صنایع جهانی به سمت کربن زدایی پیش می روند و اگرچه در بیشتر موارد این حرکت به کندی انجام می گیرد اما بحران انرژی فعلی قطعا در گذر انرژی تاثیرگذار خواهد بود. مجمع جهانی اقتصاد از سیاستگذاران و مدیران بخش خصوصی درخواست کرده است از این اختلال کم سابقه صنعت نفت بهره برده و اطمینان حاصل کنند که جهان جدید از خاکستر پاندمی ویروس کرونا به شکل سبزتری بیرون خواهد آمد.
بنابراین به نظر می رسد که استفاده از پهپادهای تحویل کالا به جای خودروهای تحویل کالای دیزلی یک بهبود کاملا یک سویه خواهد بود و ناوگان کامیونهای حمل کالا را از جاده ها خارج کرده، حجم ترافیک خودروها را کمتر کرده و هواپیماهای باری آلاینده را از آسمانها بیرون می برد. رگولاتورهای هواپیمایی هم در حال همکاری با غولهای تحویل کالا مانند آمازون، UPS و DHL هستند تا مقرراتی وضع کنند که اجازه می دهد چنین خدماتی انجام بگیرند.
ناوگان جدید پهپادهای تحویل کالای آمازون با عنوان "پرایم ایر" وعده های بزرگی می دهد. این سیستم تحویل جدید از سوی آمازون برای تحویل مطمئن کالا به مشتریان ظرف مدت ۳۰ دقیقه یا کمتر با استفاده از خودروهای هوایی بدون سرنشین معروف به پهپاد طراحی شده است.
اما عیب این ماجرا کجاست؟ در حالی که به نظر می رسد پهپادهای تحویل کالا اتفاق بزرگی هستند اما پژوهش اخیر محققان دانشگاه مارتین لوتر هاله ویتنبرگ کشف شوکه آوری داشته است. بر اساس یافته های این پژوهش، پهپادهای تحویل کالا ۱۰ برابر بیشتر از ونهای معمولی تحویل کالا انرژی مصرف می کنند.
در گزارشی با عنوان "مقایسه تقاضای انرژی خدمات تحویل کالای پهپادی و زمینی" که در ژورنال آکادمیک "ساینس دایرکت" منتشر شده است، از مدل تقاضای انرژی برای پهپادها استفاده شده تا نشان دهد استفاده از سیستم تحویل کالا از طریق پهپاد از منظر انرژی در اکثر سناریوها ارزشمند نیست.
بر اساس گزارش اویل پرایس، بنا بر گزارش نیو اطلس، بر مبنای شبیه سازیهای انجام شده در برلین و نواحی اطراف آن، محققان دریافته اند که در مناطق شهری پرجمعیت ونهای برقی از نظر مصرف بهینه انرژی، گزینه شماره یک هستند. ونهای دیزلی در این وضعیت پنج برابر و پهپادهای تحویل کالا حدود ۱۰ برابر بیشتر انرژی مصرف می کنند. جمعیت زیاد در اینجا یک عامل کلیدی محسوب می شود. ونها می توانند در یک زمان صدها قلم کالا را حمل کنند و مسیرهای تحویل کوتاه بوده و تحویلهای متعددی انجام می گیرد در حالی که حداقل انرژی تلف می شود. با این حال موضوع به این سادگی نیست. در سناریوهای مربوط به مناطق روستایی، این پهپادها هستند که از نظر مصرف بهینه انرژی گزینه موثرتری حتی نسبت به ونهای برقی به شمار می روند. همچنین سبز بودن پهپادهای برقی و ونهای برقی به این بستگی دارد که منبع انرژی مورد نیاز آنها از کجا تامین می شود.
انتهای پیام
منبع : خبرگزاری ایسنا
کنترل نقدینگی منحنی تورم را نزولی کرد
طراحی قطار سریعالسیر تهران-مشهد آغاز شد
ظرفیت ۲۰میلیارددلاری بازار جدید ارزی/ فروشِ کوتاژ شفاف میشود؟
صادرات قطعات ریلی به قلب اروپا
ویترین تسنیم شماره ۶۶۷/ «باجخواری»
چهار ضلعی رکود به نفع حداقل بگیران؛ بیکاری بیشتر میشود
دولت نباید در مقابل طلافروشان کوتاه بیاید!
۵۰۰ میلیون دلار ارز اشخاص صرف واردات محصولات باغی شد
صندوق توسعه را توسعه دهیم تا توسعه پیدا کنیم
سد «قیزقلعهسی» نمادی از دوستی مردم ایران و آذربایجان است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
ریزش کم سابقه شاخص بورس/ معاملات پالایشیها ابطال شد
نقطهضعف در کارنامه مثبت رشد اقتصادی/ دولت کشاورزی را دریابد
فرصت ۲۰ روزه مودیان مالیاتی برای ارسال فهرست حقوق بگیران
دهه «رکود، عبرت، تجربه»/ رفاهی که در دهه ۹۰ از دست رفت
نامه عشقی به وزیر نفت برای اصلاح قیمتگذاری خوراک پالایشیها
روایت بانک جهانی از کاهش ۳ سطح فقر در ایران + سند
ترخیص۹۶ درصدی اقلام وارداتی/ایستایی۸۰۰میلیون دلارکالای اساسی
واردات ۹۰۰ میلیون دلار موبایل لوکس در۱۴۰۲/ ارز خودرو شفاف شد
فهرست اقلام کالاهای دریافت کننده ارز در سال ۱۴۰۲ + جزئیات
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد