میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، عطااله اکبری مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان سیستان و بلوچستان با اشاره به پیشرفتهای قابل توجه در توسعه جادههای دو بانده در این استان گفت: سیستان و بلوچستان با داشتن حدود ۱۱ درصد از وسعت کشور، سالها از بهرهمندی از جادههای دوبانده بینصیب بود؛ چراکه تراکم جمعیت در این استان کمتر از حدی بود که توجیه اقتصادی برای احداث جادههای دو بانده وجود داشته باشد.
اکبری افزود: جمعیت تنها عامل تعیینکننده در ساخت جادههای دوبانده نیست، بلکه عوامل دیگری مانند پدافند غیرعامل، مسائل اقتصادی، افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث جادهای نیز در این زمینه اهمیت دارند.
وی تأکید کرد: در سه سال گذشته، سیستان و بلوچستان با تکیه بر این باور از نظر زیرساخت پروژههای جادهای پیشرفتهای مهمی داشته است و سهم استان از منابع مالی برای احداث جادههای دو بانده از یک درصد در سال ۱۳۹۹ به ۹ تا ۱۱ درصد در سال جاری افزایش یافته است. این افزایش سهم، زمینهساز بهبود شاخص برخورداری استان از جادههای دوبانده بوده و این شاخص را از ۱۰ درصد در سال ۱۳۹۹ به ۲۳ درصد رسانده است.
وی ابراز امیدواری کرد که در سالهای آتی، سیستان و بلوچستان بتواند به سطح میانگین کشور دست یابد.
اکبری با اشاره به رشد قابلتوجه ساخت جادههای دوبانده و بزرگراه در استان گفت: احداث جاده دوبانده و بزرگراه در سیستان و بلوچستان که پیش از این سالانه به ۷ کیلومتر میرسید، اکنون به ۷۰ تا ۷۵ کیلومتر در سال افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: با برنامهریزی دقیق و بهرهگیری از منابع جدید، هدفگذاری شده که در سه تا چهار سال آینده، توسعه شبکه داخلی استان و نیز اتصال به استانهای همجوار مانند خراسان جنوبی و کرمان محقق شود. در حال حاضر، تنها ۶۰ کیلومتر از مسیر تا خراسان جنوبی و ۸۰ کیلومتر تا کرمان باقی مانده که پس از تکمیل، مسیرها بهطور کامل دوبانده خواهد بود.
اکبری افزود: این زیرساختها نه تنها از تلفات جادهای میکاهد، بلکه رونق اقتصادی را به همراه خواهد داشت و میتواند نقشی اساسی در بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی استان سیستان و بلوچستان داشته باشد.
وی ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این پروژهها، کاهش فاصله اقتصادی و اجتماعی سیستان و بلوچستان با استانهای همجوار است؛ چراکه این امر میتواند به بهبود امنیت استان و کشور کمک کند. از این رو با استفاده از منابع دریافتی از سازمان برنامه و بودجه، سال گذشته توانستیم اولین شهر استان را به مرکز استان متصل کنیم و بهزودی تا دو ماه دیگر، بزرگراه زابل به زاهدان به طول ۲۰۰ کیلومتر به بهرهبرداری خواهد رسید که این دستاوردی قابل توجه برای استان است.
مدیرکل راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: مردم استان نیز بهطور ملموس این پیشرفتها و جنبوجوش در حوزه راهسازی را حس میکنند و این اقدامات به طور مستقیم بر زندگی و رفاه مردم استان تأثیرگذار خواهد بود.
منبع : خبرگزاری مهر
شرکتهای وارد کننده خودرو؛ مسیر اعتماد یا بن بست وعدهها
شرکت های وارد کننده خودرو؛ مسیر اعتماد یا بن بست وعده ها
روش انتقال الکترونیکی سهام متوفیان به وراث اعلام شد
یک انتصاب در وزارت کار
اختلاف ۴۱ درجهای دما در سردترین و گرمترین منطقه ایران
سند اراضی با کاربری کشاورزی صادر میشود
واردات پنبه کاهش یافت
پرواز مشهد - دمام - مشهد از امروز برقرار شد
طرح وام خرید کالا برای زوجهای جوان در حال آماده شدن است
۱۰ همت به توسعه زیرساخت مناطق عشایرنشین اختصاص یافت
کاهش آلایندههای ناشی از فلرهای گاز در مناطق نفتخیز جنوب
تجارت ایران با اوراسیا به ۵ میلیارد دلار رسید
مزایده انواع خودروهای خارجی برگزار می شود
بزرگان صادرات گاز جهان در تهران گردهم میآیند
۲۰ موافقتنامه تجارت آزاد و ترجیحی داریم
قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سهشنبه ۱۳ آذر
قیمت طلا و سکه ۱۳ آذر ۱۴۰۳؛ سکه ۵۱ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان شد
وخیمتر شدن وضعیت تولید در اتحادیه اروپا و انگلیس
دستورالعمل تسهیل در امر واگذاری املاک مازاد دولت تایید شد
تداوم صعود بورس؛ شاخص کل ۲۸ هزار واحد رشد کرد
۲۸.۵ همت پروژه در شهر فرودگاهی امام آماده افتتاح و کلنگزنی است
حمایت دانشی و همکاری برای اجرای ۱۴ مگاپروژه
تولید نفت در غرب کارون به ۸۲۰ هزار بشکه در روز می رسد
آخرین وضعیت پروژههای «مسکن مهر» مشخص شد
ثبت بیش از ۶۷ میلیون تردد وسایل نقلیه در راههای بینشهری
تسهیل در امر واگذاری املاک مازاد
انتقال بیش از ۷۰۰ میلیون لیتر سوخت به ۵ نیروگاه تهران
صادرات صنعت شیلات باید جایگزین ۳۰ درصد درآمدهای نفتی شود
چه مقدار برق در بورس انرژی معامله شد؟
۷۰ درصد جامعه ایران بیمه تکمیلی درمان ندارند