میرنیوز

بودجه عمرانی ۴۰ درصد افزایش یافت/ تداوم پرداخت مطالبات بازنشستگان

بودجه عمرانی ۴۰ درصد افزایش یافت/ تداوم پرداخت مطالبات بازنشستگان 2024-10-22T10:11:45+03:30

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید پورمحمدی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز (سه شنبه) در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در تشریح جزئیات بودجه ۱۴۰۴ که ساعتی قبل از سوی مسعود پزشکیان رئیس جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد، اظهار کرد: امروز یک تقارن مبارکی شکل گرفت و ما آن را تفاعل به خیر می زنیم. امروز هم روز آمار و برنامه ریزی و هم روز تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی است. به هر دو دلیل به همکاران خود که در دوره استقرار دولت شبانه روز سخت تلاش کردند تا کلیات لایحه بودجه مطابق صراحت قانون تقدیم مجلس شود. این کار از حیث تقارن با روز آمار برای همه ما دلچسب تر است.

بودجه را سروقت تقدیم مجلس کردیم

وی عنوان کرد: تجربه سالهای متعدد در بودجه نویسی این بود که هر دولتی بودجه را زودتر تقدیم کرد در سالهای بعد هم تلاش خواهد کرد موعد مقرر را رعایت کند اما اگر با تأخیر این کار انجام شود سالهای بعد هم تأخیر خواهد داشت. سختی کار این بود که هنوز دولت کامل استقرار پیدا نکرده بود و این کار با سختی انجام شد.

بخش بودجه عمومی و شرکت‌های دولتی شفاف شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم در بودجه‌ریزی بحث اصلاحات ساختاری بود که از سال ۱۳۹۷ جز مطالبات بود و ما باید بخشی از آن را لحاظ می‌کردیم. منابع هدفمندی در بودجه عمومی لحاظ نمی‌شود و از طرفی تهاتر نفت و فروش آن نیز لحاظ نمی‌شود و برخی از بندهای بودجه با عدد یک نوشته می‌شد که شفافیت را از آن می‌گرفت اما به لطف خدا تلاش شد بخش بودجه عمومی و شرکت‌های دولتی با ارقام شفاف مشخص شده است.

پورمحمدی افزود: ما اولین سالی است که قانون برنامه توسعه هفتم را در دست داریم و لایحه ما باید انطباق حداکثری با قانون برنامه داشته باشد که آن را انجام دادیم و توضیح آن را به پیوست لایحه تقدیم مجلس کردیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگر در بحث بودجه‌ریزی، شفافیت بودجه و امکان گزارش‌گیری از بودجه است. نظام بودجه نویسی نگاه جامعی برای هزینه کرد نداشت و گزارش‌ها به لحاظ شفافیت جامعیت کافی نداشت و ما طبق سیاست‌های کلی به سمت شناسه دار کردن ردیف‌ها و پرداخت‌ها در برنامه رفتیم.

ارقام بودجه واقعی پیش بینی شد

پورمحمدی در ادامه تصریح کرد: هدف ما جلوگیری از اثر تورمی و اینکه پول‌های دولت در جایی رسوب نکند، است. هوشمندسازی بودجه با پرداخت‌های نهایی را در بودجه طرح ریزی کردیم تا منابع بودجه‌ای را در کمترین زمان صرف بهترین موقعیت‌ها کنیم.

وی افزود: مطلب دیگر مربوط به اصلاحات ساختاری این است که بودجه با ارقام مولکولی پر نشود بلکه واقعی باشد. بنابراین تلاش شد پرداختی بازنشستگان یا خرید گندم که کمتر پیشبینی می‌شد، واقعی دیده شود و ما مثل سال جاری دچار مشکل نشویم و ذی حقان دریافت به موقع و شفاف داشته باشند.

اثر بودجه در رشد اقتصادی به صورت حداکثری تنظیم شد

معاون رئیس جمهور ادامه داد: فارغ از بحث شکلی، یکی از موارد قابل توجه دیگر این بود که نقش بودجه در کاهش تورم، تولید و ثبات قیمت‌ها چه خواهد بود. در نتیجه تلاش شد اثر بودجه در رشد اقتصادی به صورت حداکثری تنظیم شود و احکام بودجه نهایت کمک را در ثبات بازارها داشته باشد.

افزایش ۴۰ درصدی بودجه عمرانی

پورمحمدی اضافه کرد: بودجه عمرانی یا تکلم دارایی‌های سرمایه‌ای نسبت به سال قبل ۴۰ درصد افزایش پیدا کرد. سال قبل این عدد ۱۱ درصد بود و امسال از طریق رشد و شفاف سازی از طریق حواله‌های نفتی این نسبت به ۲۰ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: فقط طرح‌های دولت مهم نبود بلکه دولت بر اساس قانون برنامه باید بخشی از بدهی‌های خود را به بانک‌ها تقدیم کند در نتیجه حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی بانک‌ها در سال آینده باز پرداخت خواهد شد و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های تأمین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

پرداخت مطالبات گندمکاران تا پایان هفته

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: یکی از مصادیق حمایت از تولید، در بخش کشاورزی و به ویژه گندم بود. از شب گذشته پرداخت باقیمانده مطالبات گندمکاران آغاز شد. کل ردیف مربوطه برای خرید تضمینی گندم ۱۴۳ هزار میلیارد تومان بود و میزان گندمی که خریداری شد که جای شکرگزاری دارد به ۱۲ میلیون تن رسید.

وی ادامه داد: باید ۲۲۰ هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کردیم که ما اجازه و منابع نداشتیم و با کمک سران قوا و همکاری مشفقانه بخش‌های اقتصادی مابقی مطالبات گندمکاران پرداخت شد و تا آخر هفته به اتمام خواهد رسید.

مالیات بر اشخاص حقوقی مانند سال جاری همان ۲۰ درصد خواهد بود

پورمحمدی در ادامه اظهار کرد: موضوع مشارکت عمومی و خصوصی به صورت جدی در بودجه ۱۴۰۴ دیده شده است. موضوع حمایت از بعضی از صندوق‌های حامی اشتغال و افزایش سرمایه آنها و بیمه محصولات کشاورزی در بودجه پیشبینی شد.

وی افزود: سعی شد حقوق گمرکی برای مواد اولیه و کالاهای اساسی روی همان رقم دو درصد باقی بماند و افزایشی پیدا نکند. در مورد شرکت‌های بورسی، در صورت افزایش سرمایه آن افزایش مشمول مالیات نخواهد شد و قانون بودجه سال آینده مالیات بر اشخاص حقوقی مانند سال جاری همان ۲۰ درصد خواهد بود. همچنین ساز و کاری دیده شد تا بتوانند از سهام دولتی بهره مند شوند. اینها مجموعه اقدامات در بخش حمایت از دولت است.

سقف معافیت مالیاتی مشاغل ۲۴ میلیون تومان شد

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در اینکه آیا بودجه پیوست عدالت دارد یا نه توضیح می‌دهم که اولاً معافیت مالیاتی حقوق که هم شامل کارمندان دولت و هم شامل مشاغل و کارگران می شود، افزایش پیدا کرد و به ۲۴ میلیون تومان ماهانه افزایش پیدا خواهد کرد که می‌تواند کمکی به عدالت باشد.

وی افزود: برخی از ارقام ما در جدول تبصره ۲۴ بود که خاصیت آن موقت بودن آن است. یارانه بگیران، مستمری بگیران تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به بودجه اصلی انتقال پیدا کرد تا از هر نوسان و آسیب مصون بمانند.

پورمحمدی تصریح کرد: در خصوص بحث قانون جوانی جمعیت، ضریب حقوق ۲۰ درصد افزایش می‌یافت اما در مورد خانواده‌های مشمول این قانون ممکن است با توجه به جمعیت به ۲۸ درصد و ۳۰ و چند درصد رشد کند.

تداوم پرداخت مطالبات بازنشستگان

وی ادامه داد: قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان به دلیل اینکه اولین سال اجرا بود با چالش‌هایی روبرو بود. از بازنشستگان عذرخواهی می‌کنم اما طی جلسات متعدد با نهادهای مختلف و گفتگوها با مجلس بحث متناسب سازی و پرداخت‌ها از روز گذشته آغاز شد. صندوق بازنشستگی کشوری شب قبل احکام را صادر کرد و تخصیص آن برای مهر ماه صورت گرفت. سعی می‌کنیم در ماه‌های آینده هم متناسب سازی آن ماه و هم مطالبات قبل را پرداخت کنیم.

پورمحمدی گفت: به محض تعیین تکلیف صندوق بازنشستگان لشکری، پرداخت آنها را هم انجام خواهیم داد. دولت هم همکاری خواهد کرد تا قانون به نحوه شایسته اجرا شود.

حفظ ارز ترجیحی دارو

وی افزود: در بودجه سال آینده ان شاءالله بتوانیم بدون دغدغه آن را اجرایی کنیم. موضوعاتی مانند حفظ تعرفه ترجیحی دارو و … را رعایت کردیم. موضوع محیط زیست چه در سواحل و چه در مورد آلاینده‌ها نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در مورد پاداش بازنشستگان هم مشکلی داشتیم و سعی کردیم امسال تکرار نشود. به دنبال جبران کسری بودجه در این زمینه بودیم و سعی کردیم امسال رقم آن را واقعی ببینیم تا بازنشستگان مشکلی در دریافت نداشته باشند.

بودجه فشاری به بازار پول و سرمایه وارد نخواهد کرد

وی ادامه داد: تلاش شد بودجه کشور، حامی ثبات اقتصادی کشور باشد و هیچ فشاری به ثبات کشور در بازار پول و سرمایه وارد نشود و بازارها توسط بودجه مورد حمایت قرار گیرند. تلاش شد از طریق افزایش سرمایه بانک‌ها و تسویه بدهی آنها و ثبات نرخ حامل‌های انرژی بتوانیم از ناحیه بودجه ثبات را رقم بزنیم و کمک کار رشد اقتصادی کشور باشیم.

تکمیل می‌شود…

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

مهلت یک ساله بانک مرکزی به شرکت ملی نفت برای بازپرداخت تسهیلات

مهلت یک ساله بانک مرکزی به شرکت ملی نفت برای بازپرداخت تسهیلات
2024-10-22T12:25:06+03:30
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ دوره بازپرداخت مطالبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک‌های تجاری بابت اصل و سود تسهیلات پرداختی به شرکت ملی نفت ایران یک سال ا...

صادرات فرآورده های نفتی بر عهده شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت

صادرات فرآورده های نفتی بر عهده شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت
2024-10-22T12:11:44+03:30
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ صادرات فرآورده های نفتی بر عهده شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت بوده است.

یارانه نقدی به حساب چه کسانی واریز می‌شود؟

یارانه نقدی به حساب چه کسانی واریز می‌شود؟
2024-10-22T12:11:44+03:30
در بودجه لایحه ۱۴۰۴، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است، یارانه نقدی، مستمری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی و یارانه آرد و نان را مستقیماً...

اختصاص ۶۵ همت برای تهاتر نفت با فراورده‌های نفتی

اختصاص ۶۵ همت  برای تهاتر نفت با فراورده‌های نفتی
2024-10-22T11:58:25+03:30
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴به منظور تأمین فراورده‌های نفتی مورد نیاز کشور به وزارت نفت می تواند معاوضه و یا تهاتر فراورده‌های نفتی وارداتی ۶۵ همت هزینه کند.

طرح کالابرگ الکترونیکی بدون یارانه تشویقی ادامه دارد

طرح کالابرگ الکترونیکی بدون یارانه تشویقی ادامه دارد
2024-10-22T11:58:25+03:30
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴، شارژ کالابرگ الکترونیکی برای پرداخت یارانه غیرنقدی بدون یارانه تشویقی در سال آینده ادامه دارد.

ارز ۲۸۵۰۰ تومانی حذف نمی شود/ از سیاست حذف ۴۲۰۰ درس گرفتیم

ارز ۲۸۵۰۰ تومانی حذف نمی شود/ از سیاست حذف ۴۲۰۰ درس گرفتیم
2024-10-22T11:58:24+03:30
سرپرست معاونت اقتصادی سازمان برنامه با بیان اینکه از سیاست شوک وار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی درس گرفتیم، گفت: قرار نیست ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان حذف شود بلکه آهنگ ر...

میزان واردات خودرو تعیین شد/ تاکید بر استفاده از سازوکار بورس

میزان واردات خودرو تعیین شد/ تاکید بر استفاده از سازوکار بورس
2024-10-22T11:45:06+03:30
در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ بهره‌برداری از بازار سرمایه جهت عرضه خودرو در داخل کشور مورد تاکید قرار گرفته است.

اختصاص ۱۰ همت اوراق برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای

اختصاص ۱۰ همت اوراق برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای
2024-10-22T11:45:06+03:30
براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۴، شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی مجازند نسبت به انتشار یکصد هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی برای رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ا...

افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای کارمندان دولت و بازنشستگان

افزایش حقوق ۲۰ درصدی برای کارمندان دولت و بازنشستگان
2024-10-22T11:45:05+03:30
براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ حقوق بازنشستگان و کارمندان دولت ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای صادرات نفت ۴۸ درصد شد

سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای صادرات نفت ۴۸ درصد شد
2024-10-22T11:45:05+03:30
طبق لایحه بودجه ۱۴۰۴، سهم صندوق توسعه ملی ۴۸ درصد از منابع حاصل از صادرات نفت خام، میعانات گازی و خالص ‏صادرات گاز است.

پرداخت تنخواه بانک مرکزی به سازمان هدفمندسازی ادامه دارد

پرداخت تنخواه بانک مرکزی به سازمان هدفمندسازی ادامه دارد
2024-10-22T11:31:46+03:30
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴، بانک مرکزی موظف است برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی معادل ۳ درصد جمع مصارف را به صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ه...

دریافت جریمه ۲.۵ درصدی از بدهکاران گاز/ منابع نفتی محل تامین یارانه گندم

دریافت جریمه ۲.۵ درصدی از بدهکاران گاز/ منابع نفتی محل تامین یارانه گندم
2024-10-22T11:31:46+03:30
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴ برای معوقات گاز بها ناشی از پرداخت پس از موعد جریمه موضوع ماده (۱۹۰) قانون مالیات مستقیم (۲.۵) درصد ماهانه به ازای هر ماه محاسبه و ا...

ورود ایرلاین‌ خارجی برای جابه جایی مسافران داخلی در ایام خاص

ورود ایرلاین‌ خارجی برای جابه جایی مسافران داخلی در ایام خاص
2024-10-22T11:31:45+03:30
بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ به منظور تسهیل امر زیارت حرم رضوی برای مرزنشینان و زائران خارجی به ویژه در ایام خاص مانند اربعین ایرلاین‌های خارجی مجاز به انجام...

درآمد ۵۰۹ همتی دولت از محل صادرات نفت و فرآورده های آن

درآمد ۵۰۹ همتی دولت از محل صادرات نفت و فرآورده های آن
2024-10-22T11:18:27+03:30
دولت مبلغ ۵۰۹ هزار میلیارد تومان از محل صادرات نفتی و فرآورده های آن در لایحه سال ۱۴۰۴ برای خود در نظر گرفته شده است.

از سیاست شوک وار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی درس گرفتیم

از سیاست شوک وار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی درس گرفتیم
2024-10-22T11:18:27+03:30
سرپرست معاونت اقتصادی سازمان برنامه با بیان اینکه از سیاست شوک وار حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی درس گرفتیم، گفت: قرار نیست ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان حذف شود بلکه آهنگ ر...

نرخ هر بشکه نفت ۶۳ دلار پیش بینی شد/ کسری بودجه ۸۵۰ همت است

نرخ هر بشکه نفت ۶۳ دلار پیش بینی شد/ کسری بودجه ۸۵۰ همت است
2024-10-22T11:18:26+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بخش بودجه عمومی و شرکت‌های دولتی با ارقام شفاف مشخص شده است، گفت: لایحه با انطباق حداکثری با قانون برنامه هفت توسعه ...

جزئیات مالیات بر حقوق سال آینده اعلام شد+ جدول

جزئیات مالیات بر حقوق سال آینده اعلام شد+ جدول
2024-10-22T11:05:08+03:30
طبق لایحه بودجه، نرخ مالیات بر مجموع درآمد حقوق اشخاص حقیقی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ برای افرادی که درآمد بین ۲۸۸ تا ۳۶۰ میلیون تومان دارند، ۱۰ درصد تعیین شده است.

حقوق گمرکی تلفن همراه وارداتی تعیین شد

حقوق گمرکی تلفن همراه وارداتی تعیین شد
2024-10-22T11:05:08+03:30
طبق لایحه بودجه سال آینده، حقوق گمرکی گوشی‌های تلفن همراه وارداتی بالای ششصد (۶۰۰) دلار، در رویه تجاری پانزده (۱۵%) درصد و در سایر رویه‌ها سی (۳۰%) درصد محاس...

حقوق گمرکی دارو و کالاهای اساسی کاهش یافت

حقوق گمرکی دارو و کالاهای اساسی کاهش یافت
2024-10-22T11:05:07+03:30
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴، حقوق گمرکی شیرخشک مخصوص اطفال و مواد اولیه آن، کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد کاهش یافت.

بازگشت بیش‌از ۱۵ هزار عمره گزار تا پایان مهرماه

بازگشت بیش‌از ۱۵ هزار عمره گزار تا پایان مهرماه
2024-10-22T11:05:06+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از بازگشت بیش‌از ۱۵ هزار عمره گزار به کشور تا پایان روز گذشته (دوشنبه، ۳۰ مهر) خبر داد.

بدهی ۲ سازمان و ۲ شرکت به بدهی دولت منتقل شد

بدهی ۲ سازمان و ۲ شرکت به بدهی دولت منتقل شد
2024-10-22T11:05:06+03:30
بر اساس لایحه بودجه، بدهی‌های شرکت بازرگانی دولتی، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، سازمان مرکزی تعاون روستایی و پشتیبانی امور دام ناشی از انجام تکالیف قانونی مح...

سقف درآمدهای مالیاتی ۳۹ درصد رشد کرد

سقف درآمدهای مالیاتی ۳۹ درصد رشد کرد
2024-10-22T11:05:06+03:30
سقف درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ نسبت به سال گذشته با رشدی ۳۹ درصدی به ۱,۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

جزئیات مالیات برحقوق سال آینده اعلام شد+جدول

جزئیات مالیات برحقوق سال آینده اعلام شد+جدول
2024-10-22T10:51:49+03:30
نرخ مالیات بر مجموع درامد حقوق اشخاص حقیقی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ برای افرادی که درامد بین ۲۸۸ تا ۳۶۰ میلیون تومان دارند، ۱۰ درصد تعیین شده است.

حقوق گمرکی گوشی وارداتی تعیین شد

حقوق گمرکی گوشی وارداتی تعیین شد
2024-10-22T10:51:48+03:30
طبق لایحه بودجه سال آینده، حقوق گمرکی گوشی‌های تلفن همراه وارداتی بالای ششصد (۶۰۰) دلار، در رویه تجاری پانزده (۱۵%) درصد و در سایر رویه‌ها سی (۳۰%) درصد محاس...

حقوق گمرکی شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی کاهش یافت

حقوق گمرکی شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی کاهش یافت
2024-10-22T10:51:48+03:30
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴، حقوق گمرکی شیرخشک مخصوص اطفال و مواد اولیه آن، کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد کاهش یافت.

صادرات گاز در سال به ۱۶ میلیارد متر مکعب می رسد

صادرات گاز در سال به ۱۶ میلیارد متر مکعب می رسد
2024-10-22T10:51:47+03:30
طبق لایحه بودجه ۱۴۰۴ افزایش خالص صادرات گاز طبیعی به میزان بیش از شانزده میلیارد متر مکعب در سال معادل (۵) واحد درصد از مازاد صادراتی نقدی مذکور تأمین می‌شود.

سهم صندوق بیمه کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ چقدر است؟

سهم صندوق بیمه کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ چقدر است؟
2024-10-22T10:51:47+03:30
طبق لایحه بودجه، برنامه دولت بابت بدهی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به بانک کشاورزی در لایحه بودجه ۱۴۰۴ تشریح شد.

حقوق دولتی معادن در استانها هزینه می شود

حقوق دولتی معادن در استانها هزینه می شود
2024-10-22T10:51:47+03:30
طبق لایحه بودجه ۱۴۰۴، دولت مکلف است ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن را در حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور منظور کند.

بودجه عمرانی ۴۰ درصد افزایش یافت/ کسری بودجه ۸۵۰ همت است

بودجه عمرانی ۴۰ درصد افزایش یافت/ کسری بودجه ۸۵۰ همت است
2024-10-22T10:51:46+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بخش بودجه عمومی و شرکت‌های دولتی با ارقام شفاف مشخص شده است، گفت: لایحه با انطباق حداکثری با قانون برنامه هفت توسعه ...

نرخ تسعیر ارز در بودجه ۱۴۰۴ براساس نرخ تورم در نظر گرفته شده است

نرخ تسعیر ارز در بودجه ۱۴۰۴ براساس نرخ تورم در نظر گرفته شده است
2024-10-22T10:38:29+03:30
در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ نرخ تسعیر کالاهای اساسی به صورت شناور و متناسب با تورم در نظر گرفته شده است.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)