میرنیوز

نرخ خرید تضمینی گندم با ۴۷ درصد رشد، ۲۵۰۰ تومان/قطع سهمیه آرد نانوایانی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند

نرخ خرید تضمینی گندم با ۴۷ درصد رشد، ۲۵۰۰ تومان/قطع سهمیه آرد نانوایانی که بهداشت را رعایت نمی‌کنند 2020-04-04T13:43:53+04:30

به گزارش خبرنگار مهر، یزدان سیف در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: نرخ خرید تضمینی گندم بر اساس تصمیم دولت، ۲۵۰۰ تومان تعیین شده است که این نرخ با ۴۷ درصد رشد نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، در سال جاری، کار خرید تضمینی گندم در ۱۲۰۰ مرکز در سراسر کشور صورت خواهد گرفت و در عین حال، مراکز خرید گندم در هفت استان گرمسیر، شامل استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و کرمان خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای خرید تضمینی گندم بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، تصریح کرد: بر این اساس، ۱۲ هزار میلیارد تومان آن از محل اعتبارات هدفمندی یارانه‌ها، ۱۱ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک مرکزی و شبکه بانکی و بقیه از محل اعتبارات شرکت بازرگانی دولتی ایران خواهد بود؛ ضمن اینکه باید توجه داشت که نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۵۰ تومان بود.

سیف ادامه داد: سال گذشته متوسط انتظار کشاورزان برای دریافت پول خود، از ۲۹ روز سال ۹۷ به ۱۲ روز رسید و امیدواریم این معطلی، امسال کمتر شود؛ این در شرایطی است که در سال ۹۸ حدود ۷ میلیون و ۷۶۱ هزار تن گندم در قالب یک میلیون و ۳۰۰ هزار محموله با متوسط ۶ تن خریداری شد و درآمد متوسط هر کشاورز، قریب به ۳۰ میلیون تومان بود.

وی اظهار داشت: امسال همچنین در بخش خرید کلزا و دانه‌های روغنی ۵۸۰ هزار تن خریداری خواهد شد که این رقم در سال گذشته، ۴۳۱ هزار تن بود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه در سال ۹۷ متوسط انتظار گندم کاران برای دریافت پول خود بابت فروش تضمینی گندم از دولت ۲۹ روز بود که در سال ۹۸ به ۱۲ روز کاهش یافت، ابراز امیدواری کرد تا این معطلی در سال ۹۹ کمتر شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۷ میلیون و۷۶۱ هزار تن گندم در قالب یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۲۱۴ محموله از کشاورزان خریداری شده است، گفت: متوسط وزن تحمیلی هر کشاورز ۱۷ تن برآورد شد و بر این اساس درآمد متوسط هر کشاورز نزدیک به ۳۰ میلیون تومان در سال ۹۸ بوده است.

سیف با بیان اینکه به واسطه شیوع این بیماری از استانداران سراسر کشور خواسته‌ایم تا پروتکل‌های بهداشتی مراکز خرید را تدوین کنند، گفت: همه تلاش ما این است که در شرایط شیوع کرونا، خرید تضمینی مشکلی برای سلامتی کشاورزان به وجود نیاورد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می‌شود در سال جاری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شود ضمن اینکه هنوز تصمیم قطعی برای خرید گندم توسط بخش خصوصی ابلاغ نشده و امیدوارم دولت طی هفته جاری این موضوع  را تعیین تکلیف کند.

قطع سهمیه آرد نانوایی هایی که در کرونا بهداشت را رعایت نمی‌کنند

 

سیف با تاکید بر ضرورت رعایت بهداشت در نانوایی‌ها در دوران شیوع کرونا گفت: پروتکل‌های بهداشتی توسط اتحادیه و استانداران به نانوایی‌ها ابلاغ شده و نانوایی‌ها ملزم به رعایت این پروتکل‌ها هستند و در صورت تخلف واحد متخلف پلمپ می‌شود؛ این در حالی است که در برخی استانها، ۱۱ واحد متخلف نانوایی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان شیوع ویروس کرونا پلمپ شده‌اند.

وی ادامه داد: در جلسه شورای گندم و آرد تصمیمات جدیدی اتخاذ شده تا اگر واحد نانوایی پروتکل‌های بهداشتی را در زمان شیوع ویروس کرونا رعایت نکند، سهمیه آردی به او تعلق نگیرد.

تغییری در اختصاص ارز کالاهای اساسی فعلا ابلاغ نشده است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: تاکنون هیچ ابلاغیه‌ای برای تغییر در شیوه پرداخت ارز کالاهای اساسی داده نشده است، این در حالی است که تغییر قیمتی هم در کالاهای اساسی نداریم.

وی افزود: دولت در این خصوص تصمیم جدیدی نگرفته است.

تصمیمی برای افزایش قیمت نان در سال ۹۹ گرفته نشده است

سیف با بیان اینکه قیمت گندم مصرفی در سال ۹۹ افزایش نمی‌یابد، گفت: قیمت نان هم در هر استان هم به استانداران محول شده که البته تا امروز هیچ گونه تصمیمی برای افزایش قیمت نان در سال ۹۹ اتخاذ نشده است.

وی افزود: استان مازندران امسال افزایش قیمت نان را اعمال کرد؛ چراکه در سال ۹۸ این افزایش نرخ را اعمال نکرده بود، اما همین افزایش هم با دستور دولت متوقف شد و قیمت نان در این استان به نرخ قبل بازگشته؛ نکته حائز اهمیت آن است که بر اساس بررسی انجام شده بر روی ۹ هزار و ۴۰۰ نمونه نان سنتی، دامنه کیفیت نان خوب است.

وی افزود: همزمان سامانه خرید آرد برای نانوایان آزاد پز و پروژه استقرار حمل آنلاین آرد نانوایی‌ها در جهت کنترل و نظارت بر کامیون‌های حمل آرد نان مستقر شده‌ و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا سه ماه آتی به بهره‌برداری برسد.

سیف  از سامانه دیگری در جهت ارتقاء ظرفیت بخش حمل و نقل سیستم گندم و آرد و نان خبر داد و گفت: در این پروژه پرداخت آنلاین کرایه حمل بار به رانندگان کامیون‌ها پیش‌بینی شده و ظرف سه ماه آینده پروژه هم محقق خواهد شد؛ الک خرید گندم به الک استاندارد بین المللی ۲ در ۲ تغییر یافته و هماهنگی لازم برای تامین و توزیع این الک در مراکز خرید انجام شده است.

وی اظهار داشت: قیمت گندم برای مصارف نان کشور تغییری نیافته است و دولت مبلغی حدود ۲۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه گندم و آرد و نان در سال ۹۹ در نظر گرفته است.

آخرین وضعیت خرید دانه های روغنی

وی با بیان اینکه سال ۹۸ حدود ۴۳۱ هزار تن دانه کلزا خریداری شده است، ادامه داد: این رقم نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته است؛ این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۵۰۰ هزار تن دانه روغنی خریداری شود که مصوبات و مقدمات خرید آن انجام شده؛ ضمن اینکه ۲۲۰۰ میلیارد تومان دولت منابع برای خرید دانه‌های روغنی فراهم کرده تا با حمایت خود در این بخش بتوان جهش تولید را شاهد بود.

به گفته سیف، تولید و لجستیک قابلیت توقف ندارد و این دو مقوله در جریان است؛ البته ممکن است در برخی کشورها برای تدوین پروتکل‌های بهداشتی به صورت موقت تعطیلی در بخش تولید یا سایر بخش‌ها اعلام شود، اما این موضوعات کوتاه مدت و میان مدت خواهد بود و با وضع پروتکل‌های بهداشتی قطعا روند تولید و جابجایی کالا و انتقال آن هم ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه عملا قابل تصور نیست که عرضه و تجارت گندم و کالاهای اساسی قطع شود، گفت: در حال حاضر ما در حال بارگیری کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از سه کشور هستیم که این کالاها تا چند هفته دیگر به کشور وارد خواهد شد. بنابراین مشکلی برای تامین کالاهای اساسی نخواهیم داشت.

شوک تقاضای جهانی برای موادغذایی

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولت ایران با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا منجر به شوک تقاضا به خصوص تقاضا برای مواد غذایی شد، گفت: این امر منجر به افزایش قیمت مواد غذایی در برخی کشورها شده به خصوص قیمت روغن به صورت افسار گسیخته افزایش یافته اما همانطور که کشور چین ظرف یک و نیم تا دو ماه ویروس کرونا وضعیت خود را کنترل کرد، پیش‌بینی می‌شود که در اغلب کشورها بتوانند این کنترل را انجام دهند و به یک سطح ایمنی برسند؛ البته شوک وارد شده بر بخش عرضه و تقاضا کوتاه مدت است و ما نگرانی نسبت به تامین کالاهای اساسی نداریم.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌هایی که پس از بروز شیوع ویروس کرونا در کشور چین انجام دادیم، خریدهایی در حوزه تامین کالاهای اساسی انجام شد و بخشی از آن هم اکنون وارد کشور شده و ذخایر کافی در این بخش وجود دارد.

سیف گفت: در حوزه تامین وتوزیع کالاهای اساسی سال ۹۸ سال بی‌نظیری برای شرکت بازرگانی دولتی محسوب می‌شود و در این سال اقدامات خوبی در حوزه واردات برای جبران تسریع کالاهای اساسی انجام شد؛ ضمن اینکه در سال ۹۸ به میزان ۱۰ میلیون و ۶۷۴ هزار تن گندم برای تولید نان، آرد و سایر محصولات و مشتقات توزیع شد که نسبت به سال ۹۷ حدود ۸۰۰ هزار تن کاهش داشت.

وی افزود: این امر ناشی از اختیار خرید گندم توسط کارخانجات بود که به همین میزان کارخانجات از کشاورزان گندم خریداری کردند و بر این اساس برآورد می‌شود  صد در صد نیاز گندم سال گذشته از محل تولیدات داخلی تامین می‌شد.

به گفته مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، در حوزه برنج سال گذشته شرکت بازرگانی دولتی ایران به میزان ۲۳۰ هزار تن برنج در ایام پر مصرف سال توزیع کرد که نسبت به سال قبل آن ۵۳ درصد رشد داشته؛ ضمن اینکه برای تامین و کنترل بازار روغن کشور در سال ۹۸ به میزان ۵۴۰ هزار تن روغن توسط شرکت بازرگانی دولتی به بازار عرضه شد که این میزان نسبت به سال ۹۷، ۸۵ درصد افزایش داشته است.

در مورد ذخایر کالاهای اساسی نگرانی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از واردات یک میلیون و۴۸۰ هزار تن شکر با ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال گذشته خبر داد و گفت: از این میزان حدود ۶۴۰ هزار تن شکر توسط بخش خصوصی و با همان ارز ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده؛ پس در زمینه ذخایر کالاهای اساسی هیچ نگرانی وجود ندارد و بر اساس اقدامات انجام شده تا ماه‌های آینده انبارها مملو از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم است؛ از همه مهمتر اینکه ۴۵۰ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار وارد کشور شده ضمن اینکه در حال اتمام و انجام پروژه‌های مختلف از جمله اتمام پروژه‌های عمرانی در این بندر هستیم.

سیف همچنین در مورد واردات برنج اظهار داشت: تا نیمه آذر سال ۹۸ حدود ۶۱۰ هزار تن برنج توسط بخش خصوصی به کشور وارد شده؛ این در حالی است که واردات برنج کشور در سال گذشته حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است که حدود یک سوم از این مقدار در سه ماهه آخر سال وارد کشور شده است.

وی گفت: بانک مرکزی و دولت ارز مورد نیاز واردات برنج را تامین کرده و برنج مورد نیاز کشور بر اساس میانگین مصرف ماهانه به کشور وارد شده و باید در انبارهای بخش خصوصی وجود داشته باشد و هیچ توجیهی در حوزه کمبود برنج توسط بخش خصوصی پذیرفتنی نیست. ضمن اینکه تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت آن انجام شده؛ ضمن اینکه ۶۹ هزار تن برنج برای تنظیم بازار ایام پایانی سال در کشور توزیع شد.

سیف در ادامه در خصوص تامین کالاهای اساسی مورد نیاز برای تنظیم بازار ماه رمضان بیان داشت: بر اساس اقدامات انجام شده ۳۰ هزار تن برنج، ۳۰ هزار تن شکر، و ۳۰ هزار تن روغن برای تنظیم بازار ماه رمضان در نظر گرفته شده؛ ضمن اینکه برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان توزیع این کالا از یک هفته قبل از ماه رمضان آغاز می‌شود.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)