میرنیوز
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، میعاد صالحی در نشست با تعدادی از لکوموتیوداران با بیان اینکه بر وعدهای که داده بودیم وفادار هستیم چون برای محقق شدن مطالبات مالکان لکوموتیو اقدامات موثری صورت پذیرفته است از عملکرد یک دهه گذشته در عدم پرداخت معوقات لکوموتیورانان انتقاد و اظهار کرد: معتقدم بهعنوان گلوگاه، بیش از یک دهه بخش لکوموتیو به گروگان گرفته شده و هماکنون شاهد عقب ماندگی در بخش لکوموتیو هستیم.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر بیش از 1600 میلیارد تومان از مالکان واگن طلبکار هستیم، افزود: از این میزان حدود یک هزار میلیارد تومان متعلق به مالکان لکوموتیو است که باید به آنها پرداخت شود.
وی با این وعده که تا پایان سال پول لکوموتیورانان طبق توافق قبلی پرداخت خواهد شد، گفت: تامین منافع ملی کشور با بینظمی امکان پذیر نیست، بلکه باید در این زمینه انضباط و عدالت رعایت شود.
به گزارش تسنیم، مدیرعامل راهآهن مردادماه امسال با بیان اینکه شرکت رجا حدود 13 سال قبل خصوصیسازی شد که هنوز تبعات منفی آن باقی مانده است، گفته بود: واگذاری به نااهل شرکتها را به فنا میدهد و موافق خصوصیسازی درست هستیم.
وی با یادآوری اینکه از همان روز اول تامین اجتماعی هیچ علاقهای به برداشتن شرکت حملونقل ریلی رجا نداشت و با اجبار این کار پیش رفت، تصریح کرد: بنده در دولت کنونی بارها با وزر سابق کار، سرپرست و وزیر کنونی این وزارتخانه مکاتبه و اعلام کردهام اگر رجا را میخواهید باید به آن تزریق نقدینگی داشته باشید اگر هم آنرا نمیخواهید به آنکه آنرا میخواهد واگذارش کنید.
وی با بیان اینکه حدود 50 درصد قطارهای مسافری کشور در شرکت رجاست، گفت: با آنکه وزارت کار (تامین اجتماعی) اعلام کرده شرکت حملونقل ریلی رجا برای آنها اولویت صدم هم نیست اما این شرکت برای راه آهن اولویت اول است. شرکت ریلی رجا 7 سال است که حق دسترسی به ریل را پرداخت نکرده و 1000 میلیارد تومان به راه آهن بدهکار است. علاوه بر این رجا اجاره لکوموتیوها را هم نمیدهد.
ضیایی مهر، معاون ناوگان راهآهن نیز با اشاره به نشست مهرماه مدیرعامل راهآهن با مالکان لکوموتیو گفت:در آن نشست، تصمیمات ارزشمندی اتخاذ شد که عمده درخواستها موضوعات مالی و قراردادی بودند.
وی افزود:عمده عقب ماندگیها مربوط به بخش تعمیرات است و از دیگر دلایل عقب ماندگیها، موضوعات مالی بوده است، بنابراین زمان میخواهد تا وضعیت به نقطه مطلوب برسد. در بخش آماده به کاری، قابلیت اطمینان و تعمیرات و تجهیزات ATC، با تامین مالی بهبود خواهند یافت.
وی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن ماده 12 در رفع مشکلات فعالان صنعت ریلی تاکید کرد: از موضوعات دیگر، مربوط به بحث قراردادهای راهآهن با مالکان لکوموتیو است که طی آن قرار بر ادامه قرارداد به مدت یکسال دیگر است.
انتاهی پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
۳۱ هزار و ۷۰۰ هکتار چغندرقند پاییزه کشت شد
تاثیر ۴ عامل در میزان محاسبه حقوق دولتی در حوزه معدن
بانک توسعه اسلامی نقش مؤثرتری در تأمین مالی پروژههای ایران ایفا کند
دیدار سهجانبه برای مدیریت آفات و کاهش خسارتهای کشاورزی
رویکرد فعال ایران برای ایفای نقش در تغییر پارادایم صنعتی جهان
تمدید دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات ارزی کوتاهمدت تا پایان سال
۱۴.۵ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد
مدیرعامل شرکت نفت: برنامه دقیقی برای عبور از زمستان داریم
معاون وزیر نفت: ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک گفتگو کرد
ثبت آیفون مسافری از امروز آغاز شد
صادرات گاز ایران به عراق از یک نقطه متوقف شد
معاون وزیر نفت:ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
بازار بهینهسازی برق با صدور گواهی صرفهجویی برای دو سرمایهگذار عملیاتی میشود
خودروسازان باید پول قطعه سازان را بدهند
راهنمای معاملات سامانه ارز تجاری منتشر شد
اتابک: بسیاری از معادن ایمن سازی نشده اند
نرخ ارز در مرکز مبادله ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
چالشها و فرصتهای توسعه صنعت پتروشیمی برسی شد
الگوی کشت باید پویا و تابع اصول حکمرانی آب باشد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در آستانه فتح کانال ۲.۴ میلیون
ایران دغدغهای برای فروش و صادرات نفت ندارد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد
همتی تهران را به مقصد ریاض ترک کرد
پرداخت موبایلی تا پایان سال اجرایی میشود
نرخ ارز مبادله ای ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
تحریم ایلان ماسک رد شد
رفع فوری ۲۴۲ مورد تعرض به اراضی دولتی در آبانماه
جمعآوری ۳۰۰ هزار ماینر غیرمجاز با ۱۰۰۰ مگاوات توان مصرفی در کشور
تخصیص ۶۵ میلیارد مترمکعب آب به بخش کشاورزی تا پایان برنامه هفتم