میرنیوز
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدمیعاد صالحی در نشست خبری با یادآوری این که حدود 20 سال حمل و نقل ریلی در اولویت کشور نبود، اظهار کرد: طی 10 سال گذشته در پروژه های ریلی بخش سیگنالینگ و علائم از ردیف بودجه به طور کامل حذف شده بود.به عنوان مثال در پروژه میانه اردبیل برآوردهای پروژه بر اساس حذف تجهیزات سیگنالینگ صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه نیمی از خطوط اصلی ریلی کشور تحت پوشش سیگنالینگ و علائم است، افزود: با دستور وزیر راه و شهرسازی این موضوع از سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهد شد و امیدواریم این ردیف بار دیگر به لایحه بودجه افزوده شود.
وی با اشاره به اینکه طی یک دهه اخیر برخی خصوصی سازی نادرست بوده است، گفت: یکی از واگذاری ها، واگذاری شرکت حمل و نقل مسافری رجا بوده است. این شرکت در یک اقدام غیرکارشناسی به بخش سازمان تامین اجتماعی واگذار شد. در همان زمان و امروز در حال رنج بردن واگذاری نادرست بزرگ ترین شرکت ریلی مسافری کشور هستیم.
مدیرعامل راه آهن گفت: وقتی وزارت رفاه عهده دار این بنگاه شده، انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک خدمات دهی را ارتقا دهد. در واگن های برون و درون شهری طی 10 سال اخیر تزریق منابع مالی نداشته مسئله ای که باعث فرسودگی ناوگان رجا شده است.
صالحی یادآور شد: 7 سال است که شرکت رجا حق دسترسی به ریل را نپرداخته است. این شرکت طی مدت یاد شده یک ریال برای خدمات ریلی به راه آهن پرداخت نکرده است. بنابراین به عنوان نهاد حاکمیتی تابستان امسال به دلیل به خاطر افتادن رفاه مردم در ریل باس های حومه ای، سیر این قطارها را متوقف کردیم.
وی بیان کرد: در زمان واگذاری رجا، این شرکت 14 ریل باس داشت که به مرور زمان با وجود هشدارهای متعدد راه آهن این تعداد کاهش یافت و تا در نهایت خدمات رسانی متوقف شد. خوشبختانه امروز 4 قطار ریل باس به سیر برگشته و کسری موجود را با ریل باس های راه آهن جبران خواهیم کرد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در این خصوص طی 2 سال اخیر چه میزان سرمایه در راه آهن جذب شده است، اظهار کرد: همه تلاش ها برای به ثمر نشستن اقدامات در حال انجام است. ما امروز میراث دار تلاش یا عدم تلاش های 20 سال قبل هستیم. بخشی از کارهایی که طی 2 سال اخیر در راه آهن انجام شده زودبازده و بخشی نیز نیازمند زمان برای دیده شدن نیست. همه چیز پول نیست و نیازمند اصلاحاتی هستیم.
صالحی با یادآوری اینکه در تولید واگن باری به جز ترمز در کشور مشکلی نداریم، گفت: اگر این قطعه را داخلی سازی کنیم که این کار در حال انجام است، تولید واگن باری در کشور 100 درصد داخلی سازی خواهد شد.
وی بیان کرد: 14 سال قبل 1900 واکن مسافری در سیر داشتیم که به دلیل که به دلیل کم کاری به زیر 1000 واگن رسیده است.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
۳۱ هزار و ۷۰۰ هکتار چغندرقند پاییزه کشت شد
تاثیر ۴ عامل در میزان محاسبه حقوق دولتی در حوزه معدن
بانک توسعه اسلامی نقش مؤثرتری در تأمین مالی پروژههای ایران ایفا کند
دیدار سهجانبه برای مدیریت آفات و کاهش خسارتهای کشاورزی
رویکرد فعال ایران برای ایفای نقش در تغییر پارادایم صنعتی جهان
تمدید دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات ارزی کوتاهمدت تا پایان سال
۱۴.۵ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد
مدیرعامل شرکت نفت: برنامه دقیقی برای عبور از زمستان داریم
معاون وزیر نفت: ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک گفتگو کرد
ثبت آیفون مسافری از امروز آغاز شد
صادرات گاز ایران به عراق از یک نقطه متوقف شد
معاون وزیر نفت:ناترازی انرژی در کشور یک مسئله جدی است
بازار بهینهسازی برق با صدور گواهی صرفهجویی برای دو سرمایهگذار عملیاتی میشود
خودروسازان باید پول قطعه سازان را بدهند
راهنمای معاملات سامانه ارز تجاری منتشر شد
اتابک: بسیاری از معادن ایمن سازی نشده اند
نرخ ارز در مرکز مبادله ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
چالشها و فرصتهای توسعه صنعت پتروشیمی برسی شد
الگوی کشت باید پویا و تابع اصول حکمرانی آب باشد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در آستانه فتح کانال ۲.۴ میلیون
ایران دغدغهای برای فروش و صادرات نفت ندارد
تداوم پیشتازی بورس؛ شاخص کل در مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد
همتی تهران را به مقصد ریاض ترک کرد
پرداخت موبایلی تا پایان سال اجرایی میشود
نرخ ارز مبادله ای ۵ آذر؛ دلار نیما ۵۱ هزار و ۶۴۱ تومان شد
تحریم ایلان ماسک رد شد
رفع فوری ۲۴۲ مورد تعرض به اراضی دولتی در آبانماه
جمعآوری ۳۰۰ هزار ماینر غیرمجاز با ۱۰۰۰ مگاوات توان مصرفی در کشور
تخصیص ۶۵ میلیارد مترمکعب آب به بخش کشاورزی تا پایان برنامه هفتم