میرنیوز
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیدمیعاد صالحی در نشست خبری با یادآوری این که حدود 20 سال حمل و نقل ریلی در اولویت کشور نبود، اظهار کرد: طی 10 سال گذشته در پروژه های ریلی بخش سیگنالینگ و علائم از ردیف بودجه به طور کامل حذف شده بود.به عنوان مثال در پروژه میانه اردبیل برآوردهای پروژه بر اساس حذف تجهیزات سیگنالینگ صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه نیمی از خطوط اصلی ریلی کشور تحت پوشش سیگنالینگ و علائم است، افزود: با دستور وزیر راه و شهرسازی این موضوع از سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهد شد و امیدواریم این ردیف بار دیگر به لایحه بودجه افزوده شود.
وی با اشاره به اینکه طی یک دهه اخیر برخی خصوصی سازی نادرست بوده است، گفت: یکی از واگذاری ها، واگذاری شرکت حمل و نقل مسافری رجا بوده است. این شرکت در یک اقدام غیرکارشناسی به بخش سازمان تامین اجتماعی واگذار شد. در همان زمان و امروز در حال رنج بردن واگذاری نادرست بزرگ ترین شرکت ریلی مسافری کشور هستیم.
مدیرعامل راه آهن گفت: وقتی وزارت رفاه عهده دار این بنگاه شده، انتظار داریم سازمان تامین اجتماعی به عنوان مالک خدمات دهی را ارتقا دهد. در واگن های برون و درون شهری طی 10 سال اخیر تزریق منابع مالی نداشته مسئله ای که باعث فرسودگی ناوگان رجا شده است.
صالحی یادآور شد: 7 سال است که شرکت رجا حق دسترسی به ریل را نپرداخته است. این شرکت طی مدت یاد شده یک ریال برای خدمات ریلی به راه آهن پرداخت نکرده است. بنابراین به عنوان نهاد حاکمیتی تابستان امسال به دلیل به خاطر افتادن رفاه مردم در ریل باس های حومه ای، سیر این قطارها را متوقف کردیم.
وی بیان کرد: در زمان واگذاری رجا، این شرکت 14 ریل باس داشت که به مرور زمان با وجود هشدارهای متعدد راه آهن این تعداد کاهش یافت و تا در نهایت خدمات رسانی متوقف شد. خوشبختانه امروز 4 قطار ریل باس به سیر برگشته و کسری موجود را با ریل باس های راه آهن جبران خواهیم کرد.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم در این خصوص طی 2 سال اخیر چه میزان سرمایه در راه آهن جذب شده است، اظهار کرد: همه تلاش ها برای به ثمر نشستن اقدامات در حال انجام است. ما امروز میراث دار تلاش یا عدم تلاش های 20 سال قبل هستیم. بخشی از کارهایی که طی 2 سال اخیر در راه آهن انجام شده زودبازده و بخشی نیز نیازمند زمان برای دیده شدن نیست. همه چیز پول نیست و نیازمند اصلاحاتی هستیم.
صالحی با یادآوری اینکه در تولید واگن باری به جز ترمز در کشور مشکلی نداریم، گفت: اگر این قطعه را داخلی سازی کنیم که این کار در حال انجام است، تولید واگن باری در کشور 100 درصد داخلی سازی خواهد شد.
وی بیان کرد: 14 سال قبل 1900 واکن مسافری در سیر داشتیم که به دلیل که به دلیل کم کاری به زیر 1000 واگن رسیده است.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
۸۵ درصد سهام سرخابیها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
سامانه فروش نهضت ملی مسکن راهاندازی میشود
بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
مردم نگران تامین بنزین نباشند