میرنیوز

تدارک میوه شب عید از هم‌اکنون آغاز شد

 تدارک میوه شب عید از هم‌اکنون آغاز شد 2023-09-20T16:01:58+03:30

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، نقشه راه 5 ساله را برنامه‌ای اجرایی برای رسیدن به چشم‌انداز و مأموریت‌های سازمان دانست و گفت: براساس این سند راهبردی و بهره‌گیری از الگوهای برنامه‌ریزی مدون در این نقشه راه؛ نوع اقدام، مجری، زمان اجرا، ابزار و هدفِ اقدام به صورت مشخص تعیین شده است.

غلامرضا هادربادی در تشریح اقدامات انجام شده در سال جاری، از نقش سازمان مرکزی تعاون روستایی به عنوان یکی از مجریان کشت قراردادی و خریدهای توافقی گفت و افزود: امسال این سازمان با کشت قراردادی حدود 1،2 میلیون هکتار در 3 محصول گندم، جو و کلزا (دیم و آبی) با محوریت تشکل‌ها به ویژه اتحادیه تعاونی تولید و همکاری اتحادیه تعاون روستایی، بستر بزرگ خدمت‌رسانی به کشاورزان و حوزه امنیت غذایی کشور را ایجاد کرده است.

وی توزیع آرد روستایی را از دیگر اقدامات در دست پی‌گیری سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد و گفت: توزیع آرد روستایی در شبکه تعاون روستایی با محوریت سازمان، خدمتی دیگر در جهت تامین منافع جامعه روستایی کشور خواهد بود.

عاملیت تامین و توزیع 300 هزار تن کود اوره با محوریت سازمان تعاون روستایی

هادربادی در ادامه تشریح فعالیت‌های سال جاری سازمان از عاملیت توزیع 300 هزار تن کود اوره سخن به میان آورد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری با حمایت وزیر جهادکشاورزی و پیگیری سازمان مرکزی تعاون روستایی، عاملیت 300 هزار تن کود اوره با محوریت سازمان به شبکه تحت پوشش داده شده است، این خدمت در واقع بازیابی یکی از حلقه‌های وصل سازمان با کشاورزان است که هم‌زمان تراز خدمات‌رسانی سازمان به گروه هدف را ارتقا خواهد داد.

کالابرگ الکترونیکی محصول رایزنی تعاون روستایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی از خدمتِ جدید سازمان پرده برداشت که در سنوات گذشته مغفول مانده بود؛ نقش‌آفرینی در توزیع کالابرگ الکترونیکی حاصلِ تعاملات سازمان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که براساس آن توزیع کالا بین کشاورزان و روستاییان از طریق شبکه گسترده تحت پوش انجام می‌شود، که گشایش این دریچه خدمت، قوام و پایداری رابطه سازمان و جامعه روستایی و کشاورزیِ و پویایی بیشتر شبکه را به دنبال خواهد داشت.

خرید توافقی گوجه‌فرنگی از طریق تشکل‌ها با ورود صنایع

هادربادی اقدام به موقع و اثربخش سازمان مرکزی تعاون روستایی در خرید مازاد گوجه‌فرنگی و لیموی مازاد در سال جاری را در جهت افزایش کشش بازار ارزیابی کرد و گفت: از حدود دو ماه پیش براساس پیش‌بینی به عمل آمده، خرید توافقی گوجه‌ صنعتی در استان فارس با برنامه‌ریزی سازمان و توسط شبکه آغاز شد، در آن زمان قیمت این محصول به حدود 2 هزار و 500 تومان رسیده بود که این مبلغ زیان کشاورز را به همراه داشت.

وی افزود: با ورود سازمان و خرید هر کیلو گوجه به قیمت توافقی 3 هزار و 800 تومان آن هم با مشارکت صنایع تبدیلی و تکمیلی، ضمن ارتقای ارزش افزوده و ارزآوری، بر کشش بازار افزوده شد و قیمت این محصول با هدف تامین سود کشاورز، در بسیاری از استان‌های کشور به تعادل رسید.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی خاطرنشان کرد: به جای این که گوجه‌فرنگی را از یک منطقه برای عرضه به جای دیگری انتقال دهیم؛ این محصول را از بستر صنایع عبور دادیم، این اقدام در استان فارس از طریق 4 کارخانه عملیاتی شد، روش مشابهی در استان‌های خراسان و اصفهان نیز اجرا شد.

به گفته وی، بر خلاف سال‌های قبل، با این اقدام به موقع سازمان و خرید بیش از 60 هزار تن گوجه از سراسر کشور، از بروز بحران مازاد گوجه‌فرنگی در شهریور ماه پیشگیری و سود آن عاید کشاورز شد.

سناریوی خرید توافقی گوجه برای لیمو نیز تکرار شد

هادربادی از خرید حدود 17 هزار تن لیمو تا حال خبر داد و گفت: با خرید توافقی لیمو از باغداران استان‌های هرمزگان و جنوب کرمان، هم‌زمان؛ کاهش ضرر و زیان کشاورزان، تعادل‌بخشی به بازار این محصول و رونق صنایع را در پی داشته است.

وی تاکید کرد: گذر از معبر صنایع به جای جابه‌جایی منطقه‌ای و توزیع در نقطه دیگر برنامه آزمون‌ پس داده‌ی سازمان در خرید توافقی لیمو بود که با افزایش کشش بازار قیمت محصول را به تعادل رساند؛ از این رو در نظر داریم محصول لیموی مازاد سایر مناطق نیز با اعلام رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مربوطه در دستور کار قرار گیرد.

امسال برنج پرمحصول و کیفی هم در سبد خرید حمایتی و توافقی قرار گرفت

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، خرید حمایتی و توافقی برنج را در ادامه اقدامات امسال سازمان مرکزی تعاون روستایی برشمرد و گفت: از یک ماه پیش به دنبال دستور وزیر جهادکشاورزی، خرید 3 رقم برنج پرمحصول فجر، ندا و شیرودی در سه استان شمالی کشور دستور کار سازمان قرار گرفت و سازمان مرکزی تعاون روستایی در کنار همکاران شرکت بازرگانی دولتی ایران، علاوه بر خرید بیش از 5 هزار تن برنج پرمحصول، حدود 10 هزار تن برنج کیفی هم از کشاورزان سه استان شمالی کشور از طریق تشکل‌ها در قالب تبادل بین‌شبکه‌ای و تامین نیاز فروشگاه‌های زنجیره‌ای تا به امروز، خریداری کرده است. در خصوص خرید برنج پرمحصول، 85 مرکز خرید در این سه استان تجهیز شد.

وی با تاکید بر نقش تنظیم‌گری سازمان مرکزی تعاون روستایی، تعادل‌بخشی به بازار و کمک به کشاورز را از اهداف آن برشمرد، البته برای خرید توافقی برنج کیفی نیز تشکل‌های استانی ورود و حضور بیشتری خواهند داشت.

خرمای بوشهر در نوبت خرید توافقی

هادربادی خرید خرمای کبکاب بوشهر از طریق ارایه تسهیلات کم‌بهره به تشکل‌های واجد شرایط را دیگر دستور کار اخیر سازمان معرفی کرد و افزود: سازمان تسهیلات کم‌بهره را برای خرید محصول خرما در اختیار تشکل‌های واجد شرایط استان قرار می‌دهد.

با هدف تنظیم بازار، بخشی از انگور صنعتی فارس، سمنان و خراسان خریداری و سیب صنعتی در نوبت خرید

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی، خرید توافقی حدود 15 هزار تن انگور صنعتی استان‌های فارس، سمنان و خراسان از طریق اتحادیه باغداران را عامل کنترل بازار این محصول دانست و خرید سیب صنعتی استان‌های اصفهان، فارس، کهکیلویه و آذر غربی را نیز در نوبت بعدی اعلام کرد.

تدارک میوه شب عید از هم‌اکنون

هادر‌بادی گریزی هم به میوه شب عید زد و گفت: برای میوه شب عید امسال از شهریور دست به کار شده‌ایم و به استان‌ها اعلام شده است؛ یعنی چند ماه زودتر از سال قبل، امسال تمرکز خرید از باغ‌دارها انجام خواهد شد و هدف از این کار سودرسانی بیشتر به کشاورزان است، امسال هم مانند سال گذشته میوه شب عید از طریق تشکل‌ها خریداری شده و به دست مصرف‌کننده خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع : خبرگزاری تسنیم


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است

 هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
2024-04-14T14:25:05+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران از ساعت ۱۲ امروز یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار شده است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
2024-04-14T14:11:40+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۵۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط

 آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
2024-04-14T14:11:37+03:30
دومین حراج سکه در سال جدید بناست از ساعت ۱۲ فردا دوشنبه ۲۷ فروردین ماه با عرضه تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی آغاز شود.

ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد

 ایران پاسخ درخوری به رژیم کودک‌کش صهیونیستی داد
2024-04-14T14:11:37+03:30
رئیس اتاق ایران گفت: نیروهای رزمنده ایران پاسخ درخوری به رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی داد و امیدواریم این تنبیه اخلاقی برای همه دنیا باشد.

ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد

 ریزش قیمت‌ها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
2024-04-14T14:11:36+03:30
بعد از پاسخ ایران به اسرائیل و کاهش هیجانات در بازار ارز، ریزش قیمت ها در بازار طلا وسکه هم آغاز شده تا جایی که قیمت طلای ۱۸ عیار که تا ۴ میلیون همبالا رفته...

صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت

 صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
2024-04-14T13:45:02+03:30
سرپرست دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، ضمن اشاره به آمار صادرات ایران به روسیه و بلاروس در سال ۱۴۰۲، گفت: صادرات محصولات ایرانی به...

مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند

 مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
2024-04-14T13:45:00+03:30
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای با اشاره به ابطال پروازهای این شرکت اعلام کرد:مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند.

هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان

 هشدار قرمز بارش‌های سیل‌آسا در ۵ استان
2024-04-14T13:44:58+03:30
سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های سیال‌آسا در استان‌های هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان و بوشهر برای این استان‌ها هشدار سطح قرمز صادر کرد.

شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند

 شرایط عادی در پمپ‌بنزین‌ها/ تکذیب بزرگ‌نمایی رسانه‌های معاند
2024-04-14T13:44:58+03:30
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت گفت: به‌هیچ‌وجه شاهد هجوم مردم به پمپ‌بنزین‌ها و شرایط غیرعادی در جایگاه‌های عرضه سوخت نبودیم و اخباری که برخی رسانه‌های معاند ...

گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T13:44:57+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، به‌خلاف پیش‌بینی‌ها بازار ارز نه‌تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه

 افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
2024-04-14T12:51:40+03:30
شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با ریزش ۱۱ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۱۹۶ هزار واحد رسید.

۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد

 ۸۵ درصد سهام سرخابی‌ها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
سهام هر یک از باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای واگذاری از طریق مزایده آگهی شد.

ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد

 ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
2024-04-14T12:51:39+03:30
پروازهای فرودگاه‌های مهراباد، شیراز، اصفهان، بوشهر و فرودگاه‌های غرب کشور تا ساعت ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین باطل شد.

گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد

 گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
2024-04-14T12:51:36+03:30
بعد از پاسخ محکم ایران به اسرائیل، برخلاف پیش بینی ها بازار ارز نه تنها افزایشی نشد بلکه در مدار کاهش قرار گرفت.

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

 چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
2024-04-14T12:24:52+03:30
انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در ...

جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد

 جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
2024-04-14T12:24:50+03:30
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران دستورالعمل خرید گندم داخلی توسط بخش غیر دولتی(خرید توافقی) در سال ۱۴۰۳ را برای اجرا به استانها اعلام کرد.

کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور

 کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
2024-04-14T12:11:38+03:30
رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به کاهش نرخ فرونشست زمین در برخی مناطق کشور گفت: ممکن است علت این کاهش رسیدن پهنه فرونشست به سطح سخت باشد که البته مور...

پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید

 پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
2024-04-14T12:11:38+03:30
درحال حاضر با وجود ۳۰ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۶۰ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۴۰ درصد این ظرفیت خالی است.

اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام

 اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
2024-04-14T11:31:47+03:30
بازارهای سهام در کشورهای مختلف حساسیت فوق العاده ای به وقایعی همچون جنگ درگیری و نااطمینانی سیاسی دارد اما پس از بر طرف شدن این نگرانی اغلب بازارها به روند ...

چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟

 چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
2024-04-14T11:05:05+03:30
سرمایه‌گذاری مستمر، بهبود شرایط تجارت و کسب‌وکار و ایجاد ثبات اقتصادی و کاهش تورم از جمله شروط لازم برای رشد اقتصادی مداوم است و بدون تحقق این موارد نمی‌توا...

جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد

 جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
بررسی جداول مربوط به بخش دوم لایحه بودجه دولت نشان می‌دهد که در بخش منابع و مصارف یارانه‌ها، مبلغ ۳۱۵ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی، معیشتی و ک...

حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد

 حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
2024-04-14T11:05:05+03:30
خبری از رونق معاملات در بازار لوازم خانگی نیست و همه خریدهای خود را به ماه های آینده موکول کرده‌اند اما نکته مهم اینجاست توزیع کالاها نیز توسط تولیدکنندگان ...

سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود

 سامانه فروش نهضت ملی مسکن راه‌اندازی می‌شود
2024-04-14T11:05:04+03:30
مدیرعامل صندوق ملی مسکن از راه‌اندازی سامانه فروش واحدهای نهضت ملی مسکن خبر داد و خواستار عمل کردن سازمان برنامه و بودجه برای تزریق منابع به این صندوق شد.

بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲

 بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
2024-04-14T11:05:04+03:30
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به واردات دو میلیارد دلاری بنزین در سال گذشته، از پیش بینی کسری ۳۰۰ همتی بودجه برای سال ۱۴۰۳ خبر داد.

اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد

 اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
2024-04-14T11:05:03+03:30
بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟

 تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
2024-04-14T11:05:03+03:30
در حالی ۲۵ روز از سال جدید با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» می گذرد، که وزارت صمت هنوز هیچ برنامه مشخصی برای عملیاتی کردن این شعار اعلام نکرده ...

یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد

 یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
یارانه سه دهک اول به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد

 شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
شرایط انتخاب و واریز وجه مجدد به تعداد محدود برای متقاضیان گروه دنا بهار ۱۴۰۳ سامانه یکپارچه ایجاد شد.

دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد

 دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
2024-04-14T11:05:02+03:30
در روز جاری به دلیل وقوع شرایط اضطراری و با استناد به مفاد دستور العمل پذیرش انبار و صدور ، دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد.

مردم نگران تامین بنزین نباشند

 مردم نگران تامین بنزین نباشند
2024-04-14T11:05:02+03:30
مدیر عامل شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با تأکید بر اینکه "موجودی سوخت جایگاهها و مخازن ذخیره تکمیل است"، گفت: بنزین به میزان کافی موجود است؛ مردم...
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)