میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اسلامپناه در یک برنامه خبری در خصوص استاندارد اجباری قطعات خودرو، اظهار داشت: زمانی که کار تعیین استاندارد اجباری برای قطعات خودرو را شروع کردیم کمتر از ۵۴ قطعه استانداردسازی شده بود، در حالی که خودرو متشکل از چند هزار قطعه است.
دبیر شورای عالی استاندارد گفت: هدفگذاری شده تا پایان سال ۱۴۰۲ تعداد استانداردهای اجباری برای قطعات خودرو را به یکهزار برسانیم؛ البته این کار ساده ای نیست و پشتوانه علمی و فناورانه میخواهد که عزم ما برای انجام این کار جزم است.
اسلامپناه درباره استانداردهای اجباری ۸۵ گانه خودرو، گفت: این استانداردها جزو استانداردهای ایمنی و عملکردی است که طبق دستور رئیس جمهور و قانون باید اجرایی شود.
وی با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی باید بالا برود و این خواست و حق مردم است، ادامهداد: اگر این مسیر در سالهای گذشته پیموده میشد، شاهد مسائل و مشکلات کنونی در صنعت خودرو نبودیم.
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تعدادی از خودروسازها الزامات ۸۵ گانه را بر تولیداتشان منطبق کرده اند، گفت: فرصت لازم را برای اجرای استانداردهای ۸۵ گانه به خودروسازان داده ایم. امیدوارم که بقیه خودروسازان هم این استانداردها را رعایت کنند و خواست مردم درباره کیفیت و ایمنی محصول را پاسخ دهند.
وی در پاسخ به اینکه آیا خط تولید خودرویی متوقف میشود یا خیر، تصریح کرد: اگر خودروسازان استانداردها را رعایت نکنند برابر قانون عمل میشود، به کمیسیون ماده ۴۲ قانون فراخوانده میشوند و به آنها تذکر داده میشود.
این مقام مسؤول همچنین درباره موضوع واردات خودرو گفت: از همان روز نخست که مقرر شد مجوز واردات صادر شود، از آن استقبال کردیم و آن را کمکی پایدار، رقابتی و انحصارشکن برای اقتصاد کشور و بازار خودرو دانستیم. امروز سازمان ملی استاندارد ایران به منظور شکست انحصار موجود، شرایط را برای واردات خودرو بهگونهای رقم زده که میلیونها خودرو میتواند وارد کشور شود.
کاهش ۶ هفتهای تأیید صلاحیت کالاهای وارداتی
رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در ادامه درباره روند صادرات و واردات، توضیح داد: ۸۰ درصد واردات کشور که در زنجیره تولید از آن استفاده میشود، در بازه پنج تا هفت روز در دوره تحولی ارزیابی انطباق و تأیید صلاحیت میشود؛ در حالی که در گذشته این مدت زمان به ۵۰ روز هم میرسید.
وی با بیان اینکه برای ترخیص کالای اساسی کارشناسان ما روی عرشه کشتی میروند، یادآور شد: این تکلیفگرایی در هیچ پروتکلی نیامده که کارشناس ما در فاصله چند مایلی که کشتی وارد لنگرگاه نشده روی عرشه کشتی برود، منتقل شود، اجازه کاپیتان کشتی گرفته شود، نمونهگیری شود و به سرزمین اصلی منتقل شود و به فرآیند آزمایش برود؛ ما این کار را در راستای تسهیل و تسریع انجام دادیم که در عین حال بسیار کار پرخطری است.
اسلام پناه با اشاره به پیگیریهای دولتمردان بهویژه رئیس جمهور و معاون اول رئیسجمهوری، تاکید کرد: این پیگیریها ما را بر آن داشت تا دپو و رسوبی در بنادر را رد و کالا و خدمت را سلامت وارد چرخه کنیم.
منبع : خبرگزاری مهر
هشدار هواشناسی؛ ورود موج سرد و بارش برف و باران در کشور
لیزینگ واسط بین عرضه و تقاضا است
نقش حیاتی لیزینگ در رشد اقتصادی کشور
لیزینگ واسطع بین عرضه و تقاضا است
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران
همایش صنعت لیزینگ آغاز به کار کرد
بانک مرکزی به دنبال تدوین دستور العمل صنعت لیزینگ
دریای خزر و خلیج فارس پربارانترین حوضه در هفته جاری
نحوه اخذ ضمانتنامه بانکی برای افزایش سقف اعتباری واردات و صادرات
حضور گمرکات اجرایی تهران در اولین نمایشگاه حماسه حراست
اجرای طرح باک پر با صلاحدید وزیر راه تعلیق می شود
ثبتسفارش ۱۶۰۰۰ تن چای مانع گرانی میشود
استفاده از فنارویهای نوین و هوش مصنوعی در صنعت آب حیاتی است
حفاظت از اراضی کشاورزی نیازمند مشارکت همگانی است
الزامات توسعه تجارت ایران و قزاقستان به ۳ میلیارد دلار
اقدام تازه ترامپ در تشدید جنگ تجاری با دیگر کشورها