میرنیوز
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی صیدگر مدیرکل ساخت روسازی راهآهن شرکت ساخت و توسعه با یادآوری اینکه خط ریلی همدان-سنندج از ایستگاه راهآهن همدان آغاز میشود و پس از عبور از حوالی شهرهای بهار، لالجین، صالحآباد و قروه در گردنه صلواتآباد به ایستگاه سنندج میرسد، اظهار کرد: طول مسیر ریلی همدان- سنندج حدود 151 کیلومتر (با احتساب خطوط ایستگاهی 177 کیلومتر) است که 7 ایستگاه دارد.
وی با بیان اینکه حداکثر سرعت این خطآهن برای سیر قطار مسافری 160 کیلومتر و باری 120 کیلومتر در ساعت است، افزود:پیشرفت کلی پروژه 85 درصد است. این پروژه در بخش زیرسازی 96 درصد و در بخش روسازی 80 درصد پیشرفت دارد.
وی ادامه داد: بخش ارتباطات ساختمان ایستگاهها نیز به ترتیب با 64 و 63 درصد پیشرفت همراه شده است.
مدیرکل ساخت روسازی راهآهن درباره اعتبار هزینه شده برای راهآهن همدان- سنندج گفت: تاکنون 24 هزار و 600 میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده و اعتبار مورد نیاز برای اتمام کار در حدود 12 هزار میلیارد ریال پیشبینی میشود.
صیدگر اضافه کرد: مطابق برنامهریزی انجام شده و با توجه به سرعت فعلی پیشرفت در بخشهای مختلف پروژه، در صورت تداوم تخصیص اعتبار مورد نیاز برای پیشبرد مستمر کار، تکمیل فاز اول این پروژه بهمنظور شروع بهرهبرداری در پاییز سال جاری امکانپذیر است.
وی افزود: بر اساس نتایج مطالعات انجام شده توسط مشاور طرح در دهه 80، ترافیک پیشبینی شده برای مسافر 600 هزار نفر و برای بار یک میلیون تن در سال بوده است که با توجه به توسعه صنایع منطقهای و افزایش جمعیت در صورت بروزرسانی مطالعات، این ارقام به ویژه در بخش باری افزایش خواهد داشت.
وی افزود: این محور دارای 7 ایستگاه است که شامل 3 ایستگاه سبقت-تلاقی، 3 ایستگاه بین راهی (مسافری-باری) و یک ایستگاه تشکیلاتی میشود.
به گفته صیدگر با تکمیل نصب خطوط ایستگاهی ظرفیت این خط به 8 تا 9 میلیون تن بار در سال میرسد.
صیدگر درباره مزایای راهآهن همدان- سنندج گفت: با اتمام این پروژه شهر سنندج به عنوان بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد و پیشبینی میشود با در نظر گرفتن مزیت ایمنی، این مسیر ریلی از لحاظ مدت زمان سفر نیز قابلیت رقابت با حمل و نقل جادهای را داشته باشد. با توجه ویژگیهای خاص صنعت ریلی، بهرهبرداری از این پروژه ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای عوامل بهرهبرداری، باعث تسهیل جابهجایی مسافر و بار از غرب به مرکز کشور، کاهش هزینه حمل بار، رونق گردشگری و در نتیجه افزایش فرصتهای شغلی در استان شود.
وی تاکید کرد: هم اکنون اتصال این مسیر با پایانههای مرزی استان اجرا نشده است و در صورت اجرای طرح اتصال سنندج به مرز باشماق مریوان امکان بهرهمندی از مزیتهای ترانزیتی این محور فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
۸۵ درصد سهام سرخابیها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
سامانه فروش نهضت ملی مسکن راهاندازی میشود
بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
مردم نگران تامین بنزین نباشند