میرنیوز
به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی امروز در مراسم معارفه رئیس جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع اظهار داشت: اگر صنعتی داریم که در کشور فقط ماشین تولید میکند و به دست مردم میدهد و یا کشوری شبیه به همین جا، این قابل قبول نیست. ما باید جزو بهترینهای دنیا قرار باشیم، چون لیاقت آن را داریم؛ مانند ساخت توربین گاز که جز بهترینها هستیم و به دنیا ثابت کردیم که میتوانیم.
وزیر صمت افزود: اینکه بگوییم نیروی کار ایرانی قابلتی ندارد و بهره وری ندارد غیرقابل قبول است. ما به نیروی کار ایرانی ارج نمی نهیم و حق و حقوقش را نمیدهیم؛ چطور همین فرد در کانادا و آمریکا میدرخشد اما اینجا نمیتواند. دلیل این است که میخواهیم از این نیروی کار به مفت استفاده کنیم و این درست نیست.
وی تاکید کرد: اگر قدر نیروی انسانی را بدانیم میبینیم که اتفاقاً ظرفیتهای بالایی دارد و باید همه این ظرفیتها را به کار بگیریم.
علی آبادی با اشاره به تحولات سریع برای پیشرفت صنایع در جهان گفت: ما همچنان با بهرهوری بسیار پایین در کشور درگیر مشکلات هستیم و در حالی که دنیا در حال ایده پردازی برای انقلاب صنعتی ششم است ما هنوز در انقلاب صنعتی اول به سر میبریم.
وی ادامه داد: دولت به جای تصدی گری باید به سمت حکمرانی برود و مشکلات موجود به دلیل رقابت دولت با بخش خصوصی بوده است.
وزیر صمت با تاکید بر لزوم حرکت به سوی دانش بنیانها برای کنترل انرژی گفت: منکر صنایع فولاد و مس نیسیتیم اما الان ژنراتور میسازیم اما با مس خارجی؛ مس داخلی فقط برای صادرات خوب است که ببرند آنجا فراوری کنند و بعد به کشور برگردانند.
وی تاکید کرد: صادر کردن مس و آلومینیوم به صورت خام، صادرات ثروت کشور است که ارزشمند نیست.
علی آبادی افزود: ما باید به سمت برقی شدن حرکت کنیم و این خطای راهبردی است که در گیربکس اتوماتیک سرمایهگذاری کنیم، زیرا دنیا آن را کنار گذاشته و ما تازه در حال ایجاد آن هستیم؛ بنابراین باید به سمت برقی شدن حرکت کنیم.
وزیر صمت تصریح کرد: یک خودروی برقی برای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش ۵۰۰ کیلووات ساعت برق میخواهد و اگر با خورشید برق آن را تأمین کنیم ۷ سنت میشود که ۷ ضرب در ۱۵ یک دلار میشود اما اگر با بنزین برود بین ۸ تا ۱۰ لیتر بنزین میخواهد.
وی تاکید کرد: توسعه پایدار زمانی اتفاق میافتد که به سمت محصولات صادرات محور حرکت کنیم و صنایع باید بتوانند ارز خود را تأمین کنند و این جز با رویکرد صادرات محور بودن محقق نخواهد شد آن هم صادرات بر اساس مزیتهای کشور نه صادراتی که انرژی بر هستند.
وزیر صمت گفت: ما با واردات مخالف نیستیم، اما واردات باید برای تنظیم گری باشد آن هم کالاهایی که در کشور مزیت آن را نداریم.
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس کل بانک مرکزی: صنعت لیزینگ نیازمند توسعه است
دیدار و توافقات وزیر اقتصاد با رئیس صندوق اوپک در عربستان
تولید نفت آغاجاری در دولت چهاردهم افزایش یافت
چقدر گاز در روزهای سرد امسال به نیروگاهها تحویل شد؟
مصرف ۷۳ درصد گاز طبیعی در بخش خانگی
حضور همتی در کنفرانس چالشها و فرصتهای پیش روی اقتصادهای نوظهور
بخش کشاورزی پیشران همکاری مشترک بین ایران و قزاقستان
ریزش ۴۷ هزار واحدی شاخص کل بورس با وجود دلار ۹۰ هزار تومانی
راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
واردات خودرو از گمرک خسروی و پرویزخان مجاز شد
توافق گمرک و شرکت راهآهن جهت راهاندازی گمرک در منطقه آپرین
قیمت دلار ۲۸ بهمن؛ دلار به ۷۲ هزار و ۶۳۲ تومان رسید
اضافه شدن خسروی و پرویزخان به فهرست گمرکات مجاز ترخیص خودرو سواری
رونق تولید و مصرف با توسعه صنعت لیزینگ
افزایش ۳۱ درصدی تراکنش همراهبانک صادرات ایران
همایش صنعت لیزینگ آغاز به کار کرد
بانک مرکزی به دنبال تدوین دستور العمل صنعت لیزینگ
دریای خزر و خلیج فارس پربارانترین حوضه در هفته جاری
نحوه اخذ ضمانتنامه بانکی برای افزایش سقف اعتباری واردات و صادرات
حضور گمرکات اجرایی تهران در اولین نمایشگاه حماسه حراست
اجرای طرح باک پر با صلاحدید وزیر راه تعلیق می شود
ثبتسفارش ۱۶۰۰۰ تن چای مانع گرانی میشود
استفاده از فنارویهای نوین و هوش مصنوعی در صنعت آب حیاتی است
حفاظت از اراضی کشاورزی نیازمند مشارکت همگانی است
الزامات توسعه تجارت ایران و قزاقستان به ۳ میلیارد دلار
اقدام تازه ترامپ در تشدید جنگ تجاری با دیگر کشورها
موج اخراج کارمندان دولت آمریکا به مرز ۱۰ هزار نفر رسید
هواشناسی ایران ۲۸ بهمن؛ هشدار تگرگ و بارش شدید برف و باران در ۲۵ استان
علیآبادی: مهمترین چالش صنعت برق، ذخیره سازی است
اتابک: مبادلات اقتصادی تهران و آستانه تا مرز ۳ میلیارد دلار افزایش می یابد