میرنیوز

برنامه‌ریزی برای حفاری ۳۵ حلقه چاه جدید در پارس جنوبی

برنامه‌ریزی برای حفاری ۳۵ حلقه چاه جدید در پارس جنوبی 2023-05-08T13:20:44+03:30

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، محسن خجسته‌مهر صبح امروز (دوشنبه، ۱۸ اردیبهشت‌ماه) در رویداد گام معکوس خوردگی فلزات و حفاظت فنی همسو با افزایش تولید گاز با بیان اینکه در دو سال اخیر ما از مرحله گفتمان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان عبور کردیم و فرهنگ استفاده از توان این شرکت‌ها را به‌دست آوردیم، گفت: تعداد این شرکت‌ها در صنعت نفت و گاز از ۱۵۰ به ۵۰۰ شرکت رسیده و شاهد رشد و شکوفایی آنها بوده‌ایم.

وی افزود: برای رسیدن به اهداف در صنعت نفت به اندیشه و انگیزه نیازمندیم. امسال قانون برنامه هفتم توسعه ابلاغ خواهد شد که در این برنامه بر افزایش تولید و ازدیاد برداشت تأکید شده است، از این رو شرکت ملی نفت ایران را باید تولیدمحور کنیم و نسبت به قبل با جدیت بیشتر در تولید پیش برویم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: عمده فعالیت‌های تحقیقاتی ما به‌صورت مستقیم مربوط به رشد تولید نفت و گاز بوده است، اما با توجه به اینکه بحث خوردگی نیز به‌صورت مستقیم بر روند تولید ما تأثیرگذار است، باید بر این موضوع تمرکز بیشتری داشته باشیم، زیرا یک خوردگی معمولی در لوله‌های دریایی و خشکی بر تولید ما تأثیر می‌گذارد که نمونه آن را در خط لوله دریایی فاز ۱۶ داشتیم که بیش از ۲۸ میلیون مترمکعب از تولید گاز کشور را کاهش داد.

خجسته‌مهر گفت: تولید نفت و گاز باید دانش‌بنیان باشد تا بتوانیم آن را رشد دهیم. اگر بتوانیم کیفیت زیرساخت‌ها در صنعت نفت را بالا ببریم توانسته‌ایم تولید را افزایش دهیم.

رشد تولید در گرو اقدام‌های مهم دانش‌بنیان است‌

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره سهم نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور (۱۵ درصد) تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد صنعت نفت و گاز در مسیر درستی پیش می‌رود، رشد تولید در گرو اقدام‌های مهم دانش‌بنیان است‌.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: باید موضوعات فناورانه را در صنعت نفت اولویت‌بندی کنیم که برخی از مسائل مانند خوردگی اولویت بالایی دارد، باید برای این موضوع که همواره یکی از نقاط ضعف و چالش‌برانگیز صنعت نفت است، برنامه میان‌مدت و چند ساله داشته باشیم، در این میان شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند مؤثر باشند.

خجسته‌مهر سرمایه‌گذاری، فناوری و مدیریت بر سیستم‌های تولید را که خوردگی یکی از عوامل آن است از جمله چالش‌های صنعت نفت کشور دانست و گفت: خوردگی از اولویت‌های صنعت نفت کشور است که سبب شده تعمیرات اساسی کشور در این صنعت افزایش یابد، در حالی که باید این تعمیرات هر چند سال یک‌بار انجام شود، هر ساله به‌دلیل تعمیرات اساسی مدت زمان زیادی تولید واحدهای ما متوقف می‌شود.

وی افزود: نیروهای انسانی در صنعت نفت باید توانمند شوند. به اعتقاد بنده باید بخش مهمی از هزینه‌های مسئولیت اجتماعی در این صنعت برای مهارت‌آموزی در مناطق محروم کشور هزینه شود.

دچار ناترازی نفت می‌شویم، اگر...

معاون وزیر نفت در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در کشور دچار ناترازی گاز هستیم، از این رو اگر سرمایه‌گذاری و فناوری جدید نداشته باشیم دچار ناترازی در بخش نفت هم خواهیم شد.

خجسته‌مهر گفت: ۵۰ درصد بودجه پژوهشی وزارت نفت مربوط به شرکت ملی نفت ایران است که از این مقدار ۵۰ درصد آن به دانشگاه‌ها اختصاص یافته است و اکنون با دانشگاه‌ها به‌صورت مسئله‌محور همکاری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در بحث احیای چاه‌های نفتی ۶ قرارداد امضا شده و انتظار داریم این کار ادامه یابد، تأکید کرد: ازدیاد برداشت نفت و گاز یکی از مسائل کلیدی ما است، اگر بتوانیم یک درصد ازدیاد برداشت در مخازن نفتی کشور داشته باشیم ۸ میلیارد بشکه به ذخایر قابل استحصال افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین به لایه بنگستان میدان اهواز که برای تولید نیاز به روش‌های ازدیاد برداشت بالا دارد اشاره کرده و گفت: قرارداد تولید از این لایه به‌صورت پایلوت امضا شده است.

خجسته‌مهر اظهار کرد: در تولید گاز مهم‌ترین چالش کنونی ما مصرف بی‌رویه و بالای داخلی است، به همین دلیل عمده سهم ۱۴.۵ درصدی خود از درآمدهای نفتی و گازی کشور را صرف افزایش توان تولید گاز کشور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه میدان مشترک پارس جنوبی حدود ۵۰ درصد ذخیره گازی ایران را در خود جای داده و اکنون ۷۰ درصد تولید گازی ایران را به‌عهده دارد، ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم با توجه با ناترازی و تعهدهای صادراتی، تلاش شد تولید گاز را افزایش دهیم، به‌طوری که برای نخستین بار ۷۰۵ میلیون مترمکعب در روز از ۳۷ سکوی پارس جنوبی در خلیج فارس تولید گاز انجام و رکورد جدید ثبت شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: اکنون مهاجرت گاز در پارس جنوبی از سمت قطر به سوی ایران در مخزن در حال انجام است، زیرا طرف ایرانی بیشتر برداشت گاز دارد. از سویی تولید زودهنگام از فاز ۱۱ در دستور کار ماست و تاکنون ۴ حلقه چاه حفاری و خطوط لوله دریایی آن برای انتقال به خشکی انجام شده است‌. مقدمات انتقال سکوی c فاز ۱۲ پارس جنوبی به موقعیت فاز ۱۱ انجام شده و سکو روی بارج قرار دارد و به‌زودی در محل خود نصب خواهد شد.

خجسته‌مهر گفت: از سوی دیگر مناقصه ساخت جکت و سکوی دوم فاز ۱۱ برگزار شده است و تلاش می‌شود پیش از زمستان تولید از این فاز با ظرفیت ۱۱ میلیون مترمکعب در روز آغاز شود. این کارها بسیار ارزشمند و در سطح بین‌المللی است که از سوی مهندسان و متخصصان داخلی در حال انجام است درحالی که می‌گفتند تنها شرکت توتال می‌تواند آن را انجام دهد.

برنامه‌ریزی برای حفاری ۳۵ حلقه چاه جدید در پارس جنوبی

وی ادامه داد: به‌تازگی به هدف اکتشافی جدیدی در میدان بلال رسیدیم و در حال ساخت جکت برای بهره‌برداری از این میدان هستیم، همچنین در اکتشافات و حفاری‌های جدید به یک بلوک جدید گازی در میدان مشترک پارس جنوبی رسیده‌ایم که اگر اقتصادی باشد، برنامه توسعه آن را آغاز خواهیم کرد، براساس برنامه‌ریزی هم برای اسیدکاری ۴۰۰ حلقه چاه در میدان گاز پارس جنوبی برای بهبود و افزایش تولید است، از سویی برنامه‌ریزی برای حفاری ۳۵ حلقه چاه جدید در پارس جنوبی (حفاری میان‌چاهی) و برگزاری مناقصه آنها در حال اجراست که هدف آن جبران افت تولید است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در فاز ۲ و ۳ پارس جنوبی شیرین‌سازی هم انجام دادیم که روزانه ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی شیرین تولید کردیم که یکی از دلایل افزایش تولید همین بود.

خجسته‌مهر با بیان اینکه در نفت مناطق مرکزی هم برنامه افزایش تولید داریم، تصریح کرد: برنامه جدی ما پیگیری پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل است. در سفر اخیر رئیس‌جمهوری به خوزستان سه کارخانه گاز و گاز مایع به بهره‌برداری رسید که روزانه ۸۵۰ میلیون فوت‌مکعب گاز مشعل را جمع‌آوری می‌کنند.

جمع‌آوری ۸۰ درصد گازهای مشعل جنوب کشور

وی افزود: اکنون ۸۰ درصد گازهای مشعل استان خوزستان و برخی استان‌های همجوار جمع‌آوری می‌شود و برنامه ما، جمع‌آوری ۱۰۰ درصدی است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم، بیش از ۶۰۰ هزار بشکه به تولید نفت ایران افزوده شده است. برنامه امسال هم رشد تولید و بهره‌برداری از طرح‌های مختلف همسو با این موضوع است.

احتمال کشف لایه جدید گازی در پارس جنوبی

بر اساس این گزارش، خجسته‌مهر در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران با توجه به نتایج مثبت حفاری‌های اکتشافی در میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: احتمال کشف لایه جدید گازی در پارس جنوبی وجود دارد.

وی افزود: شرکت ملی نفت ایران شرکتی دولتی است و حسابرسی مالی آن هم از طریق سازمان حسابرسی انجام می‌شود و مجمع شرکت ملی نفت هم شامل تعدادی از وزرای کابینه هستند و صورت‌های مالی آن شفاف اعلام می‌شوند، از سویی دیوان محاسبات هم نظارت کامل دارد و هرچه قانون باشد اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره توسعه میدان گازی کیش هم اظهار کرد: طرحی تعریف کردیم که بتوانیم ۲۸ میلیون مترمکعب از مرحله نخست میدان گازی کیش تولید کنیم و قرارداد هم امضا شده و اکنون در مرحله اجرای طرح هستیم، دو دکل حفاری هم از شرکت ملی حفاری آنجا مستقر هستند.

خجسته‌مهر در پایان تأکید کرد که با بهبود روابط با کشور عربستان می‌توان درباره برداشت و توسعه میدان نفتی آرش هم بحث کرد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار اقتصادی

هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان

 هواشناسی ایران ۱۴۰۲/۱۲/۰۶؛ بارش برف و باران در سراسر کشور/ هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان
2024-02-26T07:07:30+03:30
سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف، باران و کاهش محسوس دما هشدار سطح نارنجی آسیب به نهاده‌ها و محصولات را برای کشاورزان ۱۹ استان کشور صادر کرد.

شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد

 شارژ مرحله سوم طرح ملّی «یسنا» انجام شد
2024-02-26T07:07:29+03:30
شارژ مرحله سوم طرح ملّی یسنا، به حساب یارانه سرپرستان خانوار مشمول واریز شد.

۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود

 ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق‌آبی جدید احداث می‌شود
2024-02-26T07:07:29+03:30
معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با بیان اینکه نیروگاه‌های برق‌آبی آمادگی دارند در تابستان سال ۱۴۰۳ با حداکثر ظرفیت در مدار قرار ...

انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف

 انجام پروازهای فرودگاه امام با وجود بارش برف
2024-02-26T07:07:28+03:30
شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به بارش برف از اجرای عملیات اوره پاشی در معابر دسترسی خبر داد و اعلام کرد: دید افقی در فرودگاه امام ۳۰۰ متر است.

"کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۳ | ۱۰ اتفاق برتر شکل‌دهندۀ آیندۀ «کشاورزی دقیق»
2024-02-26T07:07:28+03:30
با استمرار پیشرفت و توسعۀ فناوری، آیندۀ کشت دقیق، فرصت‌های هیجان‌انگیزی پیش روی انسان قرار خواهد داد. در این یادداشت به ۱۰ رویداد از بین رویدادهای برتر این ...

افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد

 افت ۷۸.۲ درصدی بارش‌ها در کرمان/ بارش‌ها در کشور ۳۷.۹ درصد کم شد
2024-02-26T07:07:27+03:30
بر اساس داده‌ها و اطلاعات سازمان هواشناسی بارش‌ها در کشور تا ۴ اسفند نسبت به دوره بلندمدت ۳۹.۷ درصد کاهش یافته است. بارش‌ها تنها در ۴ استان مثبت بوده است.

ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد

 ایران‌ایر ۳۴ فروند هواپیما دارد
2024-02-26T07:07:27+03:30
عضو هیئت مدیره هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این‌که تعداد ناوگان هوایی ایران ۳۴ فروند است، گفت: هما با هواپیماهای ATR به ۱۴ شهر کم‌برخوردار پروا...

جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان

 جاده چالوس یکطرفه شد/ بارش برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان
2024-02-26T07:07:27+03:30
مرکز مدیریت راههای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از یکطرفه شدن آزادراه‌ تهران-شمال و محور چالوس و بارشر برف و باران در جاده‌های ۲۹ استان خبر داد.

ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا

 ایران رسما وارد زمستان شد/ لزوم مصرف بهینه برق و‌ گاز با کاهش محسوس دمای هوا
2024-02-26T07:07:26+03:30
سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به بارش برف در اکثر نقاط کشور و کاهش محسوس دمای هوا، هموطنان نسبت به کاهش مصرف برق و‌گاز اقدام نمایند.

سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است

 سازمان مالیاتی: رسید دستگاه‌های کارتخوان فقط تا سال ۱۴۰۴ معتبر است
2024-02-26T07:07:26+03:30
معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی گفت: برای برخی مودیان تا سال ۱۴۰۴ رسید دستگاه‌های کارتخوان به عنوان صورتحساب الکترونیکی تلقی می‌شود.

ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه

 ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲ هزار و ۵۵ مگاوات رسید/ افزایش ۱۲۵۰ مگاواتی در ۱۰ ماه
2024-02-26T07:07:26+03:30
در پایان دهمین ماه سال، ظرفیت اسمی تولید برق کشور به ۹۲هزار و ۵۵ مگاوات رسید که از این رقم، واحدهای حرارتی با مجموع ظرفیت منصوبه ۷۴هزار و ۸۷۸ مگاوات سهمی ۸۱...

الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود

 الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها هفته آینده ابلاغ می‌شود
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان از ابلاغ الگوریتم مجریان ذی‌صلاح ساختمان‌ها طی هفته آینده خبر داد.

ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد

 ورودی آب رودخانه‌های اصلی به دریاچه ارومیه ۳ برابر شد
2024-02-26T07:07:25+03:30
رئیس حوضه آبریز رودخانه ارس گفت: با توجه به حجم رهاسازی‌ها و اقدام‌های نرم‌افزاری انجام شده و به برکت بارش‌های زمستانه امسال سطح دریاچه به تراز ۱۲۷۰.۲ متر و...

سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد

 سقف منابع تحقق پذیر در بودجه ۱۴۰۳ رعایت شد
2024-02-26T07:07:24+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در لایحه ۱۴۰۳ ضمن اجتناب از بیش برآوردی در منابع مالی دولت، برخی از منابع نسبت به سال جاری کاهش داده شده است.

پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری

 پیش‌بینی افزایش ۱۰۰ میلیون مترمکعبی مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری
2024-02-26T07:07:24+03:30
با توجه به استقرار یک جبهه هوای سرد از امروز و ورود دو سامانه بارشی به کشور از سمت غرب، پیش‌بینی می‌شود مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده، طی هفت...

فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول

 فرصت ۳ روزه سامانه یکپارچه برای جایگزینی خودروها+ جدول
2024-02-26T07:07:24+03:30
طرح تبدیل اختیاری محصولات شرکت بهمن موتور ویژه متقاضیان سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی (با نوبت تحویل زمستان ۱۴۰۲) آغاز شد.

جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟

 جزئیات میانگین حقوق کارکنان دولت/ کارمندان در ۱۴۰۱ چقدر حقوق گرفتند؟
2024-02-26T07:07:23+03:30
با توجه به اطلاعات سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت، میانگین ناخالص پرداختی به کارمندان دولت برابر حدود ۱۵ میلیون تومان بوده است.

تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی

 تحلیل | اشکال مبنایی «خلق پول» توسط افراد یا نهادهای خصوصی
2024-02-26T07:07:23+03:30
به‌صورت سنتی و طی هزاران سال، مردم دنیا به این نتیجه رسیده‌اند، و این اصل را بدیهی می‌گیرند که پول معتبر است، چون لابد حاکمیتی که همچون کوه پشت این اعتبار ا...

انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه

 انتقاد رهبری از واردات بنزین درست بود/ ۴۹درصد یارانه انرژی در جیب دو دهک پردرآمد جامعه
2024-02-26T07:07:22+03:30
رئیس اتحادیه انجمن‌های علمی انرژی از واردات ۴ میلیارد دلاری بنزین و گازوئیل خبر داد و گفت: مقام معظم رهبری به‌درستی ابراز نارضایتی کردند، کلام ایشان بر این ...

عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال

 عقب‌ماندگی شدید پروژه‌های نهضت ملی مسکن پردیس/ پیشرفت ۵۸ درصدی پس از ۴ سال
2024-02-26T07:07:22+03:30
درحالی حدود ۴ سال از آغاز ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن (طرح اقدام ملی) شهر پردیس می‌گذرد که پیشرفت این واحدها به ۵۸ درصد رسیده است.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد

 قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ |برنت ۸۱ دلار و ۶۲ سنت شد
2024-02-24T08:40:43+03:30
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲ دلار و ۵ سنت معادل ۲.۴۵ درصد کاهش به ۸۱ دلار و ۶۲ سنت رسید.

برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند

 برپایی نمایشگاه های بهاره در ۵ نقطه تهران از ۱۵ اسفند
2024-02-24T08:40:43+03:30
نایب رئیس اتاق اصناف تهران گفت: نمایشگاه‌های بهاره در ۵ نقطه‌ شهر تهران و به مدت ۱۰ روز برپا می‌شود.

رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد

 رویترز: پاکستان به‌‌رغم تحریم‌ها خط لوله انتقال گاز ایران را می‌سازد
2024-02-24T08:27:21+03:30
رویترز طی گزارشی نوشت اسلام آباد در فکر نهایی کردن اولین فاز خط لوله ۸۰ کیلومتری گاز با ایران است‌ تا از جریمه احتمالی ۱۸ میلیارد دلاری دوری کند.

"کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»

 "کشاورزی آینده" - ۲ | معرفی رویکرد «کشاورزی دقیق»
2024-02-24T08:27:21+03:30
«کشت دقیق» یا «کشاورزی دقیق» نوعی خاص از مدیریت مزرعه یا باغ یا اصطلاحاً «سایت کشاورزی» است که در آن به‌جای اینکه با کل مجموعه...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-24T08:14:00+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است

 رئیس سازمان برنامه و بودجه: شعار سال در حال محقق شدن است
2024-02-23T15:47:14+03:30
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تداوم رشد اقتصادی در فصل پاییز و همچنین کاهش تورم در بهمن ماه نوشت: شعار سال یعنی رشد اقتصادی و کاهش تورم در حال محقق...

جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول

 جزئیات رشد اقتصادی ۵ درصدی در پاییز + جدول
2024-02-23T13:40:41+03:30
در پاییز امسال رشد اقتصادی گروه خدمات ۴.۶ درصد، صنعت ۱.۳ درصد، ساختمان ۰.۴ درصد، معدن ۰.۳ درصد و کشاورزی منفی ۱ درصد بوده است.

بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد

 بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد
2024-02-23T13:27:13+03:30
بر اساس بخشنامه رئیس سازمان امور مالیاتی طرح بخشودگی صد درصدی جرائم مالیاتی تا پایان اسفند ماه تمدید شد.

مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز

 مخالفت بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز
2024-02-23T12:34:02+03:30
بانک مرکزی با اختصاص اعتبار ۵ هزار میلیارد تومانی به یک خودروساز مخالفت کرد.

افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران

 افزایش ۳۵ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ مرز پرویزخان دروازه نوظهور ترانزیتی در ایران
2024-02-23T11:40:34+03:30
ترانزیت خارجی از مسیر ایران در ۱۱ ماهه سال جاری با ۳۵ درصد افزایش به رقم ۱۶ میلیون و ۱۲۲ هزار تن رسید.
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)