میرنیوز
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خیرالله خادمی با بیان " یکی از مهمترین زیرساختهای توسعه هر کشور ساخت انواع راه است" اظهار کرد: این مهم در کشور با احداث مسیرهای آزادراهی، توسعه شبکه ریلی و تکمیل کریدورهای ترانزیتی با جدیت و برنامه ریزی در این سال ها دنبال می شود.
وی با اشاره به افتتاح 430 کیلومتر مسیر بزرگراهی از دهه مبارک فجر تا پایان سال جاری، افزود: این مسیرهای بزرگراهی در 13 استان کشور به ارزش 8000 میلیارد تومان با تمرکز بر تکمیل کریدورهای ترانزیتی و اتصال به کریدورهای بین المللی، توسعه مناطق محروم و رفع گلوگاه های ترافیکی احداث شده است.
وی پیشرفت فیزیکی 95 درصدی 2 اَبر پروژه ریلی و آزادراهی کشور را یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای توسعه شبکه حمل و نقل اعلام کرد و ادامه داد: احداث آزادراه اصفهان- شیراز و خط آهن بستان آباد- خاوران در مراحل پایانی کار بوده و بخش اعظم کارهای اجرایی آن ها به اتمام رسیده است. به محض مساعد شدن شرایط جوی و اتمام کارهای باقیمانده آماده بهرهبرداری در آینده نزدیک هستند.
وی خودکفایی در احداث پروژه های راهسازی و بومی سازی بسیاری از فناوریهای ساخت را از مهمترین دستاوردهای انقلاب سلامی دانست و گفت: توانمندی و تخصص در ساخت خطوط راه آهن به ویژه در بخش روسازی بعد از انقلاب اسلامی خصوصا در دوره تحریم های ظالمانه علیه ایران، رشد چشمگیری یافت و کلیه فرآیندهای اجرای پروژه های راهسازی از طراحی تا اجرا و نظارت به وسیله مهندسین داخلی انجام می شود. در این زمینه آماده صدور خدمات فنی به کشورهای همسایه نیز هستیم.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ بزرگراهی در کشور نبود، این در حالی است که اروز این رقم به 20 هزار کیلومتر بزرگراه در حال بهره برداری و 6 هزار کیلومتر مسیر در دست ساخت رسیده است.
خادمی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته در آینده اکثر مسیرهای شریانی کشور به صورت بزرگراه و آزادراه در دسترس هموطنان قرار می گیرد.
وی رشد 18 برابری طول شبکه آزادراهی پس از انقلاب را قابل توجه دانست و گفت: طول شبکه آزادراهی در حال بهره برداری از 150 کیلومتر پیش از انقلاب اسلامی به 2 هزار و 900 کیلومتر در حال حاضر رسیده است و برنامه بلند مدت در این حوزه ساخت 10 هزار کیلومتر مسیر آزادراهی در کشور است که 2 هزار و 100 کیلومتر از این میزان در دست احداث قرار دارد.
وی در خصوص تکمیل راه های روستایی بعد از انقلاب اسلامی توضیح داد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی کمتر از هزار کیلومتر راه روستایی آسفالته در کشور موجود بود و بسیاری از روستاها فاقد راه مناسب بودند که در حال حاضر 122 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور موجود است که حدود 90 هزار کیلومتر آن آسفالته است.
انتهای پیام/
منبع : خبرگزاری تسنیم
هفدهمین حراج شمش طلا درحال برگزاری است
قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
آغاز حراج گسترده سکه از فردا در مرکز مبادله+شرایط
ایران پاسخ درخوری به رژیم کودککش صهیونیستی داد
ریزش قیمتها دربازار طلا و سکه/ حباب سکه کم شد
صادرات محصولات کشاورزی و پتروشیمی به روسیه افزایش یافت
مسافران برای بازگشت وجه بلیت به دفاتر هما مراجعه کنند
هشدار قرمز بارشهای سیلآسا در ۵ استان
شرایط عادی در پمپبنزینها/ تکذیب بزرگنمایی رسانههای معاند
گزارش تسنیم از بازار ارز/ دلار ۶۴هزارتومانی هم خریدار ندارد
افت ۱۱ هزار واحدی شاخص بورس در معاملات یکشنبه
۸۵ درصد سهام سرخابیها برای واگذاری، دوباره آگهی شد
ابطال پروازها تا ۶ صبح فردا ۲۷ فروردین تمدید شد
گزارش تسنیم از بازار ارز/دلار ۶۴ هزار تومانی هم خریدار ندارد
چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
جزئیات خرید توافقی گندم اعلام شد
کاهش فرونشست زمین در برخی مناطق کشور
پرشدگی سدها به ۶۰درصد رسید
اثر موقت درگیری نظامی و بازگشت آرامش در بازارهای سهام
چطور رشد اقتصادی را سر سفره بیاوریم؟
جزئیات منابع و مصارف هدفمندسازی/ ۳۱۵ همت سهم یارانه نقدی شد
حذف تخفیف در بازار لوازم خانگی/ عرضه و تقاضا کم شد
سامانه فروش نهضت ملی مسکن راهاندازی میشود
بودجه ۳۰۰ همت کسری دارد/ واردات ۲ میلیارد دلار بنزین در۱۴۰۲
اختصاصی| جزئیات جداول بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ منتشر شد
تعطیلی «جهش تولید» در وزارت صمت؟
یارانه ۴۰۰هزار تومانی سه دهک اول واریز شد
شرایط واریز وجه دنا پلاس ۶ سرعته اعلام شد
دامنه گواهی سکه و شمش طلا ۱ درصد شد
مردم نگران تامین بنزین نباشند