میرنیوز

فریب نخورید! کلاهبرداران تبلیغات در گوگل

فریب نخورید! کلاهبرداران تبلیغات در گوگل 2021-01-30T14:24:24+03:30

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، تبلیغات در گوگل، از بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین است. در واقع آن چیزی که این استراتژی را برای تبلیغ‌دهندگان جذاب می‌کند، نمایش تبلیغات مرتبط به کاربران درست در زمانی است که به آن احتیاج دارند. بنابراین، تبلیغ‌دهندگان با مشاهده میزان نمایش یا کلیک‌های بالای تبلیغ گوگل ادز خود ذوق‌زده می‌شوند! چرا که این موضوع نمایانگر آن است که افراد زیادی با کالا یا خدمات کسب‌وکارشان آشنا شده‌اند و احتمالاً میزان فروش کسب‌وکار افزایش می‌یابد.

اما هرچه روشی کارآمدتر و جذاب‌تر باشد، توجه بیشتری از کلاهبرداران را به خود جلب می‌کند! تبلیغ در گوگل هم از این قضیه مستثنی نیست.

در این مطلب به بررسی کلاهبرداری‌هایی که در حوزه تبلیغات گوگل صورت می‌گیرد می‌پردازیم و سپس توضیح می‌دهیم گوگل و دیگر آژانس‌های تبلیغات در گوگل مانند آژانس افراک ( Afrak.com)، چه راهکارهایی برای مقابله با چنین فعالیت‌هایی دارند.

کلاهبرداران در کمین اند! اما چرا در گوگل ادز؟

هدف شما از تبلیغات در گوگل، جذب مشتریان جدید و در نهایت افزایش فروش است. اما اگر بفهمید کلیک‌هایی که از این تبلیغات دریافت کرده‌اید تقلبی و ساختگی هستند، مسلماً از گوگل ادز ناامید و حتی متنفر می‌شوید! چرا که کلیک‌های تقلبی گوگل ادز، هزینه و زمان گرانبهای شما را هدر داده اند!

هماهنطور که گفتیم، هرچه روشی کارآمدتر و جذاب‌تر باشد، توجه بیشتری از کلاهبرداران را به خود جلب می‌کند! گوگل ادز هم از این قضیه مستثنی نیست. در واقع نیت کلاهبرداران گوگل ادز را می‌توانیم این موارد بدانیم:

۱. کلیک بی‌وقفه بر تبلیغات گوگل ادز رقبا با این هدف که بودجه تبلیغاتی آنها تمام شود.

۲. کلیک‌های تقلبی نمایش‌دهندگان بر تبلیغاتی که در وب‌سایتشان نمایش داده می‌شود؛ با این هدف که درآمد بیشتری از نمایش تبلیغات گوگل داشته باشند.

فریب نخورید! کلاهبرداران تبلیغات در گوگل

انواع روش‌های کلاهبرداری در گوگل ادز

پیش از این که به روش‌های کلاهبرداری در گوگل ادز بپردازیم، بهتر است ابتدا به صورت دقیق‌تر مفهوم «کلاهبرداری در گوگل ادز» را تعریف کنیم:

فعالیت‌های کلاهبرداری در گوگل ادز، کلیک‌ها یا تعاملاتی است که از سمت کاربر واقعی با علاقه واقعی به تبلیغات نمایش داده شده، نباشد.

این فعالیت‌ها تجربه بدی را تبلیغ‌دهندگان رقم می‌زند؛ به همین دلیل همه تلاش گوگل و آژانس‌های تبلیغات گوگل ادز این است که چنین فعالیت‌هایی موجب هدر رفت هزینه برای تبلیغ‌دهندگان نباشد. در ادامه به روش‌های کلاهبرداران گوگل ادز می‌پردازیم:

۱. نمایش‌دهندگان مکار!

هرچه میزان نمایش یا کلیک‌های تبلیغات گوگل ادز در وب‌سایتی بیشتر باشد، صاحب آن وب‌سایت (که آن را نمایش‌دهنده می‌نامیم) درآمد بیشتری از گوگل بابت نمایش تبلیغات در وب‌سایت خود دریافت می‌کند. در این میان نمایش‌دهندگان فریبکار تلاش می‌کنند از روش‌هایی استفاده کنند که میزان نمایش یا کلیک تبلیغات گوگل ادز در وب‌سایتشان افزایش پیدا کند. برخی از این روش‌ها عبارت‌اند از:

* استخدام افراد برای کلیک کردن بر تبلیغات

* اجرای مرورگر پنهان در سیستم کاربران که به صورت اتوماتیک از تبلیغات بازدید می‌کند.

* اجرای ربات‌هایی که به صورت اتوماتیک بر تبلیغات کلیک می‌کند و سعی می‌کند رفتار کاربران واقعی را شبیه‌سازی کند.

* نمایش اجباری تبلیغاتی که مبتنی بر میزان نمایش (ایمپرشن) هستند.

۲. کلیک‌کنندگان مکار!

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، هزینه‌های تبلیغات گوگل ادز بر اساس کلیک یا میزان نمایش کمپین‌های تبلیغاتی است. این موضوع به این معناست که اگر کسب‌وکاری، کلیک‌های ساختگی روانه تبلیغات رقبا کند؛ باعث تمام شدن بودجه تبلیغات گوگل ادز آنها می‌شود. بدون این که هیچ نتیجه‌ای از تبلیغات خود دریافت کرده باشند!

در واقع کلیک‌کنندگان مکار (!) از روش‌هایی برای افزایش کلیک‌های ساختگی بر تبلیغات رقبا استفاده می‌کنند. این روش‌ها مشابه روش‌هایی هستند که در قسمت قبلی به آنها پرداختیم و می‌تواند از سوی اشخاص واقعی یا ربات‌ها و نرم‌افزارهایی باشند که با این هدف ساخته شده‌اند.

گوگل چگونه کلیک‌های تقلبی را تشخیص می‌دهد؟

بیش از هشتاد درصد درآمد شرکت گوگل از تبلیغات است! بنابراین غول تکنولوژی دنیا، اهمیت بسیار زیادی برای کارکرد صحیح گوگل ادز قائل است. این اهمیت در درجه دوم برای آژانس‌های تبلیغات گوگل ادز مانند افراک مطرح است.

تاکنون روش‌ها و الگوریتم‌های بسیار دقیق و کارآمدی برای مقابله کلیک‌های ساختگی و سایر روش‌های کلاهبرداری در تبلیغات گوگل توسعه پیدا کرده‌اند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

۱. فیلترهای هوشمند

گوگل بیش از ۱۸۰ فیلتر اتوماتیک و هوشمند را به منظور تشخیص و جلوگیری از ترافیک تقلبی به کار می‌گیرد. این فیلترها می‌توانند در همان لحظه یا پس از گذشت زمان کمی، کلیک‌ها و ترافیک تقلبی را تشخیص دهند. با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تکمیل داده‌ها، این فیلترها در گذر زمان هوشمندتر هم می‌شوند! همچنین تیمی از متخصصان همواره عملکرد این فیلترها را تحت نظر می‌گیرند و با بروزرسانی آنها مطمئن می‌شوند که حداکثر کارایی را دارند.

فریب نخورید! کلاهبرداران تبلیغات در گوگل

فیلترهای هوشمند سیستم تبلیغات گوگل، درصد زیادی از ترافیک تقلبی را در همان لحظه شکار می‌کنند. این فعالیت‌های مشکوک با لیست سیاهی از آی‌پی‌ها، یوزرها و نمایش‌دهندگان متقلب مقایسه می‌شوند و اگر مرتبط باشند، سریعاً جلوی آن گرفته می‌شود؛ حتی پیش از آن که هزینه‌ای از تبلیغ‌کننده بابت آن کسر شود!

۲. نظارت انسانی

از آنجایی که هیچ فیلتر هوشمندی، کامل نیست؛ تیمی از متخصصان گوگل، به صورت مستمر نتایج فیلترینگ تبلیغات را بررسی می‌کند تا مطمئن شوند همه‌چیز همان‌طوری است که باید باشد. در صورت مغایرت، داده‌های کاملی جمع‌آوری شده و از این داده‌ها برای اصلاح و بهبود فیلترها استفاده می‌شود.

در این فرایند فیلترها فعالیت‌های مشکوکی که مطمئن نیستند غیرموجه است را علامت‌گذاری می‌کنند. سپس تیم ناظر، این فعالیت‌های علامت‌گذاری شده را بررسی می‌کند و تصمیم می‌گیرد که در نهایت چه اقدامی در قبال آنها انجام دهد. در این بررسی، روش‌هایی که کاربران با تبلیغات تعامل می‌کنند به دقت بازبینی شده تا تشخیص داده شود که این تعاملات عمدی است یا تصادفی. اگر عمدی باشد، در مرحله بعدی تیم ناظر تلاش می‌کند الگوهای مخرب را تشخیص دهد.

در نهایت از داده‌های تمامی الگوهای مخرب تشخیص داده شده، به منظور اصلاح و بهبود فیلترها استفاده می‌شود.

۳. بستن اکانت‌های مشکوک

گاهی بهترین راه برای این که حق تبلیغ‌دهندگان پایمال نشود، این است که اکانت‌های نمایش‌دهندگان متقلب بسته شود. اگر نمایش‌دهنده‌ای ترافیک یا کلیک تقلبی ایجاد کند، گوگل بلافاصله اکانت او را می‌بندد. از طرفی، اگر این کلیک تقلبی غیرعمد یا تصادفی باشد؛ اکانت نمایش‌دهنده تا برطرف شدن مشکل محدود می‌شود.

نمایش‌دهندگانی که به این موضوع بی‌توجه باشند و فعالیت غیرموجه خود را تکرار کنند، برای همیشه از سیستم تبلیغات گوگل حذف می‌شوند. با این وجود، همچنان حق اعتراض برای نمایش‌دهندگان محفوظ است و گوگل اعتراض‌های آنها را به دقت بررسی کرده و اگر حق با آنها باشد، اکانتشان بازگردانی خواهد شد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع : خبرگزاری مهر


کلمات کلیدی :
اشتراک گذاری :

آخرین اخبار بازار

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۵
2024-04-14T11:46:02+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۸۱ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۵ میلیون تومان است.

زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط

 زمان اولین حراج سکه در سال جدید اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:46:01+03:30
دهمین جلسه حراج سکه طلا در روز دوشنبه مورخ ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد. دارایی موضوع این حراج، تمام سکه، نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ...

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:33+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۵ درصد افزایش به ۲۲۸۶ دلار و ۲۸ سنت رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
2024-04-14T11:05:32+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد

 خریدهای هیجانی در بازار طلا و سکه/ حباب سکه ۲ برابر شد
2024-04-14T11:05:32+03:30
با توجه به افزایش قیمت اونس جهانی و تحولات خاورمیانه، قیمت طلا و ارز در بازار داخلی با افزایش محسوس همراه شده است. طبق اعلام فعالان بازار طلا و جواهر، حباب ...

قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه

 قیمت جهانی طلا ۱۴۰۳/۰۱/۱۷/ رشد ۲۵ درصدی قیمت طلا طی ۶ ماه
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۱ درصد کاهش به ۲۲۸۱ دلار و ۴۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:31+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳۴۱ دلار و ۵۹ سنت رسید.

دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت

 دلار مبادله‌ای ثابت ماند؛ یورو کاهش یافت
2024-04-14T11:05:30+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
2024-04-14T11:05:29+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست

 کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه در ۲ روز/ خریدار نیست
2024-04-14T11:05:29+03:30
کشتی آرای با تأکید بر کاهش ۴.۵ میلیونی قیمت سکه و ۲ هزار تومانی قیمت دلار، گفت: فعالان بازار با احتیاط عمل می کنند و دیگر کسی طلا نمی خرد.

مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد

 مدیر عامل پاکسان: سال ۱۴۰۳ در تاریخ پاکسان ماندگار خواهد شد
2024-04-14T11:05:28+03:30
شهریار محمدی راد سال ۱۴۰۳ را نقطه عطفی در تاریخ شرکت پاکسان دانست و از اتفاقات بزرگ برای این مجموعه در این سال خبر داد.

زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط

 زمان جدید حراج شمش طلا اعلام شد+شرایط
2024-04-14T11:05:28+03:30
هفدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد مرکز مبادله ارز و طلای ایران یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳، برگزار می‌شود.

قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد

 قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ یورو رشد کرد
2024-04-14T11:05:27+03:30
در معاملات امروز مرکز مبادله طلا و ارز ایران، هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و حواله دلار نیز به ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان رسید.

آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات

 آدرس غلط درباره تاثیر خودروهای داخلی بر تصادفات
2024-04-14T11:05:26+03:30
تحقیقات نشان می‌دهد خطای انسانی با سهم ۵۲ درصد بیش‌ترین سهم از تصادفات جاده‌ای در ایران را به خود اختصاص می‌دهد. ناایمن بودن جاده‌ها ۲۰ درصد، عامل مشترک ۱۶ ...

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱

 قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۱/۲۱
2024-04-14T11:05:26+03:30
امروز در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم ۳ میلیون و ۶۴۹ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲
2024-04-14T11:05:25+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۳۵۵ دلار و ۱۴ سنت رسید.

تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال

 تحول ساختار تولید ذوب آهن اصفهان در راستای تحقق شعار سال
2024-04-14T11:05:25+03:30
آیین دیدار نوروزی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با معاونین ، مدیران و سرپرستان با حضور آیت الله رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی....

دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا

 دست‌یابی به بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد سبا
2024-04-14T11:05:24+03:30
طبق اهدافی که در سال ۱۴۰۲ برای مجتمع فولاد سبا تعریف شده بود...

دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات

 دستاوردهای فولاد مبارکه در بازاریابی وفروش محصولات
2024-04-14T11:05:23+03:30
معاونت فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه، از تحقق تمامی اهداف فولاد مبارکه در بخش فروش و بازاریابی و رشد ۵۰ درصدی میزان درآمد حاصل از فروش محصولات فولاد مب...

آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر

 آمادگی شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو در تعطیلات عید فطر
2024-04-14T11:05:23+03:30
طرح ویژه خدمات و امداد شرکت خدمات پس از فروش ایران‌خودرو هم‌زمان با ایام تعطیلات عید سعید فطر از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ‌ماه امسال اجرا می‌شود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۴
2024-04-14T11:05:22+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۸ درصد افزایش به ۲۳۸۸ دلار و ۷۷ سنت رسید.

طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت

 طلای جهانی از ۲۴۰۰ دلار گذشت
2024-04-14T11:05:21+03:30
قیمت جهانی طلا با ادامه روند صعودی خود، در معاملات امروز از ۲۴۰۰ دلار عبور کرد.

خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است

 خاندوزی: محصولات بانک تجارت نمونه‌ای موفق در خدمات بانکی کشور است
2024-02-26T06:01:09+03:30
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان مراسم رونمایی از محصولات «نو» بانک تجارت، این محصولات را نمونه‌ای موفق در تامین مالی بخش‌های مختلف اقتصاد کشور...

حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت

 حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت
2024-02-26T06:01:09+03:30
در هفته اخیر با وجود افزایش بهای انس جهانی و افزایش نسبی قیمت ارز حباب سکه کاهش پیدا کرد که علت آن هم خبر توزیع سکه‌های بانک مرکزی از ۱۳ اسفند ماه بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
2024-02-26T06:01:08+03:30
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۵۴ درصد افزایش به ۲۰۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی

 حمایت ایران خودرو از نوجوانان و جوانان آموزش دیده بهزیستی
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیرعامل ایران خودرو از برنامه اشتغال افراد آموزش‌دیده «هنرستان فنی و حرفه‌ای ایساکو» در شبکه خدمات پس از فروش و قطعه‌سازان طرف قرارداد این گروه ص...

ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص

 ارائه سفته الکترونیک پارسیان با ویژگی‌های خاص
2024-02-20T16:21:29+03:30
مدیر توسعه فناوری بانک پارسیان از ارائه سفته الکترونیک با ویژگی‌های خاص به عنوان یک سند معتبر و قابل تأیید...

بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا

 بخشودگی جرایم دیرکرد بازپرداخت اقساط در بانک سینا
2024-02-20T16:21:28+03:30
همزمان با اعیاد شعبانیه، طرح «مهر سینا» در بانک سینا با موضوع بخشودگی جرایم دیرکرد در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی مشتریان اجرایی شده است.

اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد

 اسامی برگزیدگان بهمن ماه قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران اعلام شد
2024-02-20T16:21:28+03:30
اسامی برگزیدگان سی‌وهشتمین قرعه‌کشی تسهیلات طرح "امید رفاه" بانک رفاه کارگران ویژه بهمن ماه ۱۴۰۲، اعلام شد.

عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند

 عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن: بانک های توسعه ای معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
2024-02-20T16:21:27+03:30
عضو هیأت مدیره بانک صنعت و معدن گفت: بانک های توسعه ای بر اساس بانکداری نسل چهار باید معماری کسب و کار و فناوری اطلاعات خود را تغییر دهند
X فیلم جدید فیلم جدید دانلود فیلم و سریال تبلیغات شما (پیام به تلگرام)