میرنیوز
به گزارش ایسنا،بنابراعلام چاپ بازار، چاپ لیبل یکی از روشهایی است که با آن میتوانید برندتان را به مشتری معرفی کنید. پس برای جذب مشتری به سمت محصولتان باید برای طراحی لیبل خود وقت بگذارید. در این متن شما را با ۱۷ نکته طراحی لیبل بیشتر آشنا خواهیم کرد.
اهمیت استفاده از لیبل
از آنجایی که لیبل یا برچسب به عنوان شناسنامهای برای معرفی برند و محصول شما استفاده میشود، علاوه بر داشتن جذابیت و زیبایی بصری باید بتواند با اولین نگاه به مشتری اطلاعات مورد نیاز در خصوص آن محصول را ارائه نماید.
گویا بودن اطلاعات و انتقال سریع آن یکی از ویژگیهای مهم لیبل است چرا که در هویت بخشیدن به برند تجاریتان نقش بسیار مهمی ایفا خواهد نمود و باعث رشد و ارتقای کسبوکارتان خواهد شد. که این موضوع وجه تمایز شما از سایر رقبایتان به حساب میآید. بنابراین باید لیبل با کیفیت بالایی را چاپ نمایید.
با توجه به نقش مهم لیبل در برندینگ کسبوکارها، هزینهی طراحی و چاپ آن بسیار مقرون بهصرفه است اما باید توجه داشته باشید که باید چاپ لیبل با کیفیت انجام شود. چاپ بازار یکی از شرکتهای باتجربه و باسابقه در زمینه خدمات چاپی است که با هزینههای بسیار مناسب بهترین و باکیفیتترین خدمات را به مشتریان خود ارائه مینماید.
چرا باید از لیبل استفاده کرد؟
۱. برای معرفی همهی محصولات کاربرد دارند.
۲. در اندازهها و اشکال مختلف، متناسب با نوع نیاز شما طراحیمیشود .
۳.برچسب حاوی اطلاعات مهم و کاربردی است که در جلب رضایت و وفاداری مشتری بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
۴.امکان استفاده از رنگها برای جذابیت بخشیدن به برچسب وجود دارد.
۵. استفاده از آن بسیار مقرونبهصرفه و آسان است.
نکات مهم در طراحی انواع لیبل
می توان گفت برچسب یک محصول، اولین برخورد یک مشتری با محصول است. تصور کنید در یک فروشگاه قفسههای زیاد، پر از محصولات مختلف با نامهای تجاری گوناگون وجود دارد، در این بین شما باید بتوانید مشتری هدف خود را به سمت محصولتان جذب کنید و او را برای استفاده از محصول خود ترغیب نمایید. رعایت نکات زیر میتواند در طراحی برچسب و رسیدن به هدف به شما کمک نماید.
۱. اولین قدم در تولید لیبل یا برچسب طراحی آن است
برای طراحی خلاقانه و جذاب باید تحقیق نمایید تا مشتری هدف خود را بشناسید. باید درک کنید محصول شما در کجاها فروش میرود.
۲. لیبل شما باید با دوام باشد
کیفیت و دوام بالای لیبل نکتهای است که حتما باید رعایت کنید.
۳. ایجاد فراخوان
با استفاده از برچسبها میتوانید یک فراخوان مستقیم را ایجاد نمایید. به طور مثال میتوانید کد تخفیفی بر روی برچسب خود چاپ نمایید تا مشتریان را به استفاد از آن محصول ترغیب نمایید.
۴. رقبایتان را بشناسید
به برچسب و نوع بستهبندی محصولات رقیب خود توجه نمایید. توجه داشته باشید که شما نمیخواهید از آنها کپی کنید بلکه میخواهید یک طرح جسوارنه و انحصار طلب برای محصولاتتان طراحی نمایید.
۵. از متفاوت بودن نترسید!
پس از بررسی بازار هدف و رقبایتان وقت آن رسیده که طراحی خود را انجام دهید. اگر بیشتر طراحیهایی که دیده اید بسیار محافظهکارانه و سنتی است شما به مد روز و عرف جامعه خود توجه نمایید و مطابق با روز پیش بروید. متفاوت باشید این بسیار جذاب است.
۶. به رنگ توجه کنید
از آنجایی که رنگ اولین عنصری است که مشتری را تحت تاثیر قرارمیدهد میتوان گفت کلید اصلی موفقیت استفاده از رنگهای اثرگذار است.
۷. ۵ ثانیه ارزشمند
مشتری فقط به ۵ ثانیه برای تصمیمگیری در خصوص خرید کالا نیاز دارد پس آن را از دست ندهید.
نام محصول را درست جلوی برچسب با فونت واضح و خوانا قرار دهید که به سادگی مخاطب بتواند آن را ببیند.
۸. نکات کلیدی را رعایت کنید
دقت کنید که نکات کلیدی باید کوتاه و ساده باشند. خودتان را جای مشتری بگذارید و بگویید چرا باید این محصول را خرید کند. مثلاً بنوسید این محصول ارگانیک است.
۹. طرح خود را شلوغ نکنید
با شلوغ کردن طرح خود باعث سردرگمی مشتری میشوید و نهایتاً او را از خرید محصولتان منصرف میکنید .
۱۰. رزولوشن فایل
رزولوشن فایل شما باید حداقل ۳۰۰ پیکسل در اینچ باشد.
۱۱. رنگ لیبل
سیستم رنگ لیبل باید بر روی CMYK باشد.
۱۲. حاشیه امن
از طرفین باید حدود ۵ میلیمتر فاصله قرار داده شود تا در زمان برش طرح شما با مشکل مواجه نشود.
۱۳. رنگ پس زمینه
رنگ پس زمینه را به طور کامل تا انتهای فایل ادامه دهید تا در زمان برش طرح مشکلی نداشته باشد.
۱۴. اندازه فونت
اندازه فونت کمتر از ۶ پوینت را انتخاب ننمایید.
۱۵. تست چاپ
سعی کنید قبل از چاپ یک نمونه سیاه و سفید را چاپ نمایید تا از نحوهی نمایش نهایی طرحتان آگاه شوید.
۱۶. به وضوح تصویر دقت نمایید
استفاده از تصاویر بیکیفیت و فاقد خوانایی میتواند تاثیر منفی در دید مخاطب بگذارد.
۱۷. چاپ ضد آب
اگر مایلید برچسب شما ضد آب باشد باید از چاپگر لیزری به جای چاپگر جوهرافشان استفاده نمایید.
کلام آخر
با توجه به مباحثی که مطرح شد پس علاوه بر ساده و منحصربهفرد بودن طراحی انواع لیبل، چاپ آن نیز باید با کیفیت بالایی انجام شود. شرکت چاپ بازار با داشتن گرافیستهای حرفهای و مجهز بودن به بهروزترین ابزارهای چاپی، طیف گستردهای از خدمات چاپ و طراحی برای مشاغل مختلف را به مشتریان گرامی عرضه میکند.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع : خبرگزاری ایسنا
امروز اول آذر سکه در بازار طلا ۵۲میلیون و ۶۳۰هزار تومان معامله شد
مقایسه ویدئو پروژکتور با تلویزیون
سیستم ERP چیست؟
چگونه زبان انگلیسی را در سه ماه یاد بگیریم؟
آموزش برق خودرو آموزشگاه تهران پایتخت
معرفی و خرید بهترین تشک های خارجی
آغاز حراج جدید سکه از ساعت ۱۲
آغاز حراج جدید سکه ازساعت۱۲
قیمت هر اونس طلا امروز به ۲۶۴۰ دلار و ۸۵ سنت رسید
قیمت طلا و سکه ۲۹ آبان؛ سکه ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شد
نرخ ارز در مرکز مبادله ۲۹ آبان؛ پیشتازی دلار نیما
از خلاقیت تا تولید؛ چرا خدمات پرینت سه بعدی تحولی در صنعت شماست؟
معرفی بهترین مقاصد برای سفر در فصول سرد سال
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ؛ استراتژی برای افزایش تعامل و نرخ تبدیل
رجیستری گوشی های آیفون آغاز شد
هدیه ای خاص برای فرزندتان با فروشگاه کودک شاپ
انواع دیوار سبک و ارزان
ترکیب رنگ تجهیزات اداری؛ ایجاد محیطی جذاب و کارآمد
قیمت طلا ۲۸ آبان؛ قیمت سکه ۵۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد
اهدای تندیس زرین چهاردهمین اجلاس سراسری رضایتمندی مشتری به هتلهای ایرانگردی و جهانگردی
سرطان پروستات شایعترین علت مرگ و میر مردان/ضرورت معاینات دورهای
تقسیم ارث و ترکه و قوانین حقوقی که باید بدانید
معرفی مؤسسه حقوقی در سعادت آباد
راهنمای خرید عطر پاییزی؛ عطر و ادکلن مناسب پاییز کدام است؟
دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس و پرو ۲۰۲۴؛ قیمت و ویژگی ها
قیمت میلگرد؛ نوسانات قیمت میلگرد و عوامل تاثیرگذار بر بازار فولاد
غذاهای محلی قشم؛ طعم بینظیر جنوب ایران
آیا ۵ روتین مهم و اساسی یک فروشنده حرفهای را میدانید؟
بهترین دریل شارژی کدام است؟ معرفی بهترین مارک های دریل شارژی
صادرات ۹۵ هزار تنی تخم مرغ در ۷ ماه؛ قیمت ثابت است